Bluenose II kit de la Billing Boats
#22
Postat 30 April 2009 - 10:03 PM
banuiesc insa ca ai vrut sa ma intrebi ce latime au de fapt. si iti pot raspunde ca sunt de 3 mm. intentionat le-am facut asa, incercand sa respect doar schema in general si nu numarul de file. ca sa-mi iasa numarul real, la dimensiunile pe care le are acest model, probabil ar fi trebuit sa le fac undeva la o latime intre 1-1,5 mm. nu cred ca mai iesea nimic. si apoi, astea sunt dimensiunile pe care mi-au fost furnizate si de planurile din kit. te asigur ca stiu cum arata barca reala aproape pe dinafara. am cautat si descarcat atatea poze de pe net, de parca as fi fost eu la fata locului si le-as fi facut. in plus, mi-a mai dat si victordegalati alte planuri si poze. la cat m=am documentat in ultimul timp asupra acestui model, imi vine sa ma apuc sa fac eu unul dupa ce termin acest kit. imi place foarte mult. in plus, are si o istorie foarte interesanta. per total, voi incerca sa imbunatatesc cat voi putea de mult acest kit si sa-l fac cat mai aproape de realitate. insa, atat ma pricep eu deocamdata, pentru ca asa cum am mai mentionat, este primul meu model de acest fel si prima macheta statica pe care o fac.
frigate, nu cred ca criksu a vrut sa fie rautacios. oricum, multumesc pentru apreciere.
si jeli, intentionez sa cumpar niste bait sa dau puntea dar si elementele de punte. cam asa e si culoarea pe nava reala. coca o voi picta in negru si rosu si nu voi respecta schema de piturare recomandata de kit. sper sa-mi reuseasca. imi doresc acest lucru.
singura mea frustrare este ca nu am un spatiu unde sa lucrez asa cum as vrea eu. din cauza asta, am impresia cateodata ca nu-mi iese deloc asa cum mi-ar place, pentru ca totul e facut cu gandul sa fac cat mai putin praf, sa nu imprastii sculele prea mult (nici nu as avea unde in garsoniera asta), si sa am grija sa nu murdaresc peretii pt ca stau in chirie.
#23
Postat 02 May 2009 - 10:30 PM

in primul rand, cu ocazia Pastelui, in deplasarea la iasi, mi-am mai achizitionat niste materiale de finisare.
pe langa asta, am lucrat la asamblarea elementelor de punte. le-am fixat momentan cu ajutorul unor bolduri (inspiratie de la Model Shipways). oricum ma va ajuta mai tarziu la fixarea definitiva pentru ca nu va trebui sa stau sa gasesc pozitia corecta.
#24
Postat 02 May 2009 - 10:44 PM
KIT, la 2 May 2009, 22:30, a spus:

in primul rand, cu ocazia Pastelui, in deplasarea la iasi, mi-am mai achizitionat niste materiale de finisare.
pe langa asta, am lucrat la asamblarea elementelor de punte. le-am fixat momentan cu ajutorul unor bolduri (inspiratie de la Model Shipways). oricum ma va ajuta mai tarziu la fixarea definitiva pentru ca nu va trebui sa stau sa gasesc pozitia corecta.
Concurenta pare sa stimuleze????

Cele bune si spor.
#26
Postat 03 May 2009 - 01:28 AM
#28
Postat 09 May 2009 - 09:30 PM
am montat carma si o fasie de mahon pe fiecare parte a bordajului, care aici are un rol pur decorativ. insa, dupa "indelungi" studii efectuate pe fotografii ale navei reale, am vazut ca aceasta linie de fapt nu exista. incepand de la acest nivel, bordajul este putin in interior, ca un fel de prag.
am utilizat din aceste fasii de mahon pentru a face o "plinta" structurilor de pe punte.
#30
Postat 10 May 2009 - 11:49 AM
E un model frumos si sunt sigur ca o sa iti iasa bine si multumitor atat pentru tine cat si pentru privitori.
Spor!
#31
Postat 10 May 2009 - 01:10 PM
traian, la 10 May 2009, 11:49, a spus:
E un model frumos si sunt sigur ca o sa iti iasa bine si multumitor atat pentru tine cat si pentru privitori.
Spor!
" Duminica mai iasa omul pe faleza si isi mai clateste retina..."


Salve.
#32
Postat 10 May 2009 - 01:48 PM
intr-adevar nici pe mine nu ma multumeste calitatea catargelor si nu numai. dar fiind primul model voi lucra pe ce am ca sa-mi fac mana.
pentru culoare, sunt hotarat sa procedez in felul urmator:
- in primul rand nu voi respecta schema de vopsire din kit
- coca va fi vopsita ca la modelul real in rosu opera vie si negru opera moarta, iar fasia de mahon si numele vor fi cu galben. de fapt acel galben va fi un auriu acrilic de la Agama, iar negrul si rosul vor fi din sprayuri pentru masini.
- pentru tot ceea ce tine de punte (structuri, catarge) am achizitionat ieri de la Bricostore bait cu nuanta de mahon de la Dufa, intrucat mi s-a parut ca respecta cel mai bine culoarea de pe nava reala. mi-ar mai trebui niste bait cu nuanta de cires pentru catarge dar nu mai cumpar inca o cutie. cred eu ca e de ajuns cel de mahon. pentru plasticul care reprezinta capace, ferestre etc. voi folosi tot acrilice si voi incerca sa o obtin o nuanta cat mai apropiata de cea a baitului.
- copastia va fi vopsita cu alb, iar acele fasii mai late de pe marginile puntilor cu negru.
si cam atat. cred ca nu am uitat nimic.
Aceasta postare a fost editata de KIT: 10 May 2009 - 01:51 PM
#33
Postat 10 May 2009 - 04:14 PM
#35
Postat 10 May 2009 - 10:29 PM
" Duminica mai iasa omul pe faleza si isi mai clateste retina..."


Salve.
R: E adevarat ca pe faleza mai vezi o ratusca, o lisita, poate si o gainusa de balta dar o lebada adevarata cu care sa clatesti retina doar pe forum o poti gasi

KIT: si eu iti multumesc pentru disponibilitate dar am la randu-mi sute de imagini, adrese, film, la vremea cand intrasem ,,in calduri'' cu modelul, nu ma mai interesa nimic altceva. Ma multumesc doar sa vad ca modelul tau iese mult mai bine decat multe din cele pe care le-am vazut facute pana acum.
Spor!
#36
Postat 13 May 2009 - 05:10 PM
#38
Postat 14 May 2009 - 10:03 AM
Piesele la care lucrezi sunt niste subansamble ce sa numesc intinzatoare de sart. Intinzatoarele sunt de mai multe tipuri constructive functie de nava, perioada in care a fost construita nava, tipul de arborada si grement, in general. La modelul de fata e vorba de intinzatorii propriuzisi care sunt capetele de berbec (am intalnit dar folosit mai rar ochi de mort) si suportii de intinzator. Se poate dezbate mai in amanunt subiectul dar nefiind pe un santier naval zic eu ca e suficient.
Spor!
#40
Postat 17 May 2009 - 11:13 AM
pt ca dupa ce mi-ai explicat, pot sa afirm ca aceste 2 denumiri sunt identice ca semnificatie: una fiind traducere din engleza (deadeye) si cealalta din franceza (cap de mouton).