BRITISH SHERMAN VC FIREFLY TASCA 1/35
#1
Postat 08 June 2009 - 07:23 PM
Prea multe recunosc ca nu stiu despre tanc, mai ales ca se pare ca virgula kitul se preteaza a fi facut “out of the box” (din cutie) , fiind unul dintre cele mai corecte kituri de Sherman la aceasta scara.
De aceea invit pe cei care cunosc, (in special pe profesorul nostru de shermanologie – Dragos) sa ne spuna citeceva despre aceasta varianta, care se pare a fost cel mai performant si mai aratos model de Sherman din WW2.
Aici puteti citi review-uri:
http://www.ipmsusa2.org/Reviews/Kits/Armor..._firefly_01.htm
http://www.perthmilitarymodelling.com/revi.../tasca35009.htm
Acum ca mi-am scuzat in doua fraze lenea de a citi documentatii, voi trece mai departe si va voi spune ca am ales inmatricularea BELVEDERE – Franta, vara 1944.
Mai jos, citeva fotografii din "procesul de productie":
Kitul este "outstanding" din orice punct de vedere (in afara de instructiunile in chineza ). Galetii se invirt si se balanseaza, ba se mai misca si pe verticala datorita celor trei foite de cauciuc poros pe post de suspensii. In plus am pus doar ceva nituri (12buc/galet) decupate cu acul de seringa din foaie de stiren.
Desi "botul" are din constructie o textura mai rugoasa de metal turnat, am hotarit sa accentuez un pic efectul. Inca nu m-am lamurit daca am facut bine sau am facut o prostie, voi vedea dupa vopsire.
Kitul contine o placa de fotoincizii bine reprezentata, cu tot felul de plase si aparatori
Desi sunt minere fotoincizate, nu am fost multumit de modul in care arata si am preferat sa le fac din sirma
Pentru capacele trapelor am montat cite un arc (1x5,8mm - RB Model) - gaura in urechea de plastic intr-o parte, inel din sirma in cealalta. De asemenea am pus minere din sirma capacelor.
Teava este metalica de la Aber
Cam asta este stadiul momentan.
#3
Postat 09 June 2009 - 09:35 AM
M-ai spart cu cele 12 bolturi adaugate pe circumferinta fiecarui galet ! Dar, parca am citit ( sau am vazut ) ca Tasca da pe una din culee, toate aceste bolturi FARA SA LE MENTIONEZE IN INSTRUCTIUNI. Trebuie doar sa le razi cu o lama d'acolo si sa le lipesti... Oricum, faptul ca ti le-ai autofabricat cu micro-preduceaua, este maxi-meritoriu.
Prea fain ca ti-ai retexturat si carcasa diferentialului. Poate ar merge peste, pentru "unificare", o mana subtire de Surfacer 500.
Si chestia cu arcurile de contrabalans de la trapele frontale, este faina. Al naibii Piotr acesta, ce de minuni vinde...
Sper ca NU AI LIPIT trapa frontala a driverului si periscopul acesteia ! CHIAR DACA o lasi inchisa, deci fara figurina, pune-i NEAPARAT periscopul in pozitie deschisa, asa cum ai facut cu cele de pe turela. Aceeasi chestie cu periscopul de la trapa comandantului ( desi sper ca acolo vei plasa o figurina... ).
Prea multe modele de Sherman am vazut pe net, super-spaniol piftate, DAR CU TOATE PERISCOAPELE INCHISE, chestie mai mult decat stupida... mai ales la kituri care-ti ofera optiunea sa le pozitionezi cum vrei, FARA SA TE CHINUI sa le modifici !
Trapa co-driverului poti s-o lasi INCHISA, inclusiv periscopul, pentru ca la TOATE cele trei modele de Firefly, locul acestui membru al echipajului a fost desfintat, pentru a plasa un cheson suplimentar de munitie ( munitia de 17 pounds, era prea lunga pentru a incapea in chesoanele de pe sponsoane ). De acolo si "dopul" blindat, aplicat peste montantul mitralierei de bord.
Cat despre "cel mai aratos Sherman"... da, sunt de acord ca Firefly-urile sunt mega-sexy.
Totusi, au fost TREI tipuri diferite. In ordinea aparitiei :
- Vc, pe M4A4.
- Ic, pe M4
- Ic Hybrid, pe M4 Composite.
Mie personal, cel mai bengos mi se pare Ic Hybrid, mai ales in varianta "TULIP", adica armat cu cele doua rachete de Typhoon pe turela, conversie tipica pentru regimentul "Coldstream Guards" din Divizia Blindata a Garzii Regale.
Acesta construit de tine, adica Vc-ul, arata bine datorita bazei de M4A4, care-i mai lunga decat orice Sherman "normal", pentru a face loc unui motor monstruos, anume Chrysler A57 multibank. Varianta aceasta, construita exclusiv de Chrysler, nu a fost pe placul US Army. De aceea aproape toata productia a mers la "export" ( adica in lend-lease ), pentru aliati. Principalul beneficiar a fost Regatul Unit, care l-a folosit la greu si chiar l-a placut...
Postez mai jos cateva pagini din "BIBLIE", referitoare la varianta M4A4 :
#4
Postat 09 June 2009 - 10:57 AM
http://books.google.ro/books?id=r4zLP6_z8m...snum=6#PPA33,M1
#5
Postat 09 June 2009 - 01:24 PM
#7
Postat 09 June 2009 - 04:25 PM
marhaba, la 9 Jun 2009, 14:24, a spus:
Ce sa zic, Dulce Frate, adevarat graiesti... mare pacat...
Daca-l ambientezi, poate inventezi o situatie in care este parcat ''intr-o lunga pauza''...
In niciun caz nu-l pune intr-o situatie de actiune sau de mars ! Este stupid de imposibil, cu ambele periscoape ale driver-ului inchise...
#9
Postat 09 June 2009 - 06:18 PM
DRAGOS, la 9 Jun 2009, 17:25, a spus:
Daca-l ambientezi, poate inventezi o situatie in care este parcat ''intr-o lunga pauza''...
In niciun caz nu-l pune intr-o situatie de actiune sau de mars ! Este stupid de imposibil, cu ambele periscoape ale driver-ului inchise...
Asa este, ai mare dreptate. O sa-l parchez pe linga casa
#14
Postat 10 June 2009 - 07:58 PM
marhaba, la 8 Jun 2009, 20:23, a spus:
Vecine, vecine, trag si eu cu ochiu prin gard cu speranta ca reusesc si eu un "V" de la "5 roman"
DRAGOS, la 9 Jun 2009, 10:35, a spus:
Sensibilizat de cele aflate am descoperit insiruirea de bolturi pe cele doua culee, cu piese de boghiu.
#16
Postat 10 June 2009 - 11:46 PM
Doua intrebari:
1. Nu cumva originalul era vopsit in pete? Din poze... cam se vede si o alta nuanta in doua pete, sau s-a bronzat brotacul inegal??
2. In pozele de epoca, Belvedere nu e scris, iar daca e scris in profilul color, pe macheta e asezat in alt loc... Cum e corect de fapt??
Ps: am uitat ca nu ma mai joc! Insa astept o chifla japoneza pe la senile... (poate sa fie grsita cu un micron, poate sa aiba mai multe patine, poate sa nu fie modelul din poza...)
Aceasta postare a fost editata de Cata: 10 June 2009 - 11:47 PM
#17
Postat 11 June 2009 - 05:40 AM
Cata, la 11 Jun 2009, 00:46, a spus:
2. In pozele de epoca, Belvedere nu e scris, iar daca e scris in profilul color, pe macheta e asezat in alt loc... Cum e corect de fapt??
Cata, fratioare, niciun Firefly Vc n-a fost vopsit "in pete"... doar intr-un britanic, monocrom si PROASPAT SCC-15. Sa nu uitam ca-n momentul debarcarii, toate aceste tancuri erau practic nou-noute.
Inscriptia BELVEDERE este CORECT reprezentata in profilul color. Se vede si-n foto de epoca, daca te uiti atent si maresti contrastul. O repostez mai jos, impreuna cu originalul din arhiva IWM ( din pacate in format mic ). Ai sa vezi ca scanul din carte are legenda gresita, atribuind tancul regimentului 13/18 Hussars tot din 27th Armoured Brigade... ceea ce, nu-i cazul.
#18
Postat 11 June 2009 - 10:55 AM
Dar sa incetez cu plinsetele.
Ce-am mai facut: am matuit din nou pentru ca era prea lucios dupa uleiuri si i-am montat trenul de rulare. Farul ala de pe turela arata ca naiba. Nu stiu ce sa fac cu el, probabil ar fi mai bine sa renunt la far.
In continuare ma voi ocupa de detalii. Daca aveti idei referitor la weathering, dati-i drumul. Nu l-as face din cale-afara de "spaniol", de aia parca nu l-as umple de pigmenti.
#20
Postat 11 June 2009 - 03:24 PM
Cit despre weathering, ramin la parerea ca tancurile aratau mult mai murdare si mai uzate in realitate. Cea mai buna dovada sunt pozele postate de Dragos, cu tancul asta. Uite-acolo ce de pete, praf, noroi, etc. Dar cum spuneam , mi-am propus sa nu-l fac (prea) murdar . Pentru mine au fost doua premiere cu macheta asta - primul Sherman si prima incercare de "colour modulation" (ceea ce este chiar o gaselinita interesanta zic eu).