Forum Machete,Modelism,Hobby: Flakpanzer Ostwind - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Flakpanzer Ostwind Work in Progress...

#1 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 10 May 2009 - 11:52 PM

Salut la toata lumea.
Asa cum am promis, incerc sa ma incadrez si eu in trupa de groupbuild cu un Flakpanzer Ostwind.

O sa incep insa nu cu prezentarea machetei ci facand putina istorie de cafenea privind utilizarea Flak-ului autopropulsat in Germania :

In cursul razboiului franco/german din 1870-71, trupele franceze folosesc cu succes pentru recunoastere aero si dirijarea focului artileriei, baloane captive amplasate in vecinatatea frontului, insa germanii vin cu o solutie prin care sa neutralizeze ’’ochiul francez’’ prin montarea pieselor de artilerie de calibru usor pe platforme de lemn trase de cai, ce urmau a fi deplasate in imediata apropiere a tintelor, ulterior urmand a fi retrase in spatele liniilor intai.
Instalatia a purtat numele de BallonabwehrKanone, prescurtat BaK. Ulitizarea practica a acestor instalatii s-a dovedit anevoioasa, de cele mai multe ori fiind dependenta de o retea de drumuri sau cai de acces in apropierea frontului.
In perioada de inceput a primului razboi mondial, o data cu utilizarea aviatiei in mod frecvent, Germania pune la punct sistemul de arma antiaeriana cu obiectiv direct - aviatia . In cursul anului 1916 indicativul BallonabwehrKanone este inlocuit cu FlugabwehrKanone (prescurtat FlaK), denumire mentinuta pana in prezent.

Dupa finalul Marelui Razboi, desi Germaniei ii este interzis prin Tratatul de la Versailles sa-si dezvolte industria de armament, in secret se lucreaza si se pun la punct si primele sisteme de arme antiaeriene, arme care in perioada finala a celui de-al doilea razboi mondial vor reusi sa se impuna atat de mult in mintile pilotilor aliati incat vor crea o psihoza : FlaK complex-ul.

Printre precursoarele bijuteriilor aparute la finalul WW 2 se pot aminti : 8,8-ul Flak 18, 3,7-le Flak 18, sau 2 cm Flak 30 introduse la inceputul anilor 1930, seria de arme antiaeriene mergand pana la masivul FlaK 40 de 12 tone si calibru de 128 mm, produs de Rheinmetall Borsig si intrat in productie la finalul anului 1937, ultima versiune a acestuia fiind Flak 40 Zwilling, doua piese si acelasi calibru greu -128 mm, cu o cadenta de tragere de 20 lovituri/minut, montat fiind pe platforme modificate derivate din vagoane de cale ferata.

Nevoia de mobilitate a acestui tip de arme, a dus la o solutie de compromis, folosirea in prima faza a semisenilatelor ca platforme de tir ( de ex. SdKfz 7/1 cu Flakvierling de 20 mm sau SdKfz 7/2 cu un Flak 36/37 sau chiar 43 cal. 37mm, SdKfz 10/4 cu o piesa de 20 mm Flak 30,etc, etc, spre finalul razboiului unele tipuri de arme ajungand a fi montate chiar si pe camioane (ex. Flak 36 de 37 mm pe Bussing NAG de 5 tone, Opel Maultier cu Flak 38 de 20 mm, etc).

Una din solutiile gasite de catre germani in anul 1944 pentru combaterea cu succes a aviatiei aliate ce devenea incet incet stapana pe cerul Europei si deasupra aerodromurilor germane, a fost materializata prin folosirea sasiului tancului P-IV ca platforma mobila, iar armele cele mai la indemana pentru a cest scop au fost Flakvierling-ul de 20 mm si Flak 43 de 37 mm, ulterior Flakzwilling-ul Rheinmetall Borsig de 30 mm, etc.

Nu are sens sa intru in multe amanunte legat de antecesoarele Ostwind-ului, nefacand subiectul topicului, amintesc doar pe "suratele" care foloseau sasiul tancului P-IV (in principal versiunile F si G) :

-Mobelwagen-ul, dezvoltat de Deutsche Eisenwerke AG pe sasiurile produse de Krupp-Gruson in 240 de exemplare si avand montat celebrul Flakvierling de 20 mm.
-Wirbelwind-ul, produs de catre Krupp-Druckenmuller GmbH Berlin-Mariendorf pe sasiu
Alkett in circa 100 exemplare ( iulie 44 - martie 45), cu acelasi Flakvierling de 20 mm calibru, dar cu protectie sporita a servantilor prin montarea piesei AA intr-o reduta formata din 18 poligoane sudate,
-Ostwind-ul, dezvoltat in paralel cu Wirbelwind incepand cu luna iulie 1944 si terminat la
doar doua luni mai tarziu la Ostbau, Silezia ulterior productia fiind transferata la Deutsche Eisenwerke in Teplitz si Duisburg. S-a dorit folosirea aceleiasi turele, insa alta piesa AA: Flak 43/1-L/57 la un calibru de 37mm. Este (alaturi de urmatoarea prezentata mai jos), cu istoria cea mai putin cunoscuta. Circa 40 de exemplare finalizate inaintea terminarii razboiului, imaginile existente fiind extrem de rare.
-Kugelblitz-ul, dezvoltat de Alkett si Daimler-Benz, avand ca armament Flakzwilling-ul Rheinmetall Borsig Mk 103 de 30 mm calibru si o cadenta de tragere initiala de 480 lovituri/minut, a fost montat intr-o turela complet inchisa, proiectata initial pentru submarinele germane. Din cate se cunoaste, circa 3 masini ar fi fost terminate pana la sfarsitul razboiului, doua din ele fiind amplasate pe centura de aparare AA a Berlinului.

Subiectul topicului fiind Ostwind, intru putin in amanunt legat de aparitia acestei masini.

In 1944, General Maior Dipl. Ing. E. Bolbrinker este insarcinat cu dezvoltarea platformelor mobile AA usoare si semigrele. Ajungand la concluzia ca o proiectare de la zero a unor astfel de arme este intrucatva tardiva, “arunca manusa” gasirii unei solutii de compromis, unui grup de ofiteri tineri condusi de catre Karl Wilhelm Krause, ofiter detasat in cadrul 12 SS Panzer Division "Hitler Jugend", secondat de catre Lt. Major Joseph von Glatter-Gotz si Lt. Hans Cristoph Conte von Seherr-Thoss. Daca primului ii este atribuit creditul privind ideea montarii afetului cvadruplu Flak 38 L/112.5 pe sasiul tancului P-IV, ultimului ii este atribuit creditul privind montarea piesei Flak 43/1-L/57 de 37 mm calibru pe acelasi sasiu, nou nascutul purtand numele de Ostwind.
Sansa a avut doar Wirbelwind, ajungand sa fie distribuit si utilizat de catre unitati, Ostwind, din pacate pentru Germania, nu.

Proiectarea si dezvoltarea Ostvind-ului s-a facut la atelierele de reparatii din Ostbau-Sagan in Silezia, in paralel cu Wirbelwind, incepand cu data de 8 iunie 1944, folosind personal recrutat din randurile Panzer Ersatz si Ausbildungs-Abteilung 15, sub comanda Lt. Ruthard Fitzner, ofiter tehnic fiind Lt. Hans Cristoph Conte von Seherr-Thoss.
In luna ianuarie 1945, linia de asamblare este mutata in apropiere de Teplitz-Schonau (Cehia), ca urmare a inaintarii armatelor rusesti ce amenintau capturarea atelierelor de conversie.
Asa cum am aratat mai sus, initial s-a dorit montarea piesei de 37 mm utilizand aceasi turela deschisa (ca cea montata pe Wirbelwind), insa acest lucru nu a fost posibil, datorita lungimii/latimii mai mari a noii arme, in acest sens proiectandu-se o noua turela, mai lata/lunga si formata doar din 12 poligoane sudate. Forma acestei turele a fost poreclita de catre echipaje “Keksdose” sau forma de aluat.

Productia turelei a fost preluata initial de catre Deutsche Rohrenwerke, Mulheim/Ruhr, primul Ostwind aparand la doar doua luni de la desenarea lui pe planseta.
Avand in vedere marimea armei folosite, constructia turelei a pus probleme proiectantilor, privind amplasarea. Daca in cazul Wirbelwind-ului, deschiderea obloanelor la motor se putea efectua doar prin punerea turelei la 90 de grade, in cazul Ostwind-ului (cu turela sa simetrica) a fost necesara mutarea spre fata a intreg ansamblului rulment/turela, acest fapt ducand la repozitionarea oblonului de acces al transmisionistului mitralior, oblonul ajungand pe aceeasi linie cu cel al mecanicului conductor.

Testele de tragere l-au situat in fata Wirbelwind-ului, platforma de tir fiind mai grea si mai stabila, prin folosirea a doua traverse impreuna cu platforma de sustinere a armei, dispuse paralel cu axa longitudinala a piesei AA. Manevrarea turelei (360 grade) se realiza prin intermediul armei, mecanismul de rotire pe directie al acesteia fiind conectat prin intermediul unui ax, direct la pinionul inelului rulmentului turelei.
Arma in sine a fost modificata, renuntandu-se la sasiul de transport, cosul recuperator al tuburilor a fost scurtat, la fel si scutul armei, avand ca rezultat mutarea pedalelor de tragere pe axa logitudinala dreapta, servantul fiind nevoit sa stea ’’cu genunchii la gura” datorita pozitiei pedalelor si spatiului stramt.
La exterior, turela a primit in partea inferioara fata, cate doua piramide cu trei fete fiecare, in vederea devierii loviturilor armelor usoare care ar fi putut viza rulmentul turelei noii arme aparute.

Contele von Seherr-Thoss aminteste de folosirea primului exemplar produs, in cursul luptelor de pe frontul de vest in data de 23 septembrie 1944, ulterior masina revenind la Ostbau-Sagan fara a fi suferit avarii.
Productia totala a acestei masini a fost extrem de mica, la inceputul anului 1945 Heereswaffenamt raportand 7 bucati gata pentru front, insa nu se cunosc unitatile care ar fi putut primi in dotare aceste arme. Contele von Seherr-Thoss indica o productie ce nu a depasit 40 de exemplare, presupunandu-se ca majoritatea ar fi fost folosite pe frontul de Est si in apropierea Teplitz-Schonau, alte surse indicand cel putin o bucata ca fiind incadrata in s.Pz.Abt. 507, dislocata in apropiere de Praga , 8 bucati in cadrul Diviziei 1 SS Tancuri "Leibstandarte SS Adolf Hitler" (pentru ofensiva din Ardeni), alte 4 bucati receptionate in luna februarie 1945 de catre Divizia 12 SS Blindata, insa nici una din aceste afirmatii nu este confirmata prin fotografii.

Culorile folosite la camuflarea acestei masini (mergand prin extrapolare fata de Wirbelwind) au fost fie 2 nuante respectiv, RAL 7028 si RAL 6003, fie RAL 7028 asociat cu RAL 8017 si RAL 6003. Variante posibile de vopsire (in cazul exemplarelor de serie bazate pe sasiuri preluate din atelierele de reparatii ar fi fost :
1. RAL 6003 si RAL 7028 pe un fond RAL 8012
2. RAL 7028 si/sau RAL 8017 pe un fond RAL 6003 (incepand cu luna decembrie 1944)

Din fotografii nu reiese ca masinile sa fi avut vopsite alte insemne in afara Balkenkreutz (dispuse in trei pozitii), insa ar fi posibil sa fi existat simboluri tactice vopsite pe cele presupus ajunse la unitati.

Ceva date tehnice :
Lungime : 592 cm
Latime : 295 cm
Inaltime : 300 cm
Greutate : 25 tone
Viteza : 38 Km/h
Motor : Maybach HL 120 TR 112 / 12 cilindrii si 272 CP
Autonomie : Pe sosea 200 km, pe teren framantat 130 km la 470 litri combustibil
Armament : 1x 37mm FlaK 43/1 L/57 sau L/89
: 1x MG 34 (posibil inca un MG 42 montat in interiorul masini ca rezerva)
Elevatie arma : -10/+90 grade

Sistem ochire : Schwebekreisvisier 38
: Erdzielfernrohrvisier (3x8 optic)

Munitie : cca. 1000 lovituri cal. 37 mm, 1350 lovituri cal. 7,92.
Distanta de tragere : Orizontala 6500 m
: Verticala 4800 m
: Optima 3500 m pe oricare axa

Blindaj turela : Frontal 25 mm la 37 grade
: Lateral :25 mm la 30 grade
: Spate : 25 mm la 30 grade

Echipament radio : 1 Fu 2 + 1 Fu 5
Echipaj : 5/6 membri


Bibliografie/Surse :

Thomas Jentz "Panzertruppen" Vol. 2
Historie a vojenství (Istorie Militara), Nr. 2/2006
Nuts & Bolts Vol.13, Heiner Duske, Tony Greenland, Frank Schultz

WWW :
Axis history.com
Achtungpanzer.com
Historyofwar.org
Panzerworld.net
WW2photo.mimerswell.com


Si o prima imagine a masinii cu un surazator conte von Seherr-Thoss :
Imagine atasata: 1.jpg

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 10 May 2009 - 11:54 PM


#2 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 14 May 2009 - 01:23 PM

Deci pt. asta vroiai kit-ul de zimmerit?Astept vopsirea...deja.

#3 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 May 2009 - 09:55 PM

Vezi postareatgr, la 14 May 2009, 14:23, a spus:

Deci pt. asta vroiai kit-ul de zimmerit?Astept vopsirea...deja.


"Masinaria" pentru fabricat zimm, e (si) pentru el, intr-adevar. Desi, probabil ca merge si alta unealta. Mai cuget.
:unsure:
-Vopsirea ?
Din pacate, multe trebuiesc refacute/inlocuite/adaugate la masina, din varii motive.
La vopsitorie va ajunge probabil prin toamna, dupa cum prevad.
Sorry. :spiteful:

#4 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 12 June 2009 - 10:24 PM

Salut

Fiind mai lenes de felul meu, pentru a nu ramane chiar de caruta, incerc sa tin pasul cu maratonistii care au luat un avans decisiv. :pardon:

Incep prin a prezenta cateva din putinele imagini pastrate cu vehiculul in cauza.

Hala de productie/montaj situata la Ostbau-Sagan, al saselea in rand este vizibil Ostwind-ul.
Imagine atasata: 11.jpgImagine atasata: 13.jpg

Primul exemplar al Ostwind-ului, construit pe sasiul cu numarul 83898 (produs de catre Krupp-Grusonwerk in 1943), ceea ce -prin extrapolare- duce la identificarea unui sasiu de G-u.
Imagine atasata: 8.jpgImagine atasata: 9.jpg
Imagine atasata: 10.jpg

Impreuna cu doua din suratele sale, Wirbelwind si Mobelwagen
Imagine atasata: 3.jpg

Primele exemplare ale celor doua noi arme:
Imagine atasata: 12.jpg

De remarcat ca, desi peste tot unde este tratat subiectul Ostwind, se vorbeste despre mutarea oblonului radistului mitralior spre fata (pe aceasi linie cu cel al mecanicului conductor), insa din fotografiile in care se vad obloanele in cauza, nu rezulta aceasta modificare.
Imagine atasata: 4.jpgImagine atasata: 4a.JPG

Posibil ca aceasta sa fi survenit doar la exemplarele produse ulterior celui postat mai sus, insa in lipsa unor imagini concludente nu sunt eu cel mai in masura sa confirm/infirm existenta acestei modificari. Oricum ar fi, voi modifica in acest sens macheta, chiar daca nu in viitorul apropiat.
:-(

Singura imagine cu modificarea pozitiei respectivului oblon apare doar in desenele tehnice, de care insa nu sunt prea sigur, multe din elementele unui G nefiind reprezentate corect. Ma refer mai ales la vederea dreapta, unde apar capacele rezervoarelor, rolele de retur simplificate (fara bandajele de cauciuc) si in numar de 3, pipele esapatiei, toate astea sugerand mai degraba un J nu G. Oricum ar fi, voi incerca sa interpretez pozele, nu planurile:
Imagine atasata: Untitled4.jpgImagine atasata: Untitled5.jpg

Din ceea ce am cautat, singura imagine (extrem de rara din cate am inteles) a unui exemplar utilizat in conditii de lupta este aceasta :
Imagine atasata: 2.jpg
Fotografia ar fi fost facuta in luna mai 1945, undeva in apropiere de Teplitz-Schonau, la cca 30 Km de Praga. De remarcat camuflajul in trei tonuri, dar cu delimitare neta si aplicare "pe verticala".
Cealalta imagine peste care am dat este cea care e reprodusa si pe Boxart-ul celor de la Italeri, insa inclin sa cred ca este doar un fals ieftin :
Imagine atasata: 5.jpg

Unii spun ca Ostwind ar avea forme frumoase (elegante chiar), insa mie unuia mi se pare ca forma si inaltimea turelei rupe armonia siluetei agresive a originalului.
Ma rog. Fiecare cu gusturile sale.

Macheta folosita este kitul Italeri seria 376 si produsa sub aceasta prezentare in anul 2000 :
Imagine atasata: ostwind_001.jpg

Asta se gaseste in cutie :
Imagine atasata: ostwind_002.jpgImagine atasata: ostwind_003.jpg
Imagine atasata: ostwind_004.jpgImagine atasata: ostwind_005.jpg
Imagine atasata: ostwind_006.jpg

Upgrade-ul folosit :

Imagine atasata: ostwind_007.jpg

Iar ca element ajutator (asa cum a banuit si Tgr), asta :
Imagine atasata: ostwind_009.jpg

Deocamdata, am purces doar la asamblarea suspensiei, galetilor, rolelor de retur si a spatelui masinii :
Imagine atasata: ostwind_008.jpg

Cam atat. Deocamdata.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 12 June 2009 - 10:25 PM


#5 Useril este offline   Michael_Wittmann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 818
  • Inregistrat: 19-March 05

Postat 14 June 2009 - 06:12 PM

Adi, văd că ai ales, ca şi mine dealtfel, şenilele de la Academy. Îţi urez să ai nervi de oţel, că ai cel puţin 2 zile de muncit la ele. Bibliografia, ca de obicei, foarte sugestivă, mă scuteşte de căutări mâncătoare de timp în momentul în care mă voi apuca de al meu, adică peste puţină vreme, după ce termin JP-urile. Să ai mult spor, aştept să iasă cel puţin la fel de bine ca "rusnacul". Şi urmăresc îndeaproape tehnica pe care o să o foloseşti la zimmerit. :pardon:

#6 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 14 June 2009 - 07:19 PM

Cum e calitatea senilelor de la academy?Ma gandeam sa economisesc bani pentru unul din tigere.Abia astept sa vad cum iti iese zimmeritul.Ce putty folosesti?
Spor si inspiratie!

Aceasta postare a fost editata de tgr: 14 June 2009 - 07:19 PM


#7 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 June 2009 - 09:18 PM

Vezi postareaMichael_Wittmann, la 14 Jun 2009, 19:12, a spus:

Adi, văd că ai ales, ca şi mine dealtfel, şenilele de la Academy. Îţi urez să ai nervi de oţel, că ai cel puţin 2 zile de muncit la ele. Bibliografia, ca de obicei, foarte sugestivă, mă scuteşte de căutări mâncătoare de timp în momentul în care mă voi apuca de al meu, adică peste puţină vreme, după ce termin JP-urile. Să ai mult spor, aştept să iasă cel puţin la fel de bine ca "rusnacul". Şi urmăresc îndeaproape tehnica pe care o să o foloseşti la zimmerit. :-(


Salut Marius
Asta aveam la indemana, cu asta defilez. Nu stiu ce kit ar merita sa folosesc senile Friul spre exemplu, asa ca o sa mearga si ele. Sa vedem cat de repede se pot debavura, pentru a nu-mi lua doua zile (ar insemna sa pierd un weekend cu treaba asta si nu imi permit), cu montajul nu-mi bat prea tare capul.
Bibliografia ma bucur ca iti este de folos, chiar si numai pentru acest subiect.
Zimmerit-ul cel mai probabil va fi facut din ceva chit ordinar, cat mai permisiv.
Sa ai spor si tu la Jaegere, mai ales la Guderian Enten.


Vezi postareatgr, la 14 Jun 2009, 20:19, a spus:

Cum e calitatea senilelor de la academy?Ma gandeam sa economisesc bani pentru unul din tigere.Abia astept sa vad cum iti iese zimmeritul.Ce putty folosesti?
Spor si inspiratie!


Salut Tgr
Calitatea ? Destul de proasta, cu pini de aruncare prezenti cate doi, la fiecare za -pe fata interioara. Reprezinta senila de 40 cm latine cu crampoane in V si colti plini (din pacate).
La pretul mic de vanzare, asa si calitatea. E doar o alternativa ieftina si fara mari pretentii la senilele din vinilin. Atat.
Eu unul ti-as recomanda sa dai iama intr-o cutie Dragon, sau mai degraba AFV. La asta din urma, gasesti si separat doar senile.
Putty folosesc Revell, daca la asta te-ai referit. :pardon: Ptr. Zimm, asa cum am zis si mai sus, ceva chit simplu. Oricum, mai este ceva de asteptat pana la faza cu aplicarea Zimm-ului.
O sa vezi de ce. :pardon:

#8 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 21 June 2009 - 12:07 AM

Salut

Ceva progrese de saptamana trecuta. :-D

Avand in vedere faptul ca producatorul Italeri ofera in aceasta cutie doar o imitatie puerila de interior (atat compartimentul fata cat si cel de lupta), m-am gandit ca nu i-ar sta rau cu ceva mici modificari.

Podeaua si lateralele :
Imagine atasata: Ostwind_002.jpg

Consolele suport ale transmisiei, reductor/demultiplicator, etc :
Imagine atasata: console_001.jpgImagine atasata: console_002.jpg

Traversele axelor primei perechi de galeti :
Imagine atasata: Ostwind_005.jpgImagine atasata: Ostwind_006.jpg
Imagine atasata: Ostwind_003.jpgImagine atasata: Ostwind_004.jpg


M-am gandit ca ar fi util sa recuperez partea superioara a cutiei de viteze data in kit, folosind-o ca baza de plecare :
Imagine atasata: motor_1.jpg

Cam asa arata acum, ceva elemente urmand a mai fi adaugate :
Imagine atasata: motor_2.jpgImagine atasata: motor_3.jpg
Imagine atasata: motor_4.jpgImagine atasata: motor_5.jpg

Si cam asta ar fi pozitia ei pe cele doua console :
Imagine atasata: Ostwind_008.jpgImagine atasata: Ostwind_009.jpg
Imagine atasata: Ostwind_010.jpgImagine atasata: Ostwind_011.jpg

Cam atat deocamdata.
Spor la toata lumea.

#9 Userul este online   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 21 June 2009 - 08:36 AM

Outstanding, maestro :-D :yahoo: !!!Se anunta un topic interesant, (Razbunarea lui T-18 se intoarce, partea II) o sa-l urmaresc cu maxim interes....
By the way, ce material folosesti la interior?

#10 Useril este offline   Michael_Wittmann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 818
  • Inregistrat: 19-March 05

Postat 21 June 2009 - 02:42 PM

Hai ca deja îmi pregătesc berea şi popcornul. Se pare că filmul o să fie foarte interesant. Sporuri, frate Adi!

#11 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 21 June 2009 - 09:49 PM

Vezi postareatomcat, la 21 Jun 2009, 09:36, a spus:

...
Se anunta un topic interesant, (Razbunarea lui T-18 se intoarce, partea II) o sa-l urmaresc cu maxim interes....
By the way, ce material folosesti la interior?


Serus Virgil
In jucaria asta, te poti intoarce cu bicicleta la cat loc este in interior, asa ca era pacat sa ramana chiar gol.
Materiale folosite ? Ca de obicei, cartele telefonice cu grosimi intre 0.3 la 0.8 mm, tabla de cupru intre 0.2 si 0.5 mm, tabla de aluminiu (doza de bere) de 0.1 mm (nu o recomand- innegreste aproape orice intra in contact cu ea, mai ales degetele :yahoo: ), fire trase la cald din resturile ramelor machetei, etc.

In plus fata de cele insiruite mai sus, am folosit asta :
Imagine atasata: PS_001.jpgImagine atasata: PS_002.jpg

Am noroc ca fiica-mea inca mai agreaza produsul - avantaj EU. Se lipeste superb cu Tamiya Cement, atat intre, cat si cu stirenul machetei. Se preteaza la taiat/debitat cu un simplu cutter. Dezavantajul este ca trebuie slefuita fata colorata, si faptul ca e cam moale. Din lipsa de altceva mai viabil, e bun si asa.


Vezi postareaMichael_Wittmann, la 21 Jun 2009, 15:42, a spus:

Hai ca deja îmi pregătesc berea şi popcornul. Se pare că filmul o să fie foarte interesant. Sporuri, frate Adi!


Frate Witt., nu stiu cat de interesant va fi filmul asta, caci prevad ca se va intinde pe vre-o 4 sau 6 parti (ca tot suntem in sfera Star Wars :80:), sper doar sa merite asteptarea.

PS:
Mi-a venit azi o idee, legat de senile, s-ar putea sa nu le folosesc totusi pe cele date de Academy. Mai cuget. :-D

.....

Cu pasi mici, mergem inainte. Asta am lucrat azi :

Imagine atasata: motor_6.jpgImagine atasata: motor_7.jpg
Imagine atasata: motor_8.jpgImagine atasata: motor_9.jpg

Cam atat. Daca aveti idei legat de inlocuirea "produsului" mai sus postat, nu ezitati sa ma trageti de ureche.
Multumesc

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 21 June 2009 - 09:51 PM


#12 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 28 June 2009 - 02:00 PM

Salut

Din pacate, in ultimele zile timpul nu a tinut cu mine atat cat mi-as fi dorit. In urmatoarele 10 cu siguranta nici atat. :hi:
Doar asta :

Imagine atasata: motor_003.jpgImagine atasata: motor_004.jpg
Imagine atasata: motor_005.jpgImagine atasata: motor_006.jpg

Imagine atasata: motor_008.jpgImagine atasata: motor_009.jpg
Imagine atasata: motor_010.jpgImagine atasata: motor_007.jpg


Cam asta se vede luand jos capacul de acces la cutie :

Imagine atasata: motor_012.jpgImagine atasata: motor_011.jpg
Imagine atasata: motor_013.jpg

Spor la toata lumea

#13 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 16 July 2009 - 11:54 PM

Salut

-Constat cu amaraciune ca restul confratilor ne cam lasa cu ochii in soare cand e vorba de prezentat avansul lucrarilor vis-a-vis de groupbuild-ul asta. :cray: Exceptand-ul pe Dergelle binenteles. :good:
O sa incerc sa tin stindarul cat de sus pot si sper sa nu ramanem de caruta.... ;-)
Sper ca a prins morala de cine trebuie :lol:


Reusind cu greu sa ma urnesc (doar in ultimele trei zile) dupa revenirea din mica vacanta, lenea si letargia datorata caldurii facandu-ma sa vegetez :wacko: , am socotit ca ar merge aplicarea vechii zicale "-Pofta vine mancand !" si m-am apucat sa mai fac una alta pe la subiectul topicului, incepand cu ceva "surubaraie", ulterior ceea ce se vede in imaginile de mai jos.
Cam asta a iesit :

Capetele "axelor planetare": :-D
Imagine atasata: Panzer_IV_interior_01.jpgImagine atasata: Panzer_IV_interior_02.jpgpg]

Cele doua ambreiaje (in faza incipienta de lucru) :
Imagine atasata: Panzer_IV_interior_03.jpgImagine atasata: Panzer_IV_interior_04.jpgpg]

Gurile de ventilatie ale capacului si plasa de protectie aferenta :
Imagine atasata: Panzer_IV_interior_05.jpgImagine atasata: Panzer_IV_interior_06.jpgpg]

O vedere de sus si una laterala :
Imagine atasata: Panzer_IV_interior_07.jpgImagine atasata: Panzer_IV_interior_08.jpgpg]

Am simulat suruburile de strangere ale capacului pe tamburul ambreiajului (din ramele machetei):

Pentru a ajuta la centrajul corect al acestora pe circumferinta, am dat cateva gauri (nestrapunse) cu un burghiu de 0.3, ulterior aplicand elementele ce reprezinta suruburile capacului. Probabil va urma aplicarea hexagoanelor ce imita piulitele:
In doar doi pasi :
Imagine atasata: Panzer_IV_interior_1.jpgImagine atasata: Panzer_IV_interior_2.jpgpg]

Inca ceva maruntis si scuze pentru mizeria vizibila ! O voi curata mai la finalul lucrului, cu ajutorul diluantului :
Imagine atasata: Panzer_IV_interior_3.jpg

Si cam asa arata per ansamblu :
Imagine atasata: Panzer_IV_interior_11.jpg

Mai multe, sper, maine.
-Spor la toata lumea !!

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 17 July 2009 - 12:16 AM


#14 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 17 July 2009 - 01:05 AM

In ritmul asta voi incepe si termina primul zimmerit-ul. :wacko:
Mereu am apreciat genul asta de detaliere, dar cred ca nu ma voi apuca niciodata de el.Categoric esti mai rabdator ca mine. ;-)

#15 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 17 July 2009 - 07:02 AM

Morala a prins pe cine trebuie. Cel putin pe mine m-a prins rusinea. Momentan sunt prins in tavalugul shermanist, dar "I'l be back"
In afara de faptul ca acum m-am dat cu aliatii pentru o vreme, PIV-ul meu arata cam asa

Imagine atasata: _MG_7549.JPG

asa ca deocamdata ma gindesc la variante de epave.
Felicitari Adi pentru munca de ceasornicar elvetian. Te urmaresc cu atentie chiar daca gindul mi-e la shermanuri (momentan).

#16 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 18 July 2009 - 08:54 AM

Vezi postareatgr, la 17 Jul 2009, 02:05, a spus:

In ritmul asta voi incepe si termina primul zimmerit-ul. :-)
Mereu am apreciat genul asta de detaliere, dar cred ca nu ma voi apuca niciodata de el.Categoric esti mai rabdator ca mine. :good:


Ritmul meu de lucru variaza intre incet si foarte incet, cu pauzele necesare .... ;-) Asta ar fi unul din motivele pentru care nu ma atrag concursurile si termenele, i'm allways a loser :lol:
-Rabdare ? Toti avem asa ceva, merge mana in mana cu orice hobby. Sper doar sa reusesc sa ma incadrez in termenul stabilit de catre confrati (desi e cam greu).
:wacko:


Vezi postareamarhaba, la 17 Jul 2009, 08:02, a spus:

Morala a prins pe cine trebuie. Cel putin pe mine m-a prins rusinea. Momentan sunt prins in tavalugul shermanist, dar "I'l be back"


Traitor !
-You will be terminated ! :cray:

Vezi postareamarhaba, la 17 Jul 2009, 08:02, a spus:

... deocamdata ma gindesc la variante de epave.
...


Super ideea (presupun ca va urma o diorama), insa din imaginea postata, masina arata parca a fi modificata in photoshop, nu distrusa. Mie unul imi par cam line curbele, sugerand mai degraba o deformare datorata caldurii decat unei explozii (capacul acces transmisie, suportul galetilor de rezerva fata de blindajul carcasei imediat dupa vizorul lateral stanga, etc).
Oricum, interesanta transformarea ! :-D

Revenind la oile topicului,

ieri nu am reusit sa fac decat ceea ce se vede in imagini. Tot caldura si lipsa chefului :
Imagine atasata: Ostwind_transmition_003.jpgImagine atasata: Ostwind_transmition_005.jpgpg]

Intrebare/rugaminte la cei ce au timp si chef :

Caut imagini concludente cu pozitionarea spatarului radistului la P-IV, din ceea ce am eu, am inteles ca acesta se rabata spre dreapta, cu prinderea pe peretele compartimentului.
Intreb pentru ca, datorita pozitionarii trapei de evacuare sub scaunul radistului, pentru un acces facil la ea, era necesara rabatarea sezutei spre fata. Sau spatarul era corp comun cu "perna" ?

Despre asta e vorba :
Imagine atasata: pz4_37.jpgImagine atasata: IMG_2777.jpg
Imaginea doi este a unui Stug IV, nu P-IV, cu alt sistem de rabatare (spatar/sezut).

Care din voi doreste sa faca un bine, nu ezitati.
Merci.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 18 July 2009 - 08:56 AM


#17 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 21 July 2009 - 12:24 AM

Salut

Progresul pentru azi (ma rog, ieri :wacko: )


Tijele de comanda frana :
Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_transmition_004.jpgImagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_transmition_005.jpgpg]

Centraj "la rece" inaintea lipirii :
Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_transmition_001.jpgImagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_transmition_003.jpgpg]

Pedala in pozitia finala :
Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_transmition_008.jpgImagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_transmition_009.jpgpg]
Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_transmition_013.jpg

Si una de detaliu (mai neclara sa nu se vada greselile ;-) ) :
Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_transmition_011.jpg

Cam atat.

#18 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 23 July 2009 - 08:42 PM

Salut

Incet, incet, mai progresam putin.

Pedalele la gata (sau pe aproape)
Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_transmission_02.jpgImagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_transmission_03.jpgpg]

A urmat apoi ceva munca de instalator, adica asta :
Imagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_transmission_04.jpgImagine atasata: Flakpanzer_Ostwind_transmission_05.jpgpg]

Nu a fost poate cea mai optima metoda de bricolare, insa asa raman (daca nu cumva gasesc o metoda mai simpla de a le reface-putin mai mici ;-) )
Maine, sper- tabloul de bord.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 23 July 2009 - 08:43 PM


#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 July 2009 - 09:33 PM

Oameni buni !!!! Vă avertizez,nu-l provocaţi.Nu ştiţi de ce-i în stare!

#20 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 23 July 2009 - 10:19 PM

Da esti "turbat" tare de tot...Bravos fratioare!Abia astept finalul... ;-)

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi