Forum Machete,Modelism,Hobby: Afumaturi - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Afumaturi

#21 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4849
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 March 2009 - 03:14 AM

----"grinlimsilor "----- Scuze , "gremlins"

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 00_1_Falling_hare_restored.jpg


#22 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4849
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 March 2009 - 04:48 AM

Am mai gasit o fotografie ce pare sa prezinte acel efect .Nu stiu exact daca e P 40 E sau M.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: kitty42_112.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 13 March 2009 - 05:09 AM


#23 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 13 March 2009 - 09:37 AM

Foarte interesante subiectul si discutiile.
Din experienta mea de fan Luftwaffe nu am vazut poze cu avioane care sa prezinte urme de fum la mitralierele de pe capotaj (ma refer la Fw 190 si Bf 109) sau chiar la tunurile/mitralierele din plane. Stiu, pozele care sa prezinte cit de cit clar zonele sunt putine, poate avioanele au fost curatate recent.....
Oricum din ceea ce am vazut inclin sa nu (mai) fac aceste urme. Daca cineva are poze Luftwaffe cu urme evidente de fum, il rog sa le posteze.
Spor,
Bill :pardon:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Me109_Nose_1.jpg
  • Imagine atasata: FW190_A3_14s.jpg

Aceasta postare a fost editata de Bill: 13 March 2009 - 09:42 AM


#24 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 13 March 2009 - 09:53 AM

Cu acest topic am ajuns in situatia in care voi sarii o faza cu care as pierde timp si probabil as declansa o critica in masa! :pardon:
Singurul fum pe care am sa incerc sa-l reproduc (putin de tot) ar fii dupa tevile de esapament de la motor. Acolo sper ca nu va comenta nimeni ( hi, hi, hi )

Noroc si numai bine!

#25 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2009 - 01:21 PM

Discutia despre 'curatarea' urmelor de fum nu cred ca-si are rostul. Trecand peste faptul ca-s tare greu de curatat (nu e praf, ci reziduuri depuse la temeraturi destul de inalte, care se 'lipesc' tare bine), simplul fapt ca exista de ex. urme de esapament destul de des pe avioane e un motiv sa cred ca nu statea nimeni sa faca cosmetica aero.

In fond, de ce ar fi curatat urmele de la tunuri/mitraliere si ar fi lasat pe loc urmele celelalte? N-are logica.

Explicatia e in opinia mea foarte simpla. Daca urmele de esapament sunt asa cum sunt (uneori nu prea mari), in conditiile in care motorul in cauza a functionat un numar MARE de ore, cum ar putea sa apara urme asa de 'marete' de la niste tunuri care trageau o perioada cu MULT mai mica (asadar vorbim de o cantitate de reziduuri extrem de redusa in comparatie cu esapamentul).

Daca avionul era curatat, era curatat peste tot. Dar cel mai probabil NU. Nu exista nici un motiv sa se piarda timp cu eliminarea urmelor de fum, fiind o problema pur cosmetica. Asa ca nu conteaza cand sunt luate cadrele, inainte, dupa, propaganda sau nu.

Statistic vorbind, dupa cum am zis si mai devreme, pozele cu avioane 'afumate' sunt rare. Si arata avioane 'muncite' foarte serios, care au zburat multe ore. Si care n-au fost curatate de asemenea urme probabil niciodata in cariera lor.

PS: Dany, in poza cu P-40-ul nu se vede nimic, e prea slaba rezolutia si prea intunecata zona. Si nici unghiul nu permite sa vezi ceva.

#26 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4849
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 March 2009 - 07:34 PM

Trebuie sa recunosc si eu ca acele cazuri reprezinta o particularitate si nu e cazul sa caut nod in papura privitor la acest subiect .-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Discutia despre 'curatarea' urmelor de fum nu cred ca-si are rostul. Trecand peste faptul ca-s tare greu de curatat (nu e praf, ci reziduuri depuse la temeraturi destul de inalte, care se 'lipesc' tare bine), simplul fapt ca exista de ex. urme de esapament destul de des pe avioane e un motiv sa cred ca nu statea nimeni sa faca cosmetica aero.

In fond, de ce ar fi curatat urmele de la tunuri/mitraliere si ar fi lasat pe loc urmele celelalte? N-are logica.
. ----------------------------------- Eu ma gandeam ca sint de fapt urmele(reziduurile) pe care orice arma le lasa dupa tragere , si care se curata usor (...),din ce-mi aduc aminte de prin army ( a se vedea aici si foto. ale tancurilor ce nu prezinta urme de arsura sau afumatura la gura tevii dupa curatare (?) ) .

Aceasta postare a fost editata de dany: 13 March 2009 - 07:49 PM


#27 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2009 - 07:57 PM

Citeaza

Eu ma gandeam ca sint de fapt urmele(reziduurile) pe care orice arma le lasa dupa tragere , si care se curata usor (...),din ce-mi aduc aminte de prin army ( a se vedea aici si foto. ale tancurilor ce nu prezinta urme de arsura sau afumatura la gura tevii dupa curatare (?) ) .


Pai tevile pe interior se curata si la avioane cat se poate de des. Numai ca una e sa cureti de pe metalul armei, alta e sa cureti de pe o vopsea care mai e si mata in plus. Da cu un pic de negru de fum/funingine pe o macheta vopsita mat, si vezi cat iti ia sa o cureti. Sau DACA o mai poti curata complet.

Cat despre tancuri, de unde sa aiba afumatura la gura tevii, cand reziduurile se duc in fata la tragere, ca la orice arma de altfel? Nu exista la tancuri afumare la gura tevii (decat poate pe gaurile/fantele franei de recul) pentru ca nu au cum si de ce sa se 'afume' acolo. Nu-i de la 'curatare'.

#28 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4849
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 March 2009 - 09:19 PM

Ma declar lamurit( :pardon:) . Acum insa , ca tot sintem la acest capitol , as dori daca se poate sa schimb usor subiectul ramanand tot la capitolul afumaturi insa cele lasate de gazele de esapament . Am observat uneori ca in "interiorul" darei inchise apare uneori o portiune deschisa la culoare ( roz-cenusiu deschis - galbui?) . Efectul stiu sa-l reprezint , dar as dori sa stiu de la ce provine acea tenta deschisa : arsura a vopselei , benzina sau ulei ars , scuipat odata cu gazele de esapament ?

Aceasta postare a fost editata de dany: 13 March 2009 - 09:23 PM


#29 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2009 - 09:26 PM

De la distributia diferita a gazelor si a depunerilor (mai 'dense' in zona centrala), si de asemenea sunt si efecte termice in zona centrala datorita faptului ca acolo ai maximul de temperatura... Compusii mai usori se duc spre exterior antrenati de curentul de aer, insa reziduurile mai grele raman spre zona centrala.

Cel putin asta este explicatia logica pe care o vad eu, nu cred/stiu ca a studiat cineva in mod stiintific ce se intampla exact in zona aia.

#30 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 13 March 2009 - 10:15 PM

Un Socat venind la aterizare dupa o iesire de tragere cu tunul de bord. Nu se vad ,,afumaturi''.
E adevarat, totusi, ca la elicopterele cu tun turelat ,,problema'' se pune un pic diferit fata de avioane.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1000156.jpg
  • Imagine atasata: P1000159.jpg


#31 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 13 March 2009 - 10:27 PM

In legatura cu culoarea deschisa de la esapamente, de multe ori este vorba de oxid de plumb, plumb provenit din tetraetilul de plumb folosit in combustibil pe post de antidetonant. Oxidul de plumb este alb dar in combinatie cu fumul sau alte impuritati poate da diferite nuante deschise (gri/bej deschis/roz).

#32 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4849
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 March 2009 - 08:14 PM

Salut , Bill , cred ca am gasit si pentru tine ceva . Ostermann .Incearca sa cauti avioane cu botul galben sau camuflaj de iarna (contrast mare ), acolo s-ar putea sa mai dibuiesti cate ceva . Fotografia cu Emil e "curata".

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: me_ostermann1_gr.jpg
  • Imagine atasata: me_ostermann3_gr.jpg
  • Imagine atasata: me_ostermann7_gr.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 14 March 2009 - 08:28 PM


#33 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 14 March 2009 - 09:24 PM

Vezi postareatibi22, la 12 Mar 2009, 19:53, a spus:

Cu acest topic am ajuns in situatia in care voi sarii o faza cu care as pierde timp si probabil as declansa o critica in masa! :pardon:
Singurul fum pe care am sa incerc sa-l reproduc (putin de tot) ar fii dupa tevile de esapament de la motor. Acolo sper ca nu va comenta nimeni ( hi, hi, hi )

Noroc si numai bine!

La esapamente poti si mai mult

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: a_P_gina_30.jpg
  • Imagine atasata: a_P_gina_81.jpg
  • Imagine atasata: squadron_signal_publications._aircraft._in_action.044_y_057.Bf109_P_gina_069.jpg


#34 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 16 March 2009 - 10:54 AM

Vezi postareadany, la 14 Mar 2009, 20:14, a spus:

Salut , Bill , cred ca am gasit si pentru tine ceva . Ostermann .Incearca sa cauti avioane cu botul galben sau camuflaj de iarna (contrast mare ), acolo s-ar putea sa mai dibuiesti cate ceva . Fotografia cu Emil e "curata".

Multumesc Dany. La avionul lui Osterman e multa umbra acolo nu stiu daca-i afumatura, iar la ultimul nu vad nimic. La prima poza se vede ceva, ramine sa mai studiez. Oricum ramine o exceptie nu o regula. Am studiat multe poze cu avioane de iarna cind am facut FW 190 A4 sau Bf 109 F1(are bot galben) si nu am vazut ceva care sa-mi indice ca afumarea are loc des.
Spor,
Bill :pardon:

#35 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4849
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 17 March 2009 - 02:40 AM

Ultima fotografie ( 109 E)reprezinta un avion curat ,pentru pozitie . Chestia e ca nu am dorit sa reaprind subiectul , insa am dat de acele imagini cautand cu totul altceva . Pe parcurs ce voi mai gasi , voi mai posta ,de dragul exceptilor

Aceasta postare a fost editata de dany: 17 March 2009 - 02:44 AM


#36 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 17 March 2009 - 08:51 AM

Vezi postareadany, la 17 Mar 2009, 02:40, a spus:

Ultima fotografie ( 109 E)reprezinta un avion curat ,pentru pozitie . Chestia e ca nu am dorit sa reaprind subiectul , insa am dat de acele imagini cautand cu totul altceva . Pe parcurs ce voi mai gasi , voi mai posta ,de dragul exceptilor

Multumesc din nou Dany, stiu ca esti un mare "rasfoitor" de poze asa ca ma bazez pe tine. :pardon:
Spor,
Bill

#37 Useril este offline   virusu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Location:alba iulia
  • Interests:avioaneeeee

Postat 25 April 2009 - 12:23 AM

ca veni vorba de fum de esapamente, pun si eu o poza facuta de mine care arata ca se depune, nu gluma :clapping:
poate nu e cea mai concludenta poza dat fiind faptul ca se discuta despre tunuri, dar parerea mea e ca, nu prea are cum sa se afume intr-un hal de nehal, o zona cum e cea din spatele tunurilor... mai degraba esapamentul sa faca asta.

Imagine atasata: fum.jpg

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi