Flakpanzer Ostwind Work in Progress...
#202
Postat 30 May 2011 - 10:18 PM
axor, la 29 May 2011 - 11:39 PM, a spus:
Salut Alexandru
Folosirea plasei metalice la machete e o gaselnita mai veche. Aici am folosit plasa de alama de la ramele stupilor de albine. Nu mai stiu provenienta exacta a celei din posesia mea, stiu doar ca am ochit-o pe undeva si am pus-o bine, pentru un eventual scop mai nobil. Perobabil ca trec ca un adevarat scavenger.
Mai am ceva plasa plasticoasa (in genul celei care mai apar prin cutiile unor kituri mai vechi) insa poti folosi orice gasesti la indemana sau consideri ca poti lucra usor .
Spre exemplu, o plasa mai fina gasesti la sita din pompa de benzina a Daciilor 1310...
Mai multe detalii pe privat, daca crezi ca e necesar.
Z-mare, la 30 May 2011 - 09:59 AM, a spus:
Merci de vorbe Z-tule. Marea mea nemultumire e ca nu am timp de macheta decat o data la doua saptamani (maxim 4-5 ore), pentru a mai lucra cate ceva. Si in felul asta, avantajul e de partea ta.
Mai jos, inca cateva poze cu amplasarea radiatorului pe masina si trei imagini de ansamblu.
Spor la toata lumea
#206
Postat 01 June 2011 - 09:22 AM
- tot scratch-ul este la inaltimea rasinilor originale(cele de la CMK),va sa zica, nu-i cu absolut nimic mai prejos.
Astea fiind zise ,am tupeul sa pretind ca este cel mai "tare" Pz IV in scara 1/35 pe care l-am vazut pana acum.
Spun asta pentru ca ,la faza actuala, este (inca)un P IV(amplasarea componentelor interioare fiind aproape identica).
Ostwind va deveni cu timpul(poate anul asta,daca nu ,la anu' )
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 01 June 2011 - 09:24 AM
#207
Postat 13 June 2011 - 11:01 PM
vlad, la 31 May 2011 - 09:50 PM, a spus:
Ma bucur ca-ti place, Vlade. Sa speram ca in curand vom vedea cum va arata compartimentul motor in tot ansamblul lui.
Longinus, la 01 June 2011 - 09:22 AM, a spus:
Intr-un fel ai dreptate, in continuare e doar un P-IV, cu usurinta putandu-se face o eventuala trecere de la Ostwind la un P-IV. Totusi (ca tot esti atat de subtil ) sper doar ca "metamorfoza" sa aiba loc anul asta.., ca prea s-a intins coarda.
Revenind la oile mele si progresia lenta; chiar daca n-am avut ocazia sa-mi fac damblaua cu reprezentarea motorului masinii, acceptand solutia de compromis sugerata de Longinus am purces la bricolarea unui alt motor. Cel auxiliar.
Asa cum probabil stie toata lumea modelistica "taratoare" si mai ales cei specializati in tehnica teutona, versiunile de la E la H ale tancului P-IV foloseau pentru manevrarea turelei un motor cu ardere interna, in doi timpi, produs de catre DKW, modelul initial fiind ZW 500, ulterior montandu-se varianta PZW 600. iar acest motor producea energia electrica necesara rotirii turelei.
Mai multe detalii despre subiect intr-o alta postare, daca va fi interes.
Atat Wirbelwind-ul cat si Ostwind-ul (in varianta "de serie") nu mai erau dotate cu acest motor, angrenarea turelei fiind manuala, lucru lesne de observat mai ales in multitudinea de imagini cu Wirbelwind-ul, dar si in cele cateva imagini cu Ostwind-ul alocat sPzAbt 507 si care a operat In Cehoslovacia.
Insa, avand in vedere ca varianta mea de Ostwind se vrea (inca) a fi exemplarul de asa zisa preserie, am mers pe ideea ca sasiul originar inca nu a fost saracit de acest motor.
Si precum ziceam mai pe la inceput, am decis sa il reproduc.
Aveti mai jos cateva imagini cu progresia, dupa doua zile de munca :
O mica precizare : Motorul in sine inca nu apare pe ansamblul prezentat, el urmand a fi montat si legat cu firele si tevaraia aferenta prin cele doua inele de prindere de pe "cutia galbena" .
Spor sa aveti
#210
Postat 17 June 2011 - 10:06 AM
ori arunci sculele si lucrarile personale la gunoi ori te ambitionezi sa-l ajungi din urma (eu unul prefer a doua, desi ma apuca groaza
cand ma gandesc la cat am de muncit)
#212
Postat 26 June 2011 - 12:08 PM
Mai adaug cateva imagini cu ce am mai lucrat la acest motor, urmand ca la final sa incerc sa pun cateva din fotografiile si plansele tehnice avute ca si referinta pentru el. Insa cel mai probabil peste vre-o doua saptamani, cand voi reveni din concediu
Fata de la ultima mea postare, am mai detaliat putin ansamblul. Am reprezentat cureaua de pe fulia mica, filtrul de aer si-a primit plasa cu ochiuri metalice, etc, etc.
Imagini cu motorul DKW am gasit (printre altele) si in cele cateva cadre aflate intr-o mica cartulie tehnica care prezinta motoarele racite cu aer sau cu apa, produse de catre DKW (AutoUnion in cazul lui ZW 500 si 600).
Asta e motorul nostru (amplasat pe o pompa de apa), asamblul fiind utilizat cu succes de catre unitatile de pompieri germane la stingerea incendiilor datorate bombardamentelor aliatilor .
Iar mai jos aveti cateva imagini cu motorul bricolat de mine; fara bujii si fisele aferente, fara furtunul de alimentare a pompei de benzina si binenteles fara circuitul de racire cu apa.
Cam asa se vede pozitionat ansamblul in compartimentul motor; binenteles cu radiatorul dat jos din locasul sau.
Am finalizat prima parte a evacuarii, cu colectorul de gaze ai celor doi cilindrii si primul tronson al ei.
M-am oprit la imbinarea primului tronson cu galeria intermediara, ulterior imbinarea se va face prin acea garnitura rombica. In realitate acea imbinare a evacuarii facilita exteragerea mai usoara a ansamblului motor din vana compartimentului spate, pentru reparatii/intretinere.
Asa se prezinta ceea ce am facut eu, pana la acest moment :
Si o referinta ce se poate folosi usor ca unitate de masura.
Spor la machete sa aveti !
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 26 June 2011 - 12:37 PM
#216
Postat 01 July 2011 - 10:03 AM
AM VAZUT DE CURAND ACEST TOPIC PE CARE L-AM STUDIAT CU UIMIRE LA CE A-TI FACUT PANA ACUM SI AM STAT IN CEVA IN EXPECTATIVA DACA MAI ARE ROST SA POSTEZ SI EU CEVA DE GENUL LAUDELOR(APRECIERI0 CARE SUNT PE BUNA DREPTATE CAND REALIZEZI CATA MUNCA MIGALOASA SE DEPUNE PT A FACE ASA CEVA . UNII REALIZEAZA DOCTORATE IN MESERIILE PE CARE LE AU CRED CA ASTA E LUCRAREA DVS DE DOCTORAT IN MACHETISM SI AR MERITA SA PARTICIPE LA UN CONCURS INTERNATIONAL UNDE DACA NU AR LUA LOCUL INTAI AR FI PACAT . DESI AM BANTUIT PE NET SI AM VAZUT MULTE MACHETE DE APRECIAT LA NIVELUL ACESTA DE DETALIERE NU AM GASIT .AM VAZUT DOCUMENTARE IN CARE ECHIPE DE VOLUNTARI SE CHINUIAU SA RESTAUREZE BLINDATE REALE DIN WW2 SI SPUNEAU EI CE GREU SE FACE ACEST LUCRU DAR LA SCARA ASTA SA-I FACI TOATE DETALIILE , CHESTIA CU IZOLATIA FIRELOR E NAUCITOARE . MA OPRESC AICI URANDUVA IN PRIMUL RAND SANATATE CA-I MAI BUNA DECAT TOATE SI CER SENIN CUM SPUN PARASUTISTII CA RESTUL VIN MAI USOR SI IN FATA DVS .!
PS SE SPUNE CA LA CARACAL S-A RASTURNAT CARUTA CU PROSTI ; IN ARDEAL LA TURDA SUNT MODELISTI DE EXCEPTIE ( PRIETENII STIU DECE ) IN BLINDATE ! AICI E VOBA SI DE DL. LONGINUS ! IN CINSTEA ACESTUI " DUET" !
#218
Postat 02 July 2011 - 04:55 PM
@ iradu
Nu-mi surade ideea de a lasa masinaria nevopsita. Ar insemna doar o munca facuta pe jumatate.
Ma bucur insa daca-ti place ce-a iesit pana acuma.
@caporalmusat
MULTUMESC PENTRU VORBELE FRUMOASE.
DIN FERICIRE (ORI POATE DIN PACATE) NU M-AU ATRAS NICIODATA CONCURSURILE SI NICI EXPOZITIILE. IMI AJUNGE SA ARAT SI CELORLALTI PASIONATI CAM CE SE POATE FACE CU PUTINA RABDARE SI INTERES, PRIN POSTARI PE FORUMURI DEDICATE.
NU CRED CA MACHETA ESTE O LUCRARE DE DOCTORAT CUM II SPUI TU, DESI S-AR PUTEA SA FIU CONTRAZIS AICI. MI-AR PLACE SA CRED CA (INCA) E DOAR O SIMPLA MUNCA, FACUTA DIN PLACERE/PASIUNE FATA DE CEEA CE AM IN FATA PE BIROU, LA ASAMBLAT.
DE LA TURDA, CUM ZICE SI LONGINUS, ITI DORESC SI EU SANATATE (RESTUL SUNT TRECATOARE), SI SA AI SPOR LA BLIDATELE SOVIETICE AEROPURTATE LA CARE LUCREZI.
CHEERS MY FRIEND - !
Mai jos, cateva imagini cu motorul auxiliar, asa cum arata in prezent.
Am reprezentat cablurile electrice, cele doua bujii si fisele lor, parte din traseul circuitului de racire precum si alimentarea motorului DKW ZW 600, de la rezervorul auxiliar, etc.
Urmeaza sa finalizez traseul de racire (inca doua tevi) precum si dispozitivul de pornire al motorului. Insa asta doar dupa ce revin din concediu.
Asta a iesit pana acuma :
Si cu "unitatea de masura" :
#219
Postat 02 July 2011 - 05:34 PM
In ceea ce ma priveste,mai am ceva pana voi atinge un asemenea nivel de rabdare si dedicare fata de ceea ce fac.
Frumos
Aceasta postare a fost editata de axor: 02 July 2011 - 05:37 PM
#220
Postat 02 July 2011 - 09:56 PM
Da, tot ansamblul are undeva in jurul a trei centimetri si cam tot la a patra manipulare, cablaraiele isi schimba unghiurile, datorita manevrarilor "defectuoase"....
Inca nu am prins spilul, de unde pot prinde fara sa-mi dau de lucru in plus.
Si daca tot am postat, adaug inca o imagine, modificata putin cromatic; din discutii cu Longinus am inteles ca multe colori duc la pierderea unei vederi de ansamblu.
Spor la toata lumea.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 02 July 2011 - 10:03 PM