Flakpanzer Ostwind Work in Progress...
#223
Postat 03 July 2011 - 09:37 PM
Ca poti, ca vrei, ca vezi, ca ai timp, ca ai nervi....Si alte alea.
Acu', daca vrei sa fiu si eu fericit (si probabil si altii), fa cumva sa il montezi fara lipici, sa mai poti scoate din capace sa se vada si dupa finalizare ce-ai facut inauntru.
Stiu ca nu-l faci pentru altcineva decat pentru tine, dar neavand in Romania PZ IV sa ma belesc in el la Muzeu, pot sa ma uit in asta si aflu cam tot ce-mi trebuie.
Felicitarile mele sincere !
#224
Postat 16 July 2011 - 08:56 PM
Multumesc tuturor celor care au scris, atat pentru feedback cat si pentru vorbele frumoase; impreuna, contribuie si ele la progresul lucrului la masina mea cu forme urate.
Calin, poate-s subiectiv, insa eu cred ca fericiti suntem toti cei care avem un hobby. Din pacate (tot subiectiv) cred ca se uita mult prea repede satisfactiile ce se ofera pe parcursul lucrului si cele de la finalul fiecarui asa zis proiect ce ajunge apoi parcat in vitrina propriei coletii, unde va aduna inerentul praf.
Exceptie fac poate doar expozitiile ori socializarile pe teme modelistice sau nu, si unde machetele se pot analiza live; in cazul meu insa (cum bine ai dedus), cele doua variante nu prea-mi surad, fiind premature.
Pentru ca si eu imi doresc (altfel m-as opri din postat p-acilea) sa se poata intelege ca aproape orice este posibil, indiferent de subiectul ales ori producatorul kit-ului (doar dorinta, interes, respect si chef sa fie), te asigur ca la final, totul se va vedea.
Doar ca, intr-un fel mai aparte sa zicem... .
Daca ceea ce am lucrat si postat pana acu' o sa-ti serveasca tie ori altcuiva interesat, inca o data o spun : - Ma bucura si ma indatoreaza deopotriva.
Spor la toti.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 16 July 2011 - 08:57 PM
#225
Postat 08 September 2011 - 06:42 PM
#226
Postat 08 September 2011 - 10:06 PM
Ma bucur ca ti-ai amintit de Kekdose a mea.
Am cunostinta despre cele doua imagini (si deocamdata singurele) care reprezinta o masina incadrata in sPzAbt 507 - K.Gruppe Milowitz - cu personal (inclusiv instructorii) preluat din garnizoana Panzerjaegerchule-i dislocata la Milowitz/Milovice). Prima data au aparut aceste imagini in revista ceheasca "HPM" nr. 5 din 1996.
Imaginile respective reprezinta un exemplar functional dar abandonat in centrul satului Nové Benátky (la circa 30 km departare de Teplitz-Schoenau - Cehoslovacia), la inceputul lunii mai 1945. Iar detalii despre Teplitz-Schoenau se gasesc in prima pagina a topicului, la istoria masinii.
Cele doua imagini gasite de tine ( le am si eu de circa un an) m-au facut sa cred ca concluziile lui Tony Greenland din Nuts&Bolts nr.13 precum si cele ale lui Tomas L. Jenz din Panzer Tracts nr.12 sunt in parte eronate. Ambii enunta in cele doua lucrari faptul ca toate masinile produse pana la data de 1 aprilie 1945 au fost duse la Bielefeld pentru a fi incadrate in Fla-Zug zbV, pentru ca mai apoi (pe 4 aprilie) garnizoana de acolo cu tot cu materialele abandonate sa fie ocupata, aici incluzand si cele presupus 7 Ostwind-uri gata de lupta la acea data.
Eu am dedus doar doua posibile variante raportat la cele 2 imagini cu masina abandonata :
- fie a fost intr-adevar incadrata in sPzAbt 507 ( dispunerea camuflajului ma face sa cred asta) si asta presupune ca e din productia de serie;
- fie e unul din exemplarele finalizate la atelierul din Ostbau Sagan ce a fost ulterior relocat la Teplitz-Schoenau (februarie 1945) si care a scapat de corvoada drumului spre Bielefeld, si care reprezinta unul din exemplarele de preserie (cu interiorul pe care ma stradui eu sa il reprezint), etc.
Din pacate, inca nu sunt suficiente informatii care sa lamureasca pe deplin povestea interesanta a masinii.
Oricum, merci inca o data ca te-ai gandit la masina mea urata.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 08 September 2011 - 10:06 PM
#227
Postat 02 January 2012 - 09:52 PM
In sfarsit am prins cateva zile libere pentru a ma putea ocupa in continuare de Kekdose. Prin urmare, vreau sa va arat si voua cam ce am mai lucrat in perioada sarbatorilor, in compartimentul motor al masinii.
Retrospectiv :
Pentru a ma apropia cat de cat de ceea ce s-a facut in celelalte doua compartimente, am apreciat ca nu se cade sa ma folosesc strict de motorul rasinos produs de catre cei de la CMK (superb de altfel, dar insuficient) si astfel (cum s-a putut vedea in postarile anterioare) am purces la bricolarea radiatorului, a filtrelor de aer si a altor cateva maruntisuri, motorul auxiliar DKW pe care eu am apreciat ca al meu Kekdose il avea la momentul intrarii sale pe poarta atelierului din Ostbau Sagan.
Prin toate cele insirate mai sus, am incercat sa intregesc asa cum se cuvine imaginea de ansamblu a masinii, imagine pe care am completat-o cu cele ce se vor vedea in aceasta postare.
Stadiul curent :
Am detaliat motorul in masura in care din putinele imagini pe care le-am putut intr-adevar utiliza ca si referinte, uneori doar am dedus existenta catorva elemente sau trasee ale conductelor sau ale partii electrice, toate asigurand functionarea acestui Maybach HL 120 TRM. Cu toate aceste, hai sa le zicem impedimente, eu zic ca m-am apropiat in buna parte de cum trebuie sa fie reprezentat in mod corect acest motor; si aici ma gandesc in principal la cei care probabil vor dori sa-si imbunatateasca kiturile din propriile colectii.
Astfel :
Am reprezentat traseele conductelor de alimentare principala precum si dintre filtrele de carburant si masina, alimentarea celor doua carburatoare SOLEX, tevaraia circuitului de racire al celor doua linii de cilindrii, fisele bujiiilor si asa mai departe.
Am decupat apoi peretele spate al masinii apreciind ca ceea ce oferea Italeri are multe greseli, precum si lipsuri ce privesc unele detalii; in locul celei originale grefand un perete de la un kit Tamiya, ce avea unele detalii mult mai bine reprezentate. Imagini cu acest perete se pot observa in unele cadre.
Ulterior am reprezentat o parte din traseul electric, condus pe la baza podelei respectiv pe peretele dreapta al masinii, parte din acest traseu ducand la electromotor, iar prin cablajul plasat pe peretele parafoc am dat legaturile electrice motorului auxiliar precum si la pompa motorului principal.
Am completat apoi cele doua galerii de evacuare prin reprezentarea legaturilor dintre ele si peretele spate al masinii, capetele tevilor ce constiuiau evacuarea strapungand placa spate prin alte gauri decat cele date initial de catre producator. Acolo urmeaza a fi legata toba de esapament a masinii.
Ultimul reper reprezentat pana acum, a fost traseul circuitului principal de racire, ce face legatura intre motor si cele doua radiatoare ale masinii, degajarile spre in sus fiind sugerate prin cele doua tevi ce urca pe peretele stanga, una avand deja reprezentat mansonul de legatura.
Cateva imagini cu (aproape) toate elementele compartimentului motor asezate pe pozitiile dedicate :
Si una cu intreg ansamblul si ma opresc :
Asta a fost tot.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 02 January 2012 - 10:32 PM
#228
Postat 02 January 2012 - 11:08 PM
#229
Postat 03 January 2012 - 11:52 AM
#230
Postat 03 January 2012 - 10:20 PM
Tot ceea ce contine ultima postare a fost facut in 4 zile libere, sens in care apreciez ca ea s-a reflectat obiectiv prin "asta a fost tot" scris de mine la finalul postarii
Iar ca raspuns la intrebarea ta privind de modalitatea de expunere, o sa ma folosesc de trei variante :
1. Prin imaginile pe care le-am postat pana acum
2. Prin readucerea aminte a tuturor etapelor peste care am trecut (daca va fi cazul)
3. Printr-o postura a rezutlatului final.....mai altfel, sa zicem
Primele doua imi sunt mai mult decat suficiente; ramane de vazut daca cea de la punctul trei va satisface si gusturile privitorilor.
Si ca o paranteza, putin deplasata ce-i drept, la ceea ce am scris mai sus. Cineva mi-a spus mai demult (legat de machete) ceva de genul : "Everyone meets his Waterloo, the trick is to be Wellington, not Napoleon". I-am raspuns ca o sa incerc, insa ma multumesc si cu Napoleon.
@Caporalmusat
Multumesc pentru vorbele sincere. Din punctul meu de vedere chiar nu conteaza ce spun oracolele, sa ne aducem doar aminte ca de multe ori prezicatoarele foloseau diverse licori pentru a avea imaginatie suficient de bogata pentru a asocia delirul cu premonitia
Pe la expo cum le zici tu, nu stiu daca voi ajunge. Oricum, cu ochiul liber se vad mult mai putine lucruri decat intr-o fotografie; parerea mea.
Intr-adevar, cum bine ai observat, curelele de transmisie (si inca ceva maruntisuri pe motor) lipsesc in imaginile de mai sus. Nu avea sens sa le montez acum; doar m-ar incurca la vopsire.
Insa sunt intr-adevar trapezoidale, de 0.4 mm in sectiune si in numar de 5.
Spor la toata lumea
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 03 January 2012 - 10:22 PM
#232
Postat 29 January 2012 - 06:59 PM
Am refacut radiatorul masinii, finalizat undeva la 80 %.
Toba de esapament , cu suportii, tevile si restul ce s-or mai vedea pe acolo.
Am folosit tabla de cupru de 0.2 mm, alama si aluminiu de 0.1; stiren de 0.4 si fire trase la cald pentru rest.
Cordoanele de sudura sunt bicomponent Tamiya. In negru sunt repere dintr-un set dedicat de PE-uri Eduard.
#234
Postat 28 February 2012 - 11:26 AM
Daca nu la cheie, macar la manivela.... si doar daca motorul iese prin vopsire si efecte asa cum imi doresc.
Glumesc desigur.
Departe de mine gandul de a accede la un grad de detaliere foarte ridicat, iar in cazul de fata, in limita posibilitatilor si a timpului liber, incerc doar sa imbunatatesc un kit printr-o abordare putin diferita, evitand pe cat cat posibil folosirea upgrade-urilor dedicate; in felul asta pastrand placerea lucrului pentru mine.
Multumesc mult pentru impresii si cuvinte.
Spor la machete iti doresc.
#235
Postat 05 March 2012 - 12:03 AM
Aproape am scapat de compartimentul motor.
Elementele principale si vana motorului date in primer si doua straturi de lac mat :
Motorul auxiliar DKW, vopsit si tratat cu uleiuri ce asteapta sa se usuce, plus ceva prafuiri :
A urmat vana motorului, data cu primer si cu inceput de uzuri, prafuri etc, etc :
A urmat apoi vopsirea motorului masinii :
Si ceva imagini cu cele trei elemente principale ale compartimentului, asezate pe la locul lor :
Cam asta mi-a iesit mie pana acuma. Sper sa placa.
O sa adaug insa ceva imagini de detaliu si niscaiva precizari intr-o alta postare.
Spor
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 05 March 2012 - 12:04 AM
#239
Postat 05 March 2012 - 06:32 PM
Ai refacut cumva zimmerit-ul?
#240
Postat 05 March 2012 - 11:14 PM
Am intrebat si eu, asteptand varii reactii.
Stiu ca e dificil de multumit pe toti privitorii, unora placandu-le ceea ce fac eu sau tu, altii preferand un efect cat mai "clean" sau macar moderat la machetele din ograda proprie.
@ Axor
La lumina naturala am vazut niscaiva parti pe motor ce necesita unele completari. Se vor face in weekend-ul care urmeaza.
@ Z-Mare
Ma bucur ca-ti place. si din partea-mi.
@ Tgr
Daca asociezi masinaria asta cu o friptana e de bine. La mine gustul a inceput sa aduca a lamaie verde
As fi fost tentat sa zic ca in ultimii doi ani v-am pacalit si ca e in scara mai mare, insa exista martori oculari care m-ar putea combate cu reale sanse de succes. Neuroni inca mai am insa duc lipsa de timp liber si binenteles de chef.
Zimm-ul nu e refacut, e cel initial. Am incercat doar sa vad daca pot sa pacalesc ochiul privitorului.
Pun mai jos doua imagini de detaliu, cu scuze pentru cei carora o sa le apara prea mari ori greu de digerat per ansamblu. Prefer sa se vada detaliile asa cum ar trebui, pentru eventualele discutii ulterioare postarii.
Desi as fi vrut sa fac mai multe pe la motor, parte din elementele adaugate ori vopsite reprezinta doar compromisuri. Si aici ma refer in principal la placa de presiune a motorului ce s-ar fi cerut corectata/centrata mai bine de catre cei de la CMK, si nu in ultimul rand la curelele care din pacate sunt doar doua si rotunde in sectiune.
Producatorul sugereaza fir de plumb de 0.5 pentru reprezentarea curelelor si in numar de 2. Eu am incercat sa folosesc fir de 0.4 mm (trapezoidal) insa era prea subtire iar fulia arborelui are din pacate doar doua canale -ceea ce nu e corect- in realitate avand 3. Am preferat sa folosesc o solutie de compromis respectiv 2 curele din fir de 0.5 mm slefuit pe curbura fuliilor de la pompa de apa, alternator si binenteles la cea principala, de la arbore. Nu prea a iesit ce am vrut, insa din avion nu se vede mare diferenta si doar eu stiu....
In rest, vedeti si voi ce mai gasiti, prin pozele de mai sus ori in cele doua de mai jos.
Spor la toata lumea
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 05 March 2012 - 11:17 PM