ce folositi la PE-uri?
#4
Postat 25 April 2009 - 09:54 PM
http://www.a2zeemodels.co.uk/gators-grip-h...glue-2042-p.asp
A venit in 8 zile la un cost super decent la transport.
#6
Postat 25 April 2009 - 10:21 PM
Dar daca poti comanda Gator Glue, comanda-l si pana soseste folosesti superglue. Am superglue de zeci de feluri, grosimi si timpi de prelucrare si niciunul nu m-a multumit...
#7
Postat 26 April 2009 - 09:16 AM
Super glue lichid se usuca mult prea repede si nu mai ai timp de pozitionare.
-Si inca ceva, inainte de lipire incearca sa cureti putin PE-urile cu un degresant pentru un contact mai bun.
Succes!
#10
Postat 28 April 2009 - 09:30 PM
edwaits, la 28 Apr 2009, 20:28, a spus:
Eu nu pot sa-ti spun daca este bun sau nu cel de la Parc Models si oricum nu este pe stoc nicio varianta, dar la Hobbyx gasesti asta: Cleste photoetch
Vezi daca iti este util. Pentru indoit photoetch-uri eu folosesc o rigla de metal (pentru croitorie) si un cutit de modelism cu lama mai uzata. Stiu ca metoda nu este chiar ok dar pina acum rezultatele sunt bune. Daca dau in timp de photoetch-uri mai complicate este posibil sa fiu nevoit sa cumpar un bender sau un cleste Tamiya...
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 28 April 2009 - 09:31 PM
#11
Postat 30 April 2009 - 12:29 PM
Incearca sa iei legatura cu Radub, a facut si el un "abcant" foarte bun, poate mai are sau te indruma de unde poti procura unul.
#12
Postat 30 April 2009 - 01:20 PM
Z-mare, la 30 Apr 2009, 11:29, a spus:
Incearca sa iei legatura cu Radub, a facut si el un "abcant" foarte bun, poate mai are sau te indruma de unde poti procura unul.
Multumesc pentru recomendare Z-mare. Da mai am scule de 5 centimetri, cele de 10 centimetri vor fin stoc saptamana viitoare. Se gasesc la magazinul meu http://www.radubstore.com/
Alternativ, luati legatura cu Olaf care vinde produsele mele prin magazinul lui www.machete.ro
Uite si o mica demonstratie cu scula de 10 centimetri. http://www.youtube.c...h?v=SNxihh-86kc
Pentru curbarea alamei (adica sa faci cilindri) nu iti trebuie scule specializate. Tot ce iti trebuie e o radiera si un cilindru de metal. Incalzeste piesa (nu toata coala, doar piesa respectiva) cu o bricheta sau o lumanare, apoi las-o sa se raceasca la aer (nu e nevoie sa o racesti in apa). Cand s-a racit, pune piesa pe radiera si apasa cu cilindrul metalic in timp ce il rotesti (ca un facalet cand faci aluat). Piesa se va curba. Alternand presiunea, diametrul clindrului (si schimband cauciucul/radiera cu ceva mai dur sai mai moale) vei obtine diferite rezultate. Ca astfel de "cilindri" eu folosesc orice, de la manerele pilelor, capetele lise ale spiralelor, pana la bare de metal de diferite dimensiuni.
Lipitul pieselor fotodecupate nu e un secret. Totul depinde de destinatia finala a piesei. Daca e o piesa ca parte dintr-un ansamblu de rezistenta care e supus la presiune/tensiune precum de exemplu stalpii antenelor de pe vapoare de care se prind fire tensionate, sau structura unei aripi/fuselaj la vreun model gen "schelet" atunci recomand sa folositi aliaje de lipire, pasta de lipire si un letcon. Dar astfel de cazuri sunt rare. Lipirea cu fludir si letconul este un standard pentru constructii feroviare din piese fotodecupate.
Daca e vorba de panouri de bord, structuri interne, chestii care nu sunt supuse nici unui fel de presiune si care nu pot fi atinse, atunci recomand Future/Klear sau chiar lacuri transparente. merge orice fel de adeziv de fapt, dar Klear iti permite mai mult timp de lucru, mai ales cand ai de aliniat gaurile pentru instrumente cu filmul de dedesupt.
Daca e vorba de piese exterioare care pot fi atinse precum colimatoare de mitraliera, antene, etc. atunci cel mai iportant lucri e sa dai o gaura cu un spiral fin si sa pui piesa in acea gaura - ii va da o rezistenta cu mult mai mare. Astea se lipesc cu cianoacrilat (Superglue, Loctite, UHU, picatura, nu conteaza). Un secret e sa folositi minimul necesar de adeziv. Cianoacrilatul nu este mai efectiv daca e mai mult ci dimpotriva.
Daca e vorba de detalii mari si plate care trebuie lipite pe plastic, de genul panouri de armura, ranforsari de fuselaj, etc. la astea merge perfect prenadez (sau UHU Alleskleber, Bostic All Pupose Glue, stiti la ce ma refer, din ala gumos care miroase a Duco). Se pune prenadezul pe piesa de alama, de preferat cu o pensula, si se lasa vreo 15 minute pana ce devine lipicios apoi se aplica ca o eticheta. Din nou, secretul e sa pui minimul necesar, destul cat sa acopere zona de lipit cu un strat uniform. Prea mult se va revarsa pe la margini.
HTH,
Radu
#15
Postat 01 May 2009 - 01:59 PM
Z-mare, la 1 May 2009, 11:53, a spus:
Merge si daca il dai doar pe o suprafata. O alta optine este sa folosesti banda adeziva cu doua fetze. Acum ma refer strict la piese cu suprafete mari. Motivul este simplu. Sa zicem ca vrei sa folosesti cianoacrilat. Asta, asa cum am zis, trebuie sa fie pus foarte putin (ca mult strica, si nici nu este mai efectiv). Daca pui cianoacrilat pe o piesa de marimea unui timbru, carte de joc sau coala A5 (am asa o sectiune de portavion) atunci pana ce acoperi toata suprafata, se usuca in locul de unde ai inceput. De aia e de preferat un adeziv lipicios care nu se "activeaza" decat daca e presat. Cu acel prenadez, piesa devine ca o eticheta autoadeziva. Eduard are acum astfel de piese.
Radu
#17
Postat 01 May 2009 - 03:15 PM
alin105, la 1 May 2009, 13:41, a spus:
Cu alama neprelucrata, adica alama care nu are santuri de indoire, se poate indoi alama de maxim 0.2mm si se obtine un cant destul de bun bine definit. La grosimi mai mari, cantul devine din ce in ce mai grosolan.
Acea scula a fost creata in mod special ca sa fie folosita numai cu piese fotodecupate si merge numai cu acele piese care au fost gandite de la bun inceput sa fie indoite. Si scula de 10 centimetri si scula de 5 centimetri sunt facute din material de aceeasi grosime, deci dimensiunea (10 sau 5) se refera strict doar la lungimea maxima a piesei care poate fi indoita, si nu indica nicidecum vreo diferenta legata de rezistenta sculei.
Radu
#19
Postat 01 March 2012 - 04:52 PM
- PE nu se taie pe o suprafata moale, se pot deforma. O placa de stica, otel sau textolit sunt cele mai bune. Taietura se poate face astfel cit mai aproape de piesa, inlaturinsu-se astfel "mustatile" aproape 100%. Sunt piese extrem de mici la care aceste mustati nu mai pot fi indepartate prin pilire.
- supergue nu se pune pe hirtie, este abosrbit de aceasta. O bucatica de tabla, pertinax sau sticlotextolit sunt mult mai utile
- atentie la operatie de "decalire" a PE-urilor, uneori poate produce deformari ireversibile la piesele delicate!
- pentru indoire in acel aparat, este mult mai buna o lama de cuter.