"1973 ..."
#1
Postat 29 March 2009 - 10:31 PM
Si cateva poze cu un Ford Cosworth RS BBurago
Nu este de calitate dar asta a fost la indemana
Si daca tot este BB se poate incerca cate ceva cu el.
In mod normal ar fi trebuit scoase colantele, refacute, adaugate detalii si apoi innoroit dar pentru teste merge si asa
#2
Postat 30 March 2009 - 09:29 AM
La aceasta scara exista posibilitati mari de punere in scena a situatiei dorite, si fata de o simpla ordonare a colectiei auto pe un raft este altceva.
Este evidenta placerea de a lucra cu materialele, de a modela terenul si ambientul.
Frumos.
#3
Postat 30 March 2009 - 10:52 AM
#5
Postat 30 March 2009 - 12:05 PM
claudiu_ne2000, la 30 Mar 2009, 11:38, a spus:
Buna intrebare
Diorama face parte dintr-un set de diorame, cred ca trei la numar, cu subiectul "1973 ..."
Fordul a fost doar asa pentru poze ca sa vad cum "da". El si cu un Porsche erau singurele 1/43 la atelier.
Masina sau masinile vor fi altele.
Turnul!
Mai trebuie din cand in cand doar s-a ieftinit petrolul si se scumpeste benzina.
#8
Postat 30 March 2009 - 07:13 PM
"alin105" a spus:
"Tradare sa fie dar s-o stim si noi!"
Din ce ai realizat soseaua?Astept si continuarea, pt carcoteala....
Nu e tradare.
Masinile si barcile au fost primele in categoria machete si modelism.
O scurta readucere aminte.
Soseaua este din polistiren extrudat de 3 mm grosime lipit pe carton gofrat de la cutiile de pitza.
"claudiu_ne2000" a spus:
la prima vedere cred ca e vorba despre un "ac de par" din raliul Monte Carlo...sau Corsica ??
Nu este un circuit, sunt trei diorame diferite ca imagine dar pe aceiasi tema.
La prima vedere ai dreptate ... Monte Carlo
#9
Postat 01 April 2009 - 09:49 AM
claudiu_ne2000, la 30 Mar 2009, 11:38, a spus:
Uite ca au reusit paparazii sa faca doua fotografii la una din masinile ce vor fi pe diorama si va asigur ca este un model din 1973
Pana la urmatorul episod
Spoor la modelit!
#13
Postat 07 April 2009 - 11:14 PM
claudiu_ne2000, la 2 Apr 2009, 10:20, a spus:
Multumesc Claudiu.
Continuarea este cu a doua diorama din ciclul "1973 ..." pe care am s-o prezint de la primii pasi pana la final
Este vorba de un garaj, un atelier auto sau un atelier de bricolaj autoturisme.
Primul lucru a fost alegerea materialelor, nu greu deoarece am avut de optat intre PFL si carton gofrat.
A castigat cartonul. Avea si atuul ca a fost ambalaj pentru parbrize de Bentley
Este un material ce se lucreaza foarte usor.
Puteam sa fac din mus dar am zis ca nu merita efortul pentru o diorama care, daca nu va ajunge pe la cineva sa aiba grija de ea, o sa traiasca doar pentru a va povesti despre "1973 ..." adica pret de o zi sau doua cat fac fotografiile.
Revenind la cladire, sa o numim asa pana una alta, am stabilit dimensiunile de gabarit astfel incat sa am patru posturi de lucru, un culoar de manevra iar in spatele autoturismelor parcate un banc de lucru.
Vorba multa saracia omului mai ales ca, asa cum zic unii, o poza face cat o mie de cuvinte
Trasat cu marker rosu este perimetrul interior al cladirii
Am "aruncat" si niscai "tomobile", mai lungi, mai scurte, mai late si mai putin late si rezultatul este multumitor adica postul de lucru generos.
O imagine mai de la nivelul pardoselii si asta nu ca sa remarcati ca BMW-ul nu are roti si este cocotat pe capre
O imagine din alt unghi, usi deschise, bla, bla ...
Una in care apare un banc de lucru, cel putin asa scrie pe el, si rotile unui defuncti Porsche 911 aflat intr-o baie de decapare
Dimensiunile "cashii" sunt 36 cm lungime cu 23 cm latime.
Ce ma faceam daca trebuia sa construiesc la 1/18?
Dumirindu-ma cum sta treaba cu casa si foarte multumit de dimensiunile la care a iesit, desi se mai pot reduce fara a afecta prea mult imaginea, am trecut la etapa urmatoare.
Planseta, din gofrat evident, pe care "plantez" constructia este de 60 x 60 cm
Cam mare dar atata a iesit din calcule facute ... pe genunchi.
Daca mai micsorez dimensiunile in plan ale cladirii poate mai reduc si din planseta.
Dupa taierea la dimensiune a cartonului primul lucru a fost sa pun "casa" si s-o asez intr-o pozitie care sa-mi ofere mai multe posibilitati de a amenaja perimetrul si sa "dea" cat de cat bine.
Cred ca am reusit. Mie-mi place, voua?
Pana la urma, desi s-a inserat si nu mai puteam face poze decat cu blitzul (nu-mi plac), am trasat, cat de cat, aleile in perimetru dioramei.
Cam asa arata schita de schita la o schita
Atat pentru astazi dar asta nu inseamna ca nu astept critici, rosii, pietre si restul arsenalului precum si oarece ideii.
#14
Postat 08 April 2009 - 12:45 AM
Si inca ceva. La interior faci elevatoare masinilor ? Pentru ca daca nu au elevatoare trebuie sa le faci şanţ . E indispensabil pentru un mecanic sa aiba acces sub masina.
#15
Postat 08 April 2009 - 06:44 AM
Elevatoare nu or sa fie deoarece intr-un atelier de preparat masini, cel putin cele de uzina, nu am vazut asa ceva cum nu am vazut nici canal de vizitare.
Suntem in 1973
La canalul de vizitare mai am un emn de intrebare dar sper ca fotografiile, daca le gasesc, sa ma lamureasca pe deplin.
Daca este si trebuie reprezentat, probabil, am sa fac doar conturul si am sa-l acopar cu panouri de protectie.
#17
Postat 09 April 2009 - 07:11 AM
mardale, la 8 Apr 2009, 23:21, a spus:
Pai eu asta vad de cand m-am apucat de "1973 ..." dar se pare ca nu am norc, cel putin pentru moment, cu figurinii - vorba cuiva de pe forum.
Sper sa nu fie numai masini, scule, capre si canale de vizitare ca pare ca dupa bomba cu neutroni.
#18
Postat 11 April 2009 - 08:03 PM
Primul accesoriu este o platforma pentru transport autoturisem, masini de raliu cu voia dumneavostra.
Un plan sumar dar cu cote
Materiale si scule pregatite.
Material principal forex de 1 mm grosime
desenele "transferate" pe placa si debitarea reperelor
structura de rezistenta incepe sa ia contur
si evident ca nu am rezistat tentatiei de a vedea cum arata dar deja vati obisnuit cu chestia asta
In scurt timp urmeaza partea a II-a, nu ultima, cu platforma
Am completat structura de rezistenta a platformei si am montat componentele protapului
am cautat pana m-am plictisit in cutia cu nimicuri si singurele roti care merg cata de cat
Mai am de facut sistemul de prindere, eventual niste cabluri pe dedesupt, de fixat puntea, lumini pe spate si, evident, de vopsit.
Pana atunci un mic scenariu fotografic
#19
Postat 12 April 2009 - 11:08 PM
Inrest arata bine si corect cu o singura osie pentru anu respectiv.
Spor!
#20
Postat 13 April 2009 - 08:43 AM
ciprian_gl, la 12 Apr 2009, 23:08, a spus:
Inrest arata bine si corect cu o singura osie pentru anu respectiv.
Spor!
Platforma aia vine exact din 1973.
Doar nu crezi ca am facut ceva nedocumentat.
Poza dateaza din 1971 si provine de pe forumul http://www.forum-auto.com/
Poate faci niste fotografii cu platforma de la liceu.