Forum Machete,Modelism,Hobby: He-219B-1, 1-72 Dragon - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

He-219B-1, 1-72 Dragon Help !!!

#1 Useril este offline   Anton 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 30-January 09
  • Location:Brasov

Postat 27 April 2009 - 09:46 PM

Buna, am achzitionat acest frumos avion He-218B-1 No.5029 dar trebuie sa recunosc ca m-au cam bagat in ceata domni de la Dragon, si mai exact ...... eu din ce m-am documentat acesta versiune avea un echipaj format din 3 oameni (pilot, navigator, si un mitralior.....) din planurile kit-ului si din piesele pe care le am nu pot construi decat varianta cu doua locuri (acest lucru reiese si din reprezentarea de pe cutia kit-ului) a plus ca imi ramane un spatiu gol dupa locul navigator-ului. Singura piesa care aduce aminte de aceasta versiune este cupola care este pt. echipajul de 3 si are si lacasul mitralierei. Astept niste sfaturi..........sper sa ma lamuresc si eu .... :clapping:
Imagine atasata: 00133.jpg
poza cupolei (cupola taiata nu se foloseste pt. acesta varianata)
Imagine atasata: clearpts.jpg

Aceasta postare a fost editata de Anton: 27 April 2009 - 09:50 PM


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 April 2009 - 08:59 AM

He-219, un avion cu o aliura foarte eleganta, a fost construit numai in variantele A0/R1-R6, A1, A2/R1 si R2, A4, A5/R1-R5, A6, A7/R1-R6. Aparatul A7/R3 a fost un avion de preserie pentru seia B-1.
Au fost proiectate mai multe variante dupa seria A, dar nu au trecut mai departe de mockup. Varianta B1 era prevazuta sa aiba un echipaj de doua persoane.
Varianta B2, ce urmna sa fie dezvoltata din B1 era cea cu un echipaj format din trei persoane. Urmau variantele C. C1 trebuia sa aiba armament greu, turela dorsala cu mitraliera MG131fuselajul find cu 1 metru mai lung, echipaj din trei persoane. Varianta C2 urma sa fie una multirol, inarmat cu doua tunuri MK103, avind ca si varianta C o turela dorsala. Din pacate toatea au ramas doar la stadiul de proiect.
Acum sa revenim la intrebarea ta. Cum varianta B1 este una biloc nu cred ca ar mai trebui sa te chinui cu ceva.

#3 Useril este offline   Anton 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 30-January 09
  • Location:Brasov

  Postat 29 April 2009 - 05:49 PM

Salut si merci de raspuns :lol: .... dar trebe sa recunosc ca inca nu sunt lamurit deoarece am gasit intr-o carte "Axis Aircraft of WW2 David Mondey" pe care am achizitionat-o recent ca versiunea B-1 ar fi cea cu echipaj format din 3 persoane, mai jos atasez o poza, iar singura referire la versiunea B-2 am gasit-o intr-un pdf de pe net si in care preciza ca este o versiune general asemanatoare cu He 219A-6 doar ca B-2 ul era echipat cu doua mitraliere MG 151. Singura versiune care era cu echipaj de 3 din seria A era He 219A-5/R4, iar din seria B ar fi He-219B-1.
Imagine atasata: r.JPG
mai jos atasez si poze cu macheta in lucru, in care sa se vada cat de lung este canopy-ul si spatiul destinat mitralior-ului.....
Imagine atasata: S6005725_bis.jpg
Imagine atasata: S6005724_bis.jpg

#4 Useril este offline   tommy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 355
  • Inregistrat: 16-June 08
  • Location:Iasi

Postat 29 April 2009 - 06:05 PM

ce inteleg eu din "the single three-crew He 219 B-1" e ca a existat un SINGUR avion din versiunea B-1 care a avut echipaj de 3 persoane...adica nu toata versiunea, doar un avion din acea versiune...sau poate nu inteleg eu bine...

adica toate aparatele b-1 aveau 2 pers/echipaj si doar unu a fost exceptia (si presupun ca nu e chiar ala pe care tre sa-l faci)

#5 Useril este offline   Anton 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 30-January 09
  • Location:Brasov

Postat 29 April 2009 - 06:20 PM

mai degraba s-a construit o singura bucata a acestui model

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 April 2009 - 12:12 PM

Din cita engleza stiu eu, cred ca s-a tradus gresit.
Fraza ar trebui sa fie cam asa:
"Un singur (avion) He 219A-R/R6 a fost echipat cu doua motoare Jumo 222A, de 2.500 cai putere iar singurul He 219 B1 cu echipaj de trei persoane la care s-a intentionat folosirea aceluiasi motor a zburat, defapt, cu motoare DB 603A".
Acuma ce sa zic, fraza e destul de ambigua si se refera la motaore nu la echipaj si numarul de avioane construite.
Eu am datele la care am facut referire dintr-o carte (din pacate nu o am la indemina) despre He 219, in care sunt copiate citeva documente de epoca in care se vorbeste atit despre variantele construite cit si despre cele ce se intentiona a fi realizate. Deci ...mint aia, mint si eu! :lol:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: traducere.jpg


#7 Useril este offline   Anton 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 30-January 09
  • Location:Brasov

Postat 30 April 2009 - 02:14 PM

Vezi postareaZ-mare, la 30 Apr 2009, 13:12, a spus:

Din cita engleza stiu eu, cred ca s-a tradus gresit.
Fraza ar trebui sa fie cam asa:
"Un singur (avion) He 219A-R/R6 a fost echipat cu doua motoare Jumo 222A, de 2.500 cai putere iar singurul He 219 B1 cu echipaj de trei persoane la care s-a intentionat folosirea aceluiasi motor a zburat, defapt, cu motoare DB 603A".
Acuma ce sa zic, fraza e destul de ambigua si se refera la motaore nu la echipaj si numarul de avioane construite.
Eu am datele la care am facut referire dintr-o carte (din pacate nu o am la indemina) despre He 219, in care sunt copiate citeva documente de epoca in care se vorbeste atit despre variantele construite cit si despre cele ce se intentiona a fi realizate. Deci ...mint aia, mint si eu! :lol:


Corect daca cartile (autoriii) gresesc atunci gresim si noi si partea mai proasta este ca nici macar nu gasesc o poza de epoca a acestei versiuni sau macar o schita ...se pare ca il voi face in versiunea de trei locuri, asta e.....va fi un avion 'fantezie' :lol: In privinta traduceri.....ea este ok, eu am tras si o concluzie ca s-ar fi construit doar un singur aparat din aceasta versiune.........era doar o banuiala, no mai greseste omu'...

#8 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2009 - 10:53 PM

In epoca neexistand calculatoare si programe de simulare, se intampla cam asa: se modifica un avion de serie ca sa se vada cum se comporta cu caracteristicile seriei urmatoare.
Astfel sa zicem FW 190 V16 mai tarziu a devenit V 21 si mai tarziu V29. Exemplele sunt teoretice dar cam asa se proceda. Nu faceau un avion special ca sa-i puna o antena in tartitza.
La al tau in locul lui gica mitraliorul puneau un sac de ceva sa vada cum falfaie la curbe.
Si ca sa stie despre ce vorbesc intre ei ii dadeau un indicativ la rand.

#9 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 02 May 2009 - 10:19 AM

Dragonu' asta e cu mari batai de cap. Eu o luasem pe cai gresite de la inceput si am improvizat si un post in spate. Daca vrei sa iasa ceva cat de cat corect inarmeaza-te cu mult mult putty si ar cam trebui regravate aripile. Sunt destul de incomplete, iar imbinarea aia de la mijlocul aripilor iese cam urat. Daca chituiesti, dupa aia trebuie sa gravezi iar zona (sa ramana santul), iar daca lasi nechituit arata nasol.

#10 Useril este offline   Anton 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 30-January 09
  • Location:Brasov

  Postat 02 May 2009 - 11:44 AM

Vezi postareaBazu, la 2 May 2009, 11:19, a spus:

Dragonu' asta e cu mari batai de cap. Eu o luasem pe cai gresite de la inceput si am improvizat si un post in spate. Daca vrei sa iasa ceva cat de cat corect inarmeaza-te cu mult mult putty si ar cam trebui regravate aripile. Sunt destul de incomplete, iar imbinarea aia de la mijlocul aripilor iese cam urat. Daca chituiesti, dupa aia trebuie sa gravezi iar zona (sa ramana santul), iar daca lasi nechituit arata nasol.


Pai no inseamna ca si eu am luat-o pe cai gresite :lol: ca m-am apucat sa fac postul de mitralior in spate, ..... inca nu m-am apucat de gravat ca sunt la partea cu bagat putty, slefuit si bagat mult plumb. Pai no am ceva de lucru dar meita e o macheta frumosa si sarind peste cateva mici inconveniente este chiar o macheta reusita :lol: . Daca ai terminat-o poate pui niste poze cu ea sa ne clatim si noi ochii.....

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 May 2009 - 02:02 PM

Anton, stai linistit. Fa-o cum iti place tie, oricum nu te poate contrazice nimeni! :lol:
Deoarece ai nevoie de mult plumb, incearca sa pui plumb masiv, nu alice. Monteza provizoriu toate partile din spate cu banda adeziva sau patafix, pune jambele sau doua scobitori in locul lor, apoi pune o bucata de plumb mai maricica in zoma botului si a baii trenului de bot si taie/adsauga pina obti echilibrul. Nu te lua dupa indicatiile din prospect, oricum sunt date la plezneala!

#12 Useril este offline   Anton 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 30-January 09
  • Location:Brasov

Postat 04 May 2009 - 09:52 AM

Da corect, numai ca in moment-ul in care ai pretentia sa fie cat de cat corect atunci trebuie sa mai inclini urechea si sa mai asculti si de sfaturile celorlalti.......plumb am adaugat deja in varful avionului numai ca spatiul este destul de limitat, am mai bagat si in spatele baii trenului de aterizare din fata dar nici acolo se pare ca nu a intrat o cantitate care sa conteze si singurul loc unde mai pot baga este in partea din fata a motoarelor (am ramas fara plumb si cam trebuie sa fac o vizita la magazinul de pescuit :lol: ). Oricum in instructiuni nu exista vreo referire la necesitatea adaugarii unei greutati pt. al echilibra (sa nu stea ca boul pe coada :lol: ) si nu numai, am ceva piese care imi figureaza ca ar trebui sa le montez dar inca nu am descoperit unde...... O sa postez ceva poze cand ajung acasa.

Ps. merci pt. raspunsuri :lol:

#13 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 09 May 2009 - 06:58 PM

Am niste intrebari care, zic eu, l-ar interesa si pe Anton. Sper sa nu deranjez. Heinkelul meu nu este gata; acum cand sa montez antenele am observat ca la unele versiuni antenele din fata sunt montate la 45 de grade, iar la alte versiuni perpendiculare pe axa orizontala. La varianta B cum ar trebui montate? Iar vopsirea lor era intotdeauna asa: benzi alb-rosii pe jumatatea de jos a celor 2 perechi de jos din bot, iar restul cu negru? Cine stie cum exact vine montata antena din coada? Deasupra luminii de pozitie sau in continuarea ei?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: he219_9.jpg
  • Imagine atasata: He219_A7_2s.jpg
  • Imagine atasata: he219_7.jpg

Aceasta postare a fost editata de Bazu: 09 May 2009 - 07:13 PM


#14 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2009 - 07:23 PM

Bazu, treaba cu antenele (unele la verticala, altele la 45 de grade) se datoreaza diferentei intre echipamentele radar. O sa caut prin documentatii, nu stiu pe de rost care FuG cum era.
Nu toate aveau vopsite benzile rosu-alb jos (benzile erau ca sa nu dea peste antene personalul de sol). Uneori lipseau cu totul. Antenele nu erau vopsite, ci erau lasate 'natur' din cate stiu. E o culoare metalica inchisa (merg vopsite cu 'gun metal').

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 May 2009 - 08:27 PM

Au fost chiar patru tipuri de antene: perpendiculare pe sol mari, perpendiculare pe sol mici, mari perpendiculare pe sol si in centru botului unele mici si cele inclinate, asta, cum zicea si Cartula, functie de tipul radarului.
Ca sa nu gresesti la antene ar trebui sa te iei dupa poze.
Eu pot sa-ti dau niste sugestii:
- DV+DI, mari perependiculare pe sol
- un A5/R1 (DV+DL) antene mari + antene mici mijlocul botului (FuG21 si FuG220)
- un DV+CH, antene mari perpendiculare pe sol
- un A5/R2, (G9+CL) antene mari, inclinate (Fug 220)
-un A (WNr 190176) antene mari perpendiculare pe sol
- un alt A, antene mari + antene mici pe centrul botului
Sau
- A0/R1 - R3: FuG212C1
- A0/R6: FuG212C1 si GuG 220
- A2/R1, A2/R2, A5/R2,A5/R3, A5/R4, A6, A7/R1 - R4: FuG220
- A5/R1: FuG212 si FuG 220
Antena din coada nu era la toate aparatele (in pozele pe care le am, nu are acea antena, sau ma rog, nu este vizibila), din pacate nu pot preciza care aveau si care nu, probabil cele cu FuG 212, era montata in continuarea luminii de pozitie.

#16 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 09 May 2009 - 09:03 PM

Versiuni de echipare radar (si nu numai) :
Imagine atasata: he_219.jpg
Imagine atasata: variante_radar.jpg

Ceva planse :
Imagine atasata: avia209.JPGImagine atasata: avia211.JPG

O axonometrie de A5 :
Imagine atasata: he219_2.JPG

O imagine din Anglia :
Imagine atasata: he219_7.jpg

#17 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 09 May 2009 - 09:14 PM

Va multumesc mult pentru raspunsuri :spiteful: :unsure:

#18 Useril este offline   Anton 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 30-January 09
  • Location:Brasov

Postat 13 May 2009 - 10:30 AM

O da asa mai merge.....Bazu stai linistit orice intrebare si orice raspuns pe acest subiect sunt binevenite, eu inca nu am ajuns la stagiul de montat antenele si o sa o fac chiar inainte de vopsire (nu vreau sa le vatamez ca par destul de firave :unsure: )
Multumsc pt. informatii :spiteful:

#19 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 25 May 2009 - 05:44 PM

Salut
Cu scuzele de rigoare pentru Anton si de asemenea pentru Z-Mare (pentru intarzierea raspunsului), atasez cateva detalii cu masina care face subiectul topicului.

Imagine atasata: Untitled1.jpgImagine atasata: Untitled2.jpg
Imagine atasata: Untitled3.jpgImagine atasata: Untitled4.jpg

V-11 si V-17 :
Imagine atasata: V_11_seria_310189.jpgImagine atasata: V_17.jpg


La Rechlin in 1944 :
Imagine atasata: A_0__NchJG_10_la_Rechlin_1944.jpgImagine atasata: A_0_la_Rechlin_1944.jpgpg]]

In Marea Britanie- 1946 :
Imagine atasata: V_11_la_farnborough_1946.jpg

In SUA (versiunea A-0) :
Imagine atasata: A_0_sua.jpgImagine atasata: A_0_Sua_Freeman_Airf.Indiana.jpg

Ceva detalii la cockpit, tren, etc :
Imagine atasata: cockpit_1.jpgImagine atasata: cockpit_2.jpg
Imagine atasata: cockpit_3.jpgImagine atasata: cockpit_4.jpg
Imagine atasata: cockpit_5.jpgImagine atasata: tren.jpg

Container si instalatia Fug 212/Fug 220
Imagine atasata: acrosaj.jpgImagine atasata: instalatia_fug_212_si_220.jpg


Si ceva planse...
Imagine atasata: 1.JPGImagine atasata: 2.JPG
Imagine atasata: 3.JPGImagine atasata: 4.JPG

Cockpit
Imagine atasata: cockpit_desen_1.jpgImagine atasata: cockpit_desen_2.jpg

Si din nou instalatia radar :
Imagine atasata: FuG_202.jpgImagine atasata: FuG_212_si_220_SN_2.jpg
Imagine atasata: FuG_212_si_220_SN_2_cu_2.jpgImagine atasata: FuG_220_SN_2d_45_grade.jpgpg]

Surse :
Waffen Arsenal nr.73
Tornado-German night fighters-He-219

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 25 May 2009 - 05:45 PM


#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 May 2009 - 09:20 AM

Exelente imagini!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi