Forum Machete,Modelism,Hobby: Model Air - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Model Air Vallejo

#1 Useril este offline   edwaits 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 21-January 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:tir cu arcul, boomerangurile,tom waits

Postat 07 May 2009 - 08:55 PM

salutare,

am cumparat un set de vopsele pentru aerograf [model air] si cand incerc sa vopsesc cu ele mi se infunda aerograful. cica nu trebuiesc diluate si folosesc un aerograf BD 203 de la hobbyx. a mai patit cineva asa ceva sau o fi aerograful meu de vina [foarte greu reusesc sa-l fac sa functioneze dupa utilizare - ori face bule ori nu curge vopsea deloc]. vreau sa stiu ce sa injur : vopseaua sau aerograful?

#2 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2009 - 09:04 PM

Cel mai probabil nu e nici problema vopselei, nici a aerografului.

Folosesc Model Air fara probleme, insa trebuie sa tii cont de cateva lucruri:
- sunt acrilice, orice ai face dupa un timp se usuca pe ac. Vii cu o pensula inmuiata in alcool si stergi periodic acul.
- nu le place presiunea mica, undeva pe la 20psi le folosesc.

Oricum, verifica ca aerograful sa fie foarte curat, in special duza. Daca nu-l cureti bine, se usuca in duza si se obtine o masa 'gumoasa', care impiedica curgerea libera a vopselei.

#3 Useril este offline   edwaits 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 21-January 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:tir cu arcul, boomerangurile,tom waits

Postat 07 May 2009 - 09:46 PM

eu am setat compresorul la 30 psi si primul jet de vopsea merge , dupa aia ioc si nu cred ca are timp sa se usuce vopseaua............nu stiu ce sa zic

#4 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 07 May 2009 - 10:49 PM

Vezi postareaedwaits, la 7 May 2009, 22:46, a spus:

eu am setat compresorul la 30 psi si primul jet de vopsea merge , dupa aia ioc si nu cred ca are timp sa se usuce vopseaua............nu stiu ce sa zic


Este pe site-ul asta un tutorial foarte bun despre vopsele Vopsele...si lucrul cu aerograful = Folosirea aerografului
Eu cred ca tu faci o greseala in momentul in care opresti vopsirea in sensul ca tu opresti intai aerul, si dupa aceea vopseaua. Daca ramane vopsea pe virful acului si acesta se usuca,iar atunci cind tragi de trigher duza ti se infunda. Mai poate fii o cauza, presiunea prea mare. Fa cum ti-a scris Cartula si va functiona. Mai toti facem la fel! :spiteful:
Pentru vopselele Model Air exista si un diluant special de la Vallejo. Gasesti la Machete.ro!
Numai bine!

#5 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2009 - 11:13 PM

Apropos, pentru incepatori o resursa video buna e site-ul acesta:

http://www.promodell...irbrushing-mem/

Are cateva filmulete foarte interesante si instructive.

#6 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 08 May 2009 - 08:03 AM

Salut,
si eu folosesc acrilice, de la alta firma, dar comportamentul este probabil asemanator. De altfel faptul ca se usuca repede este un avantaj, deoarece duce la economie de timp. Am vazut pe internet un tutorial despre folosirea acrilicielor, precum si a pigmentilor, Vallejo respectiv Mig, unde modelistul (care lucreaza pentru reviste din domeniu) se bucura de acest avantaj al uscarii rapide. Accelereaza chiar procesul prin utilizarea unui uscator de par.
Eu unul, dupa terminarea reprizei de vopsire in culoarea respectiva, dau drumul in gol, deci numai cu aer la aerograf, dupa care trec prin el thiner si ulterior apa, pana la curatare, iar pentru diuza aplic din belsug diluant cu betisoare pentru urechi.

Dupa cateva ture aerul iese curat, si nu sunt probleme la o utilizare ulteriora. La scaderea presiunii scad si performantele de acoperire.
O singura data am patit ca, dupa vopsirea cu mai multe culori, sa se formeze in interior (probabil din cauza curatarii mai rapide, superficiale) o mizga ce impiedica vopsirea. Am desfacut aerograful, am curatat piesele, si totul a fost ok.

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 May 2009 - 08:08 AM

Citeaza

ori face bule ori nu curge vopsea deloc
Cind face bule? Unde face bule?
Sfatul meu este sa desfaci sa speli corect aerograful, indepartind orice urma de vopsea din cupa si din duza precum si de pe ac. A trece pur si simplu diluant prin aerograf nu este suficient!
Montezi aerograful la loc si faci ceea ce ar fi trebuit sa faci de la inceput, adica un test cu cerneala sau pur si simplu apa. Ai fi vazut cum trebuie sa actionezi trigerul (desi asta s-a aspus pe aici de zeci de ori!), cam ce presiune sa folosesti, sa vezi distanta optima de vopsire pentru diverse scopuri etc.. Abia pe urma ar fi trebuit sa treci la vopsea.
Desi producatorul Vallejo spune ca vopselele Model Air nu trebuie diluate, din experienta proprie zic ca ar mai trebui putin diluant.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 May 2009 - 08:10 AM


#8 Useril este offline   edwaits 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 21-January 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:tir cu arcul, boomerangurile,tom waits

Postat 08 May 2009 - 03:40 PM

multumesc de sfaturi
bule face in cupa de vopsea..........cand trag acul inapoi
presiunea trebuie sa o tin mare ca altfel nu sufla vopseaua............pe la 30 psi

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 May 2009 - 04:42 PM

Citeaza

bule face in cupa de vopsea..........cand trag acul inapoi
presiunea trebuie sa o tin mare ca altfel nu sufla vopseaua............pe la 30 psi
Pai deja inseamna ca sunt probleme! 30 psi ( 2 bar) este deja o presiune prea mare pentru o vopsea corect diluata, desi in prospect zice ca acest tip de aerograf merge cu 15 -30 psi (1 - 2 bar)
Bolboroseala o face fie din cauza de garnitura, fie duza nu este strinsa bine pe corp, fie pozitia dintre duza si capacul duzei nu este corecta. Mai poat fi vopsea pe ac sau peretii duzei.
Ar mai fi ceva. Acest tip de aerograf are un fel de "valva" de control a jetului de aer ce iese prin orificiul capacului duzei. (e situata sub aerograf, sub cupa) Daca aceasta valva este prost reglata s-ar putea ca treaba sa nu mearga bine. Mai mestereste la ea, dar cu atentie!!! Si foloseste apa sau cerneala, nu vopsea!!!!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fenghuabida_175410465_s_.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 May 2009 - 04:43 PM


#10 Useril este offline   edwaits 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 21-January 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:tir cu arcul, boomerangurile,tom waits

Postat 08 May 2009 - 06:49 PM

cu apa si cu alcool ma tot joc
am vazut ca scapa aer la imbinarea dintre corpul ce tine duza si capacelul unde iese capul duzei.........nu e nici o garnitura acolo............l-am curatat cat am putut mai bine dar tot am nevoie de presiune mare ptr a iesi un jet de apa
care este pozitia corecta intre duza si capacul duzei?

Aceasta postare a fost editata de edwaits: 08 May 2009 - 07:18 PM


#11 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 08 May 2009 - 09:55 PM

Vezi postareaedwaits, la 8 May 2009, 19:49, a spus:

cu apa si cu alcool ma tot joc
am vazut ca scapa aer la imbinarea dintre corpul ce tine duza si capacelul unde iese capul duzei.........nu e nici o garnitura acolo............l-am curatat cat am putut mai bine dar tot am nevoie de presiune mare ptr a iesi un jet de apa
care este pozitia corecta intre duza si capacul duzei?


Ai mai desfacut aerograful pina acuma? Ai scos vreodata duza din aerograf?
Eu sunt destul de sigur ca la duza a fost o garnitura ( o ring) altfel imi vine greu sa cred ca fara ea sa ai o inchidere etansa! . Daca ai mai desfacut aerograful, poate nu ai fost atent si l-ai pierdut. La Hobbyx gasesti si asaceva. Si inca ceva - dupa cum descrii si mai sus, eu am impresia ca duza ta este inca murdara in interior cu vopsea! Am mai citit pe un site din Austria(vezi aici Vallejo Air ) unde sunt luate toate vopselele la "bani marunti" ca la aceste vopsele unul din minusuri este exact curatarea aerografului! Aici te ajuta numai amoniacul, eventuale solutii de spalta geam care contin amoniac sau Propylene-Glykol.
Vezi fotografia pe care ti-am facut-o de la aerograful meu BD 130. Presupun ca ce ai tu este similar sau poate identic.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN1462s.jpg


#12 Useril este offline   edwaits 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 21-January 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:tir cu arcul, boomerangurile,tom waits

Postat 08 May 2009 - 10:28 PM

garnitura de la duza e la locul ei..................mai este un capacel peste duza...........acolo ziceam ca nu e garnitura si pe acolo sufla aer ..........apare si la tine in poza......ala mai mare

#13 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 08 May 2009 - 10:33 PM

Vezi postareaedwaits, la 8 May 2009, 23:28, a spus:

garnitura de la duza e la locul ei..................mai este un capacel peste duza...........acolo ziceam ca nu e garnitura si pe acolo sufla aer ..........apare si la tine in poza......ala mai mare


Pot sa spun cu siguranta atunci ca l-ai pierdut! Si iti spun din experienta pentru ca mi-a cazut si mie de mai multe ori fara sa-mi sau seama!!! Vezi hobbyx si daca tot ati cumperi, ia mai multe (sa ai rezerve!)
Succes!

#14 Useril este offline   edwaits 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 21-January 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:tir cu arcul, boomerangurile,tom waits

Postat 08 May 2009 - 10:42 PM

modelul meu e bd 203 si e un pic diferit............suportul de duza nu iese din corpul aerografului ci e prins pe o alta piesa [acolo are garnitura] si dupa aceea se prinde de corpul aerografului
chestia e ca duza nu iese chiar in mijlocul capacului de duza [asa s-o fi numind piesa !?]...........poate asta sa fie problema [Z-mare a postat o poza corecta cu modelul de aerograf]

Aceasta postare a fost editata de edwaits: 08 May 2009 - 10:44 PM


#15 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 09 May 2009 - 08:49 AM

Vezi postareaedwaits, la 8 May 2009, 23:42, a spus:

modelul meu e bd 203 si e un pic diferit............suportul de duza nu iese din corpul aerografului ci e prins pe o alta piesa [acolo are garnitura] si dupa aceea se prinde de corpul aerografului
chestia e ca duza nu iese chiar in mijlocul capacului de duza [asa s-o fi numind piesa !?]...........poate asta sa fie problema [Z-mare a postat o poza corecta cu modelul de aerograf]


Nu am crezut ca sunt asa diferente mari de constructie. Sfatul meu este sa iei legatura cu cei de la Hobbyx (cu Mihai sau Cristian) si poate te ajuta ei.

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 May 2009 - 08:46 PM

Citeaza

mai este un capacel peste duza...........acolo ziceam ca nu e garnitura si pe acolo sufla aer
(Nu mai pune puncte, puncte unde nu trebuie, ca m-ai innebunit! :spiteful: De unde fras moda asta????!!!!!) In mod normal nu trebuie sa scape aer pe acolo, Nu stiu anatomia exacta a acestui aerograf, dar cred ca acolo ar trebui sa fie o mica garnitura care iti pozitioneaza corect capacul fata de duza.
Pozitia lor ar trebui sa fie cam asa:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: pozitie.JPG

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 May 2009 - 08:48 PM


#17 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2009 - 09:59 PM

Z, nu induce lumea in eroare. Capatul duzei trebuie sa fie intotdeauna iesit nitel fata de suprafata ghidului de aer. Tocmai a 3-a poza, unde zici tu 'incorect', indica in fapt pozitia corecta.
Duza are printre altele si rolul de a forma, impreuna cu ghidul de aer (capacul duzei) o curgere laminara in lungul acului. Si asta se poate intampla doar daca-i un pic iesita in afara.

#18 Useril este offline   edwaits 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 21-January 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:tir cu arcul, boomerangurile,tom waits

Postat 10 May 2009 - 12:15 AM

va multumesc tuturor pentru raspunsuri
am reusit sa pozitionez duza astfel incat sa iasa cat mai in centrul capacului de duza si am diluat putin vopseaua ,asa am reusit sa vopsesc cate ceva azi.referitor la garnitura intre capac si duza - nu exista [nici pe prospectul aerografului nu e trecuta].presiunea in continuare e la 2 bar dar asta-i probabil din cauza lipsei mele de experienta

#19 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 10 May 2009 - 09:25 AM

Te sfatuiesc ca pentru Model Air sa folosesti thinerul producatorului, intr-o proportie de 3:1 vopsea/diluant.

#20 Useril este offline   edwaits 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 21-January 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:tir cu arcul, boomerangurile,tom waits

Postat 10 May 2009 - 10:27 AM

cu thinnerul de la tamiya merge ok, cu alcool izopropilic mi s-a branzit

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi