vlad, la 31 May 2011 - 09:50 PM, a spus:
Salut !Bună treabă cu radiatorul şi cu detalierea peretelui din compartimentul motor, Adi . Cānd om avea timp o să trec să īl văd .Arată minunat !!!
Ma bucur ca-ti place, Vlade. Sa speram ca in curand vom vedea cum va arata compartimentul motor in tot ansamblul lui.
Longinus, la 01 June 2011 - 09:22 AM, a spus:
... am tupeul sa pretind ca este
cel mai "tare" Pz IV in scara 1/35 pe care l-am vazut pana acum.Spun asta pentru ca ,la faza actuala, este (inca)un P IV(amplasarea componentelor interioare fiind aproape identica). Ostwind va deveni cu timpul(poate anul asta,daca nu ,la anu' )

Intr-un fel ai dreptate, in continuare e doar un P-IV, cu usurinta putandu-se face o eventuala trecere de la Ostwind la un P-IV. Totusi (ca tot esti atat de subtil

) sper doar ca "metamorfoza" sa aiba loc anul asta.., ca prea s-a intins coarda.
Revenind la oile mele si progresia lenta; chiar daca n-am avut ocazia sa-mi fac damblaua cu reprezentarea motorului masinii, acceptand solutia de compromis sugerata de Longinus am purces la bricolarea unui alt motor. Cel auxiliar.
Asa cum probabil stie toata lumea modelistica "taratoare" si mai ales cei specializati in tehnica teutona, versiunile de la E la H ale tancului P-IV foloseau pentru manevrarea turelei un motor cu ardere interna, in doi timpi, produs de catre DKW, modelul initial fiind ZW 500, ulterior montandu-se varianta PZW 600. iar acest motor producea energia electrica necesara rotirii turelei.
Mai multe detalii despre subiect intr-o alta postare, daca va fi interes.
Atat Wirbelwind-ul cat si Ostwind-ul (in varianta "de serie") nu mai erau dotate cu acest motor, angrenarea turelei fiind manuala, lucru lesne de observat mai ales in multitudinea de imagini cu Wirbelwind-ul, dar si in cele cateva imagini cu Ostwind-ul alocat sPzAbt 507 si care a operat In Cehoslovacia.
Insa, avand in vedere ca varianta mea de Ostwind se vrea (inca) a fi exemplarul de asa zisa preserie, am mers pe ideea ca sasiul originar inca nu a fost saracit de acest motor.
Si precum ziceam mai pe la inceput, am decis sa il reproduc.
Aveti mai jos cateva imagini cu progresia, dupa doua zile de munca :


O mica precizare : Motorul in sine inca nu apare pe ansamblul prezentat, el urmand a fi montat si legat cu firele si tevaraia aferenta prin cele doua inele de prindere de pe "cutia galbena" .
Spor sa aveti