Serus Virgil
Tancheta ta aeropurtata arata super agresiva, insa ma vad nevoit sa incep cu niste critici (in ghilimele):
Stiind ca ai in posesie respectivul aerograf, ce nu permite foarte mari artificii si fineturi, e cam dificil sa vopsesti interiorul machetei, chiar daca vei folosi o singura culoare. Regleaza cu atentie presiunea la aer, altfel risti sa te trezesti cu un efect de "buildup" pe la colturi de mai mare dragul.
Daca tunul nu l-ai lipit pe pozitie, ar fi super sa il poti extrage si vopsi separat, in pozitia actuala nu stiu cum ai avea acces la partea inferioara a culatei, pentru vopsire si alte efecte. Oricum, sunt sigur ca la urmatoarele machete iti vei stabili mult mai cu atentie pasii de urmat pana la/pentru faza vopsirii. In fine.
Legat de lipirea si vopsirea senilelor de genul patina cu patina (cum ai la acest kit).
Metode sunt destul de multe, eu unul, intotdeauna am incercat sa asamblez o macheta (sau senila-in cazul de fata) cautand simplitatea operatiei, cat mai putini pasi -cu atat mai bine.
Asa ca eu ti-as recomanda urmatorii pasi:
Pe ceva drept si rigid, intinzi o bucata de banda adeziva (daca ai avea dublu adeziva ar fi super), vezi sa fie cam cu 5 cm mai lunga decat senila intreaga-desfasurata. Lungimea totala a senilei te las pe tine sa o descoperi
1. Incepi si asezi patinele pe banda adeziva -cate 5-7 odata -
cu interiorul in sus- si lipesti . Ar fi indicat sa ai un lipici cu aplicator pensula (gen Tamiya cu capac alb sau verde). Ideea e sa ai la aceasta faza o lipire elastica, nu rigida-gen superglue.
Daca vrei sa ai o cadere mai naturala pe rolele de retur, poti lasa o patina sau doua in plus.
2. Lipesti galetii (mai putin ultimul) roata motrica si rolele de retur pe pozitiile lor. Ultimul galet il folosesti pe post de "intinzatoare" a senilei.
Obligatoriu slefueiste dintii rotii motrice, din ceea ce vad in poze, acestia sunt extrem de grosi si risti ca senila sa nu intre niciodata pe ei.
3. Dezlipesti banda cu patinele fixate pe ea (lipiti intre ei) si incepi sa o rulezi pe pozitie, vezi ca inchiderea acesteia sa fie undeva in partea de jos (pe sol) si mai spre spate. Prima data o asezi pe motrica (atentie la asezare), iar pe masura ce inaintezi cu asezarea ei, intaresti lipiturile dintre zale( pe exteriorul senilei) cu putin superglue. In felul asta obtii doua avantaje: intarirea lipiturii=rigiditate si forma (caderea) senilei.
Nu lipesti senila de roata motrica !
4. Dupa ce ai dat forma dorita (caderea) senilei, prima data o extragi impreuna cu ultimul galet de pe pinul lui de ghidaj si mai apoi de pe motrica. Deja ai forma si pozitionarea dorita, urmeaza doar sa o inchei si sa o vopsesti la pensula sau aerograf.
La pasul 4 se poate renunta daca masina va fi prafuita (noroioasa) monocrom in partea ei inferioara. In cazul asta lipesti tot ansamblul pe pozitie si nu iti mai bati capul cu alte fineturi, pentru ca oricum nu se vor vedea.
Exemplu luat de pe missing linx :
http://www.missing-lynx.com/gallery/russia...el1941cb_1.html
Desi o poza face cat o mie de cuvinte, un film face si mult.
Urmareste asta (si restul-ca merita !) pana la final si vei intelege si mai bine ceea ce am aratat mai sus.
http://www.youtube.com/watch?v=GquFGFstLyU...feature=related
Daca reprezinti o masina mai curata, pentru vopsirea facila a galetilor si a senilei pe interiorul acesteia, e indicat ceea ce am aratat la pasul 4.
Si atunci :
1.Dupa extragere/incheiere, intarire, grunduire (nu e obligatorie), o vopsesti cum vrei- pensula/aerograf. Poti incepe cu negru amestecat cu putin albastru+otel.
2.Asamblezi la loc.
3.Urmeaza nuante de rugina/praf,noroi uscat, etc, aplicate cu pensula. Ulterior poti folosi o spalare usoara-
mare atentie la diluantul folosit-cu uleiuri. Sa nu te trezesti ca senila se descompune de la un diluant mai tare (am patit-o).
4. Cu un creion/carbune 4B- 6B sau ce ai mai la indemana, accentuezi putin partile senilei care la contactul cu solul sau cu elementele cu care intra in contact (role/galeti/sol).
Totul depinde de imaginatia ta.
Poti folosi la final, cretele pe care ti le-am dat, aplicate uscat cu o pensula, pentru efect de prafuire a masinii/senilei. Dezavantajul acestora e ca se cam sterg de la manipulare,
le aplici doar la finalul lucrarii.
Poti sa le fixezi putin, folosind terpinol, pus cu o pensula si lasat "sa fuga" peste creta.
Nu pune mult, vei pierde nuantele folosite.
Pui prea putin, nu obtii decat o pasta, de o nuanta cel putin ciudata fata de ceea ce ai vrut sa iti iasa.
Daca vrei noroi, il poti reprezenta cu ajutorul a ceva de genul astuia :
http://www.apla.ro/u...aStocostoco.jpg
Exista variante mai scumpe sau mai ieftine, acrilice sau nu. Depinde de cantitate si marca. Poti folosi si chit pentru lemn (Vlad lucreaza cu asa ceva).
In chit poti amesteca culoare acrilica sau uleiuri, inainte de aplicare. Am explicat pe undeva prin topicul ala cu T-18 ordinea de amestecare/diluare a chitului cu uleiuri, sa nu te trezesti ca devine prea pastos cand amesteci cu respectivele uleiuri
Il aplici cu pensula, prin
tamponare- nu "pensulare"
Eu folosesc un chit de geamuri, pe baza de rasina alchidica, care permite o diluare cu apa, dar si amestecare cu uleiuri.
Il aplici cu o pensula plata, de preferinta cu perii cat mai rigizi (nu scurti).
Am ajuns sa ma citez
![:rofl:](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/rofl.gif)
:
"
Noroiul este chit pentru geamuri diluabil in apa, colorat cu nuante acrilice, pana la obtinerea primei tente (cea mai inchisa), cu mentiunea ca acest chit are avantajul schimbarii nuantei dupa uscare, respectiv devenind mai pala.
Dupa amestecarea culorii acrilice, am amestecat raw sienna (ulei)nediluata, pentru a obtine o mica schimare cromatica a noroiului la uscarea nuantei folosite ca baza. Nu recomand schimbarea "pasilor" de amestecare, respectiv chit-apa-culoare acrilica-culoare ulei, deoarece prin amestecarea uleiului inaintea apei si a culorii acrilice ,chitul se ingroasa prea tare, devenind in max 5 minute de neutilizat.
Aplicarea acestui noroi s-a facut cu ajutorul unei pensule si cu ajutorul aerografului (pentru stropi).
...
Au urmat alte doua nuante de noroi, diluate cu mai multa apa, pentru a putea lucra cu ele , un fel de "washing" sa zicem.
Pentru textura nu am amestecat nimic altceva decat ceea ce am aratat mai sus, diferind doar timpii de aplicare a fiecarui strat, respectiv mai uscat sau mai umed la momentul aplicarii."
Pentru stropi de alte tonuri de culoare, poti folosi cu succes aerograful, cu care sufli peste pensula, (in jeturi scurte/presiune mai mare) respectivul chit-
diluat mult. Atentie la respectiva dilutie/distanta de pensula/cantitate. Obligatoriu incerci pe altceva inainte, pana prinzi unghiul cel mai potrivit de pozitionare al pensulei. Altfel, vei avea stropi te miri unde pe macheta - numai pe zona de aplicat nu.
Cam asta folosesc de obicei, nu este-obligatoriu- cea mai indicata metoda si cu siguranta nici cea mai simpla/rapida. Tu faci cum crezi ca iti va fi mai usor.
Presupun ca, cel putin pentru primii doi pasi, metoda este asemanatoare cu ceea ce folosesc multi dintre cei de pe forum.
Hai ca te-am zapacit destul, scriind cat pentru o luna intreaga. Daca mai ai nelamuriri, ask.
Sunt convins ca dupa ce prinzi gustul taratoarelor, nu le mai lasi din mana pentru kiturile aero
![:-P](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/devil.gif)
!
Sa ai spor si sa ne arati ce iese.
Adi