Forum Machete,Modelism,Hobby: Flakpanzer Ostwind - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Flakpanzer Ostwind Work in Progress...

#221 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 July 2011 - 04:14 PM

Ce sa zic, daca ar fi vopsit as jura ca-i o fotografie facuta, undeva, intr-un muzeu!!!

#222 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 July 2011 - 09:01 PM

Da,vorba aia : superb in detalii si asamblat fara cusur :-o

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: dreamsd1.jpg


#223 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 03 July 2011 - 09:37 PM

Adi, esti un fericit.
Ca poti, ca vrei, ca vezi, ca ai timp, ca ai nervi....Si alte alea.
Acu', daca vrei sa fiu si eu fericit (si probabil si altii), fa cumva sa il montezi fara lipici, sa mai poti scoate din capace sa se vada si dupa finalizare ce-ai facut inauntru.
Stiu ca nu-l faci pentru altcineva decat pentru tine, dar neavand in Romania PZ IV sa ma belesc in el la Muzeu, pot sa ma uit in asta si aflu cam tot ce-mi trebuie.
Felicitarile mele sincere !

#224 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 16 July 2011 - 08:56 PM

Salut la toata lumea.

Multumesc tuturor celor care au scris, atat pentru feedback cat si pentru vorbele frumoase; impreuna, contribuie si ele la progresul lucrului la masina mea cu forme urate.

Calin, poate-s subiectiv, insa eu cred ca fericiti suntem toti cei care avem un hobby. Din pacate (tot subiectiv) cred ca se uita mult prea repede satisfactiile ce se ofera pe parcursul lucrului si cele de la finalul fiecarui asa zis proiect ce ajunge apoi parcat in vitrina propriei coletii, unde va aduna inerentul praf.
Exceptie fac poate doar expozitiile ori socializarile pe teme modelistice sau nu, si unde machetele se pot analiza live; in cazul meu insa (cum bine ai dedus), cele doua variante nu prea-mi surad, fiind premature.

Pentru ca si eu imi doresc (altfel m-as opri din postat p-acilea) sa se poata intelege ca aproape orice este posibil, indiferent de subiectul ales ori producatorul kit-ului (doar dorinta, interes, respect si chef sa fie), te asigur ca la final, totul se va vedea.
Doar ca, intr-un fel mai aparte sa zicem... .

Daca ceea ce am lucrat si postat pana acu' o sa-ti serveasca tie ori altcuiva interesat, inca o data o spun : - Ma bucura si ma indatoreaza deopotriva.

Spor la toti.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 16 July 2011 - 08:57 PM


#225 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4830
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 08 September 2011 - 06:42 PM

Salut , Adi . Pe Axis au mai aparut recent 2 foto ale bestiei ,posibil sa fie acelas exemplar utilizat in lupta cu cel prezentat de tine chiar la inceputul topicului . ( Trage putin de "scro.ul soarecului" in jos ) http://forum.axishis...cbf3&start=3450

#226 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 08 September 2011 - 10:06 PM

Serus Dany.
Ma bucur ca ti-ai amintit de Kekdose a mea. :friends:

Am cunostinta despre cele doua imagini (si deocamdata singurele) care reprezinta o masina incadrata in sPzAbt 507 - K.Gruppe Milowitz - cu personal (inclusiv instructorii) preluat din garnizoana Panzerjaegerchule-i dislocata la Milowitz/Milovice). Prima data au aparut aceste imagini in revista ceheasca "HPM" nr. 5 din 1996.

Imaginile respective reprezinta un exemplar functional dar abandonat in centrul satului Nové Benátky (la circa 30 km departare de Teplitz-Schoenau - Cehoslovacia), la inceputul lunii mai 1945. Iar detalii despre Teplitz-Schoenau se gasesc in prima pagina a topicului, la istoria masinii.

Cele doua imagini gasite de tine ( le am si eu de circa un an) m-au facut sa cred ca concluziile lui Tony Greenland din Nuts&Bolts nr.13 precum si cele ale lui Tomas L. Jenz din Panzer Tracts nr.12 sunt in parte eronate. Ambii enunta in cele doua lucrari faptul ca toate masinile produse pana la data de 1 aprilie 1945 au fost duse la Bielefeld pentru a fi incadrate in Fla-Zug zbV, pentru ca mai apoi (pe 4 aprilie) garnizoana de acolo cu tot cu materialele abandonate sa fie ocupata, aici incluzand si cele presupus 7 Ostwind-uri gata de lupta la acea data.

Eu am dedus doar doua posibile variante raportat la cele 2 imagini cu masina abandonata :
- fie a fost intr-adevar incadrata in sPzAbt 507 ( dispunerea camuflajului ma face sa cred asta) si asta presupune ca e din productia de serie;
- fie e unul din exemplarele finalizate la atelierul din Ostbau Sagan ce a fost ulterior relocat la Teplitz-Schoenau (februarie 1945) si care a scapat de corvoada drumului spre Bielefeld, si care reprezinta unul din exemplarele de preserie (cu interiorul pe care ma stradui eu sa il reprezint), etc.

Din pacate, inca nu sunt suficiente informatii care sa lamureasca pe deplin povestea interesanta a masinii.

Oricum, merci inca o data ca te-ai gandit la masina mea urata.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 08 September 2011 - 10:06 PM


#227 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 02 January 2012 - 09:52 PM

Salut.

In sfarsit am prins cateva zile libere pentru a ma putea ocupa in continuare de Kekdose. Prin urmare, vreau sa va arat si voua cam ce am mai lucrat in perioada sarbatorilor, in compartimentul motor al masinii.

Retrospectiv :
Pentru a ma apropia cat de cat de ceea ce s-a facut in celelalte doua compartimente, am apreciat ca nu se cade sa ma folosesc strict de motorul rasinos produs de catre cei de la CMK (superb de altfel, dar insuficient) si astfel (cum s-a putut vedea in postarile anterioare) am purces la bricolarea radiatorului, a filtrelor de aer si a altor cateva maruntisuri, motorul auxiliar DKW pe care eu am apreciat ca al meu Kekdose il avea la momentul intrarii sale pe poarta atelierului din Ostbau Sagan.
Prin toate cele insirate mai sus, am incercat sa intregesc asa cum se cuvine imaginea de ansamblu a masinii, imagine pe care am completat-o cu cele ce se vor vedea in aceasta postare.

Stadiul curent :
Am detaliat motorul in masura in care din putinele imagini pe care le-am putut intr-adevar utiliza ca si referinte, uneori doar am dedus existenta catorva elemente sau trasee ale conductelor sau ale partii electrice, toate asigurand functionarea acestui Maybach HL 120 TRM. Cu toate aceste, hai sa le zicem impedimente, eu zic ca m-am apropiat in buna parte de cum trebuie sa fie reprezentat in mod corect acest motor; si aici ma gandesc in principal la cei care probabil vor dori sa-si imbunatateasca kiturile din propriile colectii.

Astfel :
Am reprezentat traseele conductelor de alimentare principala precum si dintre filtrele de carburant si masina, alimentarea celor doua carburatoare SOLEX, tevaraia circuitului de racire al celor doua linii de cilindrii, fisele bujiiilor si asa mai departe.

Imagine atasata: Maybach HL 120 TRM 1.jpgImagine atasata: Maybach HL 120 TRM 2.jpg
Imagine atasata: Maybach HL 120 TRM 3.jpgImagine atasata: Maybach HL 120 TRM 4.jpg


Am decupat apoi peretele spate al masinii apreciind ca ceea ce oferea Italeri are multe greseli, precum si lipsuri ce privesc unele detalii; in locul celei originale grefand un perete de la un kit Tamiya, ce avea unele detalii mult mai bine reprezentate. Imagini cu acest perete se pot observa in unele cadre.
Ulterior am reprezentat o parte din traseul electric, condus pe la baza podelei respectiv pe peretele dreapta al masinii, parte din acest traseu ducand la electromotor, iar prin cablajul plasat pe peretele parafoc am dat legaturile electrice motorului auxiliar precum si la pompa motorului principal.

Imagine atasata: DSCF9506-1400.jpgImagine atasata: DSCF9507-1400.jpg
Imagine atasata: DSCF9488-1400.jpg

Am completat apoi cele doua galerii de evacuare prin reprezentarea legaturilor dintre ele si peretele spate al masinii, capetele tevilor ce constiuiau evacuarea strapungand placa spate prin alte gauri decat cele date initial de catre producator. Acolo urmeaza a fi legata toba de esapament a masinii.

Imagine atasata: DSCF9493-1400.jpgImagine atasata: DSCF9494-1400.jpg

Ultimul reper reprezentat pana acum, a fost traseul circuitului principal de racire, ce face legatura intre motor si cele doua radiatoare ale masinii, degajarile spre in sus fiind sugerate prin cele doua tevi ce urca pe peretele stanga, una avand deja reprezentat mansonul de legatura.

Imagine atasata: DSCF9491-1024.jpg

Cateva imagini cu (aproape) toate elementele compartimentului motor asezate pe pozitiile dedicate :

Imagine atasata: DSCF9497- 1.jpgImagine atasata: DSCF9504- 2.jpg
Imagine atasata: DSCF9501- 3.jpgImagine atasata: DSCF9502- 4.jpg

Si una cu intreg ansamblul si ma opresc :

Imagine atasata: DSCF9500- 5.jpg

Asta a fost tot.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 02 January 2012 - 10:32 PM


#228 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 02 January 2012 - 11:08 PM

O nimica toata, cum ar veni. Eu sunt diletant in materie de motoare (desi cred ca ma supraapreciez, dar nu gasesc un sinonim pentru a sublinia cat de afon sunt din punct de vedere tehnic), pot aprecia doar ce se vede. Si arata al dracului de bine, din punctul meu de vedere! Cum vei expune macheta, in asa fel incat sa se vada toata munca asta migaloasa?

#229 Useril este offline   caporalmusat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1048
  • Inregistrat: 03-January 09
  • Location:BRAILA
  • Interests:Tehnica militara sovieto/rusa in general dar mai ales aflata si in dotarea RO ARMY !

Postat 03 January 2012 - 11:52 AM

Salutare ! aproape ca subscriu colegului Degrelle dar adaugand ca un mare vip (very import papagal ) ca nu e tot , domnu AdiP pai curelele de transmisie unde sunt , presupun ca in lucru si musai le faceti si trapezoidale dupa cum ne lasati cu masca sau fara masca :ph34r: :blink: si daca inca nu s-a desmnat machetele anului 2011 ca sa fac pe oracolul de la Braila (cum e ala de la liga din balcesti ) spun ca asta vafi macheta anului 2012 la categoria sa . Lasand tonul glumet si devenind serios cred ca acea titulatura folosita demult de MAESTRU EMERIT AL SPORTULUI vi se potriveste manusa .Sanatate , spor si satisfactie ; si poate vom vedea macheta peviu la vreo expo anul asta unde probabil se vor face programari ca la doctor pt a fi vizionata :-) . Domnule :hi: :hi: :hi:

#230 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 03 January 2012 - 10:20 PM

Prietene Degrelle
Tot ceea ce contine ultima postare a fost facut in 4 zile libere, sens in care apreciez ca ea s-a reflectat obiectiv prin "asta a fost tot" scris de mine la finalul postarii :pardon:
Iar ca raspuns la intrebarea ta privind de modalitatea de expunere, o sa ma folosesc de trei variante :
1. Prin imaginile pe care le-am postat pana acum
2. Prin readucerea aminte a tuturor etapelor peste care am trecut (daca va fi cazul)
3. Printr-o postura a rezutlatului final.....mai altfel, sa zicem :devil:
Primele doua imi sunt mai mult decat suficiente; ramane de vazut daca cea de la punctul trei va satisface si gusturile privitorilor.

Si ca o paranteza, putin deplasata ce-i drept, la ceea ce am scris mai sus. Cineva mi-a spus mai demult (legat de machete) ceva de genul : "Everyone meets his Waterloo, the trick is to be Wellington, not Napoleon". I-am raspuns ca o sa incerc, insa ma multumesc si cu Napoleon.

@Caporalmusat
Multumesc pentru vorbele sincere. Din punctul meu de vedere chiar nu conteaza ce spun oracolele, sa ne aducem doar aminte ca de multe ori prezicatoarele foloseau diverse licori pentru a avea imaginatie suficient de bogata pentru a asocia delirul cu premonitia :lol:
Pe la expo cum le zici tu, nu stiu daca voi ajunge. Oricum, cu ochiul liber se vad mult mai putine lucruri decat intr-o fotografie; parerea mea. :hi:

Intr-adevar, cum bine ai observat, curelele de transmisie (si inca ceva maruntisuri pe motor) lipsesc in imaginile de mai sus. Nu avea sens sa le montez acum; doar m-ar incurca la vopsire.
Insa sunt intr-adevar trapezoidale, de 0.4 mm in sectiune si in numar de 5.

Spor la toata lumea

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 03 January 2012 - 10:22 PM


#231 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 05 January 2012 - 03:13 PM

Mama mia! Ce ai lucrat tu acolo este grozav! Jos palaria! :hi:

#232 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 29 January 2012 - 06:59 PM

Multumesc Tibi :hi:


Am refacut radiatorul masinii, finalizat undeva la 80 %.
Imagine atasata: DSCF9525-1024.jpgImagine atasata: DSCF9526-1024.jpg

Toba de esapament , cu suportii, tevile si restul ce s-or mai vedea pe acolo.
Imagine atasata: DSCF9545-1024.jpgImagine atasata: DSCF9543-1024.jpg
Imagine atasata: DSCF9531-1024.jpg

Am folosit tabla de cupru de 0.2 mm, alama si aluminiu de 0.1; stiren de 0.4 si fire trase la cald pentru rest.
Cordoanele de sudura sunt bicomponent Tamiya. In negru sunt repere dintr-un set dedicat de PE-uri Eduard.

#233 Useril este offline   greuceanu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 21-September 09

Postat 27 February 2012 - 11:46 PM

Sal,

Banuiesc ca la final jucaria o sa porneasca la cheie ..:-)
Am vazut multe seturi scumpe de interior pentru panzer IV dar nu se compara cu ce ai realizat
Ar trebui sa ia lectii de la tine
:hi:

#234 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 28 February 2012 - 11:26 AM

Salut Greuceanu

Daca nu la cheie, macar la manivela.... si doar daca motorul iese prin vopsire si efecte asa cum imi doresc.
Glumesc desigur. :drinks:
Departe de mine gandul de a accede la un grad de detaliere foarte ridicat, iar in cazul de fata, in limita posibilitatilor si a timpului liber, incerc doar sa imbunatatesc un kit printr-o abordare putin diferita, evitand pe cat cat posibil folosirea upgrade-urilor dedicate; in felul asta pastrand placerea lucrului pentru mine.

Multumesc mult pentru impresii si cuvinte.
Spor la machete iti doresc.

#235 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 05 March 2012 - 12:03 AM

Salut.
Aproape am scapat de compartimentul motor.

Elementele principale si vana motorului date in primer si doua straturi de lac mat :

Imagine atasata: DSCF9582-1024.jpgImagine atasata: DSCF9581-1024.jpg

Motorul auxiliar DKW, vopsit si tratat cu uleiuri ce asteapta sa se usuce, plus ceva prafuiri :

Imagine atasata: DSCF9612-1024.jpgImagine atasata: DSCF9619-1024.jpg
Imagine atasata: DSCF9621-1024.jpg

A urmat vana motorului, data cu primer si cu inceput de uzuri, prafuri etc, etc :

Imagine atasata: DSCF9637-1024.jpgImagine atasata: DSCF9639-1024.jpg
Imagine atasata: DSCF9641-1024.jpg

A urmat apoi vopsirea motorului masinii :

Imagine atasata: Maybach HL 120 TRM 1.jpgImagine atasata: Maybach HL 120 TRM 2.jpg
Imagine atasata: Maybach HL 120 TRM 3.jpgImagine atasata: Maybach HL 120 TRM 4.jpg
Imagine atasata: Maybach HL 120 TRM 5.jpgImagine atasata: Maybach HL 120 TRM 6.jpg

Si ceva imagini cu cele trei elemente principale ale compartimentului, asezate pe la locul lor :

Imagine atasata: DSCF9650-1024.jpgImagine atasata: DSCF9652-1024.jpg
Imagine atasata: DSCF9678-1024.jpgImagine atasata: DSCF9679-1024.jpg
Imagine atasata: DSCF9680-1024.jpgImagine atasata: DSCF9683-1024.jpg

Cam asta mi-a iesit mie pana acuma. Sper sa placa.
O sa adaug insa ceva imagini de detaliu si niscaiva precizari intr-o alta postare.
Spor

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 05 March 2012 - 12:04 AM


#236 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 March 2012 - 09:58 AM

Speri sa placa ? :crazy: Pai cum.. :diablo: .. sa nu placa ? Ca-i PERFECT !!! :good:

#237 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 05 March 2012 - 11:46 AM

De acord cu Loginus.
Acum pe lumina vad lucrurile altfel si ma gandesc ca o noua sesiune de muradrarire n-ar mai fi atat de necesara,poate un pic pe ici pe colo,doar un pic...asta spre propia-ti delectare.
Spor!

#238 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 March 2012 - 11:49 AM

Ce sa mai zic....nimic! :hi:

#239 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 05 March 2012 - 06:32 PM

Nu stiu dc. dar cand vad weathering atat de bine facut imi cad balele ca dupa cea mai buna friptana :-) M-am uitat acasa la Pz. IV-ul meu si sincer nu vad cum ai bagat atata detaliu intr-un sasiu asa mic...si sa ramai cu toti neuronii.
Ai refacut cumva zimmerit-ul?

#240 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 05 March 2012 - 11:14 PM

@ Longinus
Am intrebat si eu, asteptand varii reactii.
Stiu ca e dificil de multumit pe toti privitorii, unora placandu-le ceea ce fac eu sau tu, altii preferand un efect cat mai "clean" sau macar moderat la machetele din ograda proprie.

@ Axor
La lumina naturala am vazut niscaiva parti pe motor ce necesita unele completari. Se vor face in weekend-ul care urmeaza.

@ Z-Mare
Ma bucur ca-ti place. :hi: si din partea-mi.

@ Tgr :-P
Daca asociezi masinaria asta cu o friptana e de bine. La mine gustul a inceput sa aduca a lamaie verde :-D
As fi fost tentat sa zic ca in ultimii doi ani v-am pacalit si ca e in scara mai mare, insa exista martori oculari care m-ar putea combate cu reale sanse de succes. Neuroni inca mai am insa duc lipsa de timp liber si binenteles de chef.
Zimm-ul nu e refacut, e cel initial. Am incercat doar sa vad daca pot sa pacalesc ochiul privitorului.

Pun mai jos doua imagini de detaliu, cu scuze pentru cei carora o sa le apara prea mari ori greu de digerat per ansamblu. Prefer sa se vada detaliile asa cum ar trebui, pentru eventualele discutii ulterioare postarii.
Desi as fi vrut sa fac mai multe pe la motor, parte din elementele adaugate ori vopsite reprezinta doar compromisuri. Si aici ma refer in principal la placa de presiune a motorului ce s-ar fi cerut corectata/centrata mai bine de catre cei de la CMK, si nu in ultimul rand la curelele care din pacate sunt doar doua si rotunde in sectiune.

Producatorul sugereaza fir de plumb de 0.5 pentru reprezentarea curelelor si in numar de 2. Eu am incercat sa folosesc fir de 0.4 mm (trapezoidal) insa era prea subtire iar fulia arborelui are din pacate doar doua canale -ceea ce nu e corect- in realitate avand 3. Am preferat sa folosesc o solutie de compromis respectiv 2 curele din fir de 0.5 mm slefuit pe curbura fuliilor de la pompa de apa, alternator si binenteles la cea principala, de la arbore. Nu prea a iesit ce am vrut, insa din avion nu se vede mare diferenta si doar eu stiu.... :-P

In rest, vedeti si voi ce mai gasiti, prin pozele de mai sus ori in cele doua de mai jos.

Imagine atasata: Detalii-1400.jpg
Imagine atasata: Detaliu 2.jpg

Spor la toata lumea

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 05 March 2012 - 11:17 PM


Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi