Flakpanzer Ostwind Work in Progress...
#241
Postat 11 March 2012 - 10:25 PM
Salut
Am cam terminat de vopsit principalele componente din compartimentul motor, mai urmeaza cateva mici retusuri si creionari prin diverse puncte si apoi trece la lipit.
In ordinea imaginilor avem : motorul auxiliar, radiatorul precum si motorul masinii care si-a primit galeriile de evacuare, plus cateva imagini cu toate amplasate provizoriu pe la locurile lor.
Cu asta se cam incheie reprezentarea compartimentului motor.
Spor la toata lumea
Am cam terminat de vopsit principalele componente din compartimentul motor, mai urmeaza cateva mici retusuri si creionari prin diverse puncte si apoi trece la lipit.
In ordinea imaginilor avem : motorul auxiliar, radiatorul precum si motorul masinii care si-a primit galeriile de evacuare, plus cateva imagini cu toate amplasate provizoriu pe la locurile lor.
Cu asta se cam incheie reprezentarea compartimentului motor.
Spor la toata lumea
#247
Postat 25 March 2012 - 10:12 PM
Daca porneste sau nu la cheie inca nu stiu; imediat dupa vopsire am decuplat acumulatorii de la borne si i-am pus intr-o cutie de plastic; n-am curaj sa risc vre-un scurt accidental care sa arda sonda lambda (lucrez cu chei neizolate)
Am uitat insa sa ii scot cheia de contact din tabloul de bord
Insa chiar daca (asa cum bine a intuit colegul Sheniloiu) nu va porni la cheie, exista oricand varianta manivelei ori daca nu, impins.
Antecedentele exista, trenul de rulare fiind in continuare mobil.
Am uitat insa sa ii scot cheia de contact din tabloul de bord
Insa chiar daca (asa cum bine a intuit colegul Sheniloiu) nu va porni la cheie, exista oricand varianta manivelei ori daca nu, impins.
Antecedentele exista, trenul de rulare fiind in continuare mobil.
#248
Postat 25 March 2012 - 10:57 PM
În nici un caz nu va pleca la prima cheie! Nici la prima manivelă! Nici măcar împins!
Vezi fotografia cu bateriile. Cea din dreapta/sus, nu are o bornă legată. Circuit electric întrerupt, nu se alimentează instalaţia electrică, nu ai curent la bujii!
Na, că te-am prins cu ceva!
Vezi fotografia cu bateriile. Cea din dreapta/sus, nu are o bornă legată. Circuit electric întrerupt, nu se alimentează instalaţia electrică, nu ai curent la bujii!
Na, că te-am prins cu ceva!
#252
Postat 27 May 2012 - 10:21 AM
#254
Postat 05 August 2012 - 04:17 PM
Salut
@ Z-Mare, Booby si Hora71u , multumesc pentru vorbele frumoase.
@ Sheniloiu si Buss, intr-un fel ati avut dreptate. Chinezii care-mi faceau treaba au avut neobrazarea sa o stearga, lasandu-ma balta pentru o perioada de timp exagerat de mare.
Am reusit insa sa stabilim o noua grila de salarizare, drept pentru care sper ca i-am lamurit sa revina. Cat de repede o sa isi reintre in mana sau nu, ramane de vazut. Cert e ca s-au cam plictisit de subiectul topicului si de machete in general; asa ca ma astept sa ma lase iar balta cand va fi mai mult de lucru.
Pe langa toate astea, "sapuniera" de care m-am servit pentru a posta imaginile ce au mai aparut pe aici, incepe sa ma lase si ea - satula parca de tot si toate. In fine.
Hai sa vedem totusi cam ce au mai lucrat chinezoii mei.
Pai, in principal s-au ocupat de piesa de 3.7 si care in prezent are asamblate cca. 90 % din elemente.
O parte din piese sunt cele date de catre Italeri in cutie, alte parti s-au modificat, iar alte cateva elemente s-au inlocuit de-a dreptul, fie cu PE-uri dedicate (Eduard) – multumesc colegului M. Wittmann pentru ele, fie prin bricolarea unor repere folosind diverse table, stiren si alte chestii aflate la indemana.
Teava piesei de 3.7 este produsa de catre Lionroar si a fost primita cadou de la colegul Danusmaximus (merci inca o data Dane).
Cel mai mult au lucrat chinezii astia pentru intregirea vizorului de tragere "Visierkopf UW fur 3.7 cm".
- De de am ales acest vizor de tragere pentru Ostwind ? Exista o explicatie, logica dupa mintea mea.
Desi Italeri ofera doua variante de vizoare, respectiv un asa zis Schwebekreisvisier 30/38 precum si Flakvisier 40/40A, in fapt, prima varianta este doar o minima reprezentare a unui Linearvisier 21, utilizat in principal pentru tragerea impotriva tintelor terestre, aceasi functie fiind atribuita si variantei ulterior dezvoltata - Schwebekreisvisier 30/38.
Raportat la scrierile din Nuts & Bolts nr. 13 precum si la cele aratate de catre Jents/Doyle in Panzer Tracts nr.12, vizorul pentru tragerile AA (aferent piesei de 3.7 cm) era fie Flakvisier 36 fie varianta ulterioara Flakvisier 40/40A, drept pentru care am purces la imbunatatirea usoara a celui de-al doilea vizor dat de catre Italeri in cutia Ostwind-ului.
Ceea ce a iesit din vizorul asta, vedeti (cam greu) in imaginile alaturate.
Cam asa arata piesa cu majoritatea ansamblelor puse pe la locurile lor.
Si cam asa arata tot ansamblul.
@ Z-Mare, Booby si Hora71u , multumesc pentru vorbele frumoase.
@ Sheniloiu si Buss, intr-un fel ati avut dreptate. Chinezii care-mi faceau treaba au avut neobrazarea sa o stearga, lasandu-ma balta pentru o perioada de timp exagerat de mare.
Am reusit insa sa stabilim o noua grila de salarizare, drept pentru care sper ca i-am lamurit sa revina. Cat de repede o sa isi reintre in mana sau nu, ramane de vazut. Cert e ca s-au cam plictisit de subiectul topicului si de machete in general; asa ca ma astept sa ma lase iar balta cand va fi mai mult de lucru.
Pe langa toate astea, "sapuniera" de care m-am servit pentru a posta imaginile ce au mai aparut pe aici, incepe sa ma lase si ea - satula parca de tot si toate. In fine.
Hai sa vedem totusi cam ce au mai lucrat chinezoii mei.
Pai, in principal s-au ocupat de piesa de 3.7 si care in prezent are asamblate cca. 90 % din elemente.
O parte din piese sunt cele date de catre Italeri in cutie, alte parti s-au modificat, iar alte cateva elemente s-au inlocuit de-a dreptul, fie cu PE-uri dedicate (Eduard) – multumesc colegului M. Wittmann pentru ele, fie prin bricolarea unor repere folosind diverse table, stiren si alte chestii aflate la indemana.
Teava piesei de 3.7 este produsa de catre Lionroar si a fost primita cadou de la colegul Danusmaximus (merci inca o data Dane).
Cel mai mult au lucrat chinezii astia pentru intregirea vizorului de tragere "Visierkopf UW fur 3.7 cm".
- De de am ales acest vizor de tragere pentru Ostwind ? Exista o explicatie, logica dupa mintea mea.
Desi Italeri ofera doua variante de vizoare, respectiv un asa zis Schwebekreisvisier 30/38 precum si Flakvisier 40/40A, in fapt, prima varianta este doar o minima reprezentare a unui Linearvisier 21, utilizat in principal pentru tragerea impotriva tintelor terestre, aceasi functie fiind atribuita si variantei ulterior dezvoltata - Schwebekreisvisier 30/38.
Raportat la scrierile din Nuts & Bolts nr. 13 precum si la cele aratate de catre Jents/Doyle in Panzer Tracts nr.12, vizorul pentru tragerile AA (aferent piesei de 3.7 cm) era fie Flakvisier 36 fie varianta ulterioara Flakvisier 40/40A, drept pentru care am purces la imbunatatirea usoara a celui de-al doilea vizor dat de catre Italeri in cutia Ostwind-ului.
Ceea ce a iesit din vizorul asta, vedeti (cam greu) in imaginile alaturate.
Cam asa arata piesa cu majoritatea ansamblelor puse pe la locurile lor.
Si cam asa arata tot ansamblul.
#255
Postat 05 August 2012 - 04:35 PM
#257
Postat 05 August 2012 - 08:59 PM
Florin, imaginea cu acel vizor si alte cateva, plus ceva planse tehnice, mi-au servit ca si model pentru a reprezenta vizorul plasticos. Am incarcat acea imagine doar cu titlu de comparatie.
Nu am atasat altele cu piesa originala, gandindu-ma ca nu-si au sensul.
@Axor
Da Alexandru, la acea gamalie am lucrat si tot nu e cum as vrea sa fie; insa nu mai am chef si nervi de ea (e o caldura groaznica p-acilea).
Plasa de pe cusca recuperatoare este data de catre Eduard pe una din cele 4 coli dedicate kitului Italeri. Toate reperele metalice inchise la culoare sunt de pe colile Eduard.
Orice altceva apare metalic prin pozele de exterior, e din ograda modelistica proprie.
Chiar daca nu as fi avut PE-urile, tot as fi inlocuit acea plasa cu una metalica, pentru ca "plasa de tantari" ce au dat-o cei de la Italeri n-are nici o legatura cu ce-ar trebui sa se vada.
Asta e plasa "originala".
Nu am atasat altele cu piesa originala, gandindu-ma ca nu-si au sensul.
@Axor
Da Alexandru, la acea gamalie am lucrat si tot nu e cum as vrea sa fie; insa nu mai am chef si nervi de ea (e o caldura groaznica p-acilea).
Plasa de pe cusca recuperatoare este data de catre Eduard pe una din cele 4 coli dedicate kitului Italeri. Toate reperele metalice inchise la culoare sunt de pe colile Eduard.
Orice altceva apare metalic prin pozele de exterior, e din ograda modelistica proprie.
Chiar daca nu as fi avut PE-urile, tot as fi inlocuit acea plasa cu una metalica, pentru ca "plasa de tantari" ce au dat-o cei de la Italeri n-are nici o legatura cu ce-ar trebui sa se vada.
Asta e plasa "originala".
#259
Postat 11 August 2012 - 10:04 AM
Salut
Am reprezentat traseul cablului ce facea legatura intre statia radio 10 W.S.h. si catargul antenei radio, plasata pe cutia blindata stanga spate, la capatul compartimentului motor.
Am reprezentat si prima din cele doua Kasten PZ 2a si 2b (cutii de joctiune ?), precum si stecherul cu doua fise prin care se realiza legatura cu statia.
Am refacut vizorul mecanicului conductor, decupand locasul lentilei si plasand acolo o bucata de stiren transparent tratata cu future si tus verde si albastru, am reprezentat mecanismul (Fahrersehklappe 50) actionat de mecanic din interior, precum si vizorul optic Kampfwagen Ziel Fernrohr 2 1.8 x 18, care insa nu apare in imagini, urmand a fi plasat la locul sau, ulterior vopsirii tavanului masinii.
Am reprezentat si vizorul de pe laterala stanga a mecanicului conductor, folosind trei elemente de plastic transparent luate de la un kit dragonez. Isi va primi si el lentila colorata deja, tot dupa spoirea tavanului masinii in alb.
Cam atat.
Am reprezentat traseul cablului ce facea legatura intre statia radio 10 W.S.h. si catargul antenei radio, plasata pe cutia blindata stanga spate, la capatul compartimentului motor.
Am reprezentat si prima din cele doua Kasten PZ 2a si 2b (cutii de joctiune ?), precum si stecherul cu doua fise prin care se realiza legatura cu statia.
Am refacut vizorul mecanicului conductor, decupand locasul lentilei si plasand acolo o bucata de stiren transparent tratata cu future si tus verde si albastru, am reprezentat mecanismul (Fahrersehklappe 50) actionat de mecanic din interior, precum si vizorul optic Kampfwagen Ziel Fernrohr 2 1.8 x 18, care insa nu apare in imagini, urmand a fi plasat la locul sau, ulterior vopsirii tavanului masinii.
Am reprezentat si vizorul de pe laterala stanga a mecanicului conductor, folosind trei elemente de plastic transparent luate de la un kit dragonez. Isi va primi si el lentila colorata deja, tot dupa spoirea tavanului masinii in alb.
Cam atat.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 11 August 2012 - 10:41 AM