Messerchmitt Bf 109 F1 Werner Molders Avioane, elicoptere, si orice altceva zboara
#5
Postat 25 May 2009 - 07:10 PM
Messerschmitt
Bf109B thru E-3 series: Cockpit areas are RLM Green-Gray 02
Bf109E-4 thru K series: Cockpit areas are RLM Black-Gray 66
Me163 series: Cockpit areas are RLM Black-Gray 66
Me262 series: Cockpit areas are RLM Black-Gray 66
Bf110B thru E series: Cockpit areas RLM Green-Gray 02
Bf110F thru G series: Cockpit areas RLM Black-Gray 66
sursa: Messerschmitt Bf 109 Warpaint Special #2
By Chris Banyai-Riepl
Chiar si asa lucrarea este de toata lauda. Ai mare dreptate Bill ca l-ai facut cu cupola inchisa. Cu ea deschisa BF-urile parca sunt un pic cam frante.
#6
Postat 25 May 2009 - 07:56 PM
Molders a murit in nov. 41. F1-le sau a fost printre primele aparate produse, WNr 5628, primit in oct. 40 conform unor surse.
O poza care a stat la baza machetei lui Bill este datata mai 1941.
Toate indiciile indica 02 la interior.
La fel, am mari dubii privitor la a trage o linie asa de clara si categorica, precum in citatul asta
Citeaza
Din acelasi motiv, productia de E4 e anterioara nov. 41
#7
Postat 25 May 2009 - 07:59 PM
Ar fi fost greseala de "rookie"
Sa nu credeti ca nu am studiat problema Am decis sa fac interiorul cu 02 pentru ca sa sporesc ciudatenia acestui avion cu atitea elemente nestandard pentru un "F". Si sunt solid acoperit de faptul ca Ordinul (LDv 521/1) prin care se introduce RLM 66 la toate suprafetele vizibile prin cupola a fost dat in 8 noiembrie 1941 iar eu am facut acest F dupa poze luate in iunie 1941 la Wiesbaden. Deci putea fi foarte bine lasat in RLM 02 in cocpit.
Multumesc si spor,
Bill
later edit: Intre timp a postat si Gabi cu aceeasi explicatie
Aceasta postare a fost editata de Bill: 25 May 2009 - 08:00 PM
#8
Postat 26 May 2009 - 09:10 AM
De ce zic asta. In urma cercetarilor facute de Dutch si Geman acestia au stabilit ca odata cu introducerea noilor cupole pe E4, atit interiorul cit si exteriorul ramei cupolei si parbrizului erau vopsite in RLM 66. Ba mai mult, ei extind asta si la variantele G pina la K, aratind ca din diverse motive acestea (ramele si parbrizul) au ramas vopsite mai degraba in RLM 66 decit in culorile de camuflaj. Exista un document fotografic, avionul lui Werner Barel, un E1, W.Nr 6296F (F = reparat pe front) la care ramele parbrizului si ale cupolei mobile sunt clar in RLM 66, (partea fixa, din spare, a cupolei este de culoare diferita, cea de camuflaj) ba mai mult, in fotografie interiorul cocpitului pare a fi RLM 66.
Este adevarat ca ordinul LDv 521/1 a fost reeditat in noiembrie 1941, dar el a fost dat pentru prima data in 1938. Insa, tot clar, este ca E-urile si alte avioane din acea perioada aceau cocpitul in RLM 02. Ca se pare ca au fost si unele exceptii...
#9
Postat 26 May 2009 - 09:35 AM
Z-mare, la 26 May 2009, 10:10, a spus:
De ce zic asta. In urma cercetarilor facute de Dutch si Geman acestia au stabilit ca odata cu introducerea noilor cupole pe E4, atit interiorul cit si exteriorul ramei cupolei si parbrizului erau vopsite in RLM 66. Ba mai mult, ei extind asta si la variantele G pina la K, aratind ca din diverse motive acestea (ramele si parbrizul) au ramas vopsite mai degraba in RLM 66 decit in culorile de camuflaj. Exista un document fotografic, avionul lui Werner Barel, un E1, W.Nr 6296F (F = reparat pe front) la care ramele parbrizului si ale cupolei mobile sunt clar in RLM 66, (partea fixa, din spare, a cupolei este de culoare diferita, cea de camuflaj) ba mai mult, in fotografie interiorul cocpitului pare a fi RLM 66.
Este adevarat ca ordinul LDv 521/1 a fost reeditat in noiembrie 1941, dar el a fost dat pentru prima data in 1938. Insa, tot clar, este ca E-urile si alte avioane din acea perioada aceau cocpitul in RLM 02. Ca se pare ca au fost si unele exceptii...
Salut Zetule,
Neexistind fotografii cu cocpitul ne bazam pe documente. Insa ce e clar este ca varianta din 1938 a LDv 521/1 nu pomenea deloc despre introducerea RLM 66 in cocpit de vinator. A fost un argument hotaritor atunci cind m-am hotarit sa-l fac in 02.
Oricum o discutie interesanta si, sper, de ajutor pentru toti.
Spor,
Bill
Aceasta postare a fost editata de Bill: 26 May 2009 - 10:00 AM
#10
Postat 26 May 2009 - 11:28 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 26 May 2009 - 11:54 PM
#11
Postat 27 May 2009 - 10:00 AM
dany, la 27 May 2009, 00:28, a spus:
Servus Dany si multam,
Din poze se vede ca acest avion avea priza rotunda. Ar fi fost prea frumos sa fie si priza patrata de la "E"
Spor,
Bill
#12
Postat 27 May 2009 - 10:10 AM
Foarte frumoasa macheta, este vopsit foarte frumos, camuflajul este realizat exceptional! Felicitari!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 27 May 2009 - 10:13 AM
#14
Postat 27 May 2009 - 11:27 AM
Arata bine, foarte bine. El arata foarte bine in curs de asamblare, dar acum cand e asamblat si finisat arata si mai bine. Felicitari!
Cat despre relemeuri, eu mi-am promis de mult ca nu ma mai bag. Mi-am invatat lectia. Dar hai sa arunc o pisica "moarta". E-urile nu pot fi luate ca exemplu de "standardizare". In perioada Bataliei Angliei s-au facut tot felul de teste si experimente cu culori. Sunt rapoarte intocmite de britanici cand gaseau cate un E doborat - in acestea se vede clar ca s-au folosit amestecuri locale, culori de interior drept culori de camuflaj, culori frantuzesti de captura, etc.
In plus, se mai intampla si altceva: multi inca mai cred in "rigiditatea teutonica", anume ca daca s-a dat un "ordin" atunci neamtzu mai degraba isi da un glonte in cap decat sa il incalce. GRESIT! Exista milioane de exemple de indepartare de la "norme" si "ordine" in absolut fiecare ramurica a fortelor armate. Asa ca eu unul nu cred in declaratii "transante" cand vine vorba de chestii germane.
In cazul asta si eu sunt de parere ca interiorul era RLM02.
Radu