Forum Machete,Modelism,Hobby: Flakpanzer Ostwind - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Flakpanzer Ostwind Work in Progress...

#101 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 27 September 2009 - 11:55 PM

Salut

@Alaur
Nu numai la schema respectiva m-am referit; oricum, avand in vedere ca de doua zile imi trag nasul ca un mucos de 5 ani, din doua in doua minute trebuind sa-mi :friends:, si cu nervi-n pioneze, nu am reusit sa ma edific mai deloc cum sta treaba cu toata sarmaraia din zona. Iar progresul la macheta inca lasa de dorit, rezultand doar ceea ce se vede mai jos.

Am reusit prin bunavointa lui Laure sa intru in posesia versiunii color a imaginii postata de tine mai sus, legendele multora din imaginile respectivei carti fotografiate, zicand ca acestea provin de la un J din custodia muzeului din Saumur.
Imagine atasata: spate_color.jpg
Oricum ar fi, din imaginile postate pana acum, coroborat cu imaginile a/n postate de mine cu interiorul Wirbelwind-ului canadian, constat ca sunt doua masini la care toata zona spate dreapta este diferita.
In consecinta, am decis sa ma iau numai dupa imaginile a/n, lasand interpretarea "coloratelor" pentru vremuri mai bune si minti mai luminate ca a mea.

Am aruncat ultimul rastel suplimentar de munitie (dreapta spate), pentru a face loc cum se cuvine la toata sandramaua care se vede acolo, tragand si firele aferente, cu precizarea ca toate sunt fixate doar provizoriu.
Ramane sa ma lamuriti careva, cum sa leg cablaraia pentru a avea si legaturile ce duc spre fata, la acele convertoare.

Asa zisul comutator are 3 conexiuni de legat, "siguranta" are doar doua, iar din "releul' presupus de Z-Mare pleaca 7 legaturi, doua sunt pe firul rosu, doua pe firul alb, un "shunt" (sper ca bine am zis) care leaga alte doua contacte, ramanand un locas gol. Cam asta am inteles eu din respectivele imagini. Daca voi vedeti altceva, sorry, dar asa raman.

Si cum, vorba multa-saracia omului, las electricienii sa-si bata capul cu imaginile :
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_wires_018.jpg
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_wires_017.jpg
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_wires_016.jpg

Ma retrag sa suflu-n batista....

Sa aveti spor

#102 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 September 2009 - 09:36 AM

Nu e bine, o sa-ti faca scurt! :-P
Nene, jos colopul! :friends: :hi: :good: ;-) :hi: Super!

#103 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 28 September 2009 - 11:52 AM

Mare, mare pacat ca nu va fi copiat in rasina.Dar ar fi greu de realizat.

Aceasta postare a fost editata de tgr: 28 September 2009 - 12:07 PM


#104 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 29 September 2009 - 07:52 PM

Vezi postareaZ-mare, la 28 Sep 2009, 10:36, a spus:

Nu e bine, o sa-ti faca scurt! ;-)


Scurt nu face, pentru ca nu i-am dat inca, legaturile la baterii. :friends: :hi:
Mai degraba fac eu unul, cat de curand....


Citeaza

...
las electricienii sa-si bata capul cu imaginile ...

Totusi, nu se indura nimeni ?

@Tgr
-Simt oare o unda de regret in ceea ce ai scris mai sus ? :good:
Sper ca nu e cazul.

Sa aveti spor.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 29 September 2009 - 07:54 PM


#105 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2480
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 29 September 2009 - 08:30 PM

Vezi postareaAdiP, la 29 Sep 2009, 20:52, a spus:

Totusi, nu se indura nimeni ?

Cred ca variantele lui Alaur sau a mea sunt cele mai apropiate de adevar. Forte posibil sa fi fost un comutator manual care sa lege bateriile pt.24V inainte de pornire si mai apoi sa fie repus pe pozitia de 12V. In acest caz musai comutatorul trebuia sa fie la indemana mecanicului conductor pt. a putea reporni usor motorul in situatia opririi acestuia in lupta.
Acum, stii, nemtii erau paradoxali, cautand perfectiunea ajungeau la lucruri complicate.

Nu-ti face sange rau si pune-le cum crezi de cuviinta. Ce ai facut tu e greu de egalat. :friends: :hi:

#106 Useril este offline   laure 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 22-January 05
  • Location:Craiova

Postat 30 September 2009 - 07:00 AM

Parerea mea este ca acel comutator este un contact general care intrerupe curentul de la baterii.

#107 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 30 September 2009 - 07:13 AM

"Nu poate face masa pentru ca carcasa-i din plastic". Acolo veti ajunge imediat cu discutiile :)
Foarte frumos pina aici Adrian. Keep walking, vorba lui Johnnie Walker .

#108 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 September 2009 - 11:01 AM

AdiP, parerea mea: pina aici (si sunt convins ca si in continuare) e minunat ce ai facut. Nu sunt adeptul zicalai ca "din avion nu se vede si multi vede da' putini cunoaste" dar nu cred ca e cazul sa te agiti atita. Releu, comutator...neamtu' stie ce a facut! :friends:
Luind-o putin "inginereste" cred ca-i vorba de un releu. De ce? Cum se zicea si mai sus, "butonul" 12/24V trebuia sa fie undeva la indemina soferului. Asta inseamna niste cabluri lungi, cu pericol de retezare/scurt, duse pina linga mecanic, comutator mare, cu contacte serioase, menite sa reziste la curenti mari, pe cind un releu rezolva treaba eficient si fara riscuri. Parerea mea.
Asa ca leaga firele, baga contactul si ...demaraj, ca mai sunt destule de facut!

#109 Useril este offline   laure 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 22-January 05
  • Location:Craiova

Postat 30 September 2009 - 12:12 PM

Vezi postareaAdiP, la 19 Sep 2009, 20:09, a spus:

Flo, nu-i nici o dauna, cablurile trebuind a fi trase in zona aia (nu ar avea sens altfel); iar daca reusesc sa le reprezint si corect, cu atat mai bine, macar nu-mi aud vorbe de scadere din partea nimanui. Sper. Raman dator pentru ajutorul dat cel putin pana acum.

Ramane sa dibuiesc cum sa "intorc" reprezentarea cablajului , pentru a avea cele trei "iesiri" apropiate de peretele despartitor spate si mai ales - pentru a nu avea multe "matze" ce trec peste baterii, trebuind a fi trimise spre acel panou.
Probabil era mai simplu sa pun doar un capac rabatabil peste compartimentul acumulatorilor (ca in imaginea de mai jos), insa ar fi fost prea terna toata zona aceea, plus ca as fi pierdut discutia de pana acum, care mie unuia (cel putin) mi-a prins bine.
Atasament Legaturi...ctrice_3.jpg

Alte doua imagini ale zonei in cauza :
Atasament Legaturi_electrice.jpg
Atasament Legaturi...ctrice_2.jpg

Legenda primeia zice ca, pe peretele dreapta spate -ar putea fi- un distribuitor electric [electrical current distributor (orig.)]
-In a doua imagine (sub gura de ventilatie) sa fie oare acel releu ?
:hi:
Pana dibuiesc electricienii cam cum sta treaba :friends: , o sa incerc sa termin ramele suportului scaunului mecanicului conductor.
Multam inca o data tuturor pentru rabdare si explicatii.

PS:
Categoric da, busoanele vor fi vopsite galbene.
Merci mult




Adi vazind aceasta poza sunt mai mult ca sigur ca acela este un contact general, pentru ca pe autocar aveam ceva asemanator ca forma si era situat chiar linga baterii.

#110 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 25 November 2009 - 10:53 PM

Salut

Uitandu-ma la ultima postare (30 septembrie), constat cu amaraciune ca nu am reusit si nici nu voi reusi sa ma incadrez in asa zisul group build, de care toata lumea este in continuare atat de entuziasmata.

Am mai lucrat una alta la macheta, cadenta pasilor inainte au fost (si probabil vor ramane) mici, mai ales de acum inainte (nemaifiind nevoit sa ma incadrez intr-un termen), asa ca voi aplica ceea ce mi-a scris Marhaba undeva mai sus :Keep Walking. Incet insa. Nu-mi permite timpul, lenea si orice altceva vrea fiecare sa creada.
Astea fiind zise, hai sa va arat cam ce am mai lucrat.

Am terminat de cablat (barbarism n.t. :-D ) in zona acumulatorilor; am cam terminat si panoul spate despartitor.
Cateva imagini cu acumulatorii, panoul spate, etc :

Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_power_suply_ready.jpgImagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_rear_wall__final.jpgpg]
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_rear_wall__electrical_connections.jpgImagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_electrical_connections.jpgpg]

Cam asta e pozitionarea acumulatori/cabluri/perete la rece :
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_power_suply_1.jpgImagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_power_suply_2.jpgpg]

Bornele inainte de a prinde firele :
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_power_suply_3.jpg

Cam asta a fost lucrul afectat respectivei zone. Urmand traseul cablurilor (spre fata, in vederea aducerii curentului necesar la convertoare si de la ele la statiile radio, consolele dreapta [radist], consola stanga [mecanic conductor] si binenteles pe coloana centrala pana la consola/ramificatie pentru turela, am decis sa trisez putin -desi nu mi-a suras ideea, pentru a prinde putina viteza de lucru.
Am reusit prin intermediul lui Mielu, sa intru in posesia unei coli de PE de la Aber, coala ce reprezinta statiile radio, convertoarele, etc, etc si filmul aferent inscriptionarilor. Adica ceea ce se vede in imaginea de mai jos :

Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_Aber_radio_PE.jpgImagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_Aber_radio_film.jpgpg]

Am atasat un bat de chibrit pentru o mai buna vizualizare a marimii detaliilor. Il recomand cu caldura hobby-istilor maniaco depresivi, ca tratament pentru nervi si calmarea spiritului/avantului modelistic.
O sa postez imagini cu planurile de asamblare (4 file) peste cateva zile, daca sunt doritori. In fine.

Revenind la partea dreapta fata, am facut suportul celor doua convertoare de tensiune (E.Ua) pentru cele doua statii radio UKW Eh, urmeaza sa-l reprezint pe cel care alimenta statia W.Sh (de emisie), ulterior efectuand si traseul cablurilor electrice spre ele (urmeaza sa le dau curentul necesar prin firele aferente :-D).
Pentru grosimea si textura cablurilor, am gasit/tradus un tabel privind materialele, grosimea, protectia conductorilor folositi de Wehrmacht pentru instalatiile electrice la bordul trotinetelor din dotare.

Cam asta a iesit pana acuma :
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_umformer_suport.jpgImagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_umformer_5.jpgpg]
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_umformer_2.jpg

Si o imagine mai de ansamblu :
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_umformer_1.jpg

Astea fiind zise, va las cu imaginile.
Sa aveti spor toti la machete.

#111 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2480
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 25 November 2009 - 11:30 PM

Maeeestree...... :-D
Spor la treaba pentru a ne putea uimi pe mai departe.

#112 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 November 2009 - 09:17 AM

O superlucrare,un super scratch; in rest no comment. :-D

#113 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 26 November 2009 - 11:11 PM

Vezi postareaflo, la 25 Nov 2009, 23:30, a spus:

Maeeestree...... :drinks:
Spor la treaba pentru a ne putea uimi pe mai departe.


Lasand la o parte "maiestria" nu pot decat sa ma bucur ca place rezultatul de pana acum. Oricum, creditul nu-mi mai apartine, copartas fiind si Aber din pacate.
Merci Flo.

Vezi postareaLonginus, la 26 Nov 2009, 09:17, a spus:

O superlucrare,un super scratch; in rest no comment. :-o

:bang:
Pacat insa pentru munca "labartata" pe aproape un an calendaristic, timp in care as fi putut finaliza ( optimist vorbind) cel putin 5 zburatoare.

#114 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2009 - 10:48 AM

M-am tot uitaaaaat...........

de scurtcircuit a zis Z-u'....
................................

Aha ! :drinks: Am gasit..... N-ai pus vaselina la bornele de la baterii :-o :bang:

In rest nu mai zic nimic. Doar...

Imagine atasata: monthly_11_2009/post-433-1259397720.gifImagine atasata: monthly_11_2009/post-433-1259397720.gifImagine atasata: monthly_11_2009/post-433-1259397720.gif0149302.gif]Imagine atasata: monthly_11_2009/post-433-1259397720.gif

#115 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 29 November 2009 - 11:32 AM

Salut Laurentiu

Scurt nu mai face, pen'ca-i legat la siguranta aia automata (sper sa sara daca o fi nevoie de functia ei :-o ) iar in legatura cu vaselina, ce sa zic, sper ca asta sa lamureasca cum sta treaba :

Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_bornele_centrale.jpg

Am folosit vaselina de tranformator (neagra) de-aia nu e prea contrastanta pe negrul bornelor plate centrale. :bang:
:drinks:


Redevenind serios; aproape am terminat de cablat peretele dreapta la radist :

Imagine atasata: Ostwind_electric_cables_001.jpg

Si cam asa arata cu convertoarele/acareturi, pe pozitiile lor :
Imagine atasata: Ostwind_electric_cables_005.jpgImagine atasata: Ostwind_electric_cables_006.jpgpg]

Si doua imagini mai de aproape :
Imagine atasata: Ostwind_electric_cables_002.jpgImagine atasata: Ostwind_electric_cables_007.jpgpg]

Sa aveti spor cu totii.

#116 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 November 2009 - 06:10 PM

Am ştiut că eşti "nebun" - dar să faci izolaţia spiră lāngă spiră,asta chiar că-i nebunie.

#117 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2480
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2009 - 07:44 PM

Lasa-l asa "deschis", vopseste-l si fa o diorama cu el pe linia de montaj. Parca e pacat sa nu se vada toata stradania asta.


#118 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 01 December 2009 - 08:25 PM

Vezi postareaLonginus, la 29 Nov 2009, 18:10, a spus:

Am ştiut că eşti "nebun" - dar să faci izolaţia spiră lāngă spiră,asta chiar că-i nebunie.


O fi ceva nebunie la mijloc, insa mi-a facut placere.


Vezi postareaflo, la 29 Nov 2009, 19:44, a spus:

Lasa-l asa "deschis", vopseste-l si fa o diorama cu el pe linia de montaj. Parca e pacat sa nu se vada toata stradania asta.


Salut Flo.
Nu ma incanta ideea propusa, in primul rand pentru ca nu am loc de diorame, iar in al doilea, mai mult ca probabil ar trebui (prin extrapolare) sa reprezint o masina cu multe din "matze" lipsa, ceea ce (la stadiul asta) ar fi pacat.
De vazut stradania mea, se va vedea -te asigur.

Revenind,
Azi (fiind ultima zi libera) am decis sa reprezint si altceva decat maruntisuri. In consecinta am reusit sa ma apropiu de finalizarea instalatiei de presiune/racire a tamburilor de frana.
Cam asta a iesit :

Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_cooling_hoses_001.jpgImagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_cooling_hoses_002.jpgpg]
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_cooling_hoses_003.jpgImagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_cooling_hoses_004.jpgpg]

Urmeaza sa finalizez legaturile reproduse azi, dupa care (sper) sa ma pot apuca de statiile radio si cablajele aferente, daca-mi va permite timpul.

PS :
Era sa uit vederile de ansamblu, plus un "lung de linie" :drinks:
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_cooling_hoses_001a.jpgImagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_cooling_hoses_004a.jpgpg]
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_cooling_hoses_011.jpg

Voi posta si o imagine cu "desfasurata" pieselor, insa mai incolo.

Spor la toata lumea.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 01 December 2009 - 08:58 PM


#119 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 01 December 2009 - 10:15 PM

Revin cu imaginile promise.

Desfasurata pieselor si locul de depozitare :

Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_dezmebrat.jpg
Imagine atasata: Flakpanzer_IV_Ostwind_cutia.jpg

Sper sa fi fost de folos.

Spor la treaba.

#120 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 01 December 2009 - 10:17 PM

:drinks:

Moşule,e clar:eşti "dus" ;iremediabil.

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi