Salut si tie Dani !!
....
Incerc sa refac prin scriere si ceva imagini, o mica parte din etapele ulterioare ultimului meu post privind strict macheta, raportat la ceea ce s-a mai adaugat prin interior si binenteles legat de vopsire, fara de care o macheta nu va fi niciodata completa si buna de pus intr-o vitrina.
Din pacate (chiar si pentru mine) multe din etape nu contin si imagini de exemplificare; la momentele alocate montarii/bricolarii diverselor elemente nu ma interesa altceva decat satisfactia finalizarii, nu si imortalizarea procesului. Sorry !
-Incep dara

:
Ulterior bricolarii extinctorului, am purces la fabricarea podelei din compartimentul central, binenteles si placa turnanta ce se rotea odata cu turela (atat in varianta P-IV cat si la masinaria prezentata aici). Materialul folosit pentru ea, a fost tabla de alama de 0.1 mm, striurile antiderapante de pe suprafata fiind obtinute prin copiere dupa un interior plasticos urat.
Ulterior obtinerii piesei de tabla, fost decupata placa centrala, i s-a refacut buza precum si axul de "intrados", pentru centraj si o mai buna pozitionare dupa vopsirea ansamblului. Marginile podelei antiderapante au fost lipite direct pe capacele rezervoarelor, mai putin "turnanta".
Din pacate nu mai am pozele de la etapa respectiva (in curat) ci doar in varianta vopsita :
A urmat reprezentarea parghiilor de comanda de pe peretele stanga al masinii, si alte maruntisuri pe care o sa va las pe voi sa le descoperiti daca vreti..
Am trecut la reprezentarea statiilor radio, motajul PE-urilor de la Aber putand fi numit cu usurinta calvar modelistic sau cum poti pierde din putinii neuroni ramasi in lupta cu metalele ...
Chiar daca tablele PE-ului au fost initial decalite la flacara, grosimea metalului (oare ce-o fi fost in capul celor de la Aber), nu permite multe artificii. La o culee cuprinzand cca. 200 repere, am putut folosi aprox. 100, restul fiind nevoit sa le refac in totalitate-abandonarea lor nefiind o optiune de luat in calcul.
De asemenea lipsa imagini si aici..
Dupa povestea de mai sus am trecut la vopsire, pe "capitole". Podeaua si lateralele intreg ansamblului cuprinzand 11 straturi ce au cuprins culorile aplicate
(in diverse nuante si cu treceri de la luminos spre intunecat si nu invers cum ar fi normal), lac fixativ, film mat si lucios pentru diverse sigilari, etc, etc.
Sa vedem si ceva imagini (altfel pare anosta toata povestea

), legat de vopsirea interiorului :
Primer pe toata suprafata (nuanta de baza fiind cea mai deschisa) :

Se vede si podeaua compartimentului central aici.
A urmat apoi o a doua mana de primer rosu, aplicata intr-o tenta putin mai inchisa pe zonele "adanci" sau care ar fi putut constitui posibile umbre, din al treilea strat scotand in evidenta cu o nuanta putin mai calda zonele mai luminoase (spre exemplu bridele suport motor-longitudinale, "turnanta", etc):
Toata povestea de mai sus a fost apoi sigilata cu lac lucios in doua straturi fine, ulterior primind si 3 straturi de lac fixativ, urmate de mascarea partii inferioare a cocii (cca. 3 ore) pentru ca urma albul initial.
Dupa alb (email in doua straturi), a urmat o noua sigilare cu lac lucios.
Nu am fost prea incantat de rezultat si drept urmare :
-S-a facut "demascarea" primerului si mascarea partilor inferioare a albului, pentru aplicarea altor doua nuante de primer (mai inchise), ulterior acestea fiind "frecate" pe alocuri cu o periuta de dinti. Probabil e de neinteles ordinea descrisa si sunt convins ca exista alte alternative (mai simple) la acesti pasi, insa la acel moment nu m-a deranjat timpul pierdut cu mascare/demascare/remascare si asa mai departe...
Ceva imagini dupa aplicarea albului si binenteles primer :
primer strat 2 :
primer strat 3 (translucid deschis) :
primer strat 4 (translucid inchis) :
Acestia au fost pasii urmati in vederea vopsirii principale a interiorului masinii. Scuze pentru unele imagini mai neclare, insa nu mai am altele la indemana..
A intrat apoi in atentie transimisia si toata fieratania aferenta ei.
In prealabil, cutia transmisiei a fost vopsita in paralel cu podelele, primind un prim strat de aluminiu email MM ce a permis o usoara frecare cu pasla pentru luciu. Aveam nevoie de el pentru ca urma aplicarea albastrului translucid, ce trebuia ca dupa aplicare sa dea efect de aluminiu vopsit albastru metalizat. Daca am reusit sau nu, va las pe voi sa ziceti :
Dupa uscare completa (cca. 48 ore), am inceput sa reprezint diverse efecte pe ea, in special praf si mizerie adunata de pe drumurile pe care o fi fost umblat masinaria originala, inainte de a ajunge la atelierul de reparatii al contelui, pentru modificare.
Asta a iesit :
Atat pentru inceput.
Spor sa aveti la machete !