Flakpanzer Ostwind Work in Progress...
#164
Postat 06 September 2010 - 08:32 AM
#168
Postat 07 September 2010 - 12:24 AM
Vazand prima postare din pagina 9 (apartinand lui Flo), am presupus ca a fost doar o gluma in forma scrisa. Se vede treaba ca m-am cam inselat; chiar daca raspunsurile voastre n-au fost tocmai ceea ce speram eu sa citesc, ma bucur ca subiectul inca place.
Multumesc tuturor celor care au scris mai sus, pentru opiniile liber exprimate- unele cu siguranta prea "in cadere libera" fata de posibilitatile inca nebanuite din fiecare.
"Nem normalish " au ba, mie mi-a facut placere pana acum; daca si voua ca privitori - atunci e de bine.
In fine; vorbaria multa (fara poze)= moartea topicului
Ziceam de statii.
Masina reala era dotata cu trei statii radio, doua U.K.W. Ee/Eh (cele doua din rastelul stanga - vopsite dunkelgrau si "un fel" de sandgelb), precum si o statie 10 W.S. c.
U.K.W. Ee sau Eh :
10 W.S. c. :
-Holly crap, acu' vad ca mi-au scapat liniile galbene...
Partea electrica din interiorul masinii, inclusiv turela :
Nu am gasit in nici o imagine sau plan, la ce servea legatura indicata cu sageata rosie; in concluzie nu am reprezentat-o - pentru a nu fabula prea mult.
Un eventual "Evrika" ar fi tardiv, accesul nu-mi mai e atat de facil in acea zona. Logica m-a facut insa sa las cele doua mufe de legaturi electrice cu trimitere spre turela...
Hai sa vedem acuma cam cum statea herrenvolk-ul transmisionist/mitralior frontal pe scaunul desemnat lui.
Destul de stramt, cu pozitionarea transformatoarelor nu intotdeauna respectand proiectul, in prima inagine U10-le fiind undeva la genunchii omului.
Am preferat totusi sa le montez in varianta "standard", cele doua E.Ua fiind montate in rastel iar U10-le vertical. Adica asa :
Bun. Ce am folosit eu.
Aber ofera celor suficient de nesabuiti si dezinteresati de pierderea neuronilor din dotare, o coala de PE-uri suficient de detaliata pentru a obtine principalele variante de echipari radio a "toracelui" teuton, respectiv cu rabdare si uneori cu sudalmi sau rugaminti , se pot obtine blocuri radio pentru variante de echipare la Pz II/III/IV, sau Stug-uri III/IV, sau Panther/Tiger (atat I cat si II), deci mai mult decat multumitor, zic eu. Aviz amatorilor...
Mai jos, cele trei planse (destul de relative, cu inadvertente si foarte interpretative-erorile fiind inerente fara studierea prealabila temeinica). Nu intru in detalii, despre asta-i vorba :
Adnotarile imi apartin, originalele planselor fiind in liniatura albastra (si puse bine la pastrare). Cotele sunt in mm, pentru cei care vor sa-si prinda mintea cu un posibil scratch.
Mai jos, legaturile ce se pot efectua (sumar exemplificate), la variantele propuse de Aber.
Pentru Pz II :
Pentru Pz-III/IV :
Pentru Stug III/IV :
Pentru Panther/Tiger I sau II
Bun.
Montajul a decurs relativ usor, multe elemente fiind nevoit sa le refac in totalitate, din tabla de cupru/alama sau aluminiu (depinde de ce mi-a cazut in mana), grosimile variind intre 0.1 si 0.4 mm. Lipiturile au fost in principal facute cu pistol de lipit si fludor (la cupru/alama), iar unde nu am avut acces (ghiciti voi de ce), am folosit superglue.
Cadrul statiilor a primit un strat de grund gri, 2 oxid, 2 de alb email mat si spalarile de rigoare.
Statiilor le-am refacut chenarele laterale ce tineau fetele la locul lor, din tabla de aluminiu de 0.1, PE-urile celor de la Aber reprezentand o ineptie imposibil de folosit in scara datorita grosimii.
Dupa vopsire, fetele statiilor si-au primit inscriptiile aferente, filmul oferit de Aber in acest sens fiind vopsit in culorile specifice (pe fata interioara). Mare branza nu se prea vede cu ochiul liber, insa cu rabdare si o lupa buna se pot identifica. Sticlele cadranelor au primit cate o tratatie cu Klear/future pentru luciu.
Legaturile intre cele doua statii superioare au fost facute cu fir de plumb de 0.3 mm, fisele cu trei pini fiecare - refacute in totalitate.
Legaturile intre convertoare si statii, cu fire de cupru de 0.5 mm grosime, legaturile (pe trasee) le aveti mai jos pe culori :
-Toate legaturile au primit mufe din stiren si/sau alama, bricolate din doua sau trei elemente fiecare, cireasa de pe tort fiind "olandeza" ce inchidea legatura intre cablu si mufa, folosind piulite de diverse marimi din PE, donatorul fiind o coala dedicata, de la Eduard.
Legaturile dintre distribuitor si statii/casti/slemafoane au fost facute cu fir de plumb de 0.3 mm, vopsite cu acrilice si lacuite semimat sau lucios, conform tabelului cablaraielor montate in epoca pe masinile germane (am amintit undeva mai inainte de el - poate ar fi util explicat - pentru referinte ulterioare; nu stiu).
Cablurile castilor si slemafoanelor s-au vrut a fi imbracate in panza impregnata (vopsita ocru), cel de la slemafon primind altceva decat o simpla vopsire, adica fixativ/scrum de tigara/lac/vopsea ocru, efectul vizand reprezentarea unui cablu cu camasa de protectie rupta din loc in loc, lasand sa se vada miezul.
Daca am reusit, va las pe voi sa ziceti :
Daca vreti sa intrebati cum s-a manevrat pe pozitie- mai bine n-o faceti !
In fine, ar mai fi unele de adaugat, insa nu cred ca mai e cazul la aceasta postare.
Inca cateva imagini si va zic noapte buna. De data asta nu mai intreb "pareri ?", mai bine ma abtin.
As usual, una de ansamblu :
Somn usor.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 07 September 2010 - 12:34 AM
#170
Postat 08 September 2010 - 08:16 AM
O sugestie: pentru firele imbratcate in material textil (cum sunt cele de la casti) incearca sa folosesti fir de cupru izolat cu matase. Mai gasesti prin bobinele de radiofrecventa de pe la aparatele radio vechi. Firul dat cu vopsea are exact textura de care ai nevoie.
Ramin cu ochii pe aici, e o incintare!
#171
Postat 08 September 2010 - 10:20 AM
-Asta-i genul de "parere" pe care tot caut al vedea/citi pe aici iar orice postare de felul asta nu poate decat sa ma bucure.
Am cunostiinta de firele de care zici tu, ceva asemanator folosind la "puntile" ce fac legatura dintre bornele acumulatorilor (cu camasa semitransparenta ceruita) acolo mergand foarte bine asa ceva, pentru ca reprezentau doua fire izolate si cu impletitura vizibila dupa vopsire.
De la userul si amicul Vlad am si ceva fire izolate in material textil (matase alba) asa mi-ai indicat tu, insa nu prea ar fi mers. Mi-ar fi trebuit doua fire cu camasa plasticoasa neagra, ambele imbracate in acel material textil ce sa fieobligatoriu in sectiune circulara. Sa ma apuc sa fac o combinatie intre ele, dupa care sa le imbrac in ceva rotund, ar fi fost prea mare consumatoare de timp. Folosirea unui singur fir imbracat in material textil din nou nu merge, am nevoie de o sectiune circulara dubla fata de ceea ce cred ca am eu.
E drept ca nici nu am verificat cu foarte mare atentie prin "cutia cu maimute" dedicata partilor electrice la machete, dar o voi face cu siguranta dupa amiaza. Daca dau de ceva mult mai potivit, cu siguranta voi reface legaturile asa cum mi-ai sugerat tu - va fi mult mai aproape de adevar si de ceea ce doresc eu sa se vada.
Trebuie doar sa vad cum/cu ce sa reprezint protectia textila rupta din loc in loc, datorita "varstei" cablului, lasand sa se vada camasa protectoare individuala (de sub panza) precum si eventualele zone in care apare metalul cablului.
Daca are cineva din cei care citesc vre-o idee, simplu si facil de aplicat in sensul aratat, sunt mai mult decat deschis la sugestii.
Mare multumire !
#173
Postat 11 September 2010 - 09:25 PM
Azi am trecut la mustata de un "eveniment" ce m-ar fi trimis inapoi cu lucrul undeva cam cu 6 luni in urma.... urmare a faptului ca prietenul Vlad a reusit sa "balbaie" putin manipularea intreg ansamblului, reactia mea fiind una de genul
Dupa culoarea din obrajii lui Vlad, cred ca cel putin pentru 2 secunde si el a avut aceeasi sentiment.
Bine ca lipiturile au fost trainice si masinaria a rezistat cu brio celui de-al doilea test de acest fel...; in fine.
Am gasit (si folosit) fir de genul celui indicat de catre Z, insa rezultatul obtinut nu a fost chiar ceea ce sperasem initial.
Fire rebele pe toata lungimea camasii (am fost nevoit sa le ard pentru a scapa de ele); uscarea destul de lenta a vopselei; "scamosarea" cu un X-acto neaducand un plus de realism, indiferent ca am facut-o inainte sau dupa vopsire-camasa avand tot timpul tendinta de a se retrage exagerat de mult din zona atacata, lasand prea mult la vedere camasa interioara. Nu mai vorbesc de faptul ca firele folosite au o grosime ceva putin mai mare fata de ceea ce doream sa obtin... .
-Indiferent de rezultat, a fost o experienta interesanta pentru mine; am mai invatat una alta privind utilizarea acestui gen de fir
Castile si slemafoanele radistului, asa cum mi-au iesit mie :
Mai am de uzat putin carligul in care stau castile, ceva mizerie de adaugat/maruntisuri.
....
Mai in gluma mai in serios, o imagine veche rau de tot...
Si surata ei actuala :
Spor la toata lumea
#175
Postat 12 September 2010 - 09:07 PM
Oricum, super. Cand vei termina, o sa ne cada falcile de tot.
#176
Postat 12 September 2010 - 09:29 PM
Sa ne imaginam ca "tronului imparatesc" inca nu ia venit randul la schimbat asternutul in atelierele de la Ostbau, sau individul obsedat de injectii reusea performanta de a nu-si mai controla sfincterele pe front/in mars, avand ca rezultat ceea ce se vede acolo... .
Glumesc.
Ideea privind uzura scaunului aluia vizeaza si altceva, doar putintica rabdare sa mai fie.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 12 September 2010 - 09:30 PM
#179
Postat 12 October 2010 - 09:59 PM
In realitate arata putin mai "plasticos" fata de ceea ce se vede in imaginile de detaliu..
Putin "update" de la ultima postare.
In ultima vreme nu prea am avut timp liber pe care sa il pot afecta lucrului la macheta, reusind intr-o zi sa bricolez doar unul din cele doua capace de acces la centurile de frana, materialul folosit fiind stiren de 1 mm grosime pentru capac si 0.2 mm pentru conturul pe post de opritor al capacului, ceva tabla de 0.1 mm si 2 piulite de la Eduard la mecanismul de zavorare (functional-dar fara aplicabilitate practica) precum si ceva stiren tras la cald pentru restul.
Balamalele le-am refacut din acelasi stiren de 1 mm grosime, originalele nefind utilizabile pentru varianta mobila.
Asta mi-a iesit :
Urmeaza capacul celalalt, ambele urmand a fi luate ulterior jos pentru o vopsire mai usoara pe interior.
Mai am urechile de prindere pentru patinele senilei de pe placa frontala, plus ceva maruntisuri. Dar astea mai incolo.
Spor la toala lumea.