Junkers Ju-87D Stuka ‘Rumanian Air Force” 1/48 - Hasegawa
#222
Postat 07 March 2010 - 12:12 PM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
Citeaza
#224
Postat 24 April 2012 - 11:47 PM
In poza cu avionul " Si bucurie!" se vede clar parbrizul blindat din fata cabinei, pe cand la "Hai noroc" nu. Chiar daca acest avion e fotografiat dintr-un unghi nu tocmai bun, dar totusi cred ca s-ar putea vedea daca e acolo. Am marit poza cu Photoshop si am schimbat putin perspectiva si tot nu se vede parbrizul blindat.
In plus am gasit pe un site ca, D8 era varianta de bombardament pe timp de zi a variantei D7: http://www.aer.ita.b.../ww2/ju87-v.htm. Deci e posibil sa fie D8?
Alta ciudatenie e, ca eu stiam ca parbrizul blindat pus in exterior era numai la varianta "G"? Sau ma insel?
Cu stima.
#225
Postat 25 April 2012 - 10:52 AM
Ce stiu eu, fara a fi neaparat adevarat, este ca D-7 si D-8 erau ambele variante de noapte, D-7 obtinut din D-3 iar D-8 din D-5. Si ca toate D-7/8 au fost obtinute prin modificarea unor D-3/5 existente deja.
Acum, sa gandim logic. Cum nemtii aveau obiceiul sa dea denumiri noi la fiecare model obtinut, nu cred ca D-7 a fost o denumire generala, pentru variantele obtinute atat pe baza lui D-3 cat si pe baza lui D-5. La scrupulozitatea lor! Iar daca eliminam amenajarile specifice zborului de noapte de pe un D-7 (presupunand totusi ca aceste D-7 erau modificari ale D-3 si D-5), in nici un caz nu s-ar obtine un D-8, ci un D-3 sau un D-5.
Concluzia mea:
- D-7: varianta nocturna a lui D-3;
- D-8: varianta nocturna a lui D-5.
Chestia cu parbrizul blindat, nu stiu ce sa zic. Nu m-am apucat inca de un studiu detaliat al lui Ju.87.
#226
Postat 25 April 2012 - 12:30 PM
Din cate am inteles D7\D8 aveau motor JJ 211P o varianta imbunatatita a celor de pe D3\D5?!!! Asta a-r cam "aduce" o denumire noua, nu?
De alta parte, unii spun ca erau doar pe hartie D7\D8 si veterani nemti din grupurile de bombardament de noapte spun ca tot D3\D5 erau denumite. Totusi pe una din jambele unui "Stuka romanesc" scrie D8 si e fara echipament de noapte. Pai, daca avem dovezi (foto) cred ca nu mai are rost sa o lungim. Am impresia ca noi stim mai multe decat marea majoritate a "forumistilor\expertilor" de pe net?!!!
Oricum nu ma pasioneaza atat de tare Stuka, de altfel nici un bombardier nu imi place. Erau "omoratoare de copii" si am spus tot, de aia prefer vanatorii! Nu neg eroismul primilor, e doar opinia mea.
Cu stima.
#227
Postat 25 April 2012 - 05:02 PM
Citeaza
#228
Postat 25 April 2012 - 07:27 PM
Repet, nu am studiat Ju.87 în detalii, nu am auzit de motoarele 211P. Deci, nu mă bag!
Avionul (sau cel puţin unul dintre avioanele româneşti) pe jamba căruia scrie Ju.87D-8 este "Hai noroc!".
#229
Postat 25 April 2012 - 08:00 PM
Deci, in concluzie FARR a utilizat si D8, ma intreb; cate secrete se mai afla inca nedescoperite... si mai ales surprize!
Eu am terminat si multumesc ca m-ati lasat sa contaminez topicul! Case closed!
Cu stima.
#231
Postat 27 April 2012 - 03:14 PM
Sau, totusi, Junkers a produs si D-8 nou noute? Zau ca merita "sapat" putin pe pista asta!
#232
Postat 27 April 2012 - 05:43 PM
Dar cum spui si tu, merita sapat un pic. Si cand te gandesti ca totusi vorbim de armata si ar trebui sa fie foarte ordonati si clari! In teorie sunt dar sa nu uitam ca razbelul facea legea. De aici tot felul de "idiotenii" si aberatii.(poate si un pic propaganda\dezinformare cu denumirile astea noi)
Cu stima.
#233
Postat 07 June 2012 - 02:52 PM
Si inca ceva, nu cereti foto, nu stiu de ce dar nu pot copia ce e pe CD!
#236
Postat 25 June 2012 - 12:33 PM
Nu vreau chestii ilegale!
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 25 June 2012 - 12:34 PM
#238
Postat 26 June 2012 - 08:39 AM
Acel Ju-87 fiind varianta cea mai noua, se poate ca pilotul sa se fi inspirat de la Potez, inscriptia avand de aceasta data o adaugire: "Hai Noroc si Bucurie!".
In documentele mele avioanele apar cu piloti diferiti.
Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 26 June 2012 - 08:42 AM