Afumaturi
#1
Postat 12 March 2009 - 09:59 AM
Pareri?
#3
Postat 12 March 2009 - 01:21 PM
In primul rand datorita vitezei unui reactor vei avea depuneri reduse (evident ca vei avea depuneri mai mari la viteza mica, si depuneri mici la viteza mare, cazul pozei), si in plus in cazul unui F-16 tunul este in interiorul fuselajului asa ca simplul fapt ca apare 'afumare' unde apare in poza arata ca se poate ajunge lejer la cei >50cm de la gura de foc (gura tunul este in spatele fantelor de aerisire la F-16).
Nici P-47-le nu e un studiu de caz bun, datorita faptului ca gurile de foc sunt iesite fata de bordul de atac, si implicit posibilitatea de a avea depuneri pe aripa este redusa.
#4
Postat 12 March 2009 - 02:02 PM
1. gazele expulzate au o viteza mai mare decit a avionului, deci normal ar trebui sa murdareasca partea din fata, daca ea exista. Cum af fi cazul mitralerelor de pe botul unul Bf 109 sau FW190.
2. datorita frinarii, parte din gaze ramin in urma avionului si astfel murdaresc partea din spate a tunului (capota motor sau aripa)
Parerea mea.
#5
Postat 12 March 2009 - 02:36 PM
#6
Postat 12 March 2009 - 03:12 PM
Cam asa arata un P-51 cu 'afumare' la gurile de foc. Comparati cu machetele care le mai vedeti.
http://www.littlefriends.co.uk/gallery.php...35&Temp=613
#7
Postat 12 March 2009 - 06:49 PM
Nu stiu cum am putea distinge fum pe RLM 70/71!
Cert este insa si fapul ca machetistii exagereaza unele lucruri (murdarie, fum, vopsea sarita, umbriri etc) pentru ca dau bine la ochi. Nu cred ca e cazul sa ne punem probleme taman in privinta fumului la gura mitralierlor!
#8
Postat 12 March 2009 - 07:14 PM
Adica, nu se prea vede nici pe alea germane, nici pe rusesti, nici pe americane, nici pe cele britanice, nici pe cele japoneze, decat foarte putin si foarte rar.
Nu e vorba neaparat de 'exagerari' pentru a place ochiului, cand vorbim de urme la mitraliere mai mari decat cele de la esapamente uneori. La fel si cu multe alte lucruri (avioane roz, avioane cu vopsea sarita de zici ca a venit cineva cu flexul, etc...). Unele sunt facute si pentru ca asa e 'moda', si asta nu-mi pare ca trebuie neaparat incurajata.
In discutia asta e vorba doar de a ridica o problemaSi de a ii face pe unii sa se gandeasca daca e chiar asa cum vad pe la altii, si poate sa nu urmeze o 'moda' doar pentru ca 'asa se face'.
Pana la urma, fiecare face cum ii place mai mult.
#9
Postat 12 March 2009 - 08:06 PM
Cautind in draci poze despre avionul real pe care il reproduc ( P 40 Tomahawk) am dat de fotografia asta. Este intradevar singura pe care o am dar este chiar de la avionul care ma intereseaza. Daca avionul a fost putin "cosmetizat" pentru a arata mai grozav in muzeu, asta nu pot sa va spun. Cert este ca avionul are vopseaua plesnita (la greu), deci eu personal tind sa cred ca nu sa cosmetizat nimic iar fumul a aderat la partile expuse in spatele tevilor, in cazul nostru aripile.
Iata fotografia :
#10
Postat 12 March 2009 - 08:29 PM
tibi22, la 12 Mar 2009, 20:06, a spus:
Cautind in draci poze despre avionul real pe care il reproduc ( P 40 Tomahawk) am dat de fotografia asta. Este intradevar singura pe care o am dar este chiar de la avionul care ma intereseaza. Daca avionul a fost putin "cosmetizat" pentru a arata mai grozav in muzeu, asta nu pot sa va spun. Cert este ca avionul are vopseaua plesnita (la greu), deci eu personal tind sa cred ca nu sa cosmetizat nimic iar fumul a aderat la partile expuse in spatele tevilor, in cazul nostru aripile.
Iata fotografia :
foarte interesanta poza ta...tocmai de asta am pornit topicul. Nu stiu insa daca nu e "weathering" la fel cu cel pe care-l facem noi.
#11
Postat 12 March 2009 - 08:31 PM
Muhahahahahahahaha!!!
Asa, ca am rezolvat-o si pe asta, Tibi, ai dat cel mai PERFECT exemplu de ce e atat de periculoasa si GRESITA moda de a vopsi 'fum'... Nu de alta, dar MODA a ajuns intr-un muzeu, si vad ca e luata ca referinta de modelisti. Interesant, nu, cum se autointretine desi nu exista prea multe baze reale.
Avionul cu afumaturile VOPSITE din poza ta este AK255, din muzeul de la Pensacola. Daca ai impresia ca avionul nu este 'umblat' pentru ca are vopseaua sarita, te inseli amarnic.
Un pic de istorie:
Citeaza
After Germany invaded the USSR in June 1941, many American-built aircraft were diverted to the Russians. AK255 was one of about 195 RAF Tomahawk IIBs which were shipped to the USSR. These aircraft saw action on the Leningrad and Moscow fronts and were among the first US-built aircraft used by the Russians in combat.
I have no information as to AK255's service history and fairly little as to her recovery in 1990. I believe that the airframe currently on display at the National Museum Of Naval Aviation is actually a composite of two or more airframes but that it is mostly AK255. Look HERE for the NMNA's webpage for this aircraft.
Asadar, avionul in cauza e o restaurare din ani '90, cand a si primit vopsirea 'interesanta', care nu a existat NICIODATA pe acel avion in realitate. Ce este ABSOLUT CERT este ca tunurile alea nu au tras nici macar un foc vreodata pe avion. Deci, de unde urma de fum??? A, da... De la cineva cu un pistol de vopsit, care credea in moda darelor la tunuri mai mari ca cele de esapament (vezi ce ziceam mai devreme)
http://www.warbirdre.../p40-ak255.html
http://www.airport-d...raft/AK255.html
http://hawksnest.1hw...vors/AK255.html
Q.E.D. (sau "busted")
#14
Postat 12 March 2009 - 10:35 PM
-pe langa "fumul"propriu-zis,eu cred ca temperatura inalta la care ajung tevile armelor-in interiorul aripii-duce la un fel de inegrire a tablelor,vopselei,etc,in mod inevitabil.
-vreau sa spun ca atunci cand apare in poze efectul asta(intr-adevar mai rar),se prea poate sa nu fie "fum"(nu neaparat) cat efect datorat caldurii degajate de armele incastrate in aripi,in spatii relativ inguste.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 12 March 2009 - 10:50 PM
#15
Postat 12 March 2009 - 10:48 PM
Longinus, la 12 Mar 2009, 22:35, a spus:
-pe langa "fumul"propriu-zis,eu cred ca temperatura inalta la care ajung(inevitabil)tevile armelor-in interiorul aripii-duce la un fel de inegrire a tablelor,vopselei,etc,in mod inevitabil.
-vreau sa spun ca atunci cand apare in poze efectul asta(intr-adevar mai rar),se prea poate sa nu fie "fum"(nu neaparat) cat efect datorat caldurii degajate de armele incastrate in aripi,in spatii relativ inguste.
Explicatia lui Longinus mi se pare viabila. Unele din ultimele poze postate chiar se apropie de reprezentarea machetistica.
In fotografia cu Hurricane se vede innegrire mai ales dupa orificiile de aruncare a tuburilor. E posibil ca arma sa arunce odata cu tuburile si stropi fini de unsoare/praf/particule metalice? In cazul Spitfire-ului rupt e vorba fix de afumarea aia "imprastiata" (deci nu dara ingusta) de care spuneam in post-urile precedente. In cazul Tempestului innegrirea porneste mai ales de la baza carenajelor tunurilor. E posibil sa fie de fapt oxid sau resturi de la vreun chit aplicat in zona? Eu personal nu am o parere formata despre subiectul acesta...tocmai de aceea o vad ca pe o discutie deschisa la orice concluzii si motiv de sprijinit afirmatiile prin poze.
#16
Postat 12 March 2009 - 11:14 PM
* Prima, cu Spitfire-ul, nu are pic de afumatura pe aripa. Daca te uiti cu atentie, e vorba mai degraba de pete de murdarie/urme datorate prabusirii. Nu sunt simetrice, nu sunt strict in zona tunurilor, si sunt pe suprafete foarte mari.
Evacuarile de cartuse sunt curate.
* Hurricane. Da, e afumat la greu. Mai ales la evacuarile tuburilor arse. Daca te uiti insa la tunuri, e situatia de care spuneai, e foarte difuza urma (aproape insesizabila pe alocuri)
* Spitfire timpuriu. Afumat masiv de la gura de foc in lungul aripii, cu afumaturi si la evacuarea tuburilor arse (se observa cel mai bine la mitraliera dinspre capatul de plan). Ce e insa de remarcat e faptul ca avionul in zbor este impecabil, n-are urme de afumare
* Tempest. Nu vad afumare, poate doar murdarire. Nu e nici cel mai bun unghi, si doar unul dintre tunuri e in dreptul unei dungi albe.
Acum, spune sincer la cate poze te-ai uitat ca sa gasesti 2 cu urme? De curiozitate.
#18
Postat 13 March 2009 - 12:01 AM
Aceasta postare a fost editata de dany: 13 March 2009 - 12:08 AM
#19
Postat 13 March 2009 - 12:18 AM
Sa o iau intai cu sfarsitul, eu oricat ma uit la poza cu Typhoon-ul (nu e Tempest), zau daca vad ce spui tu. Eu vad pe planul stang pe banda neagra (dreapta pozei) umflatura de sub aripa (uita-te si pe stanga, sa vezi despre ce vorbesc), si de acolo poate ti se pare tie ca ar fi ceva mat. Insa mie imi pare doar o zona mai luminoasa, datorita carenajului, si atat.
Pe alb se vad urme aproape insesizabile.
Ce vezi tu defapt in dreapta pozei pe dunga neagra, si ii spui afumatura, e un rack pentru bombe, ca in imaginea de mai jos (nu se vede prea bine, daca e nevoie caut o poza mai buna).
Foto cu cele doua Spitfire, nu am zis ca e 'trucata', e cat se poate de reala, subliniam tocmai faptul ca nu e o 'regula' cu afumatul.
La prima, cea cu Spitfire-ul rupt, opinia mea e ca nu exista pic de afumare, si tot ce se vede sunt urme ale accidentului/murdarie/etc. Sunt mult prea inconsistente intre planuri urmele, si prea 'ciudate' si mari.
PS: tot n-ai zis, cate poze ai studiat ca sa le gasesti pe astea patru (din care au ramas doar doua)?
#20
Postat 13 March 2009 - 01:04 AM
Aceasta postare a fost editata de dany: 13 March 2009 - 01:37 AM