Forum Machete,Modelism,Hobby: Flakpanzer Ostwind - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Flakpanzer Ostwind Work in Progress...

#61 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 September 2009 - 09:43 AM

Parerea mea, pur ...electronista. Ai patru baterii de acumulatori, care fiecare furnizeaza 12 V. Daca ar fi legate in serie, ar furniza 48 de volti, la un amperaj dat de amperajul unei baterii. Daca sunt legate in paralel, vor furniza 12V, la un amperaj de patru ori mai mare decit una singura. Concluzie, parerea mea, ele sunt legate mixt, adica serie paralel, pentru a furniza 24V la un curent suficient de mare.

Citeaza

Acumulatorii reprezentati de mine au 9 elementi
Mai e o problema 9x2,2=19,8V. (asta in gol, ca sa zicem asa. In sarcina ar fi 9x1,95=17.55V). Deci ori sunt doar 6 elementi, ori e tensiunea mai mare.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 15 September 2009 - 09:50 AM


#62 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 15 September 2009 - 10:39 AM

Am senzatia ca ai pus niste bare in plus pe acumulatorii aia. Nu ca ar conta.

Imagine atasata: baterie_de_acumulatori.jpg

Bafta!

#63 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 15 September 2009 - 01:52 PM

Vezi postareaZ-mare, la 15 Sep 2009, 10:43, a spus:

Parerea mea, pur ...electronista. Ai patru baterii de acumulatori, care fiecare furnizeaza 12 V. Daca ar fi legate in serie, ar furniza 48 de volti, la un amperaj dat de amperajul unei baterii. Daca sunt legate in paralel, vor furniza 12V, la un amperaj de patru ori mai mare decit una singura. Concluzie, parerea mea, ele sunt legate mixt, adica serie paralel, pentru a furniza 24V la un curent suficient de mare.
Mai e o problema 9x2,2=19,8V. (asta in gol, ca sa zicem asa. In sarcina ar fi 9x1,95=17.55V). Deci ori sunt doar 6 elementi, ori e tensiunea mai mare.


Cu legatura mixta, chiar ca m-ai pierdut pe drum... . Cel mai indicat ar fi un desen (vedere de sus) , sa ma lamuresc cam cum ar trebui sa arate treaba. Eu (din pacate) nu am avut placerea sa am tangenta cu electronica. Referindu-ma la cele 9 elemente, eu ma referisem la cele noua (gresite) borne, sau ce naiba or fi fost ele. :whistle:
Merci mult si scuze pentru greselile scrierii, din ignoranta fata de tot ceea ce tine de "electrica".

Vezi postareacrios, la 15 Sep 2009, 11:39, a spus:

Am senzatia ca ai pus niste bare in plus pe acumulatorii aia. Nu ca ar conta.
Atasament baterie_...mulatori.jpg

Bafta!


@Crios
Dupa desenul postat de tine m-am orientat si eu (plus o poza ordinara).
Mai jos e ceea ce am inteles eu ca ar fi trebuit sa se vada pe suprafata acestora:
Imagine atasata: acumulator.JPG
Ceea ce este cu rosu, reprezinta legaturile (puntile ?) dintre elemente, cu albastru cred ca sunt "bridele" dintre compartimentele carcasei mari, pe care vad ca le-am interpretat gresit, trebuind sa mearga din cap in cap.
-Ce reprezinta atunci "pastila" colorata in galben ? Eu (in nestiinta mea) am presupus ca o fi fost tot un fel de borna, dar mai mult ca probabil e o interpretare gresita. Corectia (eliminarea celor trei de pe fiecare baterie) se poate face usor; restul, asa ramane.
Tot ce vreau e sa ma lamuresc cum sa pot reprezenta cablajele dintre cele patru baterii, pentru a-mi da posibilitatea trimiterii legaturilor electrice -doua spre fata, la consumatori si doua spre peretele despartitor al compartimentului motor.
Deja deraiez din ce in ce mai mult...

Multam fain la toata lumea pentru rabdare
:blink:

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 15 September 2009 - 02:01 PM


#64 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2009 - 02:55 PM

Imagine atasata: Acumulatori_2.jpg

Imagine atasata: Acumulatori_2a.jpg


Eheeeeee, cum se obisnuieste omu' cu binele. Ati uitat cand puneati apa distilata la baterie ? :whistle:

Aceasta postare a fost editata de alaur: 15 September 2009 - 03:03 PM


#65 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 September 2009 - 04:48 PM

Hai ca le-a lamurit pe toate Alaur!

Citeaza

Cu legatura mixta, chiar ca m-ai pierdut pe drum
Adica doi acumulatori sunt legati in serie (in desen cu violet), alti doi in serie si apoi astia in paralel (legatura albastra si rosie)

#66 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 15 September 2009 - 06:22 PM

- Alaur-mare-mester, ai reusit sa-mi faci seara fericita !!! :blink: :whistle: :-)
Asta era exact ce cautam sa inteleg !
Desi am un Rombat, capacele de umplere/completare cu electrolit (albe) sunt acoperite in totalitate de o perfida lamela ... galbena :-P
Ar fi fost ultima varianta de interpretare a ce ar fi putut sa reprezinte cele 3 elemente ale fiecarei baterii , (la care m-as fi gandit) desenate -galben- din pura intamplare :hi:

Z-Mare
-Multam mult pentru lamuririle aduse, la fel si pentru Crios :-)
Bine ca mai sunt samariteni pe forum care-si fac timp sa mai educe cate un ignorant ca mine.

Spor la toata lumea.
Deocamdata.

#67 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2009 - 07:50 PM

Corect Alaur. Cum am si uitat deja de busoane. Corecta si legatura. Dar AdiP spune ca detine informatia cum ca pornirea este la 24V. Perfect credibil pt, un motor de capaciate mare, care ar necesita putere mare a demarorului. La putere mare rezulta curenti mari, adica conductori grosi, sarma pt. infasurari groasa... In aceste situatii se mareste tensiunea, rezultand la aceeasi putere curenti mai mici. Lucrul acesta se obtine prin intermediul unor "relee" care la momentul ponirii lega bateriile in serie , iar dupa terminarea acestui episod se revine la legatura mixta. In acest caz conductorii ar fi altfel pozitionati. Cam asa se intampla la autocamioanele SR DAC care pastrasera instalatia electrica de 12V de la camioanele SR, dar pt. pornirea motoarelor SAVIEM cu care erau echipate aveau nevoie de 24V.

Nu doresc sa contrazic pe nimeni, E doar o parere.

Spor la treaba AdiP.

#68 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 15 September 2009 - 08:39 PM

Salut Flo

In ambele volume din Osprey-Panzerkampfwagen IV Medium Tank-, scrie ca pornirea se realiza pe 24 V.
Nu am stat sa studiez mai in amanunt (am noroc cu bunavointa voastra, care ma scuteste de munca de cautare), insa ma intreb daca motorul auxiliar nu era cumva raspunzator si de pornirea masinii, mai ales in conditiile unor temperaturi scazute.
Stiu doar ca la seria J, s-a renuntat la acest motor, datorita acestei masuri, turela fiind rotita pe directie manual.

Reprezinta-mi pe una din imaginile postate, cam cum consideri ca ar trebui sa arate legaturile dintre acumulatori , raportat la asta :

Citeaza

...
In aceste situatii se mareste tensiunea, rezultand la aceeasi putere curenti mai mici. Lucrul acesta se obtine prin intermediul unor "relee" care la momentul ponirii lega bateriile in serie , iar dupa terminarea acestui episod se revine la legatura mixta. In acest caz conductorii ar fi altfel pozitionati.


Astea sunt schemele electrice ale cablaraiului pe care ar trebui sa il trag in interior :
Imagine atasata: 2.jpgImagine atasata: 1.jpg
Merci mult

#69 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2009 - 09:23 PM

Aici te-ai uitat:
http://www.cartula.ro/forum/De-pe-net-Sept...3374#entry93374 ?

Aceasta postare a fost editata de alaur: 15 September 2009 - 09:26 PM


#70 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2009 - 10:30 PM

Schematic cam asa ar fi legaturile
Fisier atasat  24_V.doc (28K)
Numar de descarcari: 361

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  24.pdf (27.8K)
    Numar de descarcari: 387


#71 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2009 - 10:49 AM

@ flo:
...orice s-ar intampla in cutia cu releul, nu vei putea obtine 24V pe acele borne. Probabil ca ai inversat valorile tensiunilor (12V cu 24V) cand le-ai scris. :whistle:

#72 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 16 September 2009 - 02:27 PM

Coplesitoare detalii.E de admirat sarguinta pt. detalii reale.
Acu' ceva vreme am vazut un Bradley cu interior foarte detaliat.Din pacate creatorul recunostea ca mare parte din fire, tevi si alte chestii sunt fictive, puse de el sa umple spatiul si sa placa ochiului.

#73 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2009 - 04:53 PM

Vezi postareaalaur, la 16 Sep 2009, 11:49, a spus:

@ flo:
...orice s-ar intampla in cutia cu releul, nu vei putea obtine 24V pe acele borne. Probabil ca ai inversat valorile tensiunilor (12V cu 24V) cand le-ai scris. :whistle:


Foarte corect Alaur. Imi cer scuze. Eram obosit si m-am grabit. Greseala inadmisibila.
Fisier atasat  24_V.doc (31.5K)
Numar de descarcari: 334

#74 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 September 2009 - 09:42 AM

Abia acum am reusit sa vad schema. Acel releu face comutare serie-paralel pentru celule pentru a obtine fie tensiune mai mare, fie curent mai mare.

#75 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 19 September 2009 - 12:14 PM

Imagine atasata: monthly_09_2009/post-1427-1253354186.gif
-M-ati omorat ! Si daca nu v-as fi rugat sa-mi scrieti "romaneste", eu nestiind limba asta...

Eu cam asta am inteles ca ar trebui sa reprezint (cablajele), insa nu inteleg de ce am doar 3 fire si nu 4 ?

Imagine atasata: Copy__5__of_Acumulatori_2.jpg

Nu ma pricep la interpretarea schemelor electrice, asa ca...., mea culpa - again- pentru incultura.
Ideal ar fi sa ma lamuriti (si sa va puneti de acord) cat mai repede, pentru ca incet-incet, incep sa nu mai inteleg nimic.
Imagine atasata: monthly_09_2009/post-1427-1253355193.gif

#76 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2009 - 01:05 PM

Vezi postareaAdiP, la 19 Sep 2009, 13:14, a spus:

Atasament 33.gif
-M-ati omorat ! Si daca nu v-as fi rugat sa-mi scrieti "romaneste", eu nestiind limba asta...

Eu cam asta am inteles ca ar trebui sa reprezint (cablajele), insa nu inteleg de ce am doar 3 fire si nu 4 ?

Atasament Copy__5_...latori_2.jpg

Nu ma pricep la interpretarea schemelor electrice, asa ca...., mea culpa - again- pentru incultura.
Ideal ar fi sa ma lamuriti (si sa va puneti de acord) cat mai repede, pentru ca incet-incet, incep sa nu mai inteleg nimic.
Atasament 75.gif


Draga Ady, imi cer iertare ca te-am ametit. Sincer "mea culpa" nu are rost. La ce ai facut, noi trebuie sa umblam tiptil.
Ai reprezentat corect cablajele.
Sincer tot eu am gresit ca nu am tinut cont de fatul ca, ca de regula, la vehicule "-" este pus la masa, asa ca trebuia un singur fir cu - si 2 cu + . Pentru tine nu are importanta . Asadar daca bornele albastre sunt + iar cele rosii -, este corect. INSA REPET, asta in situatia in care pornirea se face la 24V, iar restul consumatorilor sunt la 12V. Am incercat sa arat un mod de rezolvare, nefiind sigur ca nemtii au ales aceasta solutie. Este foarte adevarat ca la motoare mari, pornirea electrica este o problema, intrucat manaca rapid bateriile. Rusii la diesel-urile lor foloseau pornirea cu aer comprimat. Motorul auxiliar pt pornire poate fi solutie insa sigur i-ar fi trebuit o volanta.
Cele trei fire nu trebuie sa te ingrijoreze. Fata de aceeasi masa ( -), exista doua conductoare cu diferente de potential diferite (tensiuni), una de 24V si alta de 12V.
Deci, daca asta ar fi fost solutia adoptata, ai cablat corect.
Regret daca am daunat cu ceva.

#77 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2009 - 07:08 PM

Revin cu o sugestie. Poate ca ar fi bine sa vopsesti busoanele in alta culoare (sa zicem galben) :pardon:

#78 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 19 September 2009 - 07:09 PM

Flo, nu-i nici o dauna, cablurile trebuind a fi trase in zona aia (nu ar avea sens altfel); iar daca reusesc sa le reprezint si corect, cu atat mai bine, macar nu-mi aud vorbe de scadere din partea nimanui. Sper. Raman dator pentru ajutorul dat cel putin pana acum.

Ramane sa dibuiesc cum sa "intorc" reprezentarea cablajului , pentru a avea cele trei "iesiri" apropiate de peretele despartitor spate si mai ales - pentru a nu avea multe "matze" ce trec peste baterii, trebuind a fi trimise spre acel panou.
Probabil era mai simplu sa pun doar un capac rabatabil peste compartimentul acumulatorilor (ca in imaginea de mai jos), insa ar fi fost prea terna toata zona aceea, plus ca as fi pierdut discutia de pana acum, care mie unuia (cel putin) mi-a prins bine.
Imagine atasata: Legaturi_electrice_3.jpg

Alte doua imagini ale zonei in cauza :
Imagine atasata: Legaturi_electrice.jpg
Imagine atasata: Legaturi_electrice_2.jpg

Legenda primeia zice ca, pe peretele dreapta spate -ar putea fi- un distribuitor electric [electrical current distributor (orig.)]
-In a doua imagine (sub gura de ventilatie) sa fie oare acel releu ?
:-D
Pana dibuiesc electricienii cam cum sta treaba :pardon: , o sa incerc sa termin ramele suportului scaunului mecanicului conductor.
Multam inca o data tuturor pentru rabdare si explicatii.

PS:
Categoric da, busoanele vor fi vopsite galbene.
Merci mult

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 19 September 2009 - 07:16 PM


#79 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2009 - 07:45 PM

Salut AdiP!
Nu am reusit sa ma "orientez" in poze. Un lucru este sigur: de la baterii la un astfel de releu cablurile sunt groase, ceva mai groase ca cele de la bateria de la masina.
Ar fi fost posibil si un comutator manual care sa faca ceea ce ar fi facut automat un releu. Este o solutie primitiva, dar mai simpla.
Nu-i exclus ca acel [electrical current distributor (orig.)] sa fie un releu sau un comutator.
Pacat ca nu am reusit sa-l ginesc in poza.
Spor la treaba!

#80 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 19 September 2009 - 08:52 PM

Flo
Dupa grosimea cablurilor subliniate (rosu/albastru) ar fi posibil ca ele sa fie cablurile (groase) despre care vorbesti.
Am exemplificat in pozele de mai jos, diferitele elemente ale zonelor fotografiate si postate anterior, pentru o mai buna orientare in spatiu:

Imagine atasata: Legaturi_electrice.jpg
Imagine atasata: Legaturi_electrice_2.jpg
"Distribuitorul" e cel din poza 1, sub traversa.
Ramane sa vad cum refac legaturile (acumulatorilor) exemplificate anterior, pentru a le putea trimite usor spre spate si in sus la acel, hai sa-i zicem, "releu".
Sa ai spor si tu.
Merci

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi