Sherman - conversie britanica 1:35 Dragon - Firefly Vc - CAROLE
#1
Postat 10 June 2009 - 07:42 PM
Firefly Vc
Pe forum mai sunt informatii, cu dedicatie:
http://www.cartula.ro/forum/index.php?s=&a...ost&p=87748
http://www.cartula.ro/forum/Dragon-Firefly...6182-t3799.html
Link-uri utile, recomandate de DRAGOS, m-am uitat pe la poze ca engleza si matematica nu mi-au placut
http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...agon/dr6182.htm
http://mmcalc.tripod.com/Shermans/Model_FA...A4-Firefly.html
Am inceput cu asamblarea boghiurilor, de fapt doar debavurare fara asamblare (ca inca nu am vopselele necesare). In fine am pregatit sase astfel de angrenaje.
#4
Postat 10 June 2009 - 11:55 PM
Ps: GLUMAAA!! Sper ca nu te apuci!!
Aceasta postare a fost editata de Cata: 10 June 2009 - 11:56 PM
#5
Postat 11 June 2009 - 05:23 AM
tgr, la 10 Jun 2009, 20:48, a spus:
Pai vezi, bre Frate Alexie... d'aia ma bucur io, ca te-ai facut vecin cu noi p'acilea...
Numa' cand te-ai mutat si tu pe ulita noastra, a inceput sa se vorbeasca de "pandemie" !
Sper doar, sa-i "infectezi" pe cat mai multi...
Succes !
#6
Postat 16 June 2009 - 08:55 AM
Cred ca trag de timp cu gandul la sutele de piese ce alcatuiesc senila si la modificarea "turelei" (asa se numeste, oare?)
La indepartarea bavurilor am raschetat cate un nit, sunt convins ca la indepartarea liniei de bavura n-am sa raschetez alte 5-6 nituri. De aceea "m-am mai gandit" : Merge sa dau gaura in locul fiecarui nit, apoi sa smirgheluiesc si in gauri sa bag ceva pe post de nituri? Am doar burghiu de 0,6 si evident am sa incerc sa dau gaura central (gaura din foto fiind de proba).
#7
Postat 16 June 2009 - 10:24 AM
alexie, la 16 Jun 2009, 09:55, a spus:
Din "intamplare"... ai facut bine ca le-ai raschetat...
Alea nu-s nituri ci bolturi sau suruburi, in care se frixeaza aripile laterale. Nu's ce-a fost in capul Dragonezilor cand le-au reprezentat "reinsurubate" in suport ( adica platbanda aia sudata pe marginile corpului blindat superior). Asa ceva n-am vazut in nicio fotografie. Cand demontau si aruncau acele aripi laterale, dispareau si bolturile. Ramane doar suportul ( platbanda ) cu gauri in ea.
Deci... baga mare ! Totusi... 0,6mm este cam mult ! Da gaurile CENTRAT, cu 0,4mm sau chiar 0,3mm. Si, vezi ca acea platbanda NU ESTE o piesa continuua, ci este alcatuita din mai multe sectiuni. Daca nu-s reprezentate... studiaza planuri/fotografii si GRAVEAZA separatia dintre respectivele sectiuni.
Succes, dom'Doftor !
PS. N-am la indemana o fotografie de M4A4 sau Firefly Vc, dar postez mai jos una de M4A1(75) ca sa vezi care-i treaba cu respectiva platbanda. Tu cata bine o fotografie de Firefly in cartile trimise, pentru a grava corect separatiile.
Pentru inspiratie, ai o fotografie cu un proiect pasoptist de Vc, in care respectivul suport este fain si din PE.
Mai postez cateva fotografii cu zona in care ai lucrat tu, ca sa vezi exact care-i treaba cu aruncatoarele de fumigene, bara de tractare, deflectorul pentru aer cald si tevile de esapament.
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 16 June 2009 - 10:46 AM
#8
Postat 16 June 2009 - 11:41 AM
Citeaza
...ahaaaa...!!!
#9
Postat 16 June 2009 - 10:22 PM
DRAGOS, la 16 Jun 2009, 11:24, a spus:
Tu cata bine o fotografie de Firefly in cartile trimise, pentru a grava corect separatiile.
..................................
Oricum sambata fac pe ghidul pentru Firefly (la Bucuresti) poate gasesc pe cineva ......
#10
Postat 17 June 2009 - 09:51 PM
Am primit vopsele si am definitivat prima serie de trei boghiuri. Evident asamblarea nu mi-a iesit din prima, a durat ceva pana am prins merlicul de la suspensii (piesa arata ca un sutien a lu' babacuchilotidetabla, vezi piesa V14 ce se imbuca cu V15, ansamblu ce trebuie fixat pe lu' V13 inainte de penetrarea piesei V12).
Am folosit Tamiya fx-62.
" mai bine vopsesc doua tancuri decit o singura figurina"
by marhaba
#11
Postat 18 June 2009 - 06:21 AM
Si vezi ca, pe rola de retur, doar cele doua gaurele mai mici sunt de la mama natura... ala mai mare, este urma de ejector din turnare... SI TREBUIA CHITUIT SI FINISAT !
N-am ce-ti face... matale te-ai bagat singurel in trebusoara asta...
#12
Postat 18 June 2009 - 08:32 AM
DRAGOS, la 18 Jun 2009, 07:21, a spus:
... mai ales ca matale singur ai abservat ca Dragonezu-ti da procletele celea de bolturi, pe culeele cu trenul de rulare... CHIAR DACA nu ti le indica in instructiuni !
Io unul nu le-am avut in scara mea mai mititica, DAR ADEVARATA, asa ca a trebuit sa mi le fabric, atat la boghiurile Tamiya cat si la cele HB :
Deasemenea... ca nu ar fi cine stie ce filozofie, ai putea sa dai in fata anterioara a boghiurilor, OPUSA bratului rolei de retur, acele amarate de PATRU gaurele...
Alea sunt acolo, pentru ca aceste boghiuri nu-s facute special pentru partea stanga SAU partea dreapta. PUR SI SIMPLU, bratul rolei de retur se monteaza cu bolturi, in acele patru gaurele, in sensul care trebe... pentru partea stanga sau dreapta.
Io-te aici mai jos niscai fotografii, ca sa vezi cum stau lucrurile in realitate :
#14
Postat 22 June 2009 - 09:43 PM
DRAGOS, la 16 Jun 2009, 11:24, a spus:
Alea nu-s nituri ci bolturi sau suruburi, in care se frixeaza aripile laterale. Nu's ce-a fost in capul Dragonezilor cand le-au reprezentat "reinsurubate" in suport ( adica platbanda aia sudata pe marginile corpului blindat superior). Asa ceva n-am vazut in nicio fotografie. Cand demontau si aruncau acele aripi laterale, dispareau si bolturile. Ramane doar suportul ( platbanda ) cu gauri in ea.
Deci... baga mare ! Totusi... 0,6mm este cam mult ! Da gaurile CENTRAT, cu 0,4mm sau chiar 0,3mm. Si, vezi ca acea platbanda NU ESTE o piesa continuua, ci este alcatuita din mai multe sectiuni. Daca nu-s reprezentate... studiaza planuri/fotografii si GRAVEAZA separatia dintre respectivele sectiuni.
...............................
Pe masura ce am ras cate un bolt am dat cate o gaura, burghiu de 0,3 mm, la final am raschetat si smirgheluit platbanda pana a disparut bavura centrala. Evident a trebuit sa reiau manopera cu burghiul pentru desfundarea gaurilor, manopera ce (sunt sigur) trebuie repetata si dupa vopsire
Da, cine a pariat pe mine si-a marit bugetul: "am reusit, spre final, sa rup burghiul"
#15
Postat 23 June 2009 - 08:04 PM
Astfel pentru cele montate, intrucat nu ma vedeam punand nituri cat puchina de furnica, am dat gauri cu burghiu de 0,4 mm si am introdus sarma, am taiat si au rezultat nituri ( pentru fixarea bratului, pentru fixarea patinei). La setul "de trei dreapta" ramane sa astup surplusul de gauri din rola de retur si cele doua gauri aparute in patina de retur.
Pentru boghiurile din partea stanga am mers tot pe varianta cu sarma dar fata de primul set patina de retur a scapat negaurita ia rola de retur am slefuit-o.
Evident ca am dat si cele 4 gauri per boghiu.
#16
Postat 23 June 2009 - 08:17 PM
Alexie face gauri la machete care in realitate nu se vad, doar se miros, cu burghiul de 0,0000?, face casca goala de scafandru, atunci mie ce pana' mea mai imi ramane de facut, ia-le tu bai Alexie pa toate!!
Ps: Alexie cred ca la intalniri vom sta la dicutii mai mult, acum ca te-ai hotarat sa treci la grupa profi....
Te astept si "la teutonice".
Succes!! Cata
Aceasta postare a fost editata de Cata: 23 June 2009 - 08:20 PM
#18
Postat 24 June 2009 - 08:44 PM
Am vopsit si pigmentat zona inainte de fixarea boghiurilor, sistemul de fixare empiric, in fine cine sunt eu sa critic.
Piesele H1 (H2) nu arata ca piesele din foto de referinta asa ca mi-am permis ca pun alte piese decat cele recomandate, daca nu-i bine dau cu praf.
*H1 este piesa ce sustine "track rar idler wheel" (noroc cu google traducere "urmări rar roată dinţată" ).
Am ajuns la pasul 6 (si chiar am depasit), uneltele urmeaza a fi adaugate dupa vopsirea finala.
Maine urmeaza alti pasi marunti (7- 11) cu saltul voinicului in zona senilelor (astept o odioasa de vinil, plastic sau stiren ca doar practic acest sport pentru relaxare, nu?).
Ceva contestatii ? Pot sa ma apuc de treaba sau iar sunt capcane?
#19
Postat 24 June 2009 - 09:07 PM
PS:apropo, poti sa-mi spui si mie unde sunt suruburile alea pe culeea de suspensie?
#20
Postat 25 June 2009 - 12:14 AM
alexie, la 24 Jun 2009, 21:44, a spus:
Alexie, corect este "track rear idler wheel" adica "senila spate roata dintata", cred ca vrea sa zica de roata dintata din spate a senilei. Are engleza prostul obicei de a fi polisemantica ... track e si pista, senila, urmarire ...