Forum Machete,Modelism,Hobby: Messerschmitt Bf109G-6 1/48 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Messerschmitt Bf109G-6 1/48

#1 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 26 March 2009 - 05:33 PM

Avand in vedere ca am castigat acest kit Hasegava la tombola de sfarsit de an, m-am incumetat sa sparg gheata si sa construiesc primul meu avion. Am ales una dintre cele doua inmatriculari livrate, ca sa nu ma complic, anume avionul pilotat de Heinrich Bartels, "Red 13", apartinand 11/J27, aerodormul Kalamaki, Grecia, aproximativ noiembrie 1943. Nu am folosit masti, tocmai in ideea de a experimenta. Oricum, fiti blanzi...Nu sunt un mare specialist in aviatie si nici documentatia pe care am folosit-o nu a fost prea grozava. Cu siguranta asta se va schimba, pentru ca nu va fi ultimul avion pe care il fac, ceea ce este probabil cea mai buna concluzie in urma constructiei. Pana la urma, important e sa fie distractiv; in consecinta, ma declar complet satisfacut =@

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Me01.JPG
  • Imagine atasata: Me02.JPG
  • Imagine atasata: Me03.JPG
  • Imagine atasata: Me04.JPG
  • Imagine atasata: Me05.JPG


#2 Useril este offline   xaba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 681
  • Inregistrat: 29-September 08
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Aviatie

Postat 26 March 2009 - 07:03 PM

In primul, si in primul rand felicitari pentru initiativa! =@

Imi place cum este realizata, dar trebuie sa carcotesc un pic tema vopsirii: lateralele fuselajului le-ai lasat mult prea curate. Petele ar trebui sa fie mai mari, mai imprastiate, mai difuze ... si cine stie mai ce. Oricum, realizarea schemei "pastrav" e "holy grail"-ul pentru "avionisti".

Felicitari maestre, si la mai mare!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Bf_109G6_bw_bartels_2.jpg

Aceasta postare a fost editata de xaba: 26 March 2009 - 07:03 PM


#3 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 26 March 2009 - 07:39 PM

Place ochiului. Permiti carcoteli? Nu inteleg vopsirea de pe aripi (nu mi se pare o schema normala... dar ce stiu eu) si suplimentar, cand faci poze, foloseste lumina mai multa, ca nu strica niciodata (si nu iti vireaza tonurile de culoare). Pe ansamblu cred ca a fost tare mult fun!

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 March 2009 - 09:03 PM

Frumos facut!
Ce as avea de comentat:
- ai mai uitat bavuri
- atentie la vopsit, au ramas pete de plastic
- trenul de aterizare imi pare prea cracanat si aplecat in fata
- trebuia barem da gauresti teava de tun, dar mai bine schimb-o cu un ac de seringa
-coroana de lauri un pic mai aproape de balama
- interiorul cocpitului e RLM 66 (aici poate sa ma insele lmina)
- intr-adevar ciudata schema de camuflaj! Cred ca ia vrut sa faci asa ceva

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: graph.JPG


#5 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 26 March 2009 - 11:48 PM

Am notat! Ceva precizari:
Pete de plastic nu aveau cum sa ramana...pentru ca am vopsit tot avionul cu RLM 76, apoi RLM 75 si la sfarsit RLM 74 (toate Vallejo), dupa ce initial dadusem un strat de grund. Restul atentionarilor le insusesc. Oricum, data viitoare voi folosi mult mai multa documentatie, de aici si greseala referitoare la fuselajul "curat". Am fost indus in eroare de schema din kit, nu foarte exacta. Cu bavurile de obicei sunt foarte atent...s-ar putea sa fie de la fotografii, nu sunt un mare specialist (dimpotriva). Schema de pe aripi intr-adevar aceea este...nu este cea "normala"din simplu motiv ca nu am folosit masti, pentru a vedea cum ma descurc cu aerograful pe un asemenea camuflaj. Cu siguranta voi tine cont de ce mi-ati spus...sunt optimist in ceea ce priveste urmatorul G6 :).

Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 27 March 2009 - 12:00 AM


#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 March 2009 - 08:44 AM

Citeaza

Schema de pe aripi intr-adevar aceea este...nu este cea "normala"din simplu motiv ca nu am folosit masti, pentru a vedea cum ma descurc cu aerograful pe un asemenea camuflaj.
Ma tem ca nu te prea inteleg. Vad, din fotografii, ca la vopsire ai folosit totusi aerograful! Folosirea mastilor e chiar mai simpla decit crezi, mai ales in cazul unui Bf! Cea mai simpla treaba este sa ridici/cobori la scara, cu ajutorul unui copiator, schema de camuflare data in instructiuni. Vopsesti apoi, din mina, aproximativ, fara masca, o culoare, sa zicem RLM 75. Apoi, folosind bucatile de hirtie decupate din schema, faci mastile pentru aceasta culoare, din banda de hirtie (cerata :-o ) autoadeziva (cea folosita de zugravi, se gaseste la magazinele bricostore, si nu numai), maschezi si apoi vopsesti cealalta culoare (RLM 74). In cazul marginii neregulate, ca in poza de mai sus, folosesti patafix [un fel de plastelina adeziva, neunsuroasa ( http://www.cartula.r...deziv-t928.html )].
In privinta petelor, am zis "plastic" pentru ca erau deschise la culoare. Uita-te mai atent la jamba, a ramas baura pe margine, nu-i de la poza! =@

#7 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1785
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2009 - 07:57 AM

Am vobit deja la intalnire, asa ca am sa fiu scurt.
Mi se pare ca, de la manipulare, s-a curatat vopseaua de pe muchiile planului stang. Se poate pune, dupa uscare, niste banda de mascare pe zonele de unde vei tine macheta - exista totusi pericolul sa dezlipesti si niste vopsea odata cu banda. Cel mai simplu e sa tragi avionu-n teapa - un creion, o frigaruie, o coada de pensula.
Tevile la armament nu sunt vopsite?
Incearca sa marchezi gravura si peste decal - asa le integrezi in macheta.

Felicitari si la mai multe!

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 28 March 2009 - 07:58 AM


#8 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 28 March 2009 - 08:08 AM

Cu prima ocazie (recte avionul nr. 2) am sa folosesc patafix.
Da, ai dreptate, manipularea excesiva e contraproductiva. Am retinut, am notat, voi aplica...Marcarea gravurii peste decal? Poti detalia?

Sunt vopsite si tevile.

#9 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1785
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2009 - 08:36 AM

Vezi postareaDegrelle, la 28 Mar 2009, 08:08, a spus:

...Marcarea gravurii peste decal? Poti detalia?
Sunt vopsite si tevile.

Ce cauti la ora asta pe net? Pe mine m-a trezit al meu copil nerecunoscator; dar pe tine?
Din cauza orei matinale, nu gasesc expresia exacta, asa ca explic - pui decal, dai cu zeama ca sa intre in toate depresiunile, apoi, cu putina vopsea de ulei (cu care ai marcat anterior detaliile), vii prin spatiile dintre panouri, etc...

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 March 2009 - 10:44 AM

Cu alte cuvinte, se pun decalurile si dupa aceea se face postumbrire/spalare/uzura!

#11 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 28 March 2009 - 04:35 PM

Asa am si procedat! Dupa aplicarea decalurilor a urmat un strat de lac lucios, apoi un doua wash-uri cu uleiuri, unul general, altul pe "detalii". Probabil ca trebuia sa insist putin, neavand multa experienta (mai ales cu avioanele) mi-a fost frica sa nu gresesc cumva. Intotdeauna mai putin e mai bine decat mai mult! Oricum, mi-am atins scopul: am convingerea ca urmatorul va iesi mai bine!

Ok, am retinut si cum e cu marcarea gravurilor :)

Obisnuit sa fiu zilnic in picioare la ora 6 a.m., dupa 5 ani de munca intr-o unitate militara si o scoala de ofiteri anterior...nu prea mai reusesc sa ma trezesc in weekenduri cand ar trebui.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi