Coga Hanseatica constructie de zero
#141
Postat 06 November 2009 - 08:20 PM
nu stiam ca manevrea aceea mobila este de culoare deschisa apropiata de alb.probabil ca in instructiunile navei scrie asa ceva,dar nu stiu sa citesc in alte limbi.cit despre prinderea capetelor de berbeci am facut exact cum arata in plan.este un plan de kit si in concluzie nu este prea grozav.am sa pun si o poza cu ce este dat in plan.
dimensiunila la capetele de berbeci sint de 6 mm din virf pina pe baza ,iar grosimea este de 3 mm.am folosit lemn de prun pe ele,dar am folosit partea mai deschisa a lemnului.de confectionat a fost usor,ca m-a ajutat circularul.odata reglata inclinatia le-am taiat usor,iar de gaurit le-am gaurit cu freza ce se adapteaza pe stung.abia acum incepe sa isi faca treaba aceasta masina.pina acum a stat degeaba.
#145
Postat 08 November 2009 - 08:48 PM
#146
Postat 09 November 2009 - 04:17 PM
tulaji, la 8 Nov 2009, 21:48, a spus:
Nu cred ca se pot amesteca lucrurile.Nu erau identice legaturile.
Parerea mea.
#147
Postat 09 November 2009 - 06:08 PM
#149
Postat 09 November 2009 - 09:22 PM
vina este a mea pt ca nici nu m-am gindit sa caut si alte variante sau macar varianta cit de cit adevarata.am luat de bun ce era in planul meu si a iesit ce a iesit.ma cam doare inima sa modific pt ca asta ar insemna sa arunc sfoara ce am folosit-o pina acum,si sincer sa fiu nu prea am asa ceva.
#150
Postat 09 November 2009 - 11:23 PM
tulaji, la 9 Nov 2009, 19:08, a spus:
Este adevarat ca nu face o macheta de muzeu, dar dupa atatea lectii de esente de lemn si care cum se folosesc nu poti face varza restul.Legaturile sunt oarecum diferite de la epoca la alta, de la o tara la alta si de la un tip de nava la altul mai ales(deoarece forta ce trebuia suportata nu era aceasi la coga, cu cea de la Wasa).
Si daca kit-ul le da pot fi considerate corecte, mai ales ca date concrete despre coga nu sunt.Toate studiile pleaca de la gravuri, diferite relatari si desene ale epocii, pentru ca planuri...nici vorba.La acea epoca cunostintele se transmiteau pe cale orala(nu oricui) si constructorii se bazau mult pe experienta personala.
Parerea mea.
Cele bune.
Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 09 November 2009 - 11:30 PM
#151
Postat 10 November 2009 - 08:15 AM
frigate-264, la 9 Nov 2009, 23:23, a spus:
Desi pare logic ce spui, este total neadevarat. Si in ziua de astazi se folosesc aceleasi legaturi ca in secolul XIV, XVI si care mai vrei tu si pe la toate tarile si continentele fara deosebiri intre ele.
Legatura corecta intre capul de berbec si sart este cea despre care a tot scris foata lumea pe aici respectiv cea de pe coperta cartii:
In rest, fiecare lucreaza cum vrea, ce vrea si cat de corect considera.
Bafta!
#152
Postat 10 November 2009 - 09:29 AM
crios, la 10 Nov 2009, 09:15, a spus:
Legatura corecta intre capul de berbec si sart este cea despre care a tot scris foata lumea pe aici respectiv cea de pe coperta cartii:
RiggingP...ipModels.jpg
In rest, fiecare lucreaza cum vrea, ce vrea si cat de corect considera.
Bafta!
Coperta e frumoasa, dar legaturile de la coga, nu se vad totusi.
Un saludo.
#153
Postat 10 November 2009 - 09:29 AM
#154
Postat 10 November 2009 - 09:43 AM
#155
Postat 10 November 2009 - 09:52 AM
frigate-264, la 10 Nov 2009, 09:29, a spus:
Un saludo.
Trebuie sa te pricepi un pic la nave ca sa recunosti o legatura la un cap de berbec.
Cand faci afirmatii ca este altfel decat legatura din poza ar trebui s-o si dovedesti lucru pe care nu prea i cum s-o faci.
In rest nu ma asteptam ca de data asta sa nu fi "Gica contra" asa ca ma opresc de a mai comenta vre un post de-al tau de acum in colo.
Esti liber la scris prosti.
Bafta!
#156
Postat 10 November 2009 - 11:08 AM
Si cu poza anterioara doream sa arat, ca la fel de bine manevrele fixe la acea vreme, puteau sa nu treaca prin capetele de berbeci.Acesta este un model de coca catalana, foarte apropiat de ce face el.
Dar multumesc oricum, pentru legaturile de la coga.
Cele bune.
Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 10 November 2009 - 11:10 AM
#157
Postat 10 November 2009 - 06:20 PM
frigate-264, la 10 Nov 2009, 09:43, a spus:
Evident tot o reconstituire dupa materialelele din epoca.Construita in jurul anului 1400.
Cele bune.
Problema cu aceasta macheta prezentata de dumneata e ca nu are sistemul acela de cate doua capete de berbece legate la baza fiecarui sart, iar in secolul 14 TOATE navele cu panze foloseau un asemenea sistem (prezentat si de Crios).Cine realizeaza o macheta de corabie fara un asemenea detaliu poate tot asa de bine sa nu-i puna nici ancore, e alegerea lui.Legatura cu capete de berbece se realizeaza pentru a crea o tensiune in sarturi, care urmaresc in primul rand sa tina catargul intr-o pozitie rigida, care nefiind legat astfel s-ar rupe foart usor pe furtuna.Cine a instalat vreodata un cort poate sa inteleaga problema asta.Daca el nu e bine intins, pe vant puternic se darama.
#158
Postat 10 November 2009 - 09:40 PM
De ce ca exemplu, nu aveti ceva apropiat de ceea ce lucreaza el?
De ce daca nu face un "model de muzeu" nu i se pot da exemplele apropiate de ceeace face, si nu ceva de genul ia si tu de acolo? Parca moneda ce se bate e ca cei care vin pe forum sa si invete ceva.
Sper sa nu fie luat ca ceva personal.
Cele bune.
Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 10 November 2009 - 09:41 PM
#160
Postat 10 November 2009 - 10:53 PM
tulaji spunea ca nu crede ca m-as descurca sa deslusesc eu o gravura cu vreo nava din secolele13-14.daca el crede asa ceva,eu sint convins ca nu stiu sa deslusesc o asemnea gravura.
eu nu fac nave pt muzee,nu fac nave pt concursuri deoarece nu am pregatirea si experianta necesara.asta nu inseamna ca nu prinde bine sa stiu cum este mai corect sa construiesc o nava.