Afumaturi
#23
Postat 13 March 2009 - 09:37 AM
Din experienta mea de fan Luftwaffe nu am vazut poze cu avioane care sa prezinte urme de fum la mitralierele de pe capotaj (ma refer la Fw 190 si Bf 109) sau chiar la tunurile/mitralierele din plane. Stiu, pozele care sa prezinte cit de cit clar zonele sunt putine, poate avioanele au fost curatate recent.....
Oricum din ceea ce am vazut inclin sa nu (mai) fac aceste urme. Daca cineva are poze Luftwaffe cu urme evidente de fum, il rog sa le posteze.
Spor,
Bill
Aceasta postare a fost editata de Bill: 13 March 2009 - 09:42 AM
#24
Postat 13 March 2009 - 09:53 AM
Singurul fum pe care am sa incerc sa-l reproduc (putin de tot) ar fii dupa tevile de esapament de la motor. Acolo sper ca nu va comenta nimeni ( hi, hi, hi )
Noroc si numai bine!
#25
Postat 13 March 2009 - 01:21 PM
In fond, de ce ar fi curatat urmele de la tunuri/mitraliere si ar fi lasat pe loc urmele celelalte? N-are logica.
Explicatia e in opinia mea foarte simpla. Daca urmele de esapament sunt asa cum sunt (uneori nu prea mari), in conditiile in care motorul in cauza a functionat un numar MARE de ore, cum ar putea sa apara urme asa de 'marete' de la niste tunuri care trageau o perioada cu MULT mai mica (asadar vorbim de o cantitate de reziduuri extrem de redusa in comparatie cu esapamentul).
Daca avionul era curatat, era curatat peste tot. Dar cel mai probabil NU. Nu exista nici un motiv sa se piarda timp cu eliminarea urmelor de fum, fiind o problema pur cosmetica. Asa ca nu conteaza cand sunt luate cadrele, inainte, dupa, propaganda sau nu.
Statistic vorbind, dupa cum am zis si mai devreme, pozele cu avioane 'afumate' sunt rare. Si arata avioane 'muncite' foarte serios, care au zburat multe ore. Si care n-au fost curatate de asemenea urme probabil niciodata in cariera lor.
PS: Dany, in poza cu P-40-ul nu se vede nimic, e prea slaba rezolutia si prea intunecata zona. Si nici unghiul nu permite sa vezi ceva.
#26
Postat 13 March 2009 - 07:34 PM
In fond, de ce ar fi curatat urmele de la tunuri/mitraliere si ar fi lasat pe loc urmele celelalte? N-are logica.
. ----------------------------------- Eu ma gandeam ca sint de fapt urmele(reziduurile) pe care orice arma le lasa dupa tragere , si care se curata usor (...),din ce-mi aduc aminte de prin army ( a se vedea aici si foto. ale tancurilor ce nu prezinta urme de arsura sau afumatura la gura tevii dupa curatare (?) ) .
Aceasta postare a fost editata de dany: 13 March 2009 - 07:49 PM
#27
Postat 13 March 2009 - 07:57 PM
Citeaza
Pai tevile pe interior se curata si la avioane cat se poate de des. Numai ca una e sa cureti de pe metalul armei, alta e sa cureti de pe o vopsea care mai e si mata in plus. Da cu un pic de negru de fum/funingine pe o macheta vopsita mat, si vezi cat iti ia sa o cureti. Sau DACA o mai poti curata complet.
Cat despre tancuri, de unde sa aiba afumatura la gura tevii, cand reziduurile se duc in fata la tragere, ca la orice arma de altfel? Nu exista la tancuri afumare la gura tevii (decat poate pe gaurile/fantele franei de recul) pentru ca nu au cum si de ce sa se 'afume' acolo. Nu-i de la 'curatare'.
#28
Postat 13 March 2009 - 09:19 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 13 March 2009 - 09:23 PM
#29
Postat 13 March 2009 - 09:26 PM
Cel putin asta este explicatia logica pe care o vad eu, nu cred/stiu ca a studiat cineva in mod stiintific ce se intampla exact in zona aia.
#31
Postat 13 March 2009 - 10:27 PM
#32
Postat 14 March 2009 - 08:14 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 14 March 2009 - 08:28 PM
#33
Postat 14 March 2009 - 09:24 PM
tibi22, la 12 Mar 2009, 19:53, a spus:
Singurul fum pe care am sa incerc sa-l reproduc (putin de tot) ar fii dupa tevile de esapament de la motor. Acolo sper ca nu va comenta nimeni ( hi, hi, hi )
Noroc si numai bine!
La esapamente poti si mai mult
#34
Postat 16 March 2009 - 10:54 AM
dany, la 14 Mar 2009, 20:14, a spus:
Multumesc Dany. La avionul lui Osterman e multa umbra acolo nu stiu daca-i afumatura, iar la ultimul nu vad nimic. La prima poza se vede ceva, ramine sa mai studiez. Oricum ramine o exceptie nu o regula. Am studiat multe poze cu avioane de iarna cind am facut FW 190 A4 sau Bf 109 F1(are bot galben) si nu am vazut ceva care sa-mi indice ca afumarea are loc des.
Spor,
Bill
#35
Postat 17 March 2009 - 02:40 AM
Aceasta postare a fost editata de dany: 17 March 2009 - 02:44 AM
#36
Postat 17 March 2009 - 08:51 AM
dany, la 17 Mar 2009, 02:40, a spus:
Multumesc din nou Dany, stiu ca esti un mare "rasfoitor" de poze asa ca ma bazez pe tine.
Spor,
Bill
#37
Postat 25 April 2009 - 12:23 AM
poate nu e cea mai concludenta poza dat fiind faptul ca se discuta despre tunuri, dar parerea mea e ca, nu prea are cum sa se afume intr-un hal de nehal, o zona cum e cea din spatele tunurilor... mai degraba esapamentul sa faca asta.