Forum Machete,Modelism,Hobby: Vedetele de siguranta - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Vedetele de siguranta Constructie pas cu pas

#41 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 18 April 2009 - 02:54 PM

Vezi postareacrios, la 18 Apr 2009, 14:43, a spus:

Se mai intampla sa mi se spuna ca nu abordez teme romanesti pentru ca nu sunt suficient de patriot asa ca, preventiv, pentru cei ce ar avea in intentie sa scrie sau sa-mi spuna personal, am declarato eu direct in scris.
Am insa toata stima pentru toti cei care abordeaza teme romanesti indiferent de felul si calitatea executiei lor.

Bafta!


Nu te cunosc si nu mi-am propus asa ceva.Fiecare cu parerea lui, care parere trebuie respectata,....parerea mea.
Cele bune si sarbatori fericite.

#42 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 18 April 2009 - 03:29 PM

Vezi postareatraian, la 18 Apr 2009, 13:28, a spus:

Imaginea e a instalatiei prezentata in Modelism la planurile pentru constructia vedetei. Nu sunt date si detalii de ansamblu dar pe vederea lateral tribord a planului se distinge ceva asemanator iar in vederea de sus/punte e o idee a ceea ce ar trebui sa fie sistemul de manevrare.


Ai observat ca mai lipseste ceva din plan?Daca te uiti cu atentie la poza cu prim planul lansatorului, intre cosuri mai e o piesa destul de mare.Ce ar putea fi?

#43 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 18 April 2009 - 04:59 PM

Vezi postareacrios, la 18 Apr 2009, 15:00, a spus:

Pornind de la indiciul tau, Traian, am descoperit ca inca mai am numarul 1/1998 al revistei Modelism asa ca m-am jucat un pic cu nava intreaga din care am extras partea cu lansatorul si careia am incercat sa-i dau ceva mai multa claritate si contrast cat sa se vada cat mai bine lansatorul:

Atasament lans_torpila.jpg

Bafta!



Esti mai norocos, in revista mea cu toata bunavointa nu se distinge asa ceva in imaginea respectiva (chestie de tiparire) dar in esenta asta e. Pentru scara la care lucreaza frigate elementele zic eu sunt satisfacatoare iar pentru o scara mai mare,cu putina intuitie se poate rezolva si functional.
Spor!

#44 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 18 April 2009 - 05:31 PM

Daca te referi la vederea de sus/punte, intre cosuri e partea de sus a camasii caldarii (adica invelisul cazanului de presiune) cel putin din cata teorie de constructie a navei cunosc eu. Pare ca e piesa lipsa deoarece in plan apar de jur imprejur filele puntii iar respectiva e metalica. Tot intuitiv dupa indiciile planului are forma unei jumatati de cilindru, capatul dinspre pupa obic pana la punte iar cel dinspre prova doar cu o tesitura pe circumferinta pana la linia puntii tunului. Pe ea sunt fixati ochetii si tachetii pentru manevrele lansatorului. Despre asta e vorba?

#45 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 18 April 2009 - 06:24 PM

Vezi postareatraian, la 18 Apr 2009, 17:31, a spus:

Daca te referi la vederea de sus/punte, intre cosuri e partea de sus a camasii caldarii (adica invelisul cazanului de presiune) cel putin din cata teorie de constructie a navei cunosc eu. Pare ca e piesa lipsa deoarece in plan apar de jur imprejur filele puntii iar respectiva e metalica. Tot intuitiv dupa indiciile planului are forma unei jumatati de cilindru, capatul dinspre pupa obic pana la punte iar cel dinspre prova doar cu o tesitura pe circumferinta pana la linia puntii tunului. Pe ea sunt fixati ochetii si tachetii pentru manevrele lansatorului. Despre asta e vorba?


Ma refer la poza prelucrata de Crios.Priveste intre marinarul din dreptul cosului si cel din dreapta lui.Pe foto, ca planul e bine documentat.La vederea de sus printre altele vei vedea existenta tuturor filelor, puntii.Eu ma refer la fotografie.

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 18 April 2009 - 06:29 PM


#46 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 18 April 2009 - 06:52 PM

O sa ajung sa ma culc cu planurile sub perna. Fii bun, ai mila si desluseste-ma. Pune si tu o sagetica miiiica, mica sau un chenar ca am si eu niste limite rebusistice.

#47 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

  Postat 18 April 2009 - 07:39 PM

Vezi postareatraian, la 18 Apr 2009, 18:52, a spus:

O sa ajung sa ma culc cu planurile sub perna. Fii bun, ai mila si desluseste-ma. Pune si tu o sagetica miiiica, mica sau un chenar ca am si eu niste limite rebusistice.


Acum????????

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: lans_torpila__3.jpg


#48 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 18 April 2009 - 08:07 PM

Vezi postareafrigate-264, la 18 Apr 2009, 15:54, a spus:

Nu te cunosc si nu mi-am propus asa ceva.Fiecare cu parerea lui, care parere trebuie respectata,....parerea mea.

Fi linistit frate ca nu la tine ma refeream!

Vezi postareatraian, la 18 Apr 2009, 19:52, a spus:

Fii bun, ai mila si desluseste-ma. Pune si tu o sagetica miiiica, mica sau un chenar ca am si eu niste limite rebusistice.


Dap! Nici eu nu ma prind. :whistle:

Ceea ce mi se pare deosebit de interesant este ca pe planurile dupa care lucreaza Frigate cosurile sunt inalte (peste reflector), in revista pe care am amintito nu exista un plan lateral complet dar exista un profil (semnat Craciunoiu '98)in care cosul este aproape la fel de inalt ca si reflectorul (usor mai inalt fiind cosul), iar in profilele postate de Claudiu_ne2000 , inaltimea cosului este sub cea a reftectorului.
Uitandu-ma pe fotograii reiese ca doar profilele postate de Claudiu_ne2000 sunt corecte.

Bafta!



Oooo!
DA!
Buna intrebarea!
Initial am avut impresia ca este ceva dupa nava dar analizand fotografia, este evident ca se afla pe punte. Habar n-am ce poate fi.

Bafta!

#49 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 18 April 2009 - 09:43 PM

Am fost avansat?Multumesc!!!!

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 18 April 2009 - 09:44 PM


#50 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 18 April 2009 - 10:17 PM

Da,da!!! Acum am realizat si eu. E posibil sa fie ceva care nu stiu ce e. Dar tinand seama de practica folosita de santierele navale de a aduce inbunatatiri la productiile de serie fata de planul initial si de forma si pozitia obectului ar putea fi o cale de acces la sala masini mai ales ca are cam acelesi proportii cu ale unui stat de om. E doar o supozitie.
Crios -si da si nu fiindca e adevarat ca in fotografii cosurile sunt mai joase decat proiectorul dar in imaginea 1/2 corp lateral Tb livrata ca detaliu de plan constructiv, cea cu nr.4 , cosurile sunt ceva mai inalte. In privinta asta nu stiu daca poate fi considerata chiar greseala fiindca stiu din practica (iarasi e doar o supozitie - nu practica) ca la unele nave multi masinisti suprainalta evacuarile de la masina pentru a feri suprastructurile de fum si scantei. Aceeasi abordare apare si in cartea Corabii strabune. Deci intrebare intrebatoare: cum o fi??

Am terminat de lucrat un model super dupa planuri originale, tocmai l-am scos de pe banda.Regret din suflet ca nu va pot pune ceva imagini doar asa ca sa va inbolnavesc.Pot sa va zic doar ca pana mai ieri zicea ,,beeeeeeee'' si zburda pe langa muma-sa iar acum e patinat la cuptor si lacuit cu hrean.
Urmeaza botezul si lansarea.
Petrecere placuta va doresc!

#51 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 19 April 2009 - 03:25 AM

Vezi postareatraian, la 18 Apr 2009, 22:17, a spus:

Da,da!!! Acum am realizat si eu. E posibil sa fie ceva care nu stiu ce e. Dar tinand seama de practica folosita de santierele navale de a aduce inbunatatiri la productiile de serie fata de planul initial si de forma si pozitia obectului ar putea fi o cale de acces la sala masini mai ales ca are cam acelesi proportii cu ale unui stat de om. E doar o supozitie.
Crios -si da si nu fiindca e adevarat ca in fotografii cosurile sunt mai joase decat proiectorul dar in imaginea 1/2 corp lateral Tb livrata ca detaliu de plan constructiv, cea cu nr.4 , cosurile sunt ceva mai inalte. In privinta asta nu stiu daca poate fi considerata chiar greseala fiindca stiu din practica (iarasi e doar o supozitie - nu practica) ca la unele nave multi masinisti suprainalta evacuarile de la masina pentru a feri suprastructurile de fum si scantei. Aceeasi abordare apare si in cartea Corabii strabune. Deci intrebare intrebatoare: cum o fi??

Am terminat de lucrat un model super dupa planuri originale, tocmai l-am scos de pe banda.Regret din suflet ca nu va pot pune ceva imagini doar asa ca sa va inbolnavesc.Pot sa va zic doar ca pana mai ieri zicea ,,beeeeeeee'' si zburda pe langa muma-sa iar acum e patinat la cuptor si lacuit cu hrean.
Urmeaza botezul si lansarea.
Petrecere placuta va doresc!


Pluteste pe...VIN, sau e submavin???? :whistle:
Petrecere faina tuturor.

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 19 April 2009 - 03:26 AM


#52 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 19 April 2009 - 10:58 AM

Pluteste IN vin :whistle:
Si dat fiind multimea de idei creative acumulate (cred ca si Grigorescu tot asa lucra) ma produc in continuarea dezbaterii. Ce parere aveti, ar merge asa ceva?

Imagine atasata: nedenumit5a2.JPG

E cam ,,cubista'' dar tot arta ramane.

#53 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 19 April 2009 - 11:30 AM

Vezi postareatraian, la 19 Apr 2009, 10:58, a spus:

Pluteste IN vin :whistle:
Si dat fiind multimea de idei creative acumulate (cred ca si Grigorescu tot asa lucra) ma produc in continuarea dezbaterii. Ce parere aveti, ar merge asa ceva?

Atasament nedenumit5a2.JPG

E cam ,,cubista'' dar tot arta ramane.


Cam asa o vad si eu.Si probabil atunci, se elimina acel elemnt de suprastructura, si probabil, sistemul de lansare al torpilei s-a modificat si el, de la acel mecanism cu cabluri cum se vede in plan, la unul cu un fel de maneta care se actiona cu mana banuiesc, pastranduse suportul de baza, cum am vazut la MTB-urile engleze.
Dar toate aceste modificari au aparut in timp, conform necesitatilor si evolutiei armei si asa putem ajunge in WWII cu torpila.
Util este, ca toata aceasta "invartire" in jurul subiectului va ajuta alt modelist care va aborda aceasta tema:vedetele de siguranta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 1.jpg

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 19 April 2009 - 11:36 AM


#54 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 19 April 2009 - 01:16 PM

Poi DA! Si tot in idee trebuie sa vin cu o corectie.Specificasem la documentatie cartea Corabii strabune.Scuze, e vorba de Navomodele - Vechi nave romanesti.Pana azi am dezbatut doar dupa Modelism si amintiri dar profitand de o iluminare instantanee (ma mir de ce?) am scormonit prin biblioteca si am rasfoit cele doua carti. In ,,Corabii'' apare o imagine a vedetei, destul de clara, dar ca insotitoare de convoi. Subiectul e tratat de ,,Navomodele'' si acolo e specificat ca torpilele erau din alama. Totusi sunt diferente intre indicatiile de piturare din carte, care sunt cele mentionate de Crios si culorile adoptate in Modelism. Nu combat nici una din variante mai ales ca si foto cu macheta pe care am atasat-o e tot in gri. Dar in idee trebuie sa fac o mentiune: marinele fiecarui stat adopta pentru navele sale o anumita coloratura. Marina romana a adoptat -nu stiu daca dintotdeauna iar actualmente nu se mai prea respecta - pentru propulsate, rosu inchis opera vie, negru opera moarta, alb/crem suprastructurile. Pentru pasagere opera moarta si suprastructurile, alb. Navele militare, spre epoca moderna,gri. Daca ar fi sa ne luam dupa imaginea vremii, color, din Modelism pag.3 si dupa cea de pe postcoperta as zice ca opera moarta e neagra si doar curbura puntii si elemente de suprastructura gri.
Consider insa ca in afara elementelor de baza unele maruntusuri nu sunt batute in cuie dar aplicabil la constructii in serie si despre care nu sunt suficiente date exacte. Unicatele raman unice (am zis-o!!!!)
Spor!

#55 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 19 April 2009 - 04:09 PM

Vezi postareatraian, la 19 Apr 2009, 13:16, a spus:

Poi DA! Si tot in idee trebuie sa vin cu o corectie.Specificasem la documentatie cartea Corabii strabune.Scuze, e vorba de Navomodele - Vechi nave romanesti.Pana azi am dezbatut doar dupa Modelism si amintiri dar profitand de o iluminare instantanee (ma mir de ce?) am scormonit prin biblioteca si am rasfoit cele doua carti. In ,,Corabii'' apare o imagine a vedetei, destul de clara, dar ca insotitoare de convoi. Subiectul e tratat de ,,Navomodele'' si acolo e specificat ca torpilele erau din alama. Totusi sunt diferente intre indicatiile de piturare din carte, care sunt cele mentionate de Crios si culorile adoptate in Modelism. Nu combat nici una din variante mai ales ca si foto cu macheta pe care am atasat-o e tot in gri. Dar in idee trebuie sa fac o mentiune: marinele fiecarui stat adopta pentru navele sale o anumita coloratura. Marina romana a adoptat -nu stiu daca dintotdeauna iar actualmente nu se mai prea respecta - pentru propulsate, rosu inchis opera vie, negru opera moarta, alb/crem suprastructurile. Pentru pasagere opera moarta si suprastructurile, alb. Navele militare, spre epoca moderna,gri. Daca ar fi sa ne luam dupa imaginea vremii, color, din Modelism pag.3 si dupa cea de pe postcoperta as zice ca opera moarta e neagra si doar curbura puntii si elemente de suprastructura gri.
Consider insa ca in afara elementelor de baza unele maruntusuri nu sunt batute in cuie dar aplicabil la constructii in serie si despre care nu sunt suficiente date exacte. Unicatele raman unice (am zis-o!!!!)
Spor!


Da, ai dreptate, dar daca ai cartea Navomodele- vechi nave romanesti, dupa ale carui plan lucrez eu, pune asa cum ai zis tu si Crios, in revista daca esti atent, revine cu exact acelasi plan vedere de sus, ce este in cartea mentionata mai sus, si REDESENEAZA vederea laterala(gasind probabil si el niste poze sau alte surse, scrise, ceea ce nu prea cred ca se refereau la acest tip de nava, poate torpiloare in general), adica coboara cosurile, si schimba schema de culori, care oricum nu corespunde cu pozele, care zic eu ca reflecta realitatea la momentul fotografierii.Nu erau negre.Negre pot fi vopsite asa ptr. variatie, sa zicem.Opera vie putea fi de asemenea rosie, se "purta", dar are linia alba intre opera vie si opera moarta, ce se vede si in foto.
Apoi chestia culorii torpilelor poate fi "alama", am mai gasit pe pagini de modelism de alama, sau mai erau la unele modele, argintii cu virf culoare "cupru",sau un rosu.
Sursa principala de documentare nu a fost macheta de la Muzeul de Istorie al fostei RSR, macheta livrata de casa constructoare la vremea respectiva(1906)? E o intrebare nu o afirmatie, sa fie clar ptr. toti.Daca mai avea ceva in plus, planuri sau foto sigur erai invitat sa le cumperi de la redactie, cum era obiceiul casei in ultimii ani,sti tu...Si atunci ar mai fi aparut machete, cu diferente de la un modelist la altul in functie de surse.
Apropo de unde ai modelul, daca nu-i secret, si la ce scara este?Nu ai ceva mai clar, mai vizibil?
Spor la...teorie, ca e sarbatoare si nu putem lucra.





Vezi postareafrigate-264, la 19 Apr 2009, 16:05, a spus:

Da, ai dreptate, dar daca ai cartea Navomodele- vechi nave romanesti, dupa ale carui plan lucrez eu, pune asa cum ai zis tu si Crios, in revista daca esti atent, revine cu exact acelasi plan vedere de sus, ce este in cartea mentionata mai sus, si REDESENEAZA vederea laterala(gasind probabil si el niste poze sau alte surse, scrise, ceea ce nu prea cred ca se refereau la acest tip de nava, poate torpiloare in general), adica coboara cosurile, si schimba schema de culori, care oricum nu corespunde cu pozele, care zic eu ca reflecta realitatea la momentul fotografierii.Nu erau negre.Negre pot fi vopsite asa ptr. variatie, sa zicem.Opera vie putea fi de asemenea rosie, se "purta", dar are linia alba intre opera vie si opera moarta, ce se vede si in foto.
Apoi chestia culorii torpilelor poate fi "alama", am mai gasit pe pagini de modelism de alama, sau mai erau la unele modele, argintii cu virf culoare "cupru",sau un rosu.
Sursa principala de documentare nu a fost macheta de la Muzeul de Istorie al fostei RSR, macheta livrata de casa constructoare la vremea respectiva(1906)? E o intrebare nu o afirmatie, sa fie clar ptr. toti.Daca mai avea ceva in plus, planuri sau foto sigur erai invitat sa le cumperi de la redactie, cum era obiceiul casei in ultimii ani,sti tu...Si atunci ar mai fi aparut machete, cu diferente de la un modelist la altul in functie de surse.
Apropo de unde ai modelul, daca nu-i secret, si la ce scara este?Nu ai ceva mai clar, mai vizibil?
Poti posta si poza ce o ai in Corabii strabune(unde zici ca insoteste un convoi)?
Spor la...teorie, ca e sarbatoare si nu putem lucra.


#56 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 19 April 2009 - 08:09 PM

Nu am secrete si nici nu sunt adeptul metodei de a tine sub oboroc date pentru care sa ridic pretentii. Consider ca in general, toate cunostintele sunt bunuri publice. Chiar o realizare personala in esenta e rodul a unor acumulari datorate poate la sute de inaintasi bineanteles cu contributia propriei inteligente care si ea a fost cultivata tot in aceeasi formula. Ai zis ca e sarbatoare si facem teorie.
Imaginea provine de pe coperta revistei Modelism nr.1/1989 e format carte postala 9/14 cm si nu se mentioneaza provenienta. Mai clar de atat o sa incerc sa iti trimit pe mail ca aici sunt niste limite zic eu rezonabile in ceea ce priveste dimensiunile unui atasament. Tot acolo o sa iti pun si imaginea din ,,Corabii'' si o sa iti scanez si imaginea de pe postcoperta revistei si o vedere a vremii, cat de cat color, cu ,,Noile Vedette Romane'' banui ca in portul Braila. Cu postatul te ocupi tu.
Nu am vrut ca barbologia precedenta sa fie o disputa de asa e/asa nu e, am incercat sa spun ca e posibil si intr-un fel si in altul atata timp cat surse diferite ofera date diferite despre acelasi lucru.

#57 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 19 April 2009 - 08:41 PM

Vezi postareatraian, la 19 Apr 2009, 20:09, a spus:

Nu am secrete si nici nu sunt adeptul metodei de a tine sub oboroc date pentru care sa ridic pretentii. Consider ca in general, toate cunostintele sunt bunuri publice. Chiar o realizare personala in esenta e rodul a unor acumulari datorate poate la sute de inaintasi bineanteles cu contributia propriei inteligente care si ea a fost cultivata tot in aceeasi formula. Ai zis ca e sarbatoare si facem teorie.
Imaginea provine de pe coperta revistei Modelism nr.1/1989 e format carte postala 9/14 cm si nu se mentioneaza provenienta. Mai clar de atat o sa incerc sa iti trimit pe mail ca aici sunt niste limite zic eu rezonabile in ceea ce priveste dimensiunile unui atasament. Tot acolo o sa iti pun si imaginea din ,,Corabii'' si o sa iti scanez si imaginea de pe postcoperta revistei si o vedere a vremii, cat de cat color, cu ,,Noile Vedette Romane'' banui ca in portul Braila. Cu postatul te ocupi tu.
Nu am vrut ca barbologia precedenta sa fie o disputa de asa e/asa nu e, am incercat sa spun ca e posibil si intr-un fel si in altul atata timp cat surse diferite ofera date diferite despre acelasi lucru.


Nu este o disputa cu nimeni si nici barbologie.
Cum am zis mai sus, tot ce s-a scris pe acest topic,toate pozele, e informatie foarte utila ptr. cineva care in viitor va dori sa faca acest model.Nu interpreta gresit.Am plecat de la ideea ca fiind mai multe surse ptr. acelasi model, dar cu diferente notabile, puse una linga alta se poate ajunge la un numitor comun.Tu spui parerea ta, altcineva a lui, poze, argumente si intr-o oarecare masura s-a clarificat aspectul unei clase de nave.
Nu ti se pare util?
Ce am scris nu s-a vrut o contra la afirmatiile tale sau altcuiva.

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 19 April 2009 - 08:43 PM


#58 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 19 April 2009 - 08:54 PM

Interesanta toata teoria care o expuneti aici...si as veni si eu cu o completare. Din discutile avute cu Virctorian, pe alt forum dar in legatura cu vedetele de siguranta, el mi-a zis ca planurile originale ale vedetelor s-ar pastra in ordine la Arhivele Nationale de la Bucuresti. Iar la muzeul militar national dupa cum spunea si Frigate, se afla un model contemporan cu vedetele, iar la British Museum se afla alta macheta a acelor vedete. Deci pana la urma documentatii sunt, chestiea e ca cine are acces la ele, ar putea face multa lumina in acest subiect destul de interesant si frumos.

Si daca aceste documentatii ar ajunge la popor, eu cred ca multa lume ar construi mult mai multe modele romanesti.\\\

#59 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 20 April 2009 - 12:32 AM

Hei, Hei , Hei, Capitane, stai mai usurel. Nu am facut nici o interpretare cu atat mai putin gresita a nimic din ce s-a zis pana acum. Doar am dezvoltat o parere proprie. Daca ar fi fost ceva care sa ma deranjeze sau daca m-as fi simtit nedorit dupa metoda proprie nu as mai fi dat pe aici. Fii linistit, nu am gasit nici o contra in dezbaterile tale. Termenii pe care ii folosesc sunt strict pentru comentariile mele iar cand sunt prea consistente in fraze imi pot permite la le zic barbologie iar disputa era legata tot strict de considerentele mele asupra diferentelor dintre surse de informatie. Gandeam ca se mai poate strecura si cate o unda de gluma printre valuri dar pe de alta parte poate e valabila si zicala cu vorba multa, saracia omului.
Sunt de acord ca tot ce se aduna aici, la final, filtrat, va fi util macar unui cititor.
Pace la bord ??

Claudiu, este destula documentatie si nu numai despre ceea ce dezbatem noi, problema cea mai mare e nu cine are acces la ea ci ca ar trebui sa poata avea acces oricine e interesat.
Spor!

#60 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 20 April 2009 - 07:21 PM

Scuze, mi s-a parut ca ti-au sarit caldarile in aer.
Ai mesaj pe eMail. :whistle:

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi