Junkers Ju-87D Stuka ‘Rumanian Air Force” 1/48 - Hasegawa
#42
Postat 21 April 2009 - 11:34 PM
Dupa cum ziceam, n-am studiat prea atent cum era la cele timpurii. Si evident m-am inselat, nu erau nici 02, evident nici negre, ci... RLM66. Chiar si la cele care erau cu 02 in interior. Cel putin asa indica textul de mai sus.
Asta explica si de ce culoarea din poza de B (care gresit am identificat-o ca fiind 02) e identica cu cea din poza de D. Sunt identice pentru ca sunt... identice.
#46
Postat 21 April 2009 - 11:56 PM
#48
Postat 22 April 2009 - 12:22 AM
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de Romulus: 22 April 2009 - 12:22 AM
#50
Postat 22 April 2009 - 12:45 AM
De altfel, trebuie doar sa te uiti la pozele de pe cele doar 2 pagini din sectiunea 'Interiors' (as zice ca subiectul este extrem de laconic tratat), si e evident ca nici vorba de 'Gray 41', care e dat ca un gri destul de deschis, ci e clar ca lumina zilei ca e un 66.
Si, oricum, vorbim nu de varianta L.Dv 521 din 41 care stipula interiorul in 66, caz in care si panoul de instrumente e 66, ci de cea din 38 care stipula interiorul in 02 si panoul in 66.
#52
Postat 22 April 2009 - 01:16 AM
Sa fiu mai clar. Citatul care l-ai dat tu, din cartea veche a lui Merrick, n-are a face sub nici o forma cu Ju-87B-urile despre care vorbeam. Pentru ca Merrick, in cartea aia, face referire la varianta din '41, care e ULTERIOARA productiei de Ju-87B.
Chiar si asa, citatul in cauza e chestionabil, fiind o interpretare si nu un extras sau o traducere din original, si in plus, chiar pozele puse langa citat si langa 'mostrele' de culoare demonstreaza ca ceva e tare in neregula cu textul.
In cartea lui Ullman sunt date in totalitate traducerile in engleza dupa L.Dv 521/1 din 1938, si de asemenea dupa L.Dv 521/1 din noiembrie 1941.
#53
Postat 22 April 2009 - 01:32 AM
#54
Postat 22 April 2009 - 01:47 AM
Problema e extrem de simpla. Textul din cartea lui Merrick nu se regaseste sub nici o forma in traducerile lui Ullman. Explicatia zic eu e destul de simpla, primul (Merrick), in anii '80, nu a avut in fata un original ci alt material. Multi ani mai tarziu, Ullman a bazat pe originale. Simplu. Chiar si Merrick a recunoscut ca de la vremea respectiva au aparut multe date noi, motiv pentru care a si aparut carte de ti-am dat link la ea.
Uite citatul din 521/1 varianta 1938. Daca citesti originalul, te doare capul ce formulari sunt. Am pierdut cel putin 30 de minute sa identific exact pasajul subliniat. Mai clar de atat, nu se poate.
#56
Postat 22 April 2009 - 09:32 AM
Primul tablou de bord pus de tine (pozele color) este de Ju87B1. (cartea de mai sus, pag 29) Cel de al doilea este de tot pentru B-1 si el apare la pagina 2 a cartii cu legenda: Restaurierte Geratetafel einer Junkers Ju87B1 von 1939/1940. Acelasi tablou, copiat dupa un desen de fabrica, apare si la pagina 28. Aici se vede ca fata de primul tablou de bord apar in plus doua aparate. Va dau denumirea in germana: Bediengerat fur Zeilflug (vorgesen) (din fotografia de la pag 30 pare a fi un ...ceas!). La cel de al doilea nu e indicata denumirea.
Bordul pentru D si G arata altfel (luati ca reper bordul de la scara 1/48 aratat aici http://www.cartula.ro/forum/Junkers-Ju-87-....html&st=40 , se vede mai bine decit cel al 1/72). A, este exact cel de al doilea in a/n pus de tine! (au citesc si comentez de sus in jos, asa ca abia acum am vazut si celelalte poze)
Si acum sa venim la culori. In nici una din fotografii a/n sau color nu se vede un tablou de bord negru. Toate sunt RLM 66. Chiar si la varianta A (pagina 27) bordul este tot rlm 66.
La pagina 50 sunt doua poze color in care se ilustreaza interiorul cocpitului la Ju 87G, aflat Muzeul Bataliei Angliei din Hendon. Daca te uiti numai la tabloul de bord, poti zice ce tabloul de bord este negru dar...si restul cocpitului are aceasi culoare, ba mai mult si aparatura din spatele mitraliorului pare tot ...neagra. Noroc, pentru cei ne convinsi, ca in legenda scrie: Fur die Ausbesserung der Bemalung wurde acwarz anstelle von Grau 66 verwendet. si Die sostige Bemalung ist Grau 66.
Acum daca facem comparatie intre cele doua poze a/n puse de Cartula, adica bordul de B2 si bordul de D e calr ca amindoua sunt RLM 66!!!
Cratula, eu stiam ca acel L.Dv521/1 a aparut in 1941 se se spunea ca "suprafetele vizibile prin geam" (citat aproximativ) vor fi vopsite in RLM 66.
Aha, deci stiam eu ceva, a fost retiparit in 1941!
Romulus, in poza pusa de tine este vorba clar de RLM 66! De altfel e vorba de poza amintita de mine mai sus, pagina 50 din Cockpit profile, Deutsche Flugzeugcockpits und Instrumentenbretter. Zweiter Weltkrieg, Heinkel - Junkers. Nr 6, Flugzeug Publikations GmbH.
Cartula, bine documentat ca de obicei. Desi am cartile (electronic) nu as fi avut rabdare sa cotrobai prin ele.
Eu zic ca problema s-a lamurit!
#59
Postat 26 November 2009 - 06:26 PM
Azi m-am apucat de taiat locurile in aripi pentru resin gun bays si modificat peretii din kit pentru a putea pune la locul lor bucatile de resin din kitul de cockpit Aires. Incerc sa fac si niste poze timide...
#60
Postat 26 November 2009 - 07:40 PM
In piesa din stanga sus (laterala din stanga a cocpitului), e o protuberanta. Acea protuberanta am taiat-o din prea mult zel/elan muncitoresc. Am si pierdut-o.