Forum Machete,Modelism,Hobby: Mig 29M Trumpeter 1/32 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mig 29M Trumpeter 1/32

#21 Useril este offline   pupetxls 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 07-June 09

Postat 15 July 2009 - 12:51 PM

Salutare,

Sunt gunoaie amandoua rc-urile intre timp. Dupa cum am zis, am asteptari cam mari.
Intre timp am achizitionat un cnc expres pentru Mig-29, ca sa-mi pot satisface asteptarile. Ghinion cu cnc-ul pentru ca nu merge, si oarecum e la "reparat" de ceva vreme.
Doresc sa mentionez ca sunt incepator si in RC, nu sunt foarte skilled la zbor, dar imi place constructia acestora, si pana la urma, imi plac avioanele.

Deci Z-Mare, pe partea de motorizare inca nu m-am gandit. Temele sunt anvergura de 900mm, si greutate pana in 1400gr vaacumat, vopsit, echipat in linie de zbor. N-am ajuns atat de departe, incat sa-mi caut motorizari pentru el. Probabil ar fi fost pusher nu edf, pentru ca are randament mult mai bun si costuri mai scazute.

Revenind la macheta, m-am mai lovit de cateva probleme.
Am pus putty in locuri unde nu pot slefui. Se poate da jos putty-ul cu ceva?
Detliere pannel-uri - le-am trasat cu un exacto, dupa care vor trebui finisate putin. Nu stiu cum sa-i fac turnichetii (niturile). Manual, nu am precizie si iese o porcarie. Trasor dinacela ca si pintenii nu prea am gasit nicaieri. Alta rezolvare?
Vopsele - Mi-am achizitionat o cutie mare cu tot ce inseamna Gunze cu o gramada de treburi. Dupa prima lucrare, Mr. Surfacer, si primul strat de vopsea, doar de teste, am aceleasi probleme ca si cu Revel. Se infunda duza destul de repede, jetul nu este uniform. Am citit tot ce se poate pe forum, despre duze, aerograf, curatare, thinning etc, si tot nu e ok.
Problema si mai mare, desi sunt acrilice, nu stai in casa cu ele. Nevasta-mea ma scoate din casa cu tot cu jucarii. Miros incredibil de tare. Voi mai face cateva teste, dar in principiu probabil voi scoate tot la vanzare la super pret, sa ma scap de ele, si voi incerca alt brand.

Numai bine,
Salutare

#22 Useril este offline   pupetxls 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 07-June 09

Postat 15 July 2009 - 01:09 PM

PS

Duminica miting aviatic la BA72 parca, ma rog, Campia Turzii, Luna.
Pt. cei care sunteti de-aproape.
Lancer si Puma

Numai bine,
Mihai

#23 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 15 July 2009 - 02:36 PM

Salut,

- Putty deja uscat se poate curata mai greu dar nu imposibil cu alcool izopropilic sau mai bine cu diluantul Gunze de care ti-am mai scris in topic. Uite poza si ati recomand sa cumperi acest produs :
Imagine postata

Unul din avantaje : nu dizolva plasticul!

Cu acest thinner (diluant) poti dilua si vopselele Gunze, fie ele acrilice sau laquer ( care nu se prea gasesc in Europa, cu exceptia celor metalice) dar si vopsele Tamiya acrilice sau laquer ( cele decantate din doza de spray). Merge exceptional si nu mai lucrez cu alt diluant.
Legat de chit (putty) iti dau un pont : cind mai ai de chituit in locuri unde se ajunge greu cu smirghel, dilueaza putin putty cu diluant Mr. Colour Thinner pina devine mai lichida (sa zicem ca mierea). Aplica un strat subtire de putty cu pensula in locurile unde este nevoie. Dupa vreo 5 minute de la aplicare stergi zona respectiva cu un betisor cu vata (Q-tip cel pentru curatat urechi) umezit cu alcool izopropilic. Daca este nevoie, repeta chituirea si stergerea pina ajung la rezultatul dorit.
Legat de nituri,de regula merge si cu un Pin vise si burghiu de 0,3 - 0,5 mm sau un riveter la hobbyx.ro pe stoc :

Imagine postata

Legat de miros, da, vopselele Gunze au miros dar nu ceva iesit din comun. In comparatie cu vopsele enamel sau laquer, mirosul lor este cu mult mai slab! Faptul ca vopsesti in casa si pe deasupra cu aerograful nu este de mirare. Si alte marci de acrilice miroase: Tamiya , Vallejo, Agama...si or mai fi.

Faptul ca ti se infunda duza la aerograf pot fi citeva cauze :
- duza nu a fost curatata bine;
- dilutia vopselei necorespunzatoare (prea putin diluant);
- presiunea prea mare a aerului (si vopseaua diluata necorespunzator!).

Cel mai important lucru de care ai nevoie este RABDARE si daca nu ti-a iesit un lucru sau un model din prima, nu trebuie sa ajunga la gunoi. Dupa cum vezi, ti-ai facut mai mult de lucru. Incearca sa inveti din greseli si cauta o solutie la ce nu ti-a mers bine data trecuta.
That's my friendly advice!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 15 July 2009 - 02:43 PM


#24 Useril este offline   pupetxls 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 07-June 09

Postat 15 July 2009 - 09:02 PM

Salutare,

Mersi de info.
Am si eu acel thinner, dar cand am amestecat putty-ul am folosit diluant standard. S-a facut ca si maioneza taiata si am lasat-o balta. Desi am mai vazut undeva ca asta e metoda. Ma rog, voi incerca sa dau jos putty-ul si sa refac treburile.

Cat despre aerograf, done all of them. Duza am lasat-o in izopropilic o noapte intreaga dupa care sincer, n-am mai avut ce curata. Restul curat tot, diluarea 50/50 sau poate chiar mai mult thinner, iar presiunea e minima. Daca dau mai mica, nu mai scoate nimic. De asta am zis, ca le-am incercat pe toate si tot nu-i satisfacator. Aerograful iarasi e oarecum nou. Are doar cateva vopsiri la activ. Am sa ma mai joc cu el, da poate poate.

Intre timp ma uit si de riveter.

Mersi
Mihai
PS poze inca nu pun ca-i mare rusinea. Sper in cateva zile sa am ce prezenta.

#25 Useril este offline   LNM 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 22-November 08
  • Location:Suceava

Postat 15 July 2009 - 10:05 PM

In legatura cu diluarea PUTTY-ului, eu folosesc acetona (FARMEC dizolvant pentru lac de unghii, 3 leuti) si functioneaza super si nu ataca plasticul.
Aerograful il curat cu diluant auto 509 sau cu acetona, presiunea de lucru 1.5-1.7, acul aerografului sa inchida bine duza.
ATENTIE la acetona, sunt unele tipuri care contin uleiuri si produc acel efect de maioneza taiata.
SUCCESURI! :rolleyes:

#26 Useril este offline   pupetxls 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 07-June 09

Postat 16 July 2009 - 05:30 PM

Salutare,

Tare incet ma misc cu macheta. Stiu ca nu e contra cronometru, dar de cateva zile sunt tot in pasul de finisare inainte de vopsit.
Nu reusesc cu nici o solutie sa dizolv putty-ul. Ba "maioneza taiata" ba se face ca si o guma de mestecat. Incerc deseara cu acetona. Cat despre putty-ul deja uscat, doar Cementa de la Revell il inmoaie. Cred ca pe viitor nu voi mai folosi putty, ci doar lipici. E mult mai exact si mai usor de finisat.
Pe maine sper sa-mi soseasca kiturile pentru detaliat pannel-urile, si sa sar la pasul urmator.

Intre timp, mi-am desfacut complet tot aerograful. Nu numai duza. Am gasit "crocodili" inauntru. Din cate am observat, curatarea aerografului, e ca si gatul de gaina in supa de pui. Indiferent cat mananci tot ramane. Indiferent cat cureti, pe undeva tot iti va ramane ceva vopsea.

Mai departe, mi-as dori ca kitul sa fie cu trenul de aterizare impachetat. Am inchis deja trapele, insa ma gandesc la un suport pentru treaba. Problema e ca intre motoare, doresc sa-i montez rezervorul, si asta complica putin treburile. Ma gandesc sa fie suportul intr-unul dintre motoare. Sau, sa-i scot tija de parasuta dintre franele aerodinamice si sa introduc acolo o tija de aluminiu indoita. As dori in schimb sa pot scoate avionul din suport, si pe tija rotunda nelipit, e mai greu, se va rasuci tot timpul. Pe tija patrata nu arata tare bine.

Multumesc in continuare,
Numai bine,
Mihai

#27 Useril este offline   LNM 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 22-November 08
  • Location:Suceava

Postat 16 July 2009 - 10:35 PM

In legatura cu PUTTY-ul, iti recomand BASIC PUTTY TAMIYA; se diluiaza, se curata, se aplica ff usor, se prelucreaza usor. Am mai lucrat cu AGAMA, dar nu-l recomand. TAMIYA e un fel de MERCEDES pentru mine :rolleyes: !
Aerograf:-vopsesti 5 min -speli 15 min! Eu dupa curatare las in cupa o bucatica de servetel imbibata in diluant.
Ca suport pentru MiG, am vazut o imagine interesanta intr-o revista mai veche de modelism cu un F 18 care plutea pe un camp magnetic si era ceva super!
SUCCESURI!

#28 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 July 2009 - 09:15 AM

Citeaza

Cred ca pe viitor nu voi mai folosi putty, ci doar lipici. E mult mai exact si mai usor de finisat.
Aparent! Te inseli insa. Lipiciul are prea putina "masa" asa ca va trebui sa pui multe straturi care se usuca greu si lucreaza in timp. Dupa o vreme o sa te trezesti cu urme serioase in zona. Nu-ti recomand.
Asa cum ai reusit sa pui, cu o spatula sau altceva, chitul in zona, tot asa poti si sa-l dai jos. Fa-ti, din spatule de lemn de diferite latimi pe care lipesti hirtie abraziva, "pile" de diferite latimi si forme cu care sa poti ajunge in orice zona a machetei. Chiar si o scobitoare poate fi utila in unele cazuri!

Citeaza

un F 18 care plutea pe un camp magnetic si era ceva super!
Da, si era legat cu trei aţe..... ;-)

Citeaza

TAMIYA e un fel de MERCEDES pentru mine
. Poate nu ai lucrat cu Humbrol, din ala mai vechi, pe cind faceau treburi bune... Mie chitul TAMIYA imi pare prea casant, si, cind e cazul, e foarte greu de gravat.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 17 July 2009 - 09:16 AM


#29 Useril este offline   pupetxls 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 07-June 09

Postat 17 July 2009 - 01:13 PM

Salutare,

Deci, nu sunt deloc multumit de macheta. Probabil, pentru altii ar fi ok, si defectele vor fi prea putin vizibile dupa vopsire, insa pentru mine nu e ok.
Intr-adevar, acetona Farmec face minuni si m-a mai ajutat putin, dar nu de-ajuns.
Am mai facut motoarele intre timp. Dispun de Super iron, Super titanium si Gun Metal de la Gunze, dar nu ma tine mana sa scot ceva ok din ele, nici cu wash cu nimic. Asa ca pana la urma am folosit Gunmetal si Anealized Steel de la Agama. Pastele acelea. Destul de satisfacut. Nu stiu in schimb ce lac sa dau peste, mat sau lucios?
Rivetele si cutterul de panneluri inca n-au venit, deci nu prea pot continua cu lucrul.
M-am decis sa las munca de chinez pentru urmatoarea macheta, si sa o finalizez asa cum este.
Intre timp am rezolvat suportul.
Atasat cateva poze. Foarte proasta rezolutia pentru ca sunt cu telefonul, deci nu se prea observa mai nimic.
Am decupat eleroanele si am modificat pozitia profundoarelor, ca sa fie compatibile cu pozitia avionului. Fuselajul va sta putin inclinat catre dreapta si botul in sus.

Intre timp, stiu ca este vorbaria cam multa vis-a-vis de acest proiect, insa se pare ca m-am aruncat in ceva ce ma depaseste, si depind in totalitate de sfaturile voastre. Apreciez si multumesc in continuare ajutorul pe care mi-l dati.

Numai bine,
Mihai

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 17072009043.jpg
  • Imagine atasata: 17072009044.jpg
  • Imagine atasata: 17072009045.jpg
  • Imagine atasata: 17072009047.jpg
  • Imagine atasata: 17072009046.jpg
  • Imagine atasata: 17072009047.jpg


#30 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 17 July 2009 - 02:32 PM

Vezi postareaZ-mare, la 17 Jul 2009, 10:15, a spus:

Poate nu ai lucrat cu Humbrol, din ala mai vechi, pe cind faceau treburi bune... Mie chitul TAMIYA imi pare prea casant, si, cind e cazul, e foarte greu de gravat.


Intradevar, chitul Tamiya basic nu este bun pentru gravat, dar nici cel de la Revell.
Eu sint de parere ca ar fi mai bine sa gravezi intai plasticul, dupa care sa chituiesti partile care trebuie chituite.
Dar chitul Tamiya pe care-l folosim este bun pentru scopul pentru care a fost conceput - adica pentru umplut crapaturi sau gravari gresite. Inca nu am incercat dar Tamiya are citeva tipuri de chit, unul de polyester. Acesta cred ca este bun si pentru gravat. Dupa concediu imi cumpar unul si am sa fac niste teste.

#31 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 17 July 2009 - 02:52 PM

Vezi postareapupetxls, la 17 Jul 2009, 14:13, a spus:

Salutare,

Deci, nu sunt deloc multumit de macheta. Probabil, pentru altii ar fi ok, si defectele vor fi prea putin vizibile dupa vopsire, insa pentru mine nu e ok.
Intr-adevar, acetona Farmec face minuni si m-a mai ajutat putin, dar nu de-ajuns.
Am mai facut motoarele intre timp. Dispun de Super iron, Super titanium si Gun Metal de la Gunze, dar nu ma tine mana sa scot ceva ok din ele, nici cu wash cu nimic. Asa ca pana la urma am folosit Gunmetal si Anealized Steel de la Agama. Pastele acelea. Destul de satisfacut. Nu stiu in schimb ce lac sa dau peste, mat sau lucios?
Rivetele si cutterul de panneluri inca n-au venit, deci nu prea pot continua cu lucrul.
M-am decis sa las munca de chinez pentru urmatoarea macheta, si sa o finalizez asa cum este.
Intre timp am rezolvat suportul.
Atasat cateva poze. Foarte proasta rezolutia pentru ca sunt cu telefonul, deci nu se prea observa mai nimic.
Am decupat eleroanele si am modificat pozitia profundoarelor, ca sa fie compatibile cu pozitia avionului. Fuselajul va sta putin inclinat catre dreapta si botul in sus.

Intre timp, stiu ca este vorbaria cam multa vis-a-vis de acest proiect, insa se pare ca m-am aruncat in ceva ce ma depaseste, si depind in totalitate de sfaturile voastre. Apreciez si multumesc in continuare ajutorul pe care mi-l dati.

Numai bine,
Mihai


Mihai, vad ca ai complicat foarte mult lucrurile la macheta asta, si esti intr-un curs puternic al inarmarilor! ;-) (ma refer la scule si vopsele). Din poze nu se vede nimic, calitatea lor fiind foarte slaba. Eventuale defecte, de regula se vad si dupa vopsire, de aceea tu trebuie sa pregatesti suprafata pe care o vopsesti sa fie cit mai perfecta si neteda. Stratul de grund care unii (de exemplu eu) il aplica, este aplicat din trei motive:
- scoate in evidenta eventuale imperfectiuni;
- acopera mici zgirieturi si
- mareste aderenta vopselei pe machete.
Legat de scriber si riveter - de regula este mai bine sa le folosesti inainte de lipirea pieselor. Pregatestete sufleteste la o munca grea unde cea mai mica eroare iti ia tot cheful de munca !

Succes!

#32 Useril este offline   pupetxls 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 07-June 09

Postat 17 July 2009 - 06:19 PM

Buna Tibi,

Asa e, intr-adevar m-am inarmat destul de bine.
Stiu ca pozele sunt aiurea, am zis doar sa fie ceva. Probabil pe luni sau marti voi face poze mai detaliate.
In principiu, de asta si sunt atatea pete de culoare pe macheta, pentru ca am tot dat straturi de Mr. Surfacer ca sa pot vedea greselile. Astazi iarasi l-am mai acoperit, dar cu un strat de vopsea neagra, pentru ca scoate mai bine la iveala, si fiind subtire nu acopera nimic. Totusi, cand este cu preshade, si wash, banuiesc ca ascunde greselile, prin simplul fapt ca-ti furca ochii, nu pentru ca le-ar acoperi cumva vopseaua.
Si tot asa e, mai este de lucru gramada. Invat multe din aceasta macheta, sunt ferm convins ca urmatoarea imi va fi mult mai usor de realizat, dar asta e, inventam apa calda.
Panel-urile nu le detaliez, pentru exactitate dupa avionul real, ci le refac, deoarece ba au fost acoperite de putty, ba s-au sters in urma smirgheluirii.
Oricum, banuiesc ca intre timp sunt si defecte pe care nu le mai pot repara, ex albeata de la lipici pe cabina, si multe putty-uri sau finisari gresite. Ma rog, inca gasesc in asta o relaxare. Cat timp vor sta asa lucrurile, sunt binevenite.

Multam de imbarbatare ;)

Numai bine,
Mihai

#33 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 17 July 2009 - 08:16 PM

Vezi postareapupetxls, la 17 Jul 2009, 19:19, a spus:

Panel-urile nu le detaliez, pentru exactitate dupa avionul real, ci le refac, deoarece ba au fost acoperite de putty, ba s-au sters in urma smirgheluirii.
Oricum, banuiesc ca intre timp sunt si defecte pe care nu le mai pot repara, ex albeata de la lipici pe cabina, si multe putty-uri sau finisari gresite. Ma rog, inca gasesc in asta o relaxare. Cat timp vor sta asa lucrurile, sunt binevenite.


OK, la paneluri poti folosi scriberul care iti vine sau poti folosii dosul unui cutit de modelism. Totusi, cu amindoua trebuie sa ai grija si nu apasa mult prea tare, altfel santul nou facut poate fi ma adinc!
Citeste tutorialul lui Z-mare care este foarte bun! Gravare panouri
Daca vrei sa refaci nituri, ar fi mai bun un burghiu subtire (0,3 sau 0,5 mm) daca nu ai este bun si un ac de cusut! Oricum, si daca faci "niturile" cu burghiu trebuie sa punctezi cu un ac! Este mai sigur!
Da, este o relaxare, dar pentru mine si un mod de a ma motiva!
Legat de cabina respectiva, toate se pot rezolva! De regula plasticul transparent se poate slefuii cu pile pentru lustruit unghii, dupa care pasta de slefuit (ori Tamiya, ori Auto, ori pasta de dinti). Daca ai Future fai o baita si arata ca noua si mai transparenta decit era! Uite aici
Cauta aici pe site, si ai sa vezi ca gasesti raspunsuri la toate!

Succes!
Tibi

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 17 July 2009 - 08:21 PM


#34 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 July 2009 - 08:18 PM

Evidentierea microfisurilor, a zgirieturilor de orice fel sau a altor imperfectiuni, se face foarte bine pensulind locul cu vopsea arginie/aluminiu (acrilica, email sau trus/cerneala).

#35 Useril este offline   pupetxls 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 07-June 09

Postat 19 July 2009 - 12:49 AM

Salutare,

Am cautat inainte sa intreb si n-am gasit nimic. Compresorul AS18-2 scoate apa pe aerograf. Am desfacut si? - din furtun, doar apa! Rezervorul de apa e tot aburit, dar degeaba, apa prea putina. Banuiesc ca toata merge pe furtun. Ma minunez cata poate sa tot scoata. Ce-i de facut?

Mersi,
Numai bine,
Mihai

#36 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2009 - 01:25 AM

Dupa umilele mele cunostinte, filtrele montate direct pe regulator, si cu regulatorul montat direct pe iesirea motorului, sunt absolut inutile. Pentru ca motorul se incinge, regulatorul se incinge, recipientul e si el cald, si atunci vaporii de apa nu condenseaza.
Singurul loc 'rece' unde iti poate apare condensul, e tocmai furtunul. Care avand diametru interior mic, va face ca apa sa-ti fie suflata pana in aerograf.

Cea mai simpla solutie, e sa iei un filtru de benzina in linie, uzual, si sa il pui undeva pe furtun. Avand diametru mult mai mare, va strange apa si nu va mai permite sa fie 'suflata' spre iesire.

#37 Useril este offline   pupetxls 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 07-June 09

Postat 10 August 2009 - 01:09 PM

Salutare,

N-am mai postat de o vreme deoarece din pacate tot in regrese am tinut-o.
Am dezasamblat complet macheta si refacut-o de 2 ori deja, datorita putty-urilor.
Plasto de la revell, tamiya sau humbrol (ala vechi). Am incercat toate mixing-urile intre ele, cu cement, cu thiner cu acetona. Poate am asteptari prea mari. Ba trebuie sa pui de doua ori putty, pentru ca se absoarbe in crapatura, ba e aiurea la scribing etc. Nu mai zic nimic de toate cele cate 12 ore de asteptat pana se usuca.

Ieri am gasit in sfarsit rezolvarea pe care o recomand cu caldura tuturor. Sper ca altii sa nu-si mai bata capul, cat mi l-am batut eu:
http://www.youtube.c...h?v=5yY17r-hOlM

Picatura si praf de copt.

Se pune picatura in crapatura, aceasta fiind lichida acopera perfect absolut tot. Totusi, ii ia mult timp pana se usuca deoarece este din abundenta. Aici intervine praful de copt. Se presara peste superglue, si il intareste instant (si in profunzime). Imediat se poate slefui. 400/600/800/1200 grit si totul e ok. Foarte putin gumos la scribing, dar oricum e mai ok decat orice putty din cate am incercat, sau combinatiile dintre ele.

Acum am avionul in bucati, am mult putty de dat jos, panouri de refacut, turnicheti etc. In cateva zile sper sa revin cu el la normal.

Numai bine,
Mihai

#38 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 10 August 2009 - 06:27 PM

Salut Mihai,
Tutorialul este intradevar foarte bun, si mai sunt inca sapte cu diverse tehnici...
Legat de chituit si gravat, am mai spus si nu sunt singurul, peste chit poti grava foarte greu. Exista unul de la Tamiya din Polyester dar pe care nu l-am incercat inca. Acela se spune ca ar fi ce iti trebuie.
Legat de super glue, asta o stim cam toti, dar ce nu stiam si ce este cel putin pentru mine bine venit este praful de copt care accelereaza uscarea.
Tibi

#39 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 August 2009 - 07:45 PM

Pupetxls, cind ai gurele mai mari, chitul se pune in strat subtire, unul dupa altul, cu uscare intermediara, pina sa astupa gaura. Gaurile prea mari se astupa inainte cu plastic (fir sau folie, dupa caz, indesata si lipita in crapatura) abia apoi se chituieste. Chitul nu se prea dilueaza. Cele mai multe chituri de modelism nu rezista la regravare, exceptie facind un chit Humbrol, de prin anii '94, care a fost foarte bun.
In loc de superglue+praf de copt, mai bine superglue+accelerator!

Pupetxls, cind ai gurele mai mari, chitul se pune in strat subtire, unul dupa altul, cu uscare intermediara, pina sa astupa gaura. Gaurile prea mari se astupa inainte cu plastic (fir sau folie, dupa caz, indesata si lipita in crapatura) abia apoi se chituieste. Chitul nu se prea dilueaza. Cele mai multe chituri de modelism nu rezista la regravare, exceptie facind un chit Humbrol, de prin anii '94, care a fost foarte bun.
In loc de superglue+praf de copt, mai bine superglue+accelerator!

#40 Useril este offline   pupetxls 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 07-June 09

Postat 11 August 2009 - 03:52 PM

Salutare,

Z-mare, multumesc pentru sfaturi.
Am incercat cu CA si accelerator, dar devine casant si crapacios. Iarasi problema la gravare.
Humbrol, chiar il am pe acela vechi. L-am procurat de la cineva cine chiar iti transmite salutari (Dl. Doru Sicoe din Oradea). Desi era sigilat, nu stiu ce sa spun despre calitatea lui. Cred ca trecerea timpului l-a afectat, este destul de gros si gumos si e dificil de lucru cu el.

Numai bine,
Salutari

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

15 useri citesc topicul
0 membri, 15 vizitatori, 0 utilizatori anonimi