Romulus, la 18 Dec 2009, 12:24, a spus:
Acum cred ca il pun in cutia cu stricaciuni... :(
Eagle Strike sustine ca schma lor e facuta la capturarea avionului in Germania, dupa capitulare (Neubiberg, May 1945)... :( Fir-ar mama lui de avion. :(
Ce suparat sunt...
Romulus, nu fi suparat si nu pune macheta in cutia de stricaciuni. Precum stiu eu in perioada aceasta Bf-urile maghiare aveau inele galbene pe bot si nu toata suprafata capotei era vopsita galben. Acest mod de identificare (inel galben pe bot si suprafata ce se misca pe coada - nu cunosc cuvantul potrivit, va rog sa ma iertati - vopsita galben - de obicei cu partea unde era numarul WNr lasata nevopsit) era introdus in 1945, pe la sfarsitul razboiului. Regulamentul prescria ca un inel galben de ... cm (nu-mi reamintesc masura exacta - am informatia acasa, dar acum sunt la servici) trebuie pus pe bot. Se pare ca regulamentul nu era precis cu privinta la plasamentul exact al inelului, fiindca pe cele mai multe avioane inelul acesta era pus pe partea din fata a botului (incepind direct unde incepe botul), dar erau niste exceptii, cum si avionul "16 negru" la care inelul era pus mai in spate.
Stiam si eu poza cu "16 negru" pusa aici pe forum (ai dreptate - pozele astea erau facute la Neubiberg dupa capitulare. Majoritatea Bf-urilor maghiare erau incendiate in Raffelding de catre personalul maghiar inainte de capitulare ca sa nu ajunga in mainile adversarilor). Deci cunosc poza, dar vazind-o acum si asa pe forum observ si eu ca ceva nu e in regula cu inelul. Pe poza asta nu se vede clar inelul. Stiu ca nu e destul daca spun ca asta este un "fapt stiut" aici la noi (Ungaria) ca "16 negru" era cel cu inelul mai in spate - dar (legea lui Murphy) nu gasesc dovada nicaieri acum. Dar ma uit, si daca am dovezi, vin inapoi. Pina atunci nu te dezamagi, fiindca dupa regulament, acolo trebuia sa fie un inel (capota complet galbena era folosita numai la inceput, pe frontul sovietic).
Roland