Forum Machete,Modelism,Hobby: Corsair F4U 1D - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Corsair F4U 1D Academy 1/48

#1 Useril este offline   buha 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 266
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Location:Iasi / Botosani

Postat 28 April 2009 - 09:27 PM

Salutare la toata lumea!  :whistle:

Vreau sa imi prezint primul avion, macheta la care am lucrat cel mai mult dintre toata celelalte. Am pus ochii pe acest avion datorita formei aripilor (par a fi frante) si a pretului acceptabil, 41 ron. Kit-ul este produs de catre Academy la scara 1/48.  Acum vreo 3 luni in urma, eram cu cutia sa sub brat sperand sa ma traga cineva de maneca sa vin la intalnirea lunii, deoarece nu cunosteam pe nimeni.  :clapping:

L-am vopsit cu acrilice de la Agama: A1M medium green 42, 46Me aluminium, N64M tar black ral 9021, 32Me gun metal, 36M tyre si culorile cele mai evidente 09M dark blue, 02M yellow. Am dat de un galben pacatos si au fost necesare foarte multe straturi de vopsea (cred ca vreo 10) pentru a nu se vedea culoare plasticului machetei. Sa imi fie rusine ca am reusit "performanta" de a lipi motorul invers... Ca sursa principala de informatii am folosit aceasta revista impreuna cu revista lui mack adusa la intalnire.

Pentru a aplica decalurile am folosit setul de substante de la Agama si am observat ca dupa ce aplic Adhesol si se usuca ramane o urma evidenta pe macheta; cum pot sa o elimin? Vreau sa aplic un strat de lac mat: Cel acrilic de la Agama se dilueaza tot cu apa distilata? Il pot aplica peste decaluri?

Avionul inca nu este finalizat! Nu arata prea bine dar va rog sa tineti cont ca pe aceasta macheta m-am invatat sa diluez vopseaua, sa manuiesc pensula si freza, sa aplic decaluri, sa casc ochii cand lipesc si sa folosesc banda de hartie adeziva pentru a masca; cu alte cuvinte sa imi dau mana.  :pardon:

Imagine atasata: 1.jpgImagine atasata: 2.jpg

Imagine atasata: 5.jpgImagine atasata: 6.jpg

Imagine atasata: 4.jpgImagine atasata: 3.jpg

Imagine atasata: 7.jpg

Orice incuragare/sfat este mult asteptat. Tin foarte mult la aceasta macheta!

Aceasta postare a fost editata de buha: 28 April 2009 - 09:31 PM


#2 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 28 April 2009 - 09:35 PM

Pentru un prim avionas arata bine,Felicitari! Mie imi place cum ti-a iesit:D. L-ai dat cu pensula?

#3 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 28 April 2009 - 09:44 PM

Cu toate ca ai vopsit cu pensula, parerea mea este ca ti-a iesit bine! Cel putin pina aici.
Nu cunosc solutiile pentru decal Agama, eu folosesc Micro Set si Sol, dar pete pot face si acestea. Incearca sa speli cu o pensula moale si apa calduta cu detergent de vase. Fa proba pe o parte care nu se vede imediat (exemplu aripa pe intrados) si este un decal in jurul caruia sunt aceste pete.
Pentru lacul mat ti-as propune sa vopsesti cu un aerograf sau ceva ce pulverizeaza, la pensula poate sa-ti apara dungi mai albicioase destul de inestetice!

Inca o precizare pe viitor : cind trebuie sa vopsesti undeva cu galben, mai intai aplica un strat de alb, dupa aceea galben. Culoarea galbena nu are putere de acoperire!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 28 April 2009 - 09:47 PM


#4 Useril este offline   buha 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 266
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Location:Iasi / Botosani

Postat 28 April 2009 - 09:44 PM

Da, am folosit pensula deoarce nu dispun de un aerograf + compresor. Stau in chirie si nu vreau sa ma "intind" prea tare pentru ca nu dispun de un spatiu doar al meu care sa fie bine ventilat pentru vopsire.

Din cauza suprafetei mari pe care am vopsit-o cu pensula am urme urate pe aripi si pe fuselaj.  :clapping:

#5 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 28 April 2009 - 09:49 PM

Pentru inceput cred ca e bine. Inveti exersand, pana la urma si noi am inceput la fel.
Multa bafta in continuare!

#6 Useril este offline   tommy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 355
  • Inregistrat: 16-June 08
  • Location:Iasi

Postat 28 April 2009 - 11:15 PM

foarte frumos....poate-l vad si pe viu...

#7 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1785
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2009 - 06:40 AM

Felicitari, Buha. Ai muncit cu grija si ai incercat sa faci treaba cat mai bine.
Dupa cate vad, baile trenului de aterizare sun tot galbene. In realitate erau vopsite cu un grund galben verzui (green zinc chromate - exista si Agama, f. bun). Tot pentru exercitiu, ai putea incerca o spalare subtire cu verde, iar dupa uscare, o accentuare a detaliilor cu burnt umber - ambele culori in ulei, care se pot manevra foarte usor peste acrilicele tale.
Daca la 72 mai merge cu pensula, la scara asta se impune un aerograf.

#8 Useril este offline   buha 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 266
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Location:Iasi / Botosani

Postat 29 April 2009 - 09:22 PM

@tibi22:
Sa inteleg ca in general toate nuantele de galben de la diversi producatori nu au petere de acoperire? Eu credeam ca am dat peste un pigment pacatos. Urmeaza sa fac un Gaz AAA de la Zvezda care are prelata in spate (ca aici); si la bej aplic inainte un strat de alb? :lol:

@alexelu_marinelu:
Am ales intentionat acest galben deoarece sare mai tare in ochi. Initial ma gandeam sa il fac avion de acrobatie dar am renuntat datorita complexitatii vopsirii: patratele albastre si patratele galbene in diverse zone. :lol:

#9 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2009 - 09:35 PM

Buha, avionul arata foarte bine, n-as fi zis la o prima vedere ca e dat la pensula. Felicitari.

In realitate, la avioanele vopsite integral Dark Sea Blue, baia trenului era vopsita in aceeasi culoare ca si restul avionului, din cate imi aduc aminte. As zice ca si nuanta de albastru e prea deschisa fata de realitate, dar astea-s probleme minore, macheta e frumos lucrata.

Citeaza

Dupa cate vad, baile trenului de aterizare sun tot galbene. In realitate erau vopsite cu un grund galben verzui (green zinc chromate - exista si Agama, f. bun). Tot pentru exercitiu, ai putea incerca o spalare subtire cu verde, iar dupa uscare, o accentuare a detaliilor cu burnt umber - ambele culori in ulei, care se pot manevra foarte usor peste acrilicele tale.


Alexelu, atentie mare, exista Zinc Chromate, care e galben (e practic un galben ceva mai murdar, nu bate spre vede decat extrem de putin), si mai exista si Tinted Zinc Chromate (sau Green Zinc Chromate).
Acest Tinted Zinc Chromate (sau Green, desi la origini nu se folosea termenul de Green sau Yellow cum apare la vopsele), era doar un Zinc Chromate amestecat cu pigment negru (lamp black). De aici verdele ala ciudatel.
Am pe undeva retetele de amestec, ideea e ca se amesteca la nivel de fabrica/atelier conform retetei, si nu era o nuanta tocmai consistenta intre diverse avioane. Mai tarziu, s-a standardizat precum culoare si se furniza gata mixat.

Folosirea de Zinc Chromate sau Green Zinc Chromate difera de la avion la avion, de perioada, fabrica. Nuantele pot coexista pentru acelasi aparat, un soi de regula empirica fiind ca ceea ce e vizibil la exterior e Tinted Zinc Chromate, ce nu este vizibil fiind Zinc Chromate simplu. Dar, repet, nu e o regula universal valabila.

Pentru Corsair, variantele timpurii aveau baia trenului in 'salmon pink', dupa care s-a trecut la alb in cazul schemei tricrome, dupa care dark sea blue in cazul schemei integral dark sea blue.

#10 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 29 April 2009 - 10:17 PM

Vezi postareabuha, la 29 Apr 2009, 22:22, a spus:

@tibi22:
Sa inteleg ca in general toate nuantele de galben de la diversi producatori nu au petere de acoperire? Eu credeam ca am dat peste un pigment pacatos. Urmeaza sa fac un Gaz AAA de la Zvezda care are prelata in spate (ca aici); si la bej aplic inainte un strat de alb? :lol:


Salut! Da, din pacate galbenul are in general o putere de acoperire slaba, de aceea se aplica inainte un strat de grund sau vopsea alba.

#11 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1785
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2009 - 11:28 PM

Stiu, Cartula, despre problematica asta - am si eu pagini intregi de documentatie cu privice la nuantele de primer, de interior green, de non-specular insignia white, de grumman grey, ....., pentru cam fiecare tip de avion al US Army Air Corps / Air Force sau US Navy.
Vorbeam in lumina culorilor alese de Buha pentru avionul lui.

#12 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2009 - 11:39 PM

Citeaza

In realitate erau vopsite cu un grund galben verzui (green zinc chromate - exista si Agama, f. bun).

Pai spuneai ca in realitate erau galben-verzui. Eu din cate stiu (desi poate gresesc), interiorul trenului era fie sea blue, fie dupa unele surse interior green.

#13 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1785
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2009 - 06:22 AM

M-am grabit in exprimare - corect ar fi fost "in realitate, galbenul ala era un primer galben verzui ...."

Vezi postareacartula, la 30 Apr 2009, 00:39, a spus:

Eu din cate stiu (desi poate gresesc), interiorul trenului era fie sea blue, fie dupa unele surse interior green.

"The wheel wells of early model Corsairs deserve closer inspection. Like the cowlings, the main wheel wells, undercarriage legs and boths sides of well covers were painted in the underside camouflage colour, ANA 602 Non-specular Sky Gray. Wheel hubs were silver. However, the smaller forward area of the wheel to which the leg itself retracted was left in the factory primer finish, Salmon. Some aircraft had also Salmon inner surfaces of the small covers attached to the undercarriage legs.
The canvas covers in the wells were probably drab -coloured.
With the advent of the tri-colour camouflage on F4U-1A the same principle was applied with white replacing the Sky Gray with ANA 601 Non-specular Insignia White. However, the undercarriage legs remained grey throughout the production of this model, possibly due to the failure or indifference to notify a subcontractor about changed colour specifications. For the record, some photos of -1As seem to show silver undercarriage legs, but it could not be established to what extent such finish was applied. One theory is that Aluminium lacquer was applied on these assemblies during field depot overhauls.
In October 1944 the new factory instructions for the F4U production called for application of Interior Green on all internal surfaces including the cockpit. As an anti-glare measure, all cockpit panels above the lower edge of the instrument panel were to be painted matt black. Curiously, the new directive did not explicitly state what was to happen with the cowling's inner surface. Thus, subsequent machines showed either Zinc Chromate or Interior Green cowlings, until the last standardisation of colour post-war whereupon black was introduced in this area.
During that period, the wheel wells were also painted Interior Green. Undercarriage legs were initially still finished in light grey, but as existing stocks of parts were used up at the factory, the overall Glossy Sea Blue finish was carried over to the undercarriage legs and wheel hubs."

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 April 2009 - 11:53 AM

Ti-a iesit foarte frumos. Felicitari!

Citeaza

si se usuca ramane o urma evidenta pe macheta
Stergi surplusul de soilutie, prin tamponare cu un betisor cu vata in capat, imdeiat dupa pozitionarea decalului!

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi