Flakpanzer Ostwind Work in Progress...
#22
Postat 25 July 2009 - 11:27 AM
Longinus, la 23 Jul 2009, 22:33, a spus:
-Multam' fain ! Nu-i destul ca port aproape un monolog aici, mai trebuie sa tai si tu craca, asa-i ?
dani, la 23 Jul 2009, 23:19, a spus:
Pana la final mai este ceva cale, din pacate. Ma bucur insa ca-ti place ce a iesit pana acum.
tomcat, la 24 Jul 2009, 08:39, a spus:
cred ca ai muncit ceva pana ai facut rozetele alea...
Cam 15 minute pe fiecare. Atat.
Revenind la monolog, am terminat tabloul de bord.
Panoul frontal si capacul spate :
pg]
Si la final, cu ceasurile, lentilele de protectie, comutatoarele "Start" si "Aus", lampa... :
pg]
Cam asa arata montat provizoriu pe ansamblu :
pg]
Mai trebuie reprezentata doar legatura aferenta cablurilor electrice pe capac.
AdiP, la 18 Jul 2009, 09:54, a spus:
Caut imagini concludente cu pozitionarea/prinderea spatarului scaunului radistului la P-IV, din ceea ce am eu, am inteles ca acesta se rabata spre dreapta, cu prinderea pe peretele compartimentului.
Intreb pentru ca, datorita pozitionarii trapei de evacuare sub scaunul radistului, pentru un acces facil la ea, era necesara rabatarea sezutei spre fata.
-Au existat cumva variante la care spatarul era corp comun cu "perna" ?
Care din voi doreste sa faca un bine, nu ezitati.
Merci.
-Chiar nimeni ? O fi concediu de vina....
#24
Postat 25 July 2009 - 09:50 PM
Nu ridic osanale ca sa ma aflu in treaba,pur si simplu sunt uimit si invidios (la modul ''eu sunt mic copil'') cand vad ce-ti iese din mana !
Stiu de p-acum si rezultatul (oricand s-ar concretiza el) BIJUTERIE !
Spor maxim in continuare Adi !
#25
Postat 25 July 2009 - 11:42 PM
Longinus, la 25 Jul 2009, 22:31, a spus:
Nu-i nici o lectie de predat, depinde doar de timpul pe care vrea fiecare sa il acorde unei machete (sau proiect, ma rog- zi cum vrei) si atata timp cat nu exista pareri/sugestii/corectii, parerea mea e ca ramane doar un monolog.
Sper doar ca, vazand imaginile, si ceilalti frati sa priveasca putin mai altfel montarea unui kit. Indiferent de calitatea "cutiei originale". Nu intotdeauna "uppgrade" inseamna obligatoriu "aftermarket".
Parerea mea.
Longinus, la 25 Jul 2009, 22:31, a spus:
Mai bine sa nu intreb ?
Ma gandesc ca sigur cineva stie si poate sa ma lamureasca si asta FAST. Daca nu, asta e, o sa merg pe mana pozelor din dotare.
@ Axor
axor, la 25 Jul 2009, 22:50, a spus:
Nu ridic osanale ca sa ma aflu in treaba,pur si simplu sunt uimit si invidios (la modul ''eu sunt mic copil'') cand vad ce-ti iese din mana !
Spor maxim in continuare Adi !
Lasand la o parte "maretia", merci pentru vorbe. Lucrez mai incet, pentru ca sunt inca in concediu, pentru ca nu ma grabeste nimeni (a, ba da- termenul de finalizare ) si pentru ca-mi place.
Invidios nu ai de ce sa fi, pune mana si fa si tu, o sa vezi ca la final o sa te simti mult mai bine stiind ca nu doar ai motat o machetutza care sa ingroase numarul celor care deja aduna praf. Iar daca rezultatul nu-i pe placul tau, ia-o de la inceput. Merita efortul.
...
Revenind la subiect.
Daca azi dimineata am fost "ceasornicar" bricoland bordul masinii, dupa amiaza am revenit la munca de "instalator", reprezenand cele doua conducte ce duceau aer cald la ambreiaje.
Asta a iesit (cu scuzele de rigoare pentru marimea imaginilor, era pacat sa le micsorez prea tare) :
pg]
Mai trebuie reprezentate doar colierele de strangere a mansoanelor.
Sa aveti toti spor la machete
#26
Postat 26 July 2009 - 10:40 AM
#27
Postat 27 July 2009 - 05:40 PM
#28
Postat 30 July 2009 - 12:13 AM
tomcat, la 26 Jul 2009, 11:40, a spus:
Asa cum am zis pe PM, Vlad e "plecat in pribegie" pentru o vreme. Sa vedem cu ce se va intoarce..
...
-Frate Witt, chinezii au fost expluzati, din lipsa de randament , astialalti (ceasornicarii) sunt la faza cu "examenul de capacitate". Sau poate cel de liceenta... . Oricum, cel putin pana acum, vad ca nu mi-au inselat asteptarile.
Incetuc (cum zice Axor ), incerc sa profit de ultimele zile de concediu ramase si sa mai "evoluez" in lucrare. Rabdare eu zic ca toti avem, trebuie doar alocata o cantitate mai mare si "dirijata" constructiv.
-De ce sa renunti la montarea Ostwind-ului tau ? Oricum am ramas putini fata de toti cei care s-au anuntat in acest GB, desi la ultima numaratoare eram cel putin 10. Sau poate restul lucreaza in secret, mai stii...
-Baga-l in lucru, poate mai incingem atmosfera !!!
Apropo, daca te bate gandul sa folosesti senilele Academy la acest kit, renunta. Din poze reiese ca masina era incaltata tot cu senila de 40 cm, dar nu avea crampoane reliefate pe exteriorul zalelor. Vezi pozele originale de mai sus.
Eu unul am cam dat-o in bara cu "upgrade"-ul indicat initial si inca nu am gasit alternativa la senilele de vinilin ale kit-ului.
...
Revenind la subiect :
Aproape am terminat transmisia, in ultimele 2 zile lucrand la refacerea legaturii elastice a cutiei de viteze la arborele cardanic, bricoland cupla si carcasa ei, carcasa ventilatorului cu "surubaraia" aferenta, etc.
Asta a iesit :
pg]
pg]
pg]
Maine, probabil va urma scaunul "hulit" al radistului.
Sa aveti toti spor la lucru.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 30 July 2009 - 12:22 AM
#29
Postat 02 August 2009 - 10:24 AM
Pana la urma m-am lamurit singur legat de prinderea si rabatarea scaunelor in interiorul masinii, procedand in consecinta la refacerea lor.
Radist/mitralior.
Mai trebuie reprezentanta prinderea balamalei de rabatare cu "suruburi" pe traversa :
Nu va avea perna.
Spatarul-cu prinderea pe perete, capacul trapei de evacuare (nefinalizata) :
pg]
Scaunul mecanicului conductor.
Scheletul acestuia :
pg]
Pernele:
pg]
Arcurile spatarului si ale sezutei :
Provizoriu montate pe masina :
pg]
Rabatarea scaunului mecanicului avea un grad mic de libertate spre spate, datorita amplasarii rastelului de munitie langa peretele compartimenului (imediat in spatele scaunului).
Cam atat. Deocamdata.
Pareri, sugestii ?
#30
Postat 02 August 2009 - 11:03 AM
#32
Postat 02 August 2009 - 10:17 PM
tomcat, la 2 Aug 2009, 12:20, a spus:
Exact. Nu o recomand, nu permite multe artificii.
marhaba, la 2 Aug 2009, 12:03, a spus:
Pareri si sugestii legat de pozitionarea unor elemente, sau despre vopsire. Chiar asa, stie careva cam cum isi vopseau nemtii troacele prin "compartimentul prova" in toamna lui 1944? Ma refer in special la centurile de frana si binenteles, la cutia de viteze ?
Legat de culori, poate intr-adevar sa fie cum zici tu. Eu unul m-am inspirat dupa asta :
Daca am virat-o spre roz culoarea, mea culpa. Desi e chiar rosu...
Cabluri si altele vor fi prin zona, insa nu din fire de plumb ci din stiren tras si ceva cabluri reale (in scara binenteles).
marhaba, la 2 Aug 2009, 12:03, a spus:
Iarasi ma gindesc ca n-o sa fie simplu de vopsit atita amar de detalii, dar sunt convins c-o s-o scoti la capat...
In legatura cu vopsirea, eu zic ca o sa mearga destul de usor. Motivul :
Pana la faza vopsirii mai este ceva cale (din pacate). Nu multa.
Sa aveti spor cu totii la machete.
#33
Postat 03 August 2009 - 08:50 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 03 August 2009 - 09:01 PM
#35
Postat 05 August 2009 - 12:44 PM
Nu as fi tentat sa reprezint interiorul unui G-u „clasic”, chiar plecand de la imaginea primei masini produse. Sasiului cu Nr.83898 i s-a livrat de catre fabrica doar partea superioara a cutiei cu modificarile indicate anterior ( inelul turelei/trapa radistului) , sasiul fiind unul „resapat” cum zici tu. Mai mult ca probabil acesta sa fi fost unul care a suferit avarii , dar nu unele majore. In acest sens, o sa merg pe ideea ca prin interior s-au montat diverse elemente prelevate din eventuale canibalizari, permitandu-mi destule interpretari vis-a-vis de culorile ce se pot folosi. De ce spun asta :
In prima parte a razboiului, culoarea „oficiala” a compartimentului de conducere era un fel de gri-verzui (RAL 7009) pentru partea inferioara, lateralele pana la nivelul vizoarelor, podeaua (pe ambele fete !!!), incluzand si diversele module montate (chiar si cele produse de diversi contractori) acel ivoriu cum bine ai spus tu ( Elfenbein sau RAL 1001) fiind aplicat destul de arbitrar, in principal in partea superioara a compartimentului - de la vizoare in sus-, respectiv interiorul turelei, etc.
Spre finele lui 1942 s-a dat dispozitie ca acest gri-verzui (7009) sa fie inlocuit in intregime, iar podeaua, barele de torsiune, centurile de frana/ambreiajele si majoritatea elementelor principale din compartiment sa fie lasate in culoarea „originara” aplicata de vopsitorie, existand din cate am inteles- doua nuante : - Rosu si rosu brun (in functie de producator), ambele purtand acelasi numar de catalog in nomenclatoarele germane: RAL 8012.
Ca o paranteza : -Obiceiul de a aplica acest grund de catre uzinele germane pe tot ce a insemnat productie, a fost considerat un fel de cult al mecanizarii la vremea respectiva.
In partea superioara, RAL 1001 a fost aplicat in continuare, elementele adiacente -manere, vizoare/porturi pistol, suport MG/radist, etc, fiind vopsite negru, iar inscriptionarile diverselor aparate fiind efectuate de asemenea cu negru (sabloane sau direct cu mana), pe vopseaua de baza.
Incepand cu septembrie 1944, se renunta la aplicarea RAL 1001 (si in zonele superioare) , totul ramanand in RAL 8012, insa aceasta masura nu are durata, din decembrie 1944 revenindu-se la aplicarea RAL 1001 pe partile superioare, in partea inferioara ramanand RAL 8012. Zonele de aplicare nu au fost destul de bine definite, unele masini avand interiorul turelei ivoriu, cu toate elementele de sustinere a podelei turelei in grund, cu delimitare NETA la nivelul rulmentului, altele avand aceasta nuanta aplicata inclusiv pe podeaua masinilor, etc. Din aceste motive, zic eu, e destul de greu de stabilit culorile folosite si exactitatea zonelor de aplicare a acestora, delimitarea RAL 1001 fata de RAL 8012 ( la Pz.IV) fiind undeva in zona iesirii axelor transmisiei prin carcasa. Pe verticala ! Exemple ar fi destule, insa nu are sens sa le dezvoltam.
Mi-am format o idee (in mare) despre culorile pe care le voi folosi, ramanand sa stabilesc unele detalii pentru a avea o cromatica cat mai placuta ochiului. Pentru exterior o sa incerc sa reprezint fie varianta din fotografiile postate, fie (in cazul in care ma dumiresc) varianta - s.Pz.Abt. 507, sau 1 SS Pz.Div. "Leibstandarte A.H."
Inca o data, merci !
@Laure
Salut si multumesc pentru imagini. Pacat ca paginile nu au fost fotografiate mai perpendicular, m-ar fi ajutat mai mult. Am reusit insa sa inteleg ceea ce ma interesa, confirmandu-mi si unele banuieli legat de posibilele culori aplicate pe cutia de viteze.
Legat de subiectul topicului :
In ultimele 3 zile am reusit sa bricolez doar o amarata cutie de munitie, rupand un burghiu de 0.4 (macar daca ar fi fost pentru un "scop mai nobil", mancandu-mi nervii cu piesele marunte care refuzau sa ramana in penseta, plecand in te miri ce directii, lipiciul care se usca inainte de aplicare, s.a.m.d. Razboi psihologic, nu alta.
Cam asta a iesit :
pg]
pg]
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 05 August 2009 - 01:32 PM
#36
Postat 05 August 2009 - 07:30 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 05 August 2009 - 07:42 PM
#37
Postat 05 August 2009 - 08:02 PM
-Culori complementare ! Se vede treaba ca suntem cam pe aceeasi lungime de unda. Mai putin legat de verdele ala scarbos de cutie. In legatura cu vizualizarea, mi-ai dat o idee simpla si perfect aplicabila, pe care o sa o folosesc, pana acum mentinandu-mi obiceiurile "babesti" privind vizualizarea mentala a culorilor si aplicarii lor, noaptea, cand toata lumea nu are altceva mai bun de facut decat sa doarma. Eu cu asta adorm
In legatura cu vopsirea pe ansamble, ce sa zic, tocmai la asta m-am gandit atunci cand am facut toate "matzele" simplu si extrem de usor de scos afara din cutie. Rugina, nu stiu in ce masura ar merge pe transmisie, mai cuget.
PS. Se vede treaba ca, totusi, nu port un monolog. Chiar si macar in legatura cu vopsirea, afland pareri si viziuni uneori diferite de a mea.
Multzam' fain, Dany si ma bucur ca-ti place ce a iesit pana acum. Sa vedem ce va fi la exterior...
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 05 August 2009 - 08:05 PM