Flakpanzer Ostwind Work in Progress...
#182
Postat 31 October 2010 - 03:10 PM
Ai dreptate in legatura cu grosimea celor doua capace. E putin mai mare fata de ce ar fi trebuit sa iasa.
In realitate grosimea placii varia intre 20 si 25 mm in functie si de varianta produsa; daca ne raportam la cei 25 mm reali, in scara 1/35 ar fi undeva la 0.7 mm iar stirenul folosit are undeva pe la 0.9- 1 mm, depasind cu 0.25 mm grosimea corecta. Din pacate (dar si din lene) am folosit placa de baza data in kit si care m-a obligat sa folosesc stiren de marimea indicata anterior.
Oricum, o diferenta de 0.25 mm nu este chiar atat de vizibila in scara, deci asa va ramane.
@Radu161
Masina nu va avea mitraliera, cea oferita in kit e de o calitate execrabila iar o eventuala detaliere nu intra in calcul, partea frontala dreapta vizand altceva.
Ma bucur ca-ti place zavorul, mai primitiv asa, ca la nemti...
Ce-am mai lucrat.
Pai, am terminat cele doua capace de acces la centurile de frana (la care tocmai am gasit niste imagini detaliate privind interiorul lor, tardiv insa pentru mine); capace ziceam dara, care sunt "functionale"- se deschid/inchid si zavorasc pe interior, cu conditia sa aiba cine sa o faca
Am inceput reprezentarea celor 6 cuporti de amarare a patinelor de protectie suplimentara; dupa ele va urma probabil aplicarea Zimm-ului acolo, si vopsirea fetei interioare a placii.
Cam asta a iesit :
Urmeaza restul...
Spor sa aveti cu totii
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 31 October 2010 - 03:11 PM
#183
Postat 07 November 2010 - 10:09 PM
Mic update.
Am finalizat celelalte doua urechi de prindere a patinelor de pe placa frontala precum si platforma de sustinere a armei, cu "mecanismul" de blocare al turelei pe directie, in mars.
Urechile din tabla de alama de 0.5 mm
Platforma suport, bricolata din stiren de 0.4 si 0.5 mm, tabla de aluminiu "aurita" de 0.1 mm, cateva saibe din tabla de cupru de 0.3 mm si ceva stiren hexagonal (prinderea grinzilor) de 0.7 mm diametru.
Asta a iesit.
Pozitionarea pe masina
Si una cu jumatatea inferioara a turelei amplasata in locas. Al naibii de urata masina cu turela asta "kekdose" in carca...
Spor
#184
Postat 28 February 2011 - 12:32 AM
Cred ca se potriveste de minune ca si reinitiere a unui topic vechi si de care (atat eu si sunt convins ca si multi altii) am cam uitat...
In ultimele 2 luni n-am prea avut timp liber, asa ca progresia a fost (of course) una ordinara; incet-incet insa ii dau eu de capat.
Ce-am mai lucrat in ultimele 6 saptamani (sambata si putin duminica). Pai, m-am apropiat de final cu aplicarea zimmerit-ului, am reusit sa montez un MG-u rasinos la radist (asta vizand o schimbare a "proiectului" pe partea dreapta a intregului ansamblu), ulterior am decis sa incerc sa inlocuiesc aripa stanga cu una facuta din metal si ceva plastice gasite prin ograda modelistica.
Pe dreapta nu va avea aripa, ramanand asa, mai intr-o ureche !
Sa vedem si ceva imagini.
Zimmerit-u', cum mi-a iesit mie.
Si aripa stanga a masinii.
Cam asa arata aripa (aproape gata), pusa provizoriu pe masina, cu ajutorul Patafix-ului.
Si inca trei imagini de ansamblu si gata.
Spor sa aveti.
#189
Postat 06 March 2011 - 11:19 PM
Adicatelea, grilele spate dreapta, iar capacul de acces la radiatoare a fost detasat de corp, urmand a i se pune balamale.
Desi initial respectivele grile le-am facut din tabla de cupru, cositorirea lor mi-a dat mult prea multa bataie de cap, asa c-am renuntat a ma juca cu tabla (cel putin pentru partea dreapta), utilizand in schimb stiren de 0.4 si 0.6 mm.
Urmeaza sa finalizez traseele de aer de la interior precum si sa pun ceva surubaraie de acolo, insa asta doar saptamana viitoare.
Ceva poze :
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 06 March 2011 - 11:22 PM
#191
Postat 08 March 2011 - 09:15 AM
O sa incerc sa mai "subtiez" zona aia, la momentul vopsirii si spalararii cu uleiuri.
Merci de vorbe.
#192
Postat 08 March 2011 - 07:46 PM
40 % Barium sulfate - BaSO4
25 % polyvinyl acetate – PVA (similar to wood glue)
15 % pigment (ochre)
10 % Zinc sulfide – ZnS
10 % sawdust
Aceasta postare a fost editata de dany: 08 March 2011 - 08:16 PM
#193
Postat 08 March 2011 - 10:39 PM
Incerc sa-ti raspund eu la cele doua intrebari, dar in ordine inversa.
Primo:
Culoarea predominanta a zimm-ului (desi avea in compozitie oxid ocru) era data de celelalte elemente.
- sulfatul de bariu e alb,
- PVA-ul e aracet (alb si el, eventual incolor dupa uscare),
- zincul sulfurat (praf) e tot alb,
- rumegusul impreuna cu pigmentul ocru era singurele doua elemente diferite ca si pigmentare, in compozitia asta.
Din cate am mai citit si eu, culoarea maglavaisului astuia era gri deschis, virand spre alb. Insa, cum nu sunt chimist, nu ma pot hazarda sa confirm 100% ca asa era.
Un StuG III aflat in prezent in custodia muzeului Fort Knox, are o culoare ca si ceea la care am facut referire mai sus. Sunt circumspect insa, atata vreme cat culoarea pastei asteia era influentata de vreme, zimm-ul de pe acest StuG poate avea o nuanta ce vireaza spre gri, dar ca urmare a actiunii factorilor de mediu, respectiv locul unde a stat pana au scos la lumina lighioana. Apa curgatoare, namol, tipul de pamant (cu PH mai ridicat ori din contra), o sumedenie de variabile care pot duce foarte usor la gri-ul respectiv.
Daca as fi mai putin circumspect, as paria ca nuanta zimm-ului, (la origine) era un gri galbui pal, nu gri deschis (curat). Insa e alta poveste ceea ce cred eu si nu face obiectul discutiei si al topicului.
Asta-i masina in cauza :
Singurii care sustin sus si tare ca produsul lor reprezinta corect atat modelele utilizate de catre germani cat mai ales culoarea zimm-ului, sunt cei de la Cavalier. Poate stiu ei ceva mai mult decat noi, muritorii de rand.
Ca o paranteza.
Zimm-ul asta inventat de tartacutele ganditoare ale Celui de-al Treilea Reich a fost pus la punct ca masura pasiva impotriva minelor magnetice. Care mine magnetice nu le detineau decat ei si mai apoi (in procent mic) amicii lor cu ochi oblici din capatul celalalt al lumii. Aliatii (rusii in special) au utilizat mine magnetice - doar din capturi. Asa ca eu unul nu inteleg la ce naiba s-au gandit cand l-au inventat. Ca masura de prevedere ? Poate. Insa au renuntat la el si la proprietatile lui "antimagnetice" pentru ca nici nu era. Singurul lucru "bun" la el, a fost faptul ca loviturile cumulative nu mai erau deviate de blindajele inclinate ale toracelui teuton manjit cu pasta asta frumos impunsa cu spatula; suprafata neregulata astfel obtinuta, permitand grenadelor cumulative cu viteza mare sa obtina efectul pentru care au fost create.
Secundo :
Uleiul se foloseste ca si material "tampon" sa zicem, intre pasta pe care o foloseste un modelist in reprezentarea zimm-ului si unealta cu care acesta reprezinta modelul, nepermitand materialului sa se lipeasca de unealta. Merge foarte bine la uneltele cu rola, destul de acceptabil (am incercat) cu aplicatorul lama al celor de la Tamiya. Pana mi-a deschis mintea Tgr, eu am mers pe ideea veche, folosind talcul in locul uleiului. Mult praf pe macheta si miros de sugar prin casa - si cu asta cred ca am zis destul. Apa nu merge in locul uleiului, cel putin la Milliput, pentru ca ii creste aderenta la unealta, subtiind totodata prea tare chitul.
In fine, cred ca Tgr ar avea mult mai multe sa-ti spuna despre cum se lucreaza cu metoda asta, in raport cu Milliput-ul pe care l-a folosit la Tiger-ul lui.
Spor sa fie la machete si discutii constructive.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 08 March 2011 - 10:46 PM
#195
Postat 09 March 2011 - 04:43 AM
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de dany: 09 March 2011 - 04:49 AM
#196
Postat 10 March 2011 - 10:42 AM
Merci pentru feedback. Caucioacele galetilor au fost ciobite chiar la inceputul montajului kitului, desi din imagini nu prea se vedea mare branza. Ma bate gandul ca pe trenul dreapta (caruciorul 3) sa ii schimb rola exterioara cu una fara cauciuc, conform celor doua imagini pe care le am cu masina intreaga, dar abandonata.
Legat de vopsire, ce sa zic ? Mai intai sa termin de dat roata cu lucrul pe langa masina (interior si exterior), urmeaza apoi turela, abea dupa aia vine partea cu vopsirea, parte care va merge cel mai repede din toata povestea asta cu kekdose.
@Dany
Nu am citit (ori poate mi-a scapat mie) ca zimm-ul sa fi fost aplicat "la teren" (in ateliere de reparatii provizorii ori ba), si nici nu cunosc cum/in ce ar fi fost ambalata pasta asta pentru o eventuala trimitere pe front, in vederea "impastuirii" la teren. Cert e ca nu m-as hazarda sa maschez un vehicul in trei nuante, folosind ca baza "coloarea" zimm-ului, atata vreme cat din fabrica venea cel putin in RAL 7028.
Chiar si in versiunea de vopsire Hinterhalt-Tarnung (folosita incepand cu 19 august 1944), baza era tot dunkelgelb-ul RAL 7028 si nu altceva, culoarea fiind combinata cu Olivgrun RAL 6003 si Rotbraun RAL 8017, cele trei nuante regasindu-se si in punctele aplicate pe cocile superioare ale tancurilor (asa zisa vopsire de ambuscada).
Ulterior povestii asteia de mai sus, (prin ordinul din 20 decembrie 1944 si ca urmare a penuriei de dunkelgelb) culoarea de baza a fost Olivgrun RAL 6003 combinat cu zgarcenie cu RAL-urile 8017si 7028, deci tot alta culoare decat cea "de fabrica" a zimm-ului. Se vehiculeaza ideea cum ca s-ar fi inlocuit RAL-ul 7028 cu Dunkelgrau RAL 7021 ca urmare a lipsei "galbenului", insa nu am vazut imagini care sa certifice asta - adevarul e ca nici nu am cautat suficient.
Toate aste ma fac sa cred ca nu prea ar fi corecta folosirea ca baza a nuantei palide a zimm-ului, combinata cu celelalte doua culori.
Iar ceea ce am scris mai sus, reprezinta doar opinia mea vis-a-vis de subiect, nu "adevar absolut". Oricum, interesant expertimentul tau cu vopseaua email.
Probabil la 1/72 merge, insa la scara "uriasa" agreata de mine, nu prea; - de nici o culoare.
#197
Postat 11 March 2011 - 11:31 AM
AdiP, la 8 Mar 2011, 22:39, a spus:
Uleiul se foloseste ca si material "tampon" sa zicem, intre pasta pe care o foloseste un modelist in reprezentarea zimm-ului si unealta cu care acesta reprezinta modelul, nepermitand materialului sa se lipeasca de unealta. Merge foarte bine la uneltele cu rola, destul de acceptabil (am incercat) cu aplicatorul lama al celor de la Tamiya. Pana mi-a deschis mintea Tgr, eu am mers pe ideea veche, folosind talcul in locul uleiului. Mult praf pe macheta si miros de sugar prin casa - si cu asta cred ca am zis destul. Apa nu merge in locul uleiului, cel putin la Milliput, pentru ca ii creste aderenta la unealta, subtiind totodata prea tare chitul.
In fine, cred ca Tgr ar avea mult mai multe sa-ti spuna despre cum se lucreaza cu metoda asta, in raport cu Milliput-ul pe care l-a folosit la Tiger-ul lui.
Pai n-am ce sa mai zic in plus. Nu e mare filozofie. Trebuie incercat o singura data sa prinzi ideea si aia e.
#198
Postat 29 March 2011 - 07:50 AM
Un mic update fata de ultima postare.
Am decupat capacul de pe dreapta, cel cu ventilatoare pe intrados si care permitea accesul la filtrele de aer pozitionate pe dreapta, in compartimentul motor; decuparea respectivului capac vizand imbunatatirea fetei interioare ce in cazul acestui kit e lipsita de orice detaliu.
Am refacut din stiren si metal voletii de pe fata interioara a capacului, ulterior confectionand suportul celor doua ventilatoare, motoarele acestora cu niplurile de gresare, axele si flansele aferente, conectorul traseului de aer si caruia ii corespunde " gaura" de pe peretele despartitor al compartimentului central/motor.
Ventilatoarele sunt de origine tamiyota insa din pacate nu aveau nici unul din elementele de angrenare enumerate mai sus, cu atat mai putin carcasa suport. Mai urmeaza reprezentarea suruburilor ce fixau ventilatoarele in carcasa, apoi voi trece la bricolarea catorva detalii pe peretele despartitor, in compartimentul motor.
Mai jos aveti ceva poze despre cum mi-a iesit toata treaba insirata mai sus.
Cam asa arata montat in ansamblu si vazut pe dedesubt
Ce se vede de la exterior.
Si per ansamblu, cu ventilatoarele la vedere sau ascunse in burta masinii.
Spor la toata lumea.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 29 March 2011 - 07:51 AM
#199
Postat 29 May 2011 - 11:19 PM
Uite ca s-au implinit doua luni de la ultima postare.
Si ca sa nu se creada cumva ca "taratorii" mai trag chiulul, am pus si eu putin osul la treaba incercand sa ma apropiu cat de cat cu reprezentarea compartimentului motor aproape de ceea ce mi-am propus. Adicatelea putin mai mult, un pic (sper) mai bine, un pic mai corect si asa mai departe.
Daca am reusit sau nu, se poate discuta, analiza, prezenta imagini (sunt deschis la orice sugestii ori rosii), cu conditia sa fie pertinente.
Astea fiind zise, o iau pe indelete.
In prima instanta, am inceput sa detaliez peretele despartitor dintre compartimentul motor si cel central, dar, pentru ca initial nu aveam de gand sa reprezint decat primele doua compartimente, (cel motor urmand a fi acoperit total), la insistentele lui Longinus in primul rand, Vlad, s.a.m.d., am purces la corectia/reprezentarea si a celui de-al treilea compartiment, cel motor.
Initial voiam sa reproduc integral motorul masinii, un Maybach HL 120 TRM din ceea ce am pe langa mine, insa impulsionat fiind de Longinus : "...daca stai sa-l faci de la zero, nu mai termini macheta..." am decis ca pun si eu mana pe un supliment rasinos de la CMK care contine motorul, evacuarile principale, carburatoarele Solex, cele trei role/fulii precum si furtunul canalizatie de aer care face legatura intre filtre si carburatoare. Asta a fost tot ce am primit in cutia rasinoasa, urmand ca restul sa incerc sa fac eu.
Mai jos, cateva imagini cu motorul original precum si frumusetea celor de la CMK-u, cu blocul de turnare inca netaiat :
Asa cum ziceam anterior, pentru ca nu am avut in plan sa fac si compartimentul motor, peretele despartitor a primit ceva detalieri doar pe o parte, ulterior am fost nevoit sa reproduc si ceea ce apare pe partea cealalata, respectiv rezervorul motorului auxiliar, brida de intarire a peretelui, cele doua cai de acces la motor, acoperite de capace inspre comp. central,cele doua tije de comanda ale acceleratiei, etc. etc.
Ceva imagini, aveti mai jos:
Si o imagine cu prinderea motorului in suportii dedicati :
Am reprodus apoi, filtrul de aer amplasat pe dreapta masinii, de la el plecand furtunul de aer (in unele reprezentari ale unor machetisti de marca l-am vazut reprezentat ruginit - ceea ce-i absurd ), furtun de aer ziceam, care era cuplat cu admisia carburatoarelor Solex, amplasate central pe motor. La fel am procedat si cu rezervorul motorului auxiliar, ce va fi alimentat "prin cadere".
Ceva imagini cu filtrul si rezervorul :
A urmat reproducerea radiatorului.
In primul rand, trebuia sa-i reproduc suportul oblic, pe care acesta era amplasat in pozitie de lucru. Am purces la treaba si a iesit ceea ce se vede in imaginile de mai jos. Pentru reprezentarea benzii de cauciuc cu rol de amortizor la socuri, am folosit tabla careia i-am facut cateva striuri, prinderea pe peretele despartitor fiind facuta cu tabla de cupru si cateva suruburi rasinoase, sau din stiren preformat la cald intr-o "matrita"de patafix .
Am acolo si un surub/piulita pe care l-am lipit invers la momentul tragerii in poza, corectat insa la acest moment
Am reprodus apoi radiatorul, format din doua "celule" folosind tabla de cupru de diverse grosimi, niscaiva sarme si tabla de alama pentru coliere, si ceea ce am mai avut la indemana prin ograda modelistica.
Radiatorul asa cum l-am putut reproduce eu :
Si o imagine cu unitatea de masura (ca-i la moda) :
Restul imaginilor raman pentru o alta data. Din pacate, noul forum nu permite incarcarea de imagini care cumulate, au mai mult de 2 mb.
Spor la toata lumea
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 30 May 2011 - 12:00 AM