Flakpanzer Ostwind Work in Progress...
#142
Postat 14 August 2010 - 09:21 PM
....
Incerc sa refac prin scriere si ceva imagini, o mica parte din etapele ulterioare ultimului meu post privind strict macheta, raportat la ceea ce s-a mai adaugat prin interior si binenteles legat de vopsire, fara de care o macheta nu va fi niciodata completa si buna de pus intr-o vitrina.
Din pacate (chiar si pentru mine) multe din etape nu contin si imagini de exemplificare; la momentele alocate montarii/bricolarii diverselor elemente nu ma interesa altceva decat satisfactia finalizarii, nu si imortalizarea procesului. Sorry !
-Incep dara :
Ulterior bricolarii extinctorului, am purces la fabricarea podelei din compartimentul central, binenteles si placa turnanta ce se rotea odata cu turela (atat in varianta P-IV cat si la masinaria prezentata aici). Materialul folosit pentru ea, a fost tabla de alama de 0.1 mm, striurile antiderapante de pe suprafata fiind obtinute prin copiere dupa un interior plasticos urat.
Ulterior obtinerii piesei de tabla, fost decupata placa centrala, i s-a refacut buza precum si axul de "intrados", pentru centraj si o mai buna pozitionare dupa vopsirea ansamblului. Marginile podelei antiderapante au fost lipite direct pe capacele rezervoarelor, mai putin "turnanta".
Din pacate nu mai am pozele de la etapa respectiva (in curat) ci doar in varianta vopsita :
A urmat reprezentarea parghiilor de comanda de pe peretele stanga al masinii, si alte maruntisuri pe care o sa va las pe voi sa le descoperiti daca vreti..
Am trecut la reprezentarea statiilor radio, motajul PE-urilor de la Aber putand fi numit cu usurinta calvar modelistic sau cum poti pierde din putinii neuroni ramasi in lupta cu metalele ...
Chiar daca tablele PE-ului au fost initial decalite la flacara, grosimea metalului (oare ce-o fi fost in capul celor de la Aber), nu permite multe artificii. La o culee cuprinzand cca. 200 repere, am putut folosi aprox. 100, restul fiind nevoit sa le refac in totalitate-abandonarea lor nefiind o optiune de luat in calcul.
De asemenea lipsa imagini si aici..
Dupa povestea de mai sus am trecut la vopsire, pe "capitole". Podeaua si lateralele intreg ansamblului cuprinzand 11 straturi ce au cuprins culorile aplicate
(in diverse nuante si cu treceri de la luminos spre intunecat si nu invers cum ar fi normal), lac fixativ, film mat si lucios pentru diverse sigilari, etc, etc.
Sa vedem si ceva imagini (altfel pare anosta toata povestea ), legat de vopsirea interiorului :
Primer pe toata suprafata (nuanta de baza fiind cea mai deschisa) :
Se vede si podeaua compartimentului central aici.
A urmat apoi o a doua mana de primer rosu, aplicata intr-o tenta putin mai inchisa pe zonele "adanci" sau care ar fi putut constitui posibile umbre, din al treilea strat scotand in evidenta cu o nuanta putin mai calda zonele mai luminoase (spre exemplu bridele suport motor-longitudinale, "turnanta", etc):
Toata povestea de mai sus a fost apoi sigilata cu lac lucios in doua straturi fine, ulterior primind si 3 straturi de lac fixativ, urmate de mascarea partii inferioare a cocii (cca. 3 ore) pentru ca urma albul initial.
Dupa alb (email in doua straturi), a urmat o noua sigilare cu lac lucios.
Nu am fost prea incantat de rezultat si drept urmare :
-S-a facut "demascarea" primerului si mascarea partilor inferioare a albului, pentru aplicarea altor doua nuante de primer (mai inchise), ulterior acestea fiind "frecate" pe alocuri cu o periuta de dinti. Probabil e de neinteles ordinea descrisa si sunt convins ca exista alte alternative (mai simple) la acesti pasi, insa la acel moment nu m-a deranjat timpul pierdut cu mascare/demascare/remascare si asa mai departe...
Ceva imagini dupa aplicarea albului si binenteles primer :
primer strat 2 :
primer strat 3 (translucid deschis) :
primer strat 4 (translucid inchis) :
Acestia au fost pasii urmati in vederea vopsirii principale a interiorului masinii. Scuze pentru unele imagini mai neclare, insa nu mai am altele la indemana..
A intrat apoi in atentie transimisia si toata fieratania aferenta ei.
In prealabil, cutia transmisiei a fost vopsita in paralel cu podelele, primind un prim strat de aluminiu email MM ce a permis o usoara frecare cu pasla pentru luciu. Aveam nevoie de el pentru ca urma aplicarea albastrului translucid, ce trebuia ca dupa aplicare sa dea efect de aluminiu vopsit albastru metalizat. Daca am reusit sau nu, va las pe voi sa ziceti :
Dupa uscare completa (cca. 48 ore), am inceput sa reprezint diverse efecte pe ea, in special praf si mizerie adunata de pe drumurile pe care o fi fost umblat masinaria originala, inainte de a ajunge la atelierul de reparatii al contelui, pentru modificare.
Asta a iesit :
Atat pentru inceput.
Spor sa aveti la machete !
#147
Postat 18 August 2010 - 05:06 PM
Buss, la 17 Aug 2010, 12:17, a spus:
Asta chiar a fost faina...
dani, la 17 Aug 2010, 17:17, a spus:
Maestre... !
Ma bucur ca-ti place. Wheathering-ul nu este gata nici chiar acum; dupa alte cateva interventii sau adaugiri prin burta masinii.
axor, la 16 Aug 2010, 19:37, a spus:
Spor in continuare Adi...fain lucrezi
Alexandru, mi-ai dat o idee prin postarea ta, chit ca nu era chiar asta ordinea pe care as fi vrut sa o urmez in postarea imaginilor si implicit a etapelor de lucru.
Asta era ideea :
Am inceput de aici,
trecand apoi printr-o faza intermediara iar dupa vopsire cam la ceea ce se vede acolo.
Ar mai fi una alta, dar sa nu as vrea sa anticipez prea mult.
Alte detalii, ceva mai incolo.
Spor la toata lumea
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 18 August 2010 - 05:38 PM
#150
Postat 22 August 2010 - 10:22 PM
@Dany
Ca sa nu fiu asociat cu metodele Inchizitiei sau mai rau (chit ca nu'i cazul), iaca mai jos un alt set de imagini ce sper sa reproduca continuarea bricolarii si/sau vopsitoriei pe la interiorul masinii.
Am terminat de vopsit/uzat transmisia (cu scaparile inerente), accentuand din nou unele zone prin prafuiri/spalari/etc, am prins apoi scaunul mecanicului conductor, levierele, furtunele de presiune la locul lor.
Am extras scaunul transmisionistului pentru a avea acces mai facil in acea zona, am prins pe pozitie "bordul" masinii; din fire de plumb si cupru reprezentand cablurile electrice ce duceau la acesta precum si catre lampa superioara, bricoland totodata si cele doua camasi de protectie ale cablurilor (tubularura verde pe doua trasee). Ulterior am prins in tablou cablul cu camasa de protectie metalica ce deservea vitezometrul, prin mufa aferenta.
Restul sper sa se vada prin imaginile de mai jos :
Si o imagine de ansamblu, sa se-nteleaga ceva din harababura de acolo :
Sper sa nu mai "doara", acum ca m-am achitat in mare parte de promisiunea facuta in postul anterior.
Urmeaza partea mai urata, cea cu statiile radio si cablaraiele asociate lor.
-Spor la toata lumea !
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 22 August 2010 - 10:41 PM
#152
Postat 23 August 2010 - 12:26 PM
AdiP, la 22 Aug 2010, 23:22, a spus:
... Urmeaza partea mai urata, cea cu statiile radio si cablaraiele asociate lor ...
Ce este de neinteles, este cum anume ai reusit sa alcatuiesti aceasta minune. Am urmarit acest topic de cand l-ai initiat, iar surprizele nu contenesc sa apara. Orice comentariu il consider de prisos.
Daca pana acum a fost partea lejera, atunci... pentru ce va sa vie.
Succes maxim.
#157
Postat 27 August 2010 - 12:11 AM
#159
Postat 27 August 2010 - 11:03 AM
Prietene, n-am avut niciodata convingerea ca ceea ce postez/lucrez va fi de neinteles, ori greu realizabil, de catre oricine doreste sa acorde timp si respect la ce are in fata lui pe masa de lucru.
-Cunoscandu-ti (doar din postari) dedicatia si angajamentul fata de figurine, sa-mi pun si eu aceeasi intrebare ? Nu cred ca e cazul. Pe acel teren, tu, Wurger, Alguhan, Tgr si inca cativa (ordinea e aleatorie si mai mult ca sigur si subiectiva), impuneti regulile jocului, joc care pe mine unul ma lasa aproape de fiecare data fara drept la replica. E doar o opinie la care sper ca si alti privitori sa adere.
@Z-mare
Benzina, Alexandru, benzina... , motorina-i scumpa in zilele noastre, mai ales cu cele 25 procente taiate..
Glumesc binenteles.
Merci
@Razvan si dani
-Terminati cu prostiile !
Nici unul din noi nu-si cunoaste limitele pentru ca, probabil/inca nu am cautat sau nu am dorit sa le descoperim, motive fiind multe !
@ florin44
Ma bucur ca-ti place, iar daca prin vopsire m-am apropiat cat de cat de "adevar", nu pot decat sa ma bucur. N-am muncit degeaba.
Paul
Folosesc doar o necajita camera foto Fujifilm Finepix de 10mpx memorie, cu un optic de 4x, trepied si coala carton albastru, fundalul negru fiind mousepad-ul intors. Lumina de obicei e lampa biroului, mai rar lumina naturala pentru ca nu o mai prind cand ajung acasa ...
Nu stiu din memorie acum, ce fel de Finepix e (scriu de la birou), daca e necesar, completez mai pe seara.
Sporuri sa aveti toti la machete; pentru cuvintele frumoase, raman dator cu ceva imagini.
#160
Postat 05 September 2010 - 10:02 PM
Asa cum ziceam in ultima postare, eram dator cu niscaiva imagini cu progresu' la masina.
Incerc sa ma achit azi de o parte din promisiune, prin prezentarea partii mai urate mie, dar fara de care nu se putea continua: cablaraiele statiilor radio, conexiunile intre statii si convertoare, legaturile intre statii si distribuitor, castile, slemafoanele, etc, etc.
Sper, daca timpul va tine cu mine maine seara, sa ma pot desfasura mai pe larg in explicatii si imagini, vizand in principal legaturile cablurilor pe traseele catre statii, dimensiunile cablurilor folosite, schemele electrice privind legaturile si poate alte asemenea uratenii, plus ceva poze de front care mi-au fost si ele de un real folos. Daca vor fi si altor machetisti/modelisti de folos, cu atat mai bine.
Pana atunci, aveti ceva poze mai jos.
Pareri ?