Forum Machete,Modelism,Hobby: Vedetele de siguranta - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Vedetele de siguranta Constructie pas cu pas

#1 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 14 April 2009 - 06:56 PM

Salutare tuturor,

Cu permisiunea dvs. doresc sa aduc in forum un subiect din istoria Marinei Romane:vedetele de siguranta.
Acest tip de nava mi s-a parut foarte interesant si daca la prima vedere privind planul desenat(in doua dimensiuni sa zicem), nu pare cine stie ce, pe parcurs, cand incepe sa prinda forma devine zic eu un subiect atractiv.
Cum cei pasionati de modelism cunosc deja despre ce e vorba voi trece la modelul meu.
Lucrez dupa un plan al Dlui. Craciunoiu din cartea "Navomodele Vechi nave romanesti", aparuta in 1979.La momentul inceperii lucrarii nu am avut alta sursa de informare decat plansele cartii;apoi am descoperit forumul si modelisti pasionati care m-au ajutat cu poze, si explicatii din propriile surse.Nu vreau sa para un sablon dar trebuie sa spun ca le multumesc si pe aceasta cale.Ca atare sunt o serie de greseli la care nu mai am ce face dar cred ca groso modo modelul e nava ce a existat in realitate.
E facuta pe coaste din carton, cu chila intarita cu o fila de lemn.Le-am acoperit cu file de 1mm, grosime, chituita si vopsea acrilica.Materialul folosit e carton, lemn si plastic.Puntea ca si platforma tunului si de la pupa sunt lemn natur.Elementele de suprastructura, plastic.
Cum e prima data cand postez ceva nu stiu, ce sa mai adaug.
Mai adaug ca intre timp, am mai evoluat si voi pune evident si alte poze(ptr. claritatea pozelor imi cer scuze, dar e un mobil, insa ma voi stradui mai mult la pozat).
Sper ca nu am maltratat prea tare...istoria, sau... vedeta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Vedere_sus_tribord.jpg
  • Imagine atasata: Vedere__pupa.jpg
  • Imagine atasata: Vedere_pupa__2.jpg
  • Imagine atasata: Vedere_prova.jpg


#2 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 15 April 2009 - 09:15 AM

buna, frigate

Modelul pe care l-ai ales si pe care ai inceput sa-l construiesti este unul foarte frumos. Pacat ca rezolutia pozelor atasate de catre tine nu este rezonabila, dar sper ca acest lucru sa fie remediat in curand. Poate din cauza aceasta (rezolutiei) nici lumea nu se inghesuie cu comentarile la modelul construit de tine.

Oricum intrucat noi am mai discutat si pe mail imi fac "curaj" si o sa-mi expun parerile mele despre model.

- Opinia generala despre model este una buna, ca si puncte tari, la prima vedere imi place forma corpului navei, etrava (pintenul), in special, ti-a iesit destul de bine, puntea la fel. Imi place cum ai facut acel gratar de la pupa, metoda pe care zic eu ca ar trebui sa o detaliezi in cadrul acestui topic. Hublourile navei, sunt curios cum le-ai executat si "puntea" tunului.

- Ca si puncte slabe as adauga, cele doua cosuri de fum, nu ca si executie ca si inaltime, dupa cum ti-am mai zis sunt prea inalte fata de corpul navei, parca sunt la alta scara...acum ar fi bine daca un membru al forumui ar putea sa-ti dea niste sfaturi in legatura cu remedierea acestei probleme, e pacat de nava...

- Totodata ar trebui s apomenesc aici si de problema legata de constructia suportului pentru cele 2 torpile automobile, pentru ca in planurile revistei modelism si a cartii domnului Craciunoiu nu sunt detaliate. Poate isi face cineva un pustiu de bine si te ajuta cu detalii, mai ales din cate am inteles ca planurile acestor vedete s-ar afla la arhivele statului din Bucuresti si nu s-au pierdut. Eu voi cauta in continuare sa te ajut cu poze, exemple...numai radbare sa fie.

Bafta si spor la munca...

PS..."mai asteptam si alte poze, cat mai detaliate"

#3 Useril este offline   KNO3 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 18-February 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Navomodele și mașini cu aburi

Postat 15 April 2009 - 11:22 AM

Salut!

Imi place tipul de nava pe care ai ales-o. Din pacate pozele tale sunt neclare si nu se pot aprecia detaliile. Nu ai putea face unele mai bune?

#4 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 15 April 2009 - 02:43 PM

Vezi postareaKNO3, la 15 Apr 2009, 11:22, a spus:

Salut!

Imi place tipul de nava pe care ai ales-o. Din pacate pozele tale sunt neclare si nu se pot aprecia detaliile. Nu ai putea face unele mai bune?


Ma voi stradui, dar tot cu un mobil.Nu am altceva de moment.Sper ca urmatoarele sa fie mai bune , ptr. ca vreau sa pun ce am mai progresat.
Multumesc.

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 15 Apr 2009, 09:15, a spus:

buna, frigate

Modelul pe care l-ai ales si pe care ai inceput sa-l construiesti este unul foarte frumos. Pacat ca rezolutia pozelor atasate de catre tine nu este rezonabila, dar sper ca acest lucru sa fie remediat in curand. Poate din cauza aceasta (rezolutiei) nici lumea nu se inghesuie cu comentarile la modelul construit de tine.

Oricum intrucat noi am mai discutat si pe mail imi fac "curaj" si o sa-mi expun parerile mele despre model.

- Opinia generala despre model este una buna, ca si puncte tari, la prima vedere imi place forma corpului navei, etrava (pintenul), in special, ti-a iesit destul de bine, puntea la fel. Imi place cum ai facut acel gratar de la pupa, metoda pe care zic eu ca ar trebui sa o detaliezi in cadrul acestui topic. Hublourile navei, sunt curios cum le-ai executat si "puntea" tunului.

- Ca si puncte slabe as adauga, cele doua cosuri de fum, nu ca si executie ca si inaltime, dupa cum ti-am mai zis sunt prea inalte fata de corpul navei, parca sunt la alta scara...acum ar fi bine daca un membru al forumui ar putea sa-ti dea niste sfaturi in legatura cu remedierea acestei probleme, e pacat de nava...

- Totodata ar trebui s apomenesc aici si de problema legata de constructia suportului pentru cele 2 torpile automobile, pentru ca in planurile revistei modelism si a cartii domnului Craciunoiu nu sunt detaliate. Poate isi face cineva un pustiu de bine si te ajuta cu detalii, mai ales din cate am inteles ca planurile acestor vedete s-ar afla la arhivele statului din Bucuresti si nu s-au pierdut. Eu voi cauta in continuare sa te ajut cu poze, exemple...numai radbare sa fie.

Bafta si spor la munca...

PS..."mai asteptam si alte poze, cat mai detaliate"



Multumesc,
Cum mai am de lucru cu alte piese , poate apare sisuportul intre timp.

#5 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 15 April 2009 - 05:13 PM

Vezi postareafrigate-264, la 14 Apr 2009, 18:56, a spus:

Salutare tuturor,

Cu permisiunea dvs. doresc sa aduc in forum un subiect din istoria Marinei Romane:vedetele de siguranta.
Acest tip de nava mi s-a parut foarte interesant si daca la prima vedere privind planul desenat(in doua dimensiuni sa zicem), nu pare cine stie ce, pe parcurs, cand incepe sa prinda forma devine zic eu un subiect atractiv.
Cum cei pasionati de modelism cunosc deja despre ce e vorba voi trece la modelul meu.
Lucrez dupa un plan al Dlui. Craciunoiu din cartea "Navomodele Vechi nave romanesti", aparuta in 1979.La momentul inceperii lucrarii nu am avut alta sursa de informare decat plansele cartii;apoi am descoperit forumul si modelisti pasionati care m-au ajutat cu poze, si explicatii din propriile surse.Nu vreau sa para un sablon dar trebuie sa spun ca le multumesc si pe aceasta cale.Ca atare sunt o serie de greseli la care nu mai am ce face dar cred ca groso modo modelul e nava ce a existat in realitate.
E facuta pe coaste din carton, cu chila intarita cu o fila de lemn.Le-am acoperit cu file de 1mm, grosime, chituita si vopsea acrilica.Materialul folosit e carton, lemn si plastic.Puntea ca si platforma tunului si de la pupa sunt lemn natur.Elementele de suprastructura, plastic.
Cum e prima data cand postez ceva nu stiu, ce sa mai adaug.
Mai adaug ca intre timp, am mai evoluat si voi pune evident si alte poze(ptr. claritatea pozelor imi cer scuze, dar e un mobil, insa ma voi stradui mai mult la pozat).
Sper ca nu am maltratat prea tare...istoria, sau... vedeta.


Revin cu noi postari.Nu sunt mai grozave decit cele anterioare dar se vede ca am vopsit reflectorul si tunul(voi mai insista sa scot o poza mai clara cu el), au aparut noi elemente pe punte si intre timp s-au "nascut" si pestisorii(TORPILELE).Aici baiu ii mare.Nu pot sa, ma dumiresc asupra sistemului de prindere/lansare.Daca cineva ma poate ajuta cu un desen sau un plan ias ramane indatorat:din planul ce-l am si pozele de la alti pasionati nu reusesc totusi sa ma dumiresc, asupra acestui sistem/mecanism.
Evident progresul nu a fost de pe o zi pe alta.Primele poze sunt ma vechi.Am incercat un prim plan cu platforma tunului, voi mai insista pana iasa ceva ca lumea.

Vezi postareafrigate-264, la 15 Apr 2009, 16:53, a spus:

Revin cu noi postari.Nu sunt mai grozave decit cele anterioare dar se vede ca am vopsit reflectorul si tunul(voi mai insista sa scot o poza mai clara cu el), au aparut noi elemente pe punte si intre timp s-au "nascut" si pestisorii(TORPILELE).Aici baiu ii mare.Nu pot sa, ma dumiresc asupra sistemului de prindere/lansare.Daca cineva ma poate ajuta cu un desen sau un plan ias ramane indatorat:din planul ce-l am si pozele de la alti pasionati nu reusesc totusi sa ma dumiresc, asupra acestui sistem/mecanism.
Evident progresul nu a fost de pe o zi pe alta.Primele poze sunt ma vechi.Am incercat un prim plan cu platforma tunului, voi mai insista pana iasa ceva ca lumea.

alta...

Vezi postareafrigate-264, la 15 Apr 2009, 17:02, a spus:

Revin cu noi postari.Nu sunt mai grozave decit cele anterioare dar se vede ca am vopsit reflectorul si tunul(voi mai insista sa scot o poza mai clara cu el), au aparut noi elemente pe punte si intre timp s-au "nascut" si pestisorii(TORPILELE).Aici baiu ii mare.Nu pot sa, ma dumiresc asupra sistemului de prindere/lansare.Daca cineva ma poate ajuta cu un desen sau un plan ias ramane indatorat:din planul ce-l am si pozele de la alti pasionati nu reusesc totusi sa ma dumiresc, asupra acestui sistem/mecanism.
Evident progresul nu a fost de pe o zi pe alta.Primele poze sunt ma vechi.Am incercat un prim plan cu platforma tunului, voi mai insista pana iasa ceva ca lumea.
alta...


Deci asa cum se vede in planul cu care am plecat la drum cosurile sunt ...inalte.Ulterior dupa ce am mai primit noi poze am vazut si eu dar, nu mai pot regla nimic.Daca incerc dezlipirea lor voi distruge tot.Puntea are grosimea cam de 1mm, si liptura e cu super glue.
In privinta gratarului e munca de chinez.Adica am slefuit o bagheta pana am obtinut acele file f. fine.Le-am lipit in cruce sa zic la o distanta cit mai mica posibil si apoi am slefuit tot ansamblul si pe o fata si pe alta pina am obtinut ce se vede.I-am dat roata cu o banda fina de lemn(din acelea ce se folosesc in timplarie ptr. mici reglaje, avind o fata de lemn si pe cealalta adeziv.Am slefuit pina am eliminat adezivul, am lipit-o si apoi am slefuit din nou sa o aduc la grosimea necesara.Cam acelasi lucru si la platforma tutnului.Am folosit file de lemn ca la punte si apoi am slefuit pina la grosimea necesara.Apoi aceasi poveste cu banda de lemn, cu care i-am dat roata.Am vrut si aici sa pun gratar, dar efectiv cu doua gratare(babord si tribord) mi s-a parut o munca pina la... calendele grecesti.Asa ca am continuat tot cu file, pina am realizat platforma asa cum se vede.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Foto0049.jpg
  • Imagine atasata: Foto0044.jpg
  • Imagine atasata: Foto0046.jpg
  • Imagine atasata: Foto0049.jpg
  • Imagine atasata: Foto0043.jpg

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 15 April 2009 - 04:57 PM


#6 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 15 April 2009 - 07:29 PM

buna seara,

Acum am vazut pe plansele de sub macheta ce cosuri inalte are planul vedetei.

daca te uiti bine la poze vei vedea ca mobilul tau fotografiaza foarte bine, obiectele care se afla la cel putin 1 m de aparat...eu zic sa te folosesti de acest lucru...si sa potrivesti rezolutia maxima la poze...

pana atunci uite o poza cu mai multe MTB-uri englezesti foarte asemanatoare si o vedeta cu suporti "port-torpila" asemanatori



PS..."daca vrei sa raspunzi fara sa te citezi, poti folosi functia REPLY, de la ultimul topic...daca vrei sa citezi pe cineva, folosesti functia QUOTE, tot de acolo"

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MTB_S_OF_CHANNEL_SQUADRON.jpg
  • Imagine atasata: tboat3.jpg

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 15 April 2009 - 07:33 PM


#7 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 15 April 2009 - 07:46 PM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 15 Apr 2009, 19:29, a spus:

buna seara,

Acum am vazut pe plansele de sub macheta ce cosuri inalte are planul vedetei.

daca te uiti bine la poze vei vedea ca mobilul tau fotografiaza foarte bine, obiectele care se afla la cel putin 1 m de aparat...eu zic sa te folosesti de acest lucru...si sa potrivesti rezolutia maxima la poze...

pana atunci uite o poza cu mai multe MTB-uri englezesti foarte asemanatoare si o vedeta cu suporti "port-torpila" asemanatori
PS..."daca vrei sa raspunzi fara sa te citezi, poti folosi functia REPLY, de la ultimul topic...daca vrei sa citezi pe cineva, folosesti functia QUOTE, tot de acolo"


Multumesc de poze.Astea le-am gasit si eu, printre altele, asa ca ceva de aici, ceva de acolo si voi face... proprii mei suporti.

#8 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 15 April 2009 - 08:59 PM

Cosurile sunt in regula privind inaltimea, poate ar fi trebuit un piiiiic mai late. Cruceta mai trebuie ridicata pana imediat sub felinarul de catarg, poate si fiind prea jos da iluzia ca ar fi cosurile prea inalte. In privinta instalatiei de lansat torpilele, recunosc, explicatiile din carte sunt atat de ample incat aproape nici nu mai e nevoie sa o faci. Banuiesc ca ar fi vorba de 2 brate prinse cu un sistem de balamale de copastie si arcuite dupa diametrul torpilei, alcatuind un soi de cavalet basculant ce se manevra cu ajutorul unor palancuri (scripeti) de la bord cam in genul gruielor gravitationale. Am vazut pe undeva asa ceva dar nu mai stiu pe unde si la ce nava.

#9 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 15 April 2009 - 09:56 PM

Vezi postareatraian, la 15 Apr 2009, 20:59, a spus:

Cosurile sunt in regula privind inaltimea, poate ar fi trebuit un piiiiic mai late. Cruceta mai trebuie ridicata pana imediat sub felinarul de catarg, poate si fiind prea jos da iluzia ca ar fi cosurile prea inalte. In privinta instalatiei de lansat torpilele, recunosc, explicatiile din carte sunt atat de ample incat aproape nici nu mai e nevoie sa o faci. Banuiesc ca ar fi vorba de 2 brate prinse cu un sistem de balamale de copastie si arcuite dupa diametrul torpilei, alcatuind un soi de cavalet basculant ce se manevra cu ajutorul unor palancuri (scripeti) de la bord cam in genul gruielor gravitationale. Am vazut pe undeva asa ceva dar nu mai stiu pe unde si la ce nava.


Cruceta!!!Asta chiar mi-a scapat din vedere, puteam sa o reglez dupa ce am primit pozele de la Claudiu.Dar cum planul nu are o vedere prova sau pupa, am pierdut-o efectiv ....Insa asa cum am aratat mai sus fiind multe elemente la grosimi intre plus/minus 1mm(punte, platforma, gratar, arbore, tot modelul avind 30cm),lipite cu super glue, nu vad decit o singura solutie:multi vad, putini pricep.Sper ca dupa ce tot ansamblul(arbore plus manevre) va fi gata sa arate un pic altfel.
Acum ca tu esti cu veliere, daca ai lucrat la scara mica vreodata, cum ai rezolvat problema rai-urilor?Eu ar trebui sa le fac cam de 1 mm, in diametru???(chiar ceva mai mici).
A lucrat careva din voi "chinezarii" de astea?
Alte intrebari:in poze apar doua drapele, la pupa tricolorul, dar la prova???cum erau vopsite torpilele la acea epoca?

Multumesc anticipat de ajutor.
Spor la modelat

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 15 April 2009 - 10:00 PM


#10 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 16 April 2009 - 02:56 AM

In general planurile livrate de ,,pravalia'' Modelism au o multime de deficiente fapt care pe mine m-a determinat de mult timp sa ma orientez spre alte piete. In cazul tau, daca vei analiza atent si indelungat pozitia si forma unor elemente doar din cele 2 vederi ale navei o sa ii dai de capat mai ales ca la modele dintr-o serie mai mare apar unele abateri de la planurile initiale de la o nava la alta.
Drapelele, care la nave se numesc pavilioane, cel din pupa e pavilionul national. La prova sau la cruceta se arboreaza flamura unitatii. Nu stiu daca in planurile tale figureaza dar la catarg mai e un baston cam de jumatate lungimea catargului si atasat de acesta in partea dinspre prova, sus de cruceta.
Torpilele de scondru erau vopsite rosu iar cele laterale cu galben. Tot cu galben erau vopsite si cosurile, la capatul de sus cu 2 inele rosii peste care era numarul unitatii alb cu chenar negru. Opera vie - rosu, opera moarta - negru. Catargul si picul - galben. Bastoanele prova si pupa - negru.
Cu raiurile treaba e putin mai complicata daca nu ai dotari cat de cat, mai ales la dimensiuni chinezesti. Avand in vedere dimensiunile si faptul ca manevrele nu sunt si neaparat functionale poti renunta la raiuri si sa faci macaraua ca format adica doar corpul sau capatana fara rai in care dai o gaura prin care trece manevra.

#11 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 16 April 2009 - 08:11 AM

am si eu 2 profile..cu coloratura vedetei, poate te ajuta la constructie

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: vedeta_siguranta_6.JPG

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 16 April 2009 - 08:11 AM


#12 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 16 April 2009 - 09:46 AM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 16 Apr 2009, 08:11, a spus:

am si eu 2 profile..cu coloratura vedetei, poate te ajuta la constructie


Mai ai multi... Asi.S-au ultimul il scoti cand termin?
Multumesc, aici cred ca sunt pe drumul bun.Insa daca nu erau pozele tale....

#13 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 16 April 2009 - 10:05 AM

Vezi postareatraian, la 16 Apr 2009, 02:56, a spus:

In general planurile livrate de ,,pravalia'' Modelism au o multime de deficiente fapt care pe mine m-a determinat de mult timp sa ma orientez spre alte piete. In cazul tau, daca vei analiza atent si indelungat pozitia si forma unor elemente doar din cele 2 vederi ale navei o sa ii dai de capat mai ales ca la modele dintr-o serie mai mare apar unele abateri de la planurile initiale de la o nava la alta.
Drapelele, care la nave se numesc pavilioane, cel din pupa e pavilionul national. La prova sau la cruceta se arboreaza flamura unitatii. Nu stiu daca in planurile tale figureaza dar la catarg mai e un baston cam de jumatate lungimea catargului si atasat de acesta in partea dinspre prova, sus de cruceta.
Torpilele de scondru erau vopsite rosu iar cele laterale cu galben. Tot cu galben erau vopsite si cosurile, la capatul de sus cu 2 inele rosii peste care era numarul unitatii alb cu chenar negru. Opera vie - rosu, opera moarta - negru. Catargul si picul - galben. Bastoanele prova si pupa - negru.
Cu raiurile treaba e putin mai complicata daca nu ai dotari cat de cat, mai ales la dimensiuni chinezesti. Avand in vedere dimensiunile si faptul ca manevrele nu sunt si neaparat functionale poti renunta la raiuri si sa faci macaraua ca format adica doar corpul sau capatana fara rai in care dai o gaura prin care trece manevra.


Bastonul, ptr. arbore mai poate fi adaugat.Ca vopsire in pozele de la Claudiu apar doua variante, si am optat ptr. gri si la arbore.Am pus gri si la corpul navei ptr. ca in cartea cu planul Dl.Craciunoiu spune totul gri deschis(ce din poze nu mi s-a parut prea deschis) si atunci am optat ptr. aceasta nuanta, arborele era lemn natur si initial asa l-am facut.Insa am incercat sa pun pe el niste bratari ca sa fiu mai aproape de realitate.La vopsire s-a f... si atunci l-am vopsit in totalitate.Din materialul lui Claudiu nu mi se pare o optiune gresita.
Culorile ce apar in republicarea planului in revista Modelism, probabil le-a pus gindindu-se la schema de vopsire a navelor engleze ale epocii cu corpul, negru.
Dar dubiul meu este :torpile galbene?
Multumesc

#14 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 16 April 2009 - 10:46 AM

Nu vad sa fie nici o greseala in vopsirea corpului, si in Modelism apare o imagine in gri inafara celei de prezentare. Si pe mine ma deruteaza culoarea galbena a torpilelor dar tot acolo asa apar si cum repet, articolul ,,geme'' de amanunte, singura varianta e sa accepti ceea ce distinge retina din imaginile atasate.
Spor!

#15 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 16 April 2009 - 12:47 PM

Buna,

De cautat tot caut, si cum le gasesc o sa am grija sa le si primesti...eu sper sa nu termini vedeta pana atunci.
Torpilele cred ca nu erau galbene, chit ca asa apar si in planurile din revista modelism...mai degraba aveau culoarea alamei (cupru). Nu am prea vazut poze color din acele vremuri cu torpile, dar niciodata nu spune nicodata.

#16 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 16 April 2009 - 01:38 PM

Am mairi indoieli ca vei gasi planuri pentru torpila pe scondru.
Posibil sa mai fie ceva poze nepublicate ale acelui cap de torpila a cerei poza o ai deja repectiv asta:

Imagine postata

Am sa mai sap (cu slabe sperante) si poate in final gasim mai mult decat pana acum.
Daca nu te lamuresti ce si cum, fa torpila asa cum intelegi din desen.

In ceea ce priveste constructia ta de pana acum, pe langa cele deja scrise de colegi, iti recomand sa te apleci mai mult asupra puntii si a filelor acesteia.
Latimea lur este primul lucru care mi-a sarit in ochi si pe astea chiar nu aveai motive sa nu le faci ca in plan.
Te felicit pentru tema abordata si pentru felul ingrijit in care lucrezi.
Mi-a placut cum ti-a iesit coca. :whistle:
Sunt convins ca urmatoarea va fi si mai si.

Bafta!

#17 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 16 April 2009 - 04:07 PM

Vezi postareacrios, la 16 Apr 2009, 13:38, a spus:

Am mairi indoieli ca vei gasi planuri pentru torpila pe scondru.
Posibil sa mai fie ceva poze nepublicate ale acelui cap de torpila a cerei poza o ai deja repectiv asta:

Imagine postata

Am sa mai sap (cu slabe sperante) si poate in final gasim mai mult decat pana acum.
Daca nu te lamuresti ce si cum, fa torpila asa cum intelegi din desen.

In ceea ce priveste constructia ta de pana acum, pe langa cele deja scrise de colegi, iti recomand sa te apleci mai mult asupra puntii si a filelor acesteia.
Latimea lur este primul lucru care mi-a sarit in ochi si pe astea chiar nu aveai motive sa nu le faci ca in plan.
Te felicit pentru tema abordata si pentru felul ingrijit in care lucrezi.
Mi-a placut cum ti-a iesit coca. :whistle:
Sunt convins ca urmatoarea va fi si mai si.

Bafta!


Salutare Crios,

Da, sunt cam late, in plan real ar fi o latime de 20cm.Existau sau exista standarde privind latimea, scandurii de punte?
Dubiile nu sunt la torpila cu scondru, caut un desen sau un plan ptr. sistemul de prindere/lansare a torpilelor laterale, a acestei nave si a culorii torpilelor, aveau carcasa din alama si lasata la culoarea ei?La torpila cu scondru ma intrebam dupa cum am vazut in una din poze, daca scondrul era vopsit in doua culori alternative, ca la bastoanele de politie.Adica poate fi un alb-rosu, sau un alb-negru?
Multumesc.

#18 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 16 April 2009 - 07:29 PM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 16 Apr 2009, 13:47, a spus:

Torpilele cred ca nu erau galbene, chit ca asa apar si in planurile din revista modelism...mai degraba aveau culoarea alamei (cupru).


Cupru cu alama n-au aceiasi culoare (nefiind chiar acelasi material), culoarea alamei fiind mai degraba (oarecum) galben (din cauza alierii cuprului cu zincul), decat culoarea cuprului care se duce tare spre rosu. Cred ca ai vrut sa scri arama, dar sa vedem ce zice chiar autorul despre asta la pagina 96 a amintitei publicatii semnata Cristian Craciunoiu:

"Vedetele erau vopsite in gri-deschis, opera moarta si rosu-carmin opera vie Intre ele era linia de plutire alba. Torpilele si elicele erau din alama lustruita. Puntea din lemn natur, cu gratare, tot din placi din lemn, la fel catargul."

Intrucat nu am argumente a-l contrazice pe domnul Craciunoiu (care fie vorba intre noi, s-a cam documentat la faza asta), sunt nevoit sa merg pe mana lui si sa zic ca torpilele in discutie erau de tip autopropulsate clasice (inventate in 1867), avand invelisul din alama lustruita (adica galgen) . Daca s-ar fi referit la "alama rosie" ar fi folosit in text denumirea de tombac care intradevar este rosiatic.
Si citind cele de mai sus mai gasesc o hiba: catargul l-ai vopsit, frate Frigate-264, in culoarea operi moarte cand ar fi trebuit lasat lemn-natur.
Acum urmeaza sa incerc sa-ti gasesc (daca o fi pe undeva) si ceva plan sau schita de la sistemul de lansare descris in carte.

Filele puntii, in plan vad ca sunt 20 ceea ce raportat la latimea navei care era de 4 m imi spune ca ai dreptate: latimea scandurii era de 20 cm.
Problema e ca tu ai facut doar 14. Asta inseamna ca ale tale ar fi avut 28,57 ceea ce nu-i o dimensiune exagerat de mere doar ca eu am facut raportul cu suprastructurile si vizual vorbind nu da tocmai bine nici din punct de vedere estetic parand o chestie aplicata fortat peste coca aia care ti-a iesit atat de bine si facand ca suprastructurile sa para subdimensionate.
Spor la treaba si ..

Bafta!

#19 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 16 April 2009 - 10:01 PM

Vezi postareacrios, la 16 Apr 2009, 19:29, a spus:

Cupru cu alama n-au aceiasi culoare (nefiind chiar acelasi material), culoarea alamei fiind mai degraba (oarecum) galben (din cauza alierii cuprului cu zincul), decat culoarea cuprului care se duce tare spre rosu. Cred ca ai vrut sa scri arama, dar sa vedem ce zice chiar autorul despre asta la pagina 96 a amintitei publicatii semnata Cristian Craciunoiu:

"Vedetele erau vopsite in gri-deschis, opera moarta si rosu-carmin opera vie Intre ele era linia de plutire alba. Torpilele si elicele erau din alama lustruita. Puntea din lemn natur, cu gratare, tot din placi din lemn, la fel catargul."

Intrucat nu am argumente a-l contrazice pe domnul Craciunoiu (care fie vorba intre noi, s-a cam documentat la faza asta), sunt nevoit sa merg pe mana lui si sa zic ca torpilele in discutie erau de tip autopropulsate clasice (inventate in 1867), avand invelisul din alama lustruita (adica galgen) . Daca s-ar fi referit la "alama rosie" ar fi folosit in text denumirea de tombac care intradevar este rosiatic.
Si citind cele de mai sus mai gasesc o hiba: catargul l-ai vopsit, frate Frigate-264, in culoarea operi moarte cand ar fi trebuit lasat lemn-natur.
Acum urmeaza sa incerc sa-ti gasesc (daca o fi pe undeva) si ceva plan sau schita de la sistemul de lansare descris in carte.

Filele puntii, in plan vad ca sunt 20 ceea ce raportat la latimea navei care era de 4 m imi spune ca ai dreptate: latimea scandurii era de 20 cm.
Problema e ca tu ai facut doar 14. Asta inseamna ca ale tale ar fi avut 28,57 ceea ce nu-i o dimensiune exagerat de mere doar ca eu am facut raportul cu suprastructurile si vizual vorbind nu da tocmai bine nici din punct de vedere estetic parand o chestie aplicata fortat peste coca aia care ti-a iesit atat de bine si facand ca suprastructurile sa para subdimensionate.
Spor la treaba si ..

Bafta!


Salutare,

Nu contest ce zici si stiu ce spune cartea, perfecta dreptate ai, eu am aratat mai sus ce mi s-a intimplat si cum aici nu mai am ocazia sa merg la un club de modelim am postat tocmai ptr. a mai prinde cate ceva.Inveti din experienta si de la altii mai buni.Dar cu numaratul filelor... chiar e tare....K.O..
In privinta culorii catargului, mi s-a parut din aceasta fotografie ca nu era ceva batut in cuie; eu l-am interpretat ca vopsit.
Insusita teoria cu culoarea torpilei, si iti multumesc mult ptr. ajutor.Sper ca vei gasi ceva si cu sistemul acela de prindere.
Toate cele bune!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Vedeta_No.3.jpg


#20 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 16 April 2009 - 10:30 PM

eu deocamdata i-am gasit pe elevii astia mesterind la o torpila din acel model, si care are un suport asemnator, acum vezi tu (Frigate) cum le potrivesti :whistle:

si altii care incarcau torpilele pe nava

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: torp.jpg
  • Imagine atasata: kip1.jpg
  • Imagine atasata: kip2.jpg
  • Imagine atasata: kip3.jpg


Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi