Aceasta postare a fost editata de Romulus: 20 April 2009 - 12:18 AM
Junkers Ju-87D Stuka ‘Rumanian Air Force” 1/48 - Hasegawa
#21
Postat 20 April 2009 - 12:18 AM
#23
Postat 20 April 2009 - 01:59 PM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
Exact Cantacuzino, de acea poza e vorba!
Citeaza
Citeaza
Citeaza
Daca facem referire la Aeronautica Romana in al doilea Razboi Mondial 16 avioane au venit de la Luftflotte 4. Pilotii romani refuzind sa zboare pe avioane ce nu aveau insemne roamanesti, mecanici germani, intr-o singura noapte, le-au reinmatriculat dupa standardul FARR! Am subliniat mecanici germani, pentru ca asta ne-ar putea indrepta catre RLM70. Contrastul evident apare deoarece zona este vopsita in RLM 71, decolorata putin de uzura si intemperii.
Poze cu intradosul sunt putine, speculindu-se chiar idea ca nu ar fi fost redesenate crucile, ci pur si simplu acoperite cu vopsea cele germane.
#24
Postat 20 April 2009 - 07:07 PM
Cat despre monitor, e calibrat bine, crede-ma. Am scule, ma pricep si ma ocup de fotografie. Ca urmare am incredere in ce vad eu pe ecran...
Concluzionez. Decalurile Aeromaster, au lipsa sloganul cu bucurie de pe partea dreapta si mici deficiente de forma la decalurile care acopera insemnele germane... Am niste foi de tiparit decaluri de la Testors dar nu cred ca o sa incep cu asta sa le dezvirginez... Iar altele mai bune n-am gasit, deci... ;)
#25
Postat 20 April 2009 - 09:49 PM
Citeaza
Daca vrei sa faci ceva cit de cit bine, decupeaza doar partea din decal ce are Crucea Regelui Mihai, pune-o la locul cuvenit, apoi cu o pemnsula cu RLM70 deseneaza conturul literelor si a crucii sterse.
Citeaza
#26
Postat 20 April 2009 - 11:03 PM
Citeaza
Ceva imi scapa... Tu spui sa ma uit la contrastul din poza pusa de Cantacuzino al celor doua RLM-uri si sa compar cu pozele, presupun cu decalul, puse de mine... Corect? Pai pe decal nu apar cele doua RLM-uri si in plus nu poti compara ca si culori si contrast o poza alb-negru cu una color. Sunt multe proceduri de conversie. Ce anume imi scapa?
#27
Postat 21 April 2009 - 09:15 PM
#29
Postat 21 April 2009 - 09:28 PM
#30
Postat 21 April 2009 - 09:53 PM
Romulus, la 21 Apr 2009, 22:28, a spus:
Romulus, imi pare ca iti cam permiti sa presupui pe ce ne bazam, in loc sa studiezi.
Faptul ca "multi" il fac negru, e fix egal cu zero. Una, ca nu cred ca ai stat sa faci o statistica sa vezi care-s mai multi, si a doua, 'gura targului' intotdeauna o fi varianta buna, nu? Pana acum, oricum, n-am vazut de la tine nici macar UN link sa sustina varianta cu negru. Iar la chestia cu 'unde-i fum e si foc', pot sa-ti raspund cu zicala cu piatra, prostul si inteleptii. E suficient sa fie unul care-l vopseste negru ca asa a auzit el, si dupa el se iau alti n-spe ca e mai simplu sa copieze decat sa studieze. Si uite asa ajungi cu 'multi'. Si ajungi sa ceri 'dovada', cand defapt lucrurile-s foarte simple si clare.
Ca interiorul a fost si RLM02, si RLM66, e perfect adevarat. Doar ca la Ju-87D interiorul a fost DOAR RLM66. Pentru simplu fapt ca aparatele au fost produse dupa inlocuirea RLM02 cu RLM66 pentru interioare. Daca vorbim de un Ju-87B, atunci e alta discutie (RLM02 fiind mai probabil).
Link-uri cu panouri pastrate in muzeu. Evident, cei e la muzeele germane nici n-au auzit de varianta cu negru.
http://hugojunkers.p.../ju_ju87_m4.htm
http://hugojunkers.p.../ju_ju87_m6.htm
Pozele de mai sus sunt, evident, pe prima pagina in Google cand cauti "Ju-87 instrument panel". Tot absolut evident, in primele 20 de pagini, nici o poza cu un panou NEGRU. Nu ma refer la poze cu machete, ilustratii, sau asemenea, ci la poze cu obiectul real.
#31
Postat 21 April 2009 - 09:58 PM
Apropos, la Ju-87B a fost RLM 02 interiorul, dar panoul de bord?
#32
Postat 21 April 2009 - 10:13 PM
Citeaza
Absolut super, vorba ta. Mai vrei poze? Ca sa mai pun cu tablouri RLM66 (ca mai am destule), pune si tu macar 2 cu panouri NEGRE de Ju-87D. Nu de alta, dar daca n-ai absolut NICI O DOVADA ca ar fi fost negre, doar nu crezi ca nu vrei sa crezi.
D-asta te intrebam mai devreme cum ar trebui sa arate 'dovada' pe care o cauti, ca mi-e teama ca, precum de obicei, ai o idee preconceputa care e 'buna', oricate dovezi ar fi pentru orice alta varianta.
Citeaza
Probabil negru. La 109E-urile timpurii asa era combinatia. O sa caut.
#33
Postat 21 April 2009 - 10:19 PM
Acum am gasit si cartea de la Squadron/Signal Ju-87 Stuka In Action. Poate gasesc in ea ceva...
#34
Postat 21 April 2009 - 10:42 PM
Citeaza
Am cautat, am gasit, evident nu era negru. Desi poate (doar poate) la unele sa fi fost asa. N-am studiat problema la B-uri, nu pot fi sigur. Toate pozele gasite arata panoul in 02
#35
Postat 21 April 2009 - 10:52 PM
cartula, la 21 Apr 2009, 23:13, a spus:
Desi a doua poza din postul #30 e de la un B, nu prea arata a RLM02, ci mai mult a RLM66 (piesa a petrecut ceva timp la Luftfahrttechnisches Museum Rechlin, dar face parte dintr-o colectie privata, deci ar putea fi reconditionat).
#37
Postat 21 April 2009 - 10:56 PM
Ambele insa sunt RLM66.
Uite inca una 'de epoca'. RLM66.
Citeaza
Da, eu spun ca nici ce-a facut Hasegawa, nici ce-au facut multi altii nu conteaza absolut deloc in conditiile in care documentele (hartii, fotografii) arata ca au gresit. Si mai zic ca discutiile despre 'dubii' sunt pierdere de vreme atata timp cat se bazeaza strict pe 'gura targului' si nu pe dovezi concrete.
#40
Postat 21 April 2009 - 11:23 PM
cartula, la 21 Apr 2009, 23:56, a spus:
Aia de care vorbeam am vazut-o in mai multe locuri ca fiind de B. Cealalta apare des ca fiind de JU87 - si atat.