Forum Machete,Modelism,Hobby: Coga Hanseatica - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Coga Hanseatica constructie de zero

#141 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 06 November 2009 - 08:20 PM

multumesc pentru felicitari.ma straduiesc si eu cit pot sa iasa cit mai bine.
  nu stiam  ca manevrea aceea mobila este de culoare deschisa apropiata de alb.probabil ca in instructiunile navei scrie asa ceva,dar nu stiu sa citesc in alte limbi.cit despre prinderea capetelor de berbeci am facut exact cum arata in plan.este un plan  de kit si in concluzie nu este prea grozav.am  sa pun si o poza cu ce este dat in plan.
  dimensiunila la capetele de berbeci sint de 6 mm din virf pina pe baza ,iar grosimea este de 3 mm.am folosit lemn  de prun pe ele,dar am folosit partea mai deschisa a lemnului.de confectionat a fost usor,ca m-a ajutat circularul.odata reglata inclinatia le-am taiat usor,iar de gaurit le-am gaurit cu freza ce se adapteaza pe stung.abia acum incepe sa isi faca treaba aceasta masina.pina acum a stat degeaba.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: untitled.JPG


#142 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 07 November 2009 - 06:52 AM

Eu ma refeream la felul in care ai realizat legatura capului de berbece de sart, adica pe romaneste, de sfoara aia neagra.

#143 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 07 November 2009 - 07:20 AM

eu le-am legat ca in poza de mai jos.daca poti pune te rog un exemplu ca sa inteleg cum veneau legate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: lllllllllllll.JPG


#144 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 07 November 2009 - 10:02 AM

daca vrei sa faci legaturile corect, frunzareste cartile pe care le ai in dotare. :pardon: una din ele trateaza problema asta foarte pe larg. parca riging period ship models... :drinks: daca nu, lasa-le asa. :pardon:

#145 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 08 November 2009 - 08:48 PM

uita-te si tu peste planurile de la L Ambitieux pe care le ai si-ti dai seama singur.Sigur ca L Ambitieux e o nava din sec 17 iar coga ta din sec 14 , dar felul in care se realiza legatura capului de berbece de sart e identica.Sau intra pe Youtube si cauta The Vasa.La epava aia expusa la Stokholm se poate vedea clar detaliul de care iti vorbeam.

#146 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 09 November 2009 - 04:17 PM

Vezi postareatulaji, la 8 Nov 2009, 21:48, a spus:

uita-te si tu peste planurile de la L Ambitieux pe care le ai si-ti dai seama singur.Sigur ca L Ambitieux e o nava din sec 17 iar coga ta din sec 14 , dar felul in care se realiza legatura capului de berbece de sart e identica.Sau intra pe Youtube si cauta The Vasa.La epava aia expusa la Stokholm se poate vedea clar detaliul de care iti vorbeam.


Nu cred ca se pot amesteca lucrurile.Nu erau identice legaturile.
Parerea mea.

#147 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 09 November 2009 - 06:08 PM

Vezi postareafrigate-264, la 9 Nov 2009, 16:17, a spus:

Nu cred ca se pot amesteca lucrurile.Nu erau identice legaturile.
Parerea mea.

Jeli nu lucreaza o macheta de muzeu ci pentru el, o macheta care se vrea realizata cat mai bine.Solutia oferita de mine e mai aproape de adevar decat solutia gasita de el.

#148 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 09 November 2009 - 06:29 PM

pana aici toate bune si frumoase, dar, totusi, care ar fi solutia corecta pentru sec 14/ 15?

#149 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 09 November 2009 - 09:22 PM

eu am facut legaturile dupa cum erau date in planul meu  de kit,dar urmarind ceea ce a spus tulaji intradevar legaturile se fac altfel.practic sint trei legaturi pe un sart cu spatii lasate intre ele.am vazut si poze cu o coga foarte asemanatoare cu ce fac eu si avea legaturile in varianta la care se refera tulaji.
   vina este a mea pt ca nici nu m-am gindit sa caut si alte variante sau macar varianta cit de cit adevarata.am luat de bun ce era in planul meu si a iesit ce a iesit.ma cam doare inima sa modific pt ca asta ar insemna sa arunc sfoara ce am folosit-o pina acum,si sincer sa fiu nu prea am  asa ceva.

#150 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 09 November 2009 - 11:23 PM

Vezi postareatulaji, la 9 Nov 2009, 19:08, a spus:

Jeli nu lucreaza o macheta de muzeu ci pentru el, o macheta care se vrea realizata cat mai bine.Solutia oferita de mine e mai aproape de adevar decat solutia gasita de el.


Este adevarat ca nu face o macheta de muzeu, dar dupa atatea lectii de esente de lemn si care cum se folosesc nu poti face varza restul.Legaturile sunt oarecum diferite de la epoca la alta, de la o tara la alta si de la un tip de nava la altul mai ales(deoarece forta ce trebuia suportata nu era aceasi la coga, cu cea de la Wasa).
Si daca kit-ul le da pot fi considerate corecte, mai ales ca date concrete despre coga nu sunt.Toate studiile pleaca de la gravuri, diferite relatari si desene ale epocii, pentru ca planuri...nici vorba.La acea epoca cunostintele se transmiteau pe cale orala(nu oricui) si constructorii se bazau mult pe experienta personala.
Parerea mea.
Cele bune.

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 09 November 2009 - 11:30 PM


#151 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 10 November 2009 - 08:15 AM

Vezi postareafrigate-264, la 9 Nov 2009, 23:23, a spus:

Legaturile sunt oarecum diferite de la epoca la alta, de la o tara la alta si de la un tip de nava la altul mai ales(deoarece forta ce trebuia suportata nu era aceasi la coga, cu cea de la Wasa).


Desi pare logic ce spui, este total neadevarat. Si in ziua de astazi se folosesc aceleasi legaturi ca in secolul XIV, XVI si care mai vrei tu si pe la toate tarile si continentele fara deosebiri intre ele.
Legatura corecta intre capul de berbec si sart este cea despre care a tot scris foata lumea pe aici respectiv cea de pe coperta cartii:

Imagine atasata: RiggingPeriodShipModels.jpg

In rest, fiecare lucreaza cum vrea, ce vrea si cat de corect considera.

Bafta!

#152 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 10 November 2009 - 09:29 AM

Vezi postareacrios, la 10 Nov 2009, 09:15, a spus:

Desi pare logic ce spui, este total neadevarat. Si in ziua de astazi se folosesc aceleasi legaturi ca in secolul XIV, XVI si care mai vrei tu si pe la toate tarile si continentele fara deosebiri intre ele.
Legatura corecta intre capul de berbec si sart este cea despre care a tot scris foata lumea pe aici respectiv cea de pe coperta cartii:

Atasament RiggingP...ipModels.jpg

In rest, fiecare lucreaza cum vrea, ce vrea si cat de corect considera.

Bafta!


Coperta e frumoasa, dar legaturile de la coga, nu se vad totusi.
Un saludo.

#153 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 10 November 2009 - 09:29 AM

Pai cam asta am vrut sa-i arat si eu lui Jeli, doar ca nu am posibilitatea sa postez poze pe forum si atunci mi s-a parut mai comod sa-l trimit pe Youtube sa caute un filmulet ci Vasa in care un operator se invarte cu camera de luat vederi in jurul navei, iar Jeli poate sa dea stop cadru in momentul in care e filmat detaliul care-l intereseaza.Stiu si eu ca in sec 14 nu se lucra dupa planuri, deci nu exista documentatie sau machete din epoca respectiva.Stiu ca principala sursa de informatie sunt gravurile in privinta asta insa eu nu-l sfatuiesc pe Jeli sa caute gravuri ca sursa de informare pentru ca el dupa un an si ceva de experienta in modelism s-ar putea sa nu inteleaga mare lucru din niste gravuri din sec 14.

#154 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 10 November 2009 - 09:43 AM

O tranzitie intre coga si carraca unde se poate vedea, un alt model de legaturi.
Evident tot o reconstituire dupa materialelele din epoca.Construita in jurul anului 1400.
Cele bune.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: galicia__in_jur_de_1400.jpg

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 10 November 2009 - 09:43 AM


#155 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 10 November 2009 - 09:52 AM

Vezi postareafrigate-264, la 10 Nov 2009, 09:29, a spus:

Coperta e frumoasa, dar legaturile de la coga, nu se vad totusi.
Un saludo.


Trebuie sa te pricepi un pic la nave ca sa recunosti o legatura la un cap de berbec.
Cand faci afirmatii ca este altfel decat legatura din poza ar trebui s-o si dovedesti lucru pe care nu prea i cum s-o faci.
In rest nu ma asteptam ca de data asta sa nu fi "Gica contra" asa ca ma opresc de a mai comenta vre un post de-al tau de acum in colo.
Esti liber la scris prosti.


Bafta!

#156 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 10 November 2009 - 11:08 AM

Ceva mai de ajutor ptr. problemele lui jeli.
Si cu poza anterioara doream sa arat, ca la fel de bine manevrele fixe la acea vreme, puteau sa nu treaca prin capetele de berbeci.Acesta este un model de coca catalana, foarte apropiat de ce face el.
Dar multumesc oricum, pentru legaturile de la coga.
Cele bune.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: coca_catalana.jpg

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 10 November 2009 - 11:10 AM


#157 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 10 November 2009 - 06:20 PM

Vezi postareafrigate-264, la 10 Nov 2009, 09:43, a spus:

O tranzitie intre coga si carraca unde se poate vedea, un alt model de legaturi.
Evident tot o reconstituire dupa materialelele din epoca.Construita in jurul anului 1400.
Cele bune.


Problema cu aceasta macheta prezentata de dumneata e ca nu are sistemul acela de cate doua capete de berbece legate la baza fiecarui sart, iar in secolul 14 TOATE navele cu panze foloseau un asemenea sistem (prezentat si de Crios).Cine realizeaza o macheta de corabie fara un asemenea detaliu poate tot asa de bine sa nu-i puna nici ancore, e alegerea lui.Legatura cu capete de berbece se realizeaza pentru a crea o tensiune in sarturi, care urmaresc in primul rand sa tina catargul intr-o pozitie rigida, care nefiind legat astfel s-ar rupe foart usor pe furtuna.Cine a instalat vreodata un cort poate sa inteleaga problema asta.Daca el nu e bine intins, pe vant puternic se darama.

#158 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 10 November 2009 - 09:40 PM

Problema de unde s-a plecat a fost de la legaturile la capetele de berbec, NU DACA AR FI AVUT SAU NU, acest sistem.Pana la acest mod de intindere a manevrelor fixe, ai vazut ca erau si direct, chiar si in sec. XIV .De ce nu sunt bune, legaturile lui?
De ce ca exemplu, nu aveti ceva apropiat de ceea ce lucreaza el?
De ce daca nu face un "model de muzeu" nu i se pot da exemplele apropiate de ceeace face, si nu ceva de genul ia si tu de acolo? Parca moneda ce se bate e ca cei care vin pe forum sa si invete ceva.
Sper sa nu fie luat ca ceva personal.
Cele bune.

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 10 November 2009 - 09:41 PM


#159 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 10 November 2009 - 10:53 PM

De ce!De ce!De ce!De ce are vulpea coada?

#160 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 10 November 2009 - 10:53 PM

pina acum dupa parerea mea sa incercat expunerea a ceva bun pe acest topic.de aceea tulaji  a facut referire la acele legaturi.urmarind mai multe poze cu diferite nave de genul coga-i am vazut ca si copiile in marime naturala a unei cogi din secolul XIII este cu legaturi asa cum  a spus el si altii.in fotografiile de la campionatul european de anul acesta este expusa si o coga care are legaturile facute cum le-am facut eu.am reusit sa fac rost de un plan de la o coga hansetica (nu  este plan  de kit)foarte asemanatoare cu  a mea si acolo legaturile sint prezentate cum spune tulaji.pe linga mine si altii  de aici sint anumite persoane care au multa experiante in navomodele,au participat la concursuri internationale,si au avut ocazia sa vada nave facute la un nivel foarte ridicat din diferite epoci.de aceea tind sa cred ceea ce spun ei.pe mine personal nu ma deranjeaza cind sint corectat.din contra,chiar ma bucur.eu la capitolul navomodelism sint varza si pt mine este binevenita orice fel  de informatie diferita de ce ofera un plan  de kit.stiu ca planurile de kit nu grozave.
  tulaji spunea ca nu crede ca m-as descurca sa deslusesc eu o gravura cu vreo nava din secolele13-14.daca el crede asa ceva,eu sint convins ca nu stiu sa deslusesc o asemnea gravura.
 eu nu fac nave pt muzee,nu fac nave pt concursuri deoarece nu am pregatirea si experianta necesara.asta nu inseamna ca nu prinde bine sa stiu cum  este mai corect sa construiesc o nava.

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi