Forum Machete,Modelism,Hobby: Messerchmitt Bf 109 F1 Werner Molders - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Messerchmitt Bf 109 F1 Werner Molders Avioane, elicoptere, si orice altceva zboara

#1 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 23 May 2009 - 06:27 PM

Aici puteti posta comentarii referitoare la articolul:: Messerchmitt Bf 109 F1 Werner Molders

#2 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 25 May 2009 - 12:55 PM

Bravos, Fratioare !
Un prea interesant articol, despre un fain si aratos model.
Bine ca macar voi, Clujenii, mai tineti steagul ridicat...

#3 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 25 May 2009 - 05:16 PM

Frumos, Bill! Cum e vorba aia, sa il aduci la intalnire...

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 May 2009 - 05:24 PM

Frumoasa realizare! ;-)
Ce as avea au de circoti este culoarea interiorului cocpitului. Nu ar fi trebuit sa fie in RLM 66?

#5 Useril este offline   Aschi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 25-January 06

Postat 25 May 2009 - 07:10 PM

Z-mare are dreptate.

Messerschmitt
Bf109B thru E-3 series: Cockpit areas are RLM Green-Gray 02
Bf109E-4 thru K series: Cockpit areas are RLM Black-Gray 66
Me163 series: Cockpit areas are RLM Black-Gray 66
Me262 series: Cockpit areas are RLM Black-Gray 66
Bf110B thru E series: Cockpit areas RLM Green-Gray 02
Bf110F thru G series: Cockpit areas RLM Black-Gray 66
sursa: Messerschmitt Bf 109 Warpaint Special #2
By Chris Banyai-Riepl

Chiar si asa lucrarea este de toata lauda. Ai mare dreptate Bill ca l-ai facut cu cupola inchisa. Cu ea deschisa BF-urile parca sunt un pic cam frante. ;-)

#6 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2009 - 07:56 PM

Z, Aschi, imi pare rau sa va spun ca va aflati in eroare. RLM66 a fost folosit in cockpit incepand cu nov. 1941, sau ma insel?. Asta inseamna ca toate 109F-1 au fost 02 la interior la un moment dat. Productia de F1 a fost incheiata in februarie 1941.
Molders a murit in nov. 41. F1-le sau a fost printre primele aparate produse, WNr 5628, primit in oct. 40 conform unor surse.
O poza care a stat la baza machetei lui Bill este datata mai 1941.
Toate indiciile indica 02 la interior.

La fel, am mari dubii privitor la a trage o linie asa de clara si categorica, precum in citatul asta

Citeaza

Bf109E-4 thru K series: Cockpit areas are RLM Black-Gray 66

Din acelasi motiv, productia de E4 e anterioara nov. 41

#7 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 25 May 2009 - 07:59 PM

Va multumesc de aprecieri si observatii.
Ar fi fost greseala de "rookie" B-)
Sa nu credeti ca nu am studiat problema ;-) Am decis sa fac interiorul cu 02 pentru ca sa sporesc ciudatenia acestui avion cu atitea elemente nestandard pentru un "F". Si sunt solid acoperit de faptul ca Ordinul (LDv 521/1) prin care se introduce RLM 66 la toate suprafetele vizibile prin cupola a fost dat in 8 noiembrie 1941 iar eu am facut acest F dupa poze luate in iunie 1941 la Wiesbaden. Deci putea fi foarte bine lasat in RLM 02 in cocpit.
Multumesc si spor,
Bill :pardon:
later edit: Intre timp a postat si Gabi cu aceeasi explicatie

Aceasta postare a fost editata de Bill: 25 May 2009 - 08:00 PM


#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 May 2009 - 09:10 AM

Bun, lamurit! Era doar o intrebare lamuritoare, ca sa zic asa. Oricum avionul are si alte ciudatenii!
De ce zic asta. In urma cercetarilor facute de Dutch si Geman acestia au stabilit ca odata cu introducerea noilor cupole pe E4, atit interiorul cit si exteriorul ramei cupolei si parbrizului erau vopsite in RLM 66. Ba mai mult, ei extind asta si la variantele G pina la K, aratind ca din diverse motive acestea (ramele si parbrizul) au ramas vopsite mai degraba in RLM 66 decit in culorile de camuflaj. Exista un document fotografic, avionul lui Werner Barel, un E1, W.Nr 6296F (F = reparat pe front) la care ramele parbrizului si ale cupolei mobile sunt clar in RLM 66, (partea fixa, din spare, a cupolei este de culoare diferita, cea de camuflaj) ba mai mult, in fotografie interiorul cocpitului pare a fi RLM 66.
Este adevarat ca ordinul LDv 521/1 a fost reeditat in noiembrie 1941, dar el a fost dat pentru prima data in 1938. Insa, tot clar, este ca E-urile si alte avioane din acea perioada aceau cocpitul in RLM 02. Ca se pare ca au fost si unele exceptii... ;-)

#9 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 26 May 2009 - 09:35 AM

Vezi postareaZ-mare, la 26 May 2009, 10:10, a spus:

Bun, lamurit! Era doar o intrebare lamuritoare, ca sa zic asa. Oricum avionul are si alte ciudatenii!
De ce zic asta. In urma cercetarilor facute de Dutch si Geman acestia au stabilit ca odata cu introducerea noilor cupole pe E4, atit interiorul cit si exteriorul ramei cupolei si parbrizului erau vopsite in RLM 66. Ba mai mult, ei extind asta si la variantele G pina la K, aratind ca din diverse motive acestea (ramele si parbrizul) au ramas vopsite mai degraba in RLM 66 decit in culorile de camuflaj. Exista un document fotografic, avionul lui Werner Barel, un E1, W.Nr 6296F (F = reparat pe front) la care ramele parbrizului si ale cupolei mobile sunt clar in RLM 66, (partea fixa, din spare, a cupolei este de culoare diferita, cea de camuflaj) ba mai mult, in fotografie interiorul cocpitului pare a fi RLM 66.
Este adevarat ca ordinul LDv 521/1 a fost reeditat in noiembrie 1941, dar el a fost dat pentru prima data in 1938. Insa, tot clar, este ca E-urile si alte avioane din acea perioada aceau cocpitul in RLM 02. Ca se pare ca au fost si unele exceptii... :pardon:


Salut Zetule,
Neexistind fotografii cu cocpitul ne bazam pe documente. Insa ce e clar este ca varianta din 1938 a LDv 521/1 nu pomenea deloc despre introducerea RLM 66 in cocpit de vinator. A fost un argument hotaritor atunci cind m-am hotarit sa-l fac in 02.
Oricum o discutie interesanta si, sper, de ajutor pentru toti.
Spor,
Bill ;-)

Aceasta postare a fost editata de Bill: 26 May 2009 - 10:00 AM


#10 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 26 May 2009 - 11:28 PM

Felicitari Bill , pentru realizare si in mod special pentru alegerea acestei variante extrem de interesanta. It rock! Ceea ce mi-a captat atentia din primul moment si care in opinia mea constitue si cel mai placut amanunt ,a subiectului ales de tine , este acea reminiscenta de la Emil ( la incastrarea aripilor cu fuselajul). Am si o intrebare ( la matale) : Sti cumva daca aceasta varianta a folosit si priza de aer de la compresor patrata ( adica asemanatoare cu cea de E ) , ce se regaseste pe unele variante de F timpuriu ?

Aceasta postare a fost editata de dany: 26 May 2009 - 11:54 PM


#11 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 27 May 2009 - 10:00 AM

Vezi postareadany, la 27 May 2009, 00:28, a spus:

Felicitari Bill , pentru realizare si in mod special pentru alegerea acestei variante extrem de interesanta. It rock! Ceea ce mi-a captat atentia din primul moment si care in opinia mea constitue si cel mai placut amanunt ,a subiectului ales de tine , este acea reminiscenta de la Emil ( la incastrarea aripilor cu fuselajul). Am si o intrebare ( la matale) : Sti cumva daca aceasta varianta a folosit si priza de aer de la compresor patrata ( adica asemanatoare cu cea de E ) , ce se regaseste pe unele variante de F timpuriu ?

Servus Dany si multam,
Din poze se vede ca acest avion avea priza rotunda. Ar fi fost prea frumos sa fie si priza patrata de la "E" ;-)
Spor,
Bill :pardon:

#12 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 27 May 2009 - 10:10 AM

Nu cunosc in amanunt detaliile avionului original, dar modelul este foarte bine realizat, si eu la acest lucru ma uit in primul rind.
Foarte frumoasa macheta, este vopsit foarte frumos, camuflajul este realizat exceptional! Felicitari!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 27 May 2009 - 10:13 AM


#13 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 27 May 2009 - 10:18 AM

Bravo tie boierule! Excelenta lucratura. Iar articolul face parte din seria " lasati prostiile si apucati-va de avioane".

#14 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 27 May 2009 - 11:27 AM

Salut Bill,
Arata bine, foarte bine. El arata foarte bine in curs de asamblare, dar acum cand e asamblat si finisat arata si mai bine. Felicitari!

Cat despre relemeuri, eu mi-am promis de mult ca nu ma mai bag. Mi-am invatat lectia. Dar hai sa arunc o pisica "moarta". E-urile nu pot fi luate ca exemplu de "standardizare". In perioada Bataliei Angliei s-au facut tot felul de teste si experimente cu culori. Sunt rapoarte intocmite de britanici cand gaseau cate un E doborat - in acestea se vede clar ca s-au folosit amestecuri locale, culori de interior drept culori de camuflaj, culori frantuzesti de captura, etc.
In plus, se mai intampla si altceva: multi inca mai cred in "rigiditatea teutonica", anume ca daca s-a dat un "ordin" atunci neamtzu mai degraba isi da un glonte in cap decat sa il incalce. GRESIT! Exista milioane de exemple de indepartare de la "norme" si "ordine" in absolut fiecare ramurica a fortelor armate. Asa ca eu unul nu cred in declaratii "transante" cand vine vorba de chestii germane.

In cazul asta si eu sunt de parere ca interiorul era RLM02.

Radu

#15 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 27 May 2009 - 12:25 PM

Tardiv am remarcat si eu acest topic.
BRAVO de 2 ori; odata pt. kit si a doua oara pt. articol. De fapt de 3 ori BRAVO ;-)
Articolul primeste 2 de bravo, pt. ca multi dintre noi finalizeaza kituri, dar putini mai au rabdarea si puterea sa puna totul in scris ....

#16 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 27 May 2009 - 02:31 PM

Felicitari, Bill, imi place foarte mult cum tia iesit :dribble: si articolul este pe masura ;-) Bravo si felicitari inca odata. :friends:

#17 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 27 May 2009 - 02:53 PM

Felicitari!
Se pare ca unii dintre noi mai si lucreaza. ;-)

Bafta!

#18 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 27 May 2009 - 04:55 PM

Va multumesc tuturor :dribble:
Va urma o surpriza ;-)
Spor,
Bill :friends:

#19 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 27 May 2009 - 05:40 PM

Vezi postareaBill, la 27 May 2009, 17:55, a spus:

Va urma o surpriza ;-)


Aaaa, curat surpriza .... !!! :dribble:

#20 Useril este offline   vlad 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 416
  • Inregistrat: 07-March 08
  • Location:Turda

Postat 28 May 2009 - 12:02 PM

Salut Bill !
Frumoasa lucrare!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi