Pagina 1 din 1
Compresor pentru umflat roti :)
#1
Postat 17 May 2009 - 08:06 PM
Salutare. Fiind nou in tehnica modelismului, va adresez si eu o intrebare. Am un compresor la 12V pentru umflat rotiile de la masina (ar merge adaptat la 220V) si vreau sa stiu daca l-as putea folosi pentru aerograf? Pe el scrie ca scoate in jur de 10 Bari.
Numai bine
Numai bine
#3
Postat 17 May 2009 - 10:42 PM
Nemodificat nu este bun pt. aerograf.Nu asigura un debit constant de aer, deci ii trebuie un buffer.Normal i-ar mai trebui si un presostat ca sa nu il scoti din priza cand ajunge la 2.5atm si sa-l bagi la 1.5atm.Cel mai indicat motor este cel de frigider.
Aceasta postare a fost editata de tgr: 17 May 2009 - 10:46 PM
#6
Postat 01 July 2009 - 04:45 PM
tgr, la 17 May 2009, 23:42, a spus:
Nemodificat nu este bun pt. aerograf.Nu asigura un debit constant de aer, deci ii trebuie un buffer.Normal i-ar mai trebui si un presostat ca sa nu il scoti din priza cand ajunge la 2.5atm si sa-l bagi la 1.5atm.Cel mai indicat motor este cel de frigider.
chiar asigura debit constant de aer, am umflat rotile unui mercedes E 200 si a mers. am durat ceva, dar a mers. e nasol ca nu are supapa de descarcare, butelie de aer si nu se opreste singur plus ca e cam zgomotos
#8
Postat 03 July 2009 - 10:30 AM
S-a discutat mult pe forum despre acest tip de compresor.
Din experienta proprie spun si eu ca nu este adecvat, desi folosesc din lipsa de bani un astfel de sistem adaptat.
De fapt este un compresor auto, care incarca o butelie de tipul unui recipient de stingator, care rezista la presiuni mult mai mari decat este in stare sa debiteze mica pompa. In momentul in care presiunea ajunge la nivelul dorit (indicatia pe manometru), opresc manual compresorul. Titul este asamblat intr-o cutie din plastic, antifonata pe cat posibil cu burete ondulat, in cutie se mai gaseste si sursa de alimentare. Am avantajul utilizarii unei surse industriale recuperate, cam de volumul unui laptop, capabila sa furnizeze in regim de comutatie 12 V la amperajul necesar, si 5 V la cateva zeci de amperi (conectoare de peste 8 mm diametru), precum si multiple alte tensiuni duale, deci volumul este acceptabil.
Cunsoc dezavantajele unui astfel de sistem, voi trece cat de curand pot la un compresor cu motor de frigider, asa ca nu recomand foloisrea lui pe timp indelungat, mai ales pentru artistii in domeniul modelismului, unde sunt necesare tuse mai fine in timpul lucrului si atentia exclusiva asupra detaliilor si nu asupra utilajului in sine.
Din experienta proprie spun si eu ca nu este adecvat, desi folosesc din lipsa de bani un astfel de sistem adaptat.
De fapt este un compresor auto, care incarca o butelie de tipul unui recipient de stingator, care rezista la presiuni mult mai mari decat este in stare sa debiteze mica pompa. In momentul in care presiunea ajunge la nivelul dorit (indicatia pe manometru), opresc manual compresorul. Titul este asamblat intr-o cutie din plastic, antifonata pe cat posibil cu burete ondulat, in cutie se mai gaseste si sursa de alimentare. Am avantajul utilizarii unei surse industriale recuperate, cam de volumul unui laptop, capabila sa furnizeze in regim de comutatie 12 V la amperajul necesar, si 5 V la cateva zeci de amperi (conectoare de peste 8 mm diametru), precum si multiple alte tensiuni duale, deci volumul este acceptabil.
Cunsoc dezavantajele unui astfel de sistem, voi trece cat de curand pot la un compresor cu motor de frigider, asa ca nu recomand foloisrea lui pe timp indelungat, mai ales pentru artistii in domeniul modelismului, unde sunt necesare tuse mai fine in timpul lucrului si atentia exclusiva asupra detaliilor si nu asupra utilajului in sine.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1