Forum Machete,Modelism,Hobby: Flakpanzer Ostwind - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Flakpanzer Ostwind Work in Progress...

#181 Useril este offline   Radu161 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 06-May 08
  • Location:Bucuresti/Arad

Postat 16 October 2010 - 03:42 PM

Pai si usa ar trebui sa fie blindata.
Zavorul ala e mortal...
Ce mai urmeaza? Mitraliere functionale? :)

#182 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 31 October 2010 - 03:10 PM

Salut Z-tule.

Ai dreptate in legatura cu grosimea celor doua capace. E putin mai mare fata de ce ar fi trebuit sa iasa.
In realitate grosimea placii varia intre 20 si 25 mm in functie si de varianta produsa; daca ne raportam la cei 25 mm reali, in scara 1/35 ar fi undeva la 0.7 mm iar stirenul folosit are undeva pe la 0.9- 1 mm, depasind cu 0.25 mm grosimea corecta. Din pacate (dar si din lene) am folosit placa de baza data in kit si care m-a obligat sa folosesc stiren de marimea indicata anterior.
Oricum, o diferenta de 0.25 mm nu este chiar atat de vizibila in scara, deci asa va ramane.

@Radu161
Masina nu va avea mitraliera, cea oferita in kit e de o calitate execrabila iar o eventuala detaliere nu intra in calcul, partea frontala dreapta vizand altceva.
Ma bucur ca-ti place zavorul, mai primitiv asa, ca la nemti... :-)

Ce-am mai lucrat.
Pai, am terminat cele doua capace de acces la centurile de frana (la care tocmai am gasit niste imagini detaliate privind interiorul lor, tardiv insa pentru mine); capace ziceam dara, care sunt "functionale"- se deschid/inchid si zavorasc pe interior, cu conditia sa aiba cine sa o faca :hi:
Am inceput reprezentarea celor 6 cuporti de amarare a patinelor de protectie suplimentara; dupa ele va urma probabil aplicarea Zimm-ului acolo, si vopsirea fetei interioare a placii.

Cam asta a iesit :
Imagine atasata: DSCF7256_1000.jpg
Imagine atasata: DSCF7255_1000.jpg
Imagine atasata: DSCF7258_1000.jpg
Imagine atasata: DSCF7262_1000.jpg
Imagine atasata: DSCF7263_1000.jpg
Imagine atasata: detaliu_1000.jpg
Urmeaza restul...
:hi:

Spor sa aveti cu totii

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 31 October 2010 - 03:11 PM


#183 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 07 November 2010 - 10:09 PM

Salut
Mic update.
Am finalizat celelalte doua urechi de prindere a patinelor de pe placa frontala precum si platforma de sustinere a armei, cu "mecanismul" de blocare al turelei pe directie, in mars.

Urechile din tabla de alama de 0.5 mm
Imagine atasata: urechi_stanga_1.jpg
Imagine atasata: urechi_stanga_2.jpg
Imagine atasata: urechi_stanga_3.jpg


Platforma suport, bricolata din stiren de 0.4 si 0.5 mm, tabla de aluminiu "aurita" de 0.1 mm, cateva saibe din tabla de cupru de 0.3 mm si ceva stiren hexagonal (prinderea grinzilor) de 0.7 mm diametru.
Asta a iesit.
Imagine atasata: grinda_1.jpg
Imagine atasata: grinda_2.jpg
Imagine atasata: grinda_3.jpg


Pozitionarea pe masina
Imagine atasata: ansamblu_1.jpg
Imagine atasata: ansamblu_2.jpg
Imagine atasata: ansamblu_3.jpg


Si una cu jumatatea inferioara a turelei amplasata in locas. Al naibii de urata masina cu turela asta "kekdose" in carca... :hi:
Imagine atasata: ansamblu_4.jpg

Spor

#184 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 28 February 2011 - 12:32 AM

"Printre sute de catarge..."

Cred ca se potriveste de minune ca si reinitiere a unui topic vechi si de care (atat eu si sunt convins ca si multi altii) am cam uitat... :rolleyes:

In ultimele 2 luni n-am prea avut timp liber, asa ca progresia a fost (of course) una ordinara; incet-incet insa ii dau eu de capat.

Ce-am mai lucrat in ultimele 6 saptamani (sambata si putin duminica). Pai, m-am apropiat de final cu aplicarea zimmerit-ului, am reusit sa montez un MG-u rasinos la radist (asta vizand o schimbare a "proiectului" pe partea dreapta a intregului ansamblu), ulterior am decis sa incerc sa inlocuiesc aripa stanga cu una facuta din metal si ceva plastice gasite prin ograda modelistica.
Pe dreapta nu va avea aripa, ramanand asa, mai intr-o ureche !

Sa vedem si ceva imagini.

Zimmerit-u', cum mi-a iesit mie.
Imagine atasata: DSCF7600_1200.jpg
Imagine atasata: DSCF7485_1100.jpg
Imagine atasata: DSCF7490_1100.jpg
Imagine atasata: DSCF7486_1200.jpg

Si aripa stanga a masinii.
Imagine atasata: DSCF7569_1100.jpg
Imagine atasata: DSCF7571_1100.jpg
Imagine atasata: DSCF7573_1100.jpg
Imagine atasata: DSCF7574_1100.jpg
Imagine atasata: DSCF7578_1100.jpg
Imagine atasata: DSCF7585_1100.jpg

Cam asa arata aripa (aproape gata), pusa provizoriu pe masina, cu ajutorul Patafix-ului.
Imagine atasata: DSCF7601_1200.jpg
Imagine atasata: DSCF7602_1200.jpg
Imagine atasata: DSCF7593_1200.jpg
Imagine atasata: DSCF7603_1200.jpg


Si inca trei imagini de ansamblu si gata.
Imagine atasata: DSCF7595_1200.jpg
Imagine atasata: DSCF7589_1200.jpg
Imagine atasata: DSCF7594_1200.jpg

Spor sa aveti.
:-D

#185 Useril este offline   vlad 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 416
  • Inregistrat: 07-March 08
  • Location:Turda

Postat 01 March 2011 - 04:31 PM

Salut Adi !
Arată foarte bine ce ai făcut acolo .............şi zimeritul şi aripa.

#186 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 02 March 2011 - 08:59 AM

Serus Vlad.
Merci pentru cuvinte, pentru tabla de cupru si binenteles pentru cursurile de lipit acordate :friends:

Urmatoarea etapa (pana-mi vine motorul rasinos) e refacerea grilelor de aer, din aceasi tabla de cupru, insa de grosimi diferite.
Sa vedem ce va iesi.

#187 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2011 - 11:02 AM

Is numa' ochi! :friends:

#188 Useril este offline   vlad 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 416
  • Inregistrat: 07-March 08
  • Location:Turda

Postat 02 March 2011 - 02:55 PM

Salut Adi !!
Aşa da .........de vestea cu motorul zic .....

#189 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 06 March 2011 - 11:19 PM

Am mai lucrat putin prin spatele masinii.
Adicatelea, grilele spate dreapta, iar capacul de acces la radiatoare a fost detasat de corp, urmand a i se pune balamale.

Desi initial respectivele grile le-am facut din tabla de cupru, cositorirea lor mi-a dat mult prea multa bataie de cap, asa c-am renuntat a ma juca cu tabla (cel putin pentru partea dreapta), utilizand in schimb stiren de 0.4 si 0.6 mm.
Urmeaza sa finalizez traseele de aer de la interior precum si sa pun ceva surubaraie de acolo, insa asta doar saptamana viitoare.

Ceva poze :
Imagine atasata: DSCF7613_a_1000.jpg
Imagine atasata: DSCF7614_1000.jpg

Imagine atasata: DSCF7617_1000.jpg
Imagine atasata: DSCF7616_1000.jpg

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 06 March 2011 - 11:22 PM


#190 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 07 March 2011 - 10:34 AM

Foarte tare maestre!
Zimmerit-ul e ok, putin cam gros in partea din spate dar tot arata bine. Despre restul n-am ce comenta, jos palaria. :bad:

#191 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 08 March 2011 - 09:15 AM

Da, ai dreptate Paul, e cam gros zimm-ul pe coca superioara spate, insa la momentul aplicarii nu stiam de metoda ta cu uleiul si m-am si grabit cu aplicarea, folosind metoda (babeasca sa zicem), dar mai consumatoare de timp - cu talc.
O sa incerc sa mai "subtiez" zona aia, la momentul vopsirii si spalararii cu uleiuri.

Merci de vorbe.

#192 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4818
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 08 March 2011 - 07:46 PM

Adi , foarte fain ! :bad: Si acum sa trec la ce ma doare : Tgr , sau Adi ,imi spuneti si mie va rog care e acea metoda cu ... ulei ? P.S. ... Ar mai fi o intrebare , dar m-am cam plictisit sa o tot pun , fiindca desi toata lumea il face , nimeni nu a stiut sa-mi raspunda : - Daca zimm-ul era un ciment in care cica se mai baga si oxid ocru (parca) , pentru culoare , pana la urma ce culoare avea ( trazni-lar! :yahoo: ) : ocru sau gri ? L.E.------The paste was composed of the following:[1][2]

40 % Barium sulfate - BaSO4
25 % polyvinyl acetate – PVA (similar to wood glue)
15 % pigment (ochre)
10 % Zinc sulfide – ZnS
10 % sawdust

Aceasta postare a fost editata de dany: 08 March 2011 - 08:16 PM


#193 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 08 March 2011 - 10:39 PM

Serus Dany
Incerc sa-ti raspund eu la cele doua intrebari, dar in ordine inversa.
Primo:
Culoarea predominanta a zimm-ului (desi avea in compozitie oxid ocru) era data de celelalte elemente.
- sulfatul de bariu e alb,
- PVA-ul e aracet (alb si el, eventual incolor dupa uscare),
- zincul sulfurat (praf) e tot alb,
- rumegusul impreuna cu pigmentul ocru era singurele doua elemente diferite ca si pigmentare, in compozitia asta.

Din cate am mai citit si eu, culoarea maglavaisului astuia era gri deschis, virand spre alb. Insa, cum nu sunt chimist, nu ma pot hazarda sa confirm 100% ca asa era.
Un StuG III aflat in prezent in custodia muzeului Fort Knox, are o culoare ca si ceea la care am facut referire mai sus. Sunt circumspect insa, atata vreme cat culoarea pastei asteia era influentata de vreme, zimm-ul de pe acest StuG poate avea o nuanta ce vireaza spre gri, dar ca urmare a actiunii factorilor de mediu, respectiv locul unde a stat pana au scos la lumina lighioana. Apa curgatoare, namol, tipul de pamant (cu PH mai ridicat ori din contra), o sumedenie de variabile care pot duce foarte usor la gri-ul respectiv.
Daca as fi mai putin circumspect, as paria ca nuanta zimm-ului, (la origine) era un gri galbui pal, nu gri deschis (curat). Insa e alta poveste ceea ce cred eu si nu face obiectul discutiei si al topicului.

Asta-i masina in cauza :
Imagine atasata: stug_zimm.jpg

Singurii care sustin sus si tare ca produsul lor reprezinta corect atat modelele utilizate de catre germani cat mai ales culoarea zimm-ului, sunt cei de la Cavalier. Poate stiu ei ceva mai mult decat noi, muritorii de rand.

Ca o paranteza.
Zimm-ul asta inventat de tartacutele ganditoare ale Celui de-al Treilea Reich a fost pus la punct ca masura pasiva impotriva minelor magnetice. Care mine magnetice nu le detineau decat ei si mai apoi (in procent mic) amicii lor cu ochi oblici din capatul celalalt al lumii. Aliatii (rusii in special) au utilizat mine magnetice - doar din capturi. Asa ca eu unul nu inteleg la ce naiba s-au gandit cand l-au inventat. Ca masura de prevedere ? Poate. Insa au renuntat la el si la proprietatile lui "antimagnetice" pentru ca nici nu era. Singurul lucru "bun" la el, a fost faptul ca loviturile cumulative nu mai erau deviate de blindajele inclinate ale toracelui teuton manjit cu pasta asta frumos impunsa cu spatula; suprafata neregulata astfel obtinuta, permitand grenadelor cumulative cu viteza mare sa obtina efectul pentru care au fost create.

Secundo :
Uleiul se foloseste ca si material "tampon" sa zicem, intre pasta pe care o foloseste un modelist in reprezentarea zimm-ului si unealta cu care acesta reprezinta modelul, nepermitand materialului sa se lipeasca de unealta. Merge foarte bine la uneltele cu rola, destul de acceptabil (am incercat) cu aplicatorul lama al celor de la Tamiya. Pana mi-a deschis mintea Tgr, eu am mers pe ideea veche, folosind talcul in locul uleiului. Mult praf pe macheta si miros de sugar prin casa - si cu asta cred ca am zis destul. Apa nu merge in locul uleiului, cel putin la Milliput, pentru ca ii creste aderenta la unealta, subtiind totodata prea tare chitul.
In fine, cred ca Tgr ar avea mult mai multe sa-ti spuna despre cum se lucreaza cu metoda asta, in raport cu Milliput-ul pe care l-a folosit la Tiger-ul lui.

Spor sa fie la machete si discutii constructive.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 08 March 2011 - 10:46 PM


#194 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 08 March 2011 - 11:19 PM

Bengos zimm-ul tau!
Ce-mi place insa mai mult e faptul c-ai "ciobit" cauciucurile galetilor...o ideea pe care ma gandesc s-o pun si eu in practica.De-abia astept sa-l vad vopsit!
Cheers! :bad:

#195 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4818
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 09 March 2011 - 04:43 AM

Multumesc mult de raspuns , Adi :bad:

Citeaza

ca nuanta zimm-ului, (la origine) era un gri galbui
Si eu tot la asta ma gandisem . Ma gandeam deasemeni ca anumite blindate ce au fost " impastate" la repezeala ,in teren , sa fi fost lasate in culoarea zimm-ului ,culoarea acestuia sa fi folosit ca sustitut al culorii de baza , eventual cu pete de camo verzi sau maro ... Ar fi multe de povestit ( :yahoo: ) ... Dar sa-ti spun ,foarte pe scurt ,( ca sa nu poluez) la ce imi trebuia sa cunosc ce culoare avea : Am experimentat cu destul succes acum vreo cativa ani niste zimm. facut din vopsea veche - email .Din pacate nu se prea preteaza pentru 1/35 , data fiind finetea ,insa pentru 1/ 72 era perfect . Nu era deloc complicat procedeul - peste vopseaua de baza ( rosu primmer) ,intindeam cu o pensula vopseaua ( " zimm-ul") .Fie intr-un strat mai gros sau daca doream sa ma joc, ca si in realitate 1 strat mai subtire pe care-l lasam sa se usuce , apoi un al doilea strat pe care veneau si modelele .Nu intindeam pe tot tancul odata ci cate 2-3 coloane , care veneau prelucrate , deoarece vopseaua se usuca rapid . Cand vopseaua era semiuscata ( puteai sa lasi amprente ) , veneam si modelam suprafata , fie cu o rotita de ceas , fie cu o surubelnita mica sau pentru modelele cu patratele foarte fine cu ajutorul unui staniol cu acel model , provenit din pachetele de tigari . Mai trebuia sa experimentez vreo cateva tehnici de jupuire .Cu diluant mergea foarte bine , n-am incercat cu banda adeziva , sau prin lovire dupa uscare . Avea un efect realistic si ma scutea de multe complicatii , plus ca-mi era foarte la indemana . Fiindca baza era o culoare , nu ar mai fi necesitat vopsire ulterioara in cazul reprezentarii deteriorarii acestuia . Mult spor si tie Adi si deabia astept sa-l vad cu " carapacea la purtator" !

Aceasta postare a fost editata de dany: 09 March 2011 - 04:49 AM


#196 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 10 March 2011 - 10:42 AM

@Dani
Merci pentru feedback. Caucioacele galetilor au fost ciobite chiar la inceputul montajului kitului, desi din imagini nu prea se vedea mare branza. Ma bate gandul ca pe trenul dreapta (caruciorul 3) sa ii schimb rola exterioara cu una fara cauciuc, conform celor doua imagini pe care le am cu masina intreaga, dar abandonata.
Legat de vopsire, ce sa zic ? Mai intai sa termin de dat roata cu lucrul pe langa masina (interior si exterior), urmeaza apoi turela, abea dupa aia vine partea cu vopsirea, parte care va merge cel mai repede din toata povestea asta cu kekdose.

@Dany
Nu am citit (ori poate mi-a scapat mie) ca zimm-ul sa fi fost aplicat "la teren" (in ateliere de reparatii provizorii ori ba), si nici nu cunosc cum/in ce ar fi fost ambalata pasta asta pentru o eventuala trimitere pe front, in vederea "impastuirii" la teren. Cert e ca nu m-as hazarda sa maschez un vehicul in trei nuante, folosind ca baza "coloarea" zimm-ului, atata vreme cat din fabrica venea cel putin in RAL 7028.

Chiar si in versiunea de vopsire Hinterhalt-Tarnung (folosita incepand cu 19 august 1944), baza era tot dunkelgelb-ul RAL 7028 si nu altceva, culoarea fiind combinata cu Olivgrun RAL 6003 si Rotbraun RAL 8017, cele trei nuante regasindu-se si in punctele aplicate pe cocile superioare ale tancurilor (asa zisa vopsire de ambuscada).

Ulterior povestii asteia de mai sus, (prin ordinul din 20 decembrie 1944 si ca urmare a penuriei de dunkelgelb) culoarea de baza a fost Olivgrun RAL 6003 combinat cu zgarcenie cu RAL-urile 8017si 7028, deci tot alta culoare decat cea "de fabrica" a zimm-ului. Se vehiculeaza ideea cum ca s-ar fi inlocuit RAL-ul 7028 cu Dunkelgrau RAL 7021 ca urmare a lipsei "galbenului", insa nu am vazut imagini care sa certifice asta - adevarul e ca nici nu am cautat suficient.
Toate aste ma fac sa cred ca nu prea ar fi corecta folosirea ca baza a nuantei palide a zimm-ului, combinata cu celelalte doua culori.

Iar ceea ce am scris mai sus, reprezinta doar opinia mea vis-a-vis de subiect, nu "adevar absolut". Oricum, interesant expertimentul tau cu vopseaua email.
Probabil la 1/72 merge, insa la scara "uriasa" agreata de mine, nu prea; - de nici o culoare. :bad:

#197 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 11 March 2011 - 11:31 AM

Vezi postareaAdiP, la 8 Mar 2011, 22:39, a spus:

Secundo :
Uleiul se foloseste ca si material "tampon" sa zicem, intre pasta pe care o foloseste un modelist in reprezentarea zimm-ului si unealta cu care acesta reprezinta modelul, nepermitand materialului sa se lipeasca de unealta. Merge foarte bine la uneltele cu rola, destul de acceptabil (am incercat) cu aplicatorul lama al celor de la Tamiya. Pana mi-a deschis mintea Tgr, eu am mers pe ideea veche, folosind talcul in locul uleiului. Mult praf pe macheta si miros de sugar prin casa - si cu asta cred ca am zis destul. Apa nu merge in locul uleiului, cel putin la Milliput, pentru ca ii creste aderenta la unealta, subtiind totodata prea tare chitul.
In fine, cred ca Tgr ar avea mult mai multe sa-ti spuna despre cum se lucreaza cu metoda asta, in raport cu Milliput-ul pe care l-a folosit la Tiger-ul lui.

Pai n-am ce sa mai zic in plus. Nu e mare filozofie. Trebuie incercat o singura data sa prinzi ideea si aia e.

#198 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 29 March 2011 - 07:50 AM

Salut
Un mic update fata de ultima postare.
Am decupat capacul de pe dreapta, cel cu ventilatoare pe intrados si care permitea accesul la filtrele de aer pozitionate pe dreapta, in compartimentul motor; decuparea respectivului capac vizand imbunatatirea fetei interioare ce in cazul acestui kit e lipsita de orice detaliu.

Am refacut din stiren si metal voletii de pe fata interioara a capacului, ulterior confectionand suportul celor doua ventilatoare, motoarele acestora cu niplurile de gresare, axele si flansele aferente, conectorul traseului de aer si caruia ii corespunde " gaura" de pe peretele despartitor al compartimentului central/motor.

Ventilatoarele sunt de origine tamiyota insa din pacate nu aveau nici unul din elementele de angrenare enumerate mai sus, cu atat mai putin carcasa suport. Mai urmeaza reprezentarea suruburilor ce fixau ventilatoarele in carcasa, apoi voi trece la bricolarea catorva detalii pe peretele despartitor, in compartimentul motor.

Mai jos aveti ceva poze despre cum mi-a iesit toata treaba insirata mai sus.
Imagine atasata: DSCF7674.JPG
Imagine atasata: DSCF7673.JPG
Imagine atasata: DSCF7672.JPG
Imagine atasata: DSCF7677.JPG

Cam asa arata montat in ansamblu si vazut pe dedesubt
Imagine atasata: DSCF7668.JPG
Imagine atasata: DSCF7669.JPG

Ce se vede de la exterior.
Imagine atasata: DSCF7679.JPG

Si per ansamblu, cu ventilatoarele la vedere sau ascunse in burta masinii.
Imagine atasata: DSCF7686_1200.jpg
Imagine atasata: DSCF7688_1200.jpg

Spor la toata lumea.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 29 March 2011 - 07:51 AM


#199 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 29 May 2011 - 11:19 PM

Salut
Uite ca s-au implinit doua luni de la ultima postare.
Si ca sa nu se creada cumva ca "taratorii" mai trag chiulul, am pus si eu putin osul la treaba incercand sa ma apropiu cat de cat cu reprezentarea compartimentului motor aproape de ceea ce mi-am propus. Adicatelea putin mai mult, un pic (sper) mai bine, un pic mai corect si asa mai departe.
Daca am reusit sau nu, se poate discuta, analiza, prezenta imagini (sunt deschis la orice sugestii ori rosii), cu conditia sa fie pertinente.
Astea fiind zise, o iau pe indelete.

In prima instanta, am inceput sa detaliez peretele despartitor dintre compartimentul motor si cel central, dar, pentru ca initial nu aveam de gand sa reprezint decat primele doua compartimente, (cel motor urmand a fi acoperit total), la insistentele lui Longinus in primul rand, Vlad, s.a.m.d., am purces la corectia/reprezentarea si a celui de-al treilea compartiment, cel motor.
Initial voiam sa reproduc integral motorul masinii, un Maybach HL 120 TRM din ceea ce am pe langa mine, insa impulsionat fiind de Longinus : "...daca stai sa-l faci de la zero, nu mai termini macheta..." am decis ca pun si eu mana pe un supliment rasinos de la CMK care contine motorul, evacuarile principale, carburatoarele Solex, cele trei role/fulii precum si furtunul canalizatie de aer care face legatura intre filtre si carburatoare. Asta a fost tot ce am primit in cutia rasinoasa, urmand ca restul sa incerc sa fac eu.

Mai jos, cateva imagini cu motorul original precum si frumusetea celor de la CMK-u, cu blocul de turnare inca netaiat :
Imagine atasata: sparepartsatawerkstatt1.jpgImagine atasata: DSCF7662-1274.jpgImagine atasata: DSCF7661-1274.jpg
Imagine atasata: DSCF7635-1274.jpgImagine atasata: DSCF7633-1274.jpg


Asa cum ziceam anterior, pentru ca nu am avut in plan sa fac si compartimentul motor, peretele despartitor a primit ceva detalieri doar pe o parte, ulterior am fost nevoit sa reproduc si ceea ce apare pe partea cealalata, respectiv rezervorul motorului auxiliar, brida de intarire a peretelui, cele doua cai de acces la motor, acoperite de capace inspre comp. central,cele doua tije de comanda ale acceleratiei, etc. etc.

Ceva imagini, aveti mai jos:
Imagine atasata: DSCF7852-1274.jpgImagine atasata: DSCF7850-1274.jpgImagine atasata: DSCF7847-1274.jpg

Si o imagine cu prinderea motorului in suportii dedicati :
Imagine atasata: DSCF7863-1274.jpg

Am reprodus apoi, filtrul de aer amplasat pe dreapta masinii, de la el plecand furtunul de aer (in unele reprezentari ale unor machetisti de marca l-am vazut reprezentat ruginit - ceea ce-i absurd :bang:), furtun de aer ziceam, care era cuplat cu admisia carburatoarelor Solex, amplasate central pe motor. La fel am procedat si cu rezervorul motorului auxiliar, ce va fi alimentat "prin cadere".

Ceva imagini cu filtrul si rezervorul :
Imagine atasata: DSCF7777-1274-1274.jpgImagine atasata: DSCF7773-1274.jpg
Imagine atasata: DSCF7779-1274.jpg
Imagine atasata: DSCF7780-1274.jpg

A urmat reproducerea radiatorului.
In primul rand, trebuia sa-i reproduc suportul oblic, pe care acesta era amplasat in pozitie de lucru. Am purces la treaba si a iesit ceea ce se vede in imaginile de mai jos. Pentru reprezentarea benzii de cauciuc cu rol de amortizor la socuri, am folosit tabla careia i-am facut cateva striuri, prinderea pe peretele despartitor fiind facuta cu tabla de cupru si cateva suruburi rasinoase, sau din stiren preformat la cald intr-o "matrita"de patafix .
Am acolo si un surub/piulita pe care l-am lipit invers la momentul tragerii in poza, corectat insa la acest moment :pardon:
Imagine atasata: DSCF7869-1274.jpgImagine atasata: DSCF7875-1274.jpg



Am reprodus apoi radiatorul, format din doua "celule" folosind tabla de cupru de diverse grosimi, niscaiva sarme si tabla de alama pentru coliere, si ceea ce am mai avut la indemana prin ograda modelistica.
Radiatorul asa cum l-am putut reproduce eu :
Imagine atasata: DSCF7955-1274.jpgImagine atasata: DSCF7956-1274.jpg

Si o imagine cu unitatea de masura (ca-i la moda) :
Imagine atasata: DSCF7985-1274.jpg

Restul imaginilor raman pentru o alta data. Din pacate, noul forum nu permite incarcarea de imagini care cumulate, au mai mult de 2 mb.

Spor la toata lumea

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 30 May 2011 - 12:00 AM


#200 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 29 May 2011 - 11:39 PM

:blink: suruburi,table profilate,bride...nebunie curata ce-i acolo...radiatorul este briliant realizat!Vreau sa stiu ce ai folosit pentru grila/sita,m-ar ajuta la un anume proiect ;-) ?!

:hi: pentru ceea ce faci!

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi