Ei, ei, daca nu am scris despre lucrurile astea... Cred ca trebuie sa pun de un nou articol, ca nu se mai poate!
Ca un prim sfat:
cautati, inaite de a pune intrebarea, pe forum sa vedeti daca problema respectiva nu a mai fost ridicata! (Ex
http://www.cartula.r...help-t5448.html )
Citeaza
- vopseaua se depune pe duza de iesire si destul de mult si in interiorul aerografului
Nu e deloc clar. Unde pe duza??? Curge din duza?? Unde in interior????
Asta ar fi o chestie grava, garnituri paradite!!! Revin-o cu amanunte, eventual poze!
Citeaza
- din cand in cand aerograful se blocheaza, trebuie sa-l opresc (fluxul de aer si vopseaua) si sa pornesc din nou
Cum spuneam si mai sus, acrilicele pe baza de alcool si/sau apa se usuca foarte repede. Daca vopseaua e prost diluata, daca presiunea e prea mare, vopseaua se usuca pe ac blocind duza. Remediu: putin retarder (sau detergent de vase) in vopsea pentru a incetini uscarea si/sau presiune redusa (maxim 1 bar)
Citeaza
- din cand in cand stropeste
Greseala de utilizare asupra careia am atras atentia de zeci de ori: aerografele cu dubla actiune independenta se actioneaza astfel:
- Cind
se porneste vopsirea se apasa
prima data pe trigger pentru a se porni jetul de aer, apoi se actioneaza triggerul pentru a se porni si vopseau (prin tragere usoara inspre in spate);
- La
terminarea vopsirii, se opreste
intii vopseua (se impinge trggerul in fata) apoi
se opreste aerul prin eliberarea triggerului. Facind invers, vopseua se acumuleaza pe virful duzei fiind apoi "scuptata" la pornirea aerului.
Citeaza
- sunt fortat sa folosesc un flux de aer destul de puternic. Daca slabesc fluxul de aer vopseaua nu mai este pulverizata.
Dilutie incorecta! Dilutia trebuie sa fie cam 1/1, dar depinde mult de viscozitatea initiala a vopselii. Consistenta vopselii pentru aerograf trebuie sa fie cam ca cea a laptelui (bineinteles cel nebotezat!!!
). Presiunea obisnuit utilizata este intr 0,6 si 1,2 bar.
Citeaza
-din cauza ca fluxul de aer este puternic vopseaua dupa ce se aduna si ajunge sa fie "uda" este mutata de jet, uneori curge in siroaie (m-am apucat sa vopsesc un Mig-3). Rezultatul final nu fost atat de multumitor, nu am obtinut aspectul uniform la care speram, din cauza ca vopseaua a fost mutata si adunata respectivele zone au un aspect diferit.
Aloleu!
Da' cit ai bagat tata in aerograful ala, 10 bar???. Asta iti face daca ai presiune prea mare si esti prea aproape de suprafata de vopsit. La acoperiri generale, o distanta de 4 - 6 cm este optima. Cit despre presiune, vezi mai sus!
Citeaza
- am mai citit pe forum in articolul despre vopseluri si am vazut ca vopselurile email sunt sustinute f puternic fata de cele acrilice mai ales pt aerograf
Adevarat, vezi motivele de mai sus!
Poti folosi acrilicele, dar mai intii da-te singur cu capul de pereti, adica invata, exerseaza, exerseaza si invata din greseli.
Fa intii incercari pe hirtie cu cerneala sau tus. Dupa ce ai stapinit bine tehnica utlizarii generale treci si la vopsele. Experimenteaza diverse dilutii, diverse vopsele, presiuni etc.
Abia apoi treci la "aerografiat" avioane!!!! Alta metoda nu exista!!!!!!
Insuseste-ti temeinic asta:
http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/Fol...n-6-lectii.html
Citeaza
M-ar ajuta daca asi lua un aerograf cu nozzle mai mare? Sau alt tip de aerograf?
In nici un caz!
Aerograf minune nu exista!!!! Doar oameni priceputi sau nepriceputi dar care,
in urma unei muncii asiduii, au devenit priceputi! Folosirea aerografului, ca si mersul pe bicicleta, nu se invata prin corespondenta sau frunzarind Google ci numai prin practica si "egszăsais"!!