Panzer IV Ausf.G
#1
Postat 05 May 2009 - 05:52 PM
CARACTERISTICI:
• Lungime – 6,63m
• Latime – 2,88m
• Inaltime – 2,68m
• Greutate – 23,6 t
• Capacitate rezervor – 470 l
• Viteza maxima – 42 km/h
• Raza de actiune 130 – 210 km
• Echipaj – 5
• Tun – 7,5cm Kw.K 40L/43 (ulterior L/48)
• Mitraliere – 2 buc. - 7,92mm MG 34
• Munitie tun – 87 lovituri
• Munitie mitraliere – 3150 lovituri
• Motor – Maybach HL 120 TRM
• Configuratie motor – 12 cilindri in V, racit cu apa
• Capacitate cilindrica – 11,9 l
• Putere motor 265 cp la 2600 rot/min
( German Military Vehicle - David Doyle)
#2
Postat 05 May 2009 - 06:50 PM
APRILIE '42 - pentru simplificarea productiei, se renunta la vizoarele laterale ale turelei si la cel din fata dreapta
MAI '42 - se incepe sudarea de placi de blindaj suplimentare in zona frontala a sasiului si a suprastructurii - dureaza pina in ianuarie '43
IUNIE '42 - se monteaza un raft pentru doi galeti de rezerva pe aparatoarea senilei din partea stinga
- Se monteaza o consola metalica pentru sustinerea unei bucati de senila din 7 patine, pe capota din fata
- se utilizeaza capace cu fante de aerisire pe puntea din spate, pentru o mai buna ventilatie a motorului si radiatorului;
SEPTEMBRIE '42 - se monteaza lampi Notek
- se elimina porturile de pe trapele mecanicului conductor si operatorului radio
- pentru o mai usoara pornire pe timp rece este instalat un sistem de transfer al lichidului de racire intre tancuri si un dispozitiv de preincalzire a lichidului de racire
- se trece de la frina de recul sferica la cea cu dubla camera cu 4 fante laterale
IANUARIE '43 - 75% din tancuri sunt echipate cu senile de iarna
FEBRUARIE '43 - se monteaza aruncatoare de grenade de fum in lateralele turelei - se renunta la ele in mai '43
- se renunta la periscopul mecanicului conductor iar gaurile din placa frontala sunt astupate pina ce placi frontale fara gauri sunt disponibile
- o noua cupola a comandantului este introdusa, cu capac dintr-o singura bucata si blindaj lateral mai gros
MARTIE '43 - Portul de pe acoperisul turelei este eliminat
APRILIE '43 - in loc de sudura, blindajele frontale suplimentare se fixeaza cu bolturi
- tunul 7,5cm Kw.K 40L/43 este inlocuit cu 7,5cm Kw.K 40L/48 si o noua frina de recul cu "side baffle plates"
-sunt montate sorturi laterale impotriva armamentului antitanc rusesc
(Hilary Doyle & Tom Jentz - Panzerkampfwagen IV Ausf. G,H, and J ; Tornado - Panzer IV )
Evident, orice corectii/completari/comentarii sunt binevenite si bine primite.
Kitul despre care va fi vorba este "dragonezul" F2/G
Aici gasiti mai multe review-uri si fotografii ale pieselor din kit:
http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...gon/dr6360.html
http://www.militarym...icle.asp?a=3123
http://www.dragon-mo...360-reviews.htm
http://www.dragon-mo...views-frank.htm
http://www.dragon-mo...s-greenland.htm
http://www.dragon-mo...ews-cookies.htm
#4
Postat 31 May 2009 - 10:09 PM
Personal sunt de parere ca am facut o prostie optind pentru varianta G si nu F2, avind in vedere ca pentru G, Dragon are un kit separat, si anume kitul 6363 http://www.modelingmadness.com/scotts/misc...dragon/6363.htm
Printre piesele existente in kit pentru ambele variante (F2/G) amintesc:
- Trapele mecanicului conductor si operatorului radio existente atit in varianta cu porturi cit si fara
- Placa frontala a turelei cu si fara vizorul din dreapta
- Piesele ce compun consola pentru fixarea bucatii de senila de pe capota transmisiei
- Lampi normale, lampi Notek
- Frina de recul pentru ambele variante
- Aruncatoare de grenade de fum pt. G-uri din anumite perioade
- Capacul dintr-o bucata sau din doua bucati pt. cupola comandantului
Dintre lucrurile care NU exista in kit pentru varianta G sunt in principal turela NUMAI cu vizoare laterale (daca optati ca mine pentru varianta fara vizoare, trebuie sa astupati gaurile) si raftul pentru galetii de rezerva care nu exista in kit.
Ce-am facut:
Nu prea multe.
- Am pus o teava metalica de la RB Model (pentru ca cea de plastic atita am slefuit-o pina am rupt-o)
- Am construit raftul pt. galetii de rezerva, din stiren
- Dispozitive de prindere ale galetilor de rezerva – din tabla de cupru
- Lada de pe partea dreapta fata – tot din stiren
- Am astupat gaurile vizoarelor laterale ale turelei cu chit (revell, un chit pe care nu-l recomand decit dusmanilor)
- Am facut o antena din culee trasa la cald pt. ca cea din kit era ridicol de groasa
- Arcuri la aparatoarele de noroi
Cam asta in mare.
Bucatile de senila, cricul, cablul de tractare - nu sunt fixate definitiv.
Am ales o inmatriculare din Africa de Nord si anume un tanc apartinind Diviziei 10 Blindate, regimentul 7, Tunisia 1943, conform fotografiilor de mai jos ( Panzer Armee AFRIKA Tripoli to Tunis - Peter Gudgin ).
Dupa cum se vede in foto , diferente fata de un G "clasic" ar fi urmatoarele:
- cutia de tabla de pe aparatoarea din dreapta in locul unde ar fi trebuit sa fie securea, cheia de senila si manivela
- mai multe patine de senila pentru protectie
- lipsa cirligelor din spate pentru ancorarea cablui de tractare si purtarea acestuia intins pe aparatoarea din stinga
- doi galeti de rezerva in plus, unul in fata pe aparatoarea dreapta si unul linga raftul cu galeti de pe aparatoarea stinga
Aceasta postare a fost editata de marhaba: 31 May 2009 - 10:10 PM
#6
Postat 01 June 2009 - 08:51 AM
As vrea sa va supun atentiei doua aspecte:
1. Se pare ca tancurile din aceasta divizie au fost vopsite in Panzer Grey pe vremea cind isi faceau leatul prin Europa , dupa care au fost trimise in nordul Africii si vopsite "intr-un fel " de maro roscat sau asa ceva. Deci NU in dunkelgelbul obisnuit. Daca stiti si puteti sa-mi recomandati ceva in legatura cu respectivul maro (indeobste folosesc Tamiya acrilice). Nici nu stiu daca maro e termenul potrivit. E o combinatie intre maro si galben totul cu o tenta mai roscata.
2. "Piesa" care se vede in spate pe capota motorului (seamana cu doua scinduri prinse una de alta), ce sunt, la ce folosesc si daca aveti idee (sau foto si mai bine) cum se vad de sus.
Cu multumiri
#7
Postat 01 June 2009 - 08:21 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 01 June 2009 - 09:17 PM
#8
Postat 06 June 2009 - 12:56 PM
Afrika Brown imi pare cel mai corect de la Model Master, seria cea noua (acrilica). Daca iei Model Master neaparat trebuie si diluant tot de la Model Master. Ambele eu le-am luat de la la hobbyx.
Spor la treaba!
#9
Postat 06 June 2009 - 09:30 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 06 June 2009 - 10:04 PM
#10
Postat 07 June 2009 - 01:43 PM
Multam inca o data.