Junkers Ju-87D Stuka ‘Rumanian Air Force” 1/48 - Hasegawa
#183
Postat 24 February 2010 - 12:56 PM
#185
Postat 24 February 2010 - 01:28 PM
Cat despre frane, ai referinte (in afara celor doua poze cu 861 - unde eu spun ca era in reparatie avionul) ca nu se foloseau pe Stuka romanesti?
Aceasta postare a fost editata de Romulus: 24 February 2010 - 01:29 PM
#186
Postat 25 February 2010 - 12:22 PM
Citeaza
Nu te supara dar esti tare incapatinat!
Hai sa-ti mai explic inca o data, logic:
Remulus, frinele areodinamice puteau fi date jos si din considerente de bombardament ....normal! Cind se facea vopsirea, nu se astepta o saptamina, cu bombele puse in rac sa se usuce vopseaua!!! Vopsirea si "desenarea" cocardelor se facea in aceeasi zi, vopseaua se usca foarte repede!
Uita-te mai atent la poza! Chiar crezi ca avionul acela este in ... reparatii?
Si da, vorbin numai despre 861. Despre altele, tot asa, doar cu documentul in mina, deoarece s-ar parea ca nu era nimic standard, nici la insemne nici la frine.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 25 February 2010 - 12:22 PM
#187
Postat 25 February 2010 - 02:28 PM
Z-mare, la 25 Feb 2010, 12:22, a spus:
Remulus, frinele areodinamice puteau fi date jos si din considerente de bombardament ....normal!
[...]
Nu sunt convins ca am inteles, poti detalia?
Eu n-am spus ca s-au dat franele jos pentru revopsire, ci pentru reparatii. Stuka era Dive bomber, fara frane era doar bomber. Stiu ca unele Stuka, folosite pentru distrugere de tancuri, erau folosite fara frane, dar nu si bombardierele... Care ar fi explicatia logica?
#191
Postat 02 March 2010 - 08:38 PM
L-am mai rugat sa ne dea mai multe detalii despre marcajele de pe indradosurile aripilor, dar ar trebui repornita discutia despre 861.
Pentru cei care nu au citit, discutia a aut loc aici: http://www.cartula.ro/forum/Vand-set-decal...1-48-t6627.html
#192
Postat 02 March 2010 - 10:33 PM
Romulus, la 2 Mar 2010, 20:38, a spus:
L-am mai rugat sa ne dea mai multe detalii despre marcajele de pe indradosurile aripilor, dar ar trebui repornita discutia despre 861.
Pentru cei care nu au citit, discutia a aut loc aici: http://www.cartula.ro/forum/Vand-set-decal...1-48-t6627.html
Eu as propune sa posteze doar o singura fotografie al lui 861 cu care s-ar pecetluii odata pentru totdeauna daca a existat acel "... si bucurie".
D-l sheniloiu ce zici ? Nu ne ajuti putin ?
#193
Postat 02 March 2010 - 10:51 PM
Nu am avut timp sa analizez toate problemele ridicate de voi aici referitoare la "861", dar:
- in primul rand, "861" este un Ju.87D-8. Stiu ca multi vor sari in sus, caci majoritatea surselor sustin ca D-8 era o varianta de bombardament de noapte, cu stingatoare de scantei la tevile de esapament; altele mai sustin ca au fost obtinute prin convertirea unor D-3, deci ar fi avut aripi scurte - si totusi, pe jamba stanga a lui 861 este o inscriptionare de fabrica ce indica foarte clar tipul - D-8!;
- nu am timp sa analizez acum fotografiile, sa vad cum era cu franele de picaj - am spus ca am "aproape un walkarround", dar nu o luati chiar ad-literam - ce walkarround se poate face doar cu un singur film de 36 pozitii, de catre un reporter de razboi total neinteresat de faptul ca, peste 66 de ani, unii se vor contrazice pe detaliile subiectului fotografiat de el? Pe fil apar si alte avioane, chiar si macaralele de bombe si alte detalii;
- avionul este parcat intr-o biuta, asa a avut tipul posibilitatea sa il fotografieze de sus - s-a urcat pe turtudan!
- nu stiu cine a editat setul acela de decal-uri despre care Romulus spune ca sunt de la AeroMaster, ma tem ca sunt piratate sau refacute de firma Eagle Strike (care a cumparat AeroMaster). Subsemnatul am livrat materialul de baza (desene detaliate la scara 1/9)pentru primul set de decaluri Stuka scos de AeroMaster (Stuka Bombers Part 1, cod 48-140). Setul cuprinde 4 inmatriculari - "861", un aparat unguresc, unul bulgaresc si unul slovac. Pentru "861", insemnele sunt altfel impartite (de exemplu, pisica nu este reprezentata impreuna cu patratul care acopera svastika; crucile romanesti sunt separate de vopseaua care acopera matricola si crucile germane), iar calitatea, din ceea ce vad din fotografiile postate, este superioara. Singura observatie la ele - albastrul folosit este un pic prea deschis fata de cel din drapelul nostru. AeroMaster urma sa scoata si un set identic la 1/72, dar se pare ca s-au limitat doar la 1/48, desi se laudau ca prima transa de decal-uri au vandut-o in cateva zile!
#194
Postat 02 March 2010 - 11:19 PM
http://www.squadron....sp?item=AN48678
Vad ca pe eBay s-ar gasi "rare" Stuka Bombers part I... Dar exista cel nou care se numeste Best Selling Stukas si e de la Aeromaster din perioada pre-Eagle Strike.
Pe foaia mea, scrie Aeromaster, copyright 05/2004, Best Selling Stukas! Part II, 48-678.
Sheniloiu, la 2 Mar 2010, 22:51, a spus:
E sconcs sau pisica?...
#195
Postat 02 March 2010 - 11:50 PM
Sheniloiu, la 2 Mar 2010, 22:51, a spus:
Best Selling Stukas part II sunt facute de Cartograf. Sunt top quality in ce priveste decal-urile. Nu stiu de cine sunt printate cele vechi, dar calitatea Cartograf, vorbeste de la sine.
#196
Postat 03 March 2010 - 08:44 AM
Romulus, la 2 Mar 2010, 23:19, a spus:
Mie mi se pare pisica si in topicul lui Z-mare apare o forgrafie cu pisica pe deriva! Se vede clar , uite aici : http://www.cartula.r...st-a36794-.html
Tind sa cred un alt lucru de care ma lovesc si la alte avioane, pe parcursul razboiului avionele au fost frecvent revopsite, acest lucru confirma faptul ca anumite desene, nume scrise sau chiar culori pe aparate apar sau dispar in aceasta perioada de timp.
#197
Postat 03 March 2010 - 11:10 AM
Citeaza
Citeaza
#198
Postat 03 March 2010 - 06:50 PM
-din cele 36 de pozitii ale filmului, eu am scos 18. Probabil ca pe celelalte nu le-am considerat relevante la vremea respectiva, adica acum 22 de ani!
-data este septembrie 1944, dar nu se spune clar ce zi;
- fotografiile vor sa incropeasca un soi de reportaj despre plecarea unitatii in misiune, de la pregatirea avioanelor, inarmarea cu bombe si pana la saluturile adresate echipajelor. Dar se cunoaste facatura, toti sunt mult prea relaxati pentru o pregatire pentru misiune reala. Facatura propagandistica, ce mai;
- pe tot parcursul fotografierii, avioanele nu au fost miscate din loc;
- cele mai multe fotografii sunt cu 861, din mai multe unghiuri; dar mai apar "Si bucurie!", "Mat" plus alte aparate care par sa nu aiba insemne distinctive;
- de ce zic ca "Hai noroc!" nu este acelasi aparat cu "Si bucurie!": primul are cale la roti, al doilea nu; la primul, burdufurile de prelata de la carenajele trenului sunt mult mai decolorate; la primul, in fata apar niste pete imense de ulei sau altceva negru, care lipsesc la celalalt; primul are sub aripi bombele normale de 100 kg, la al doilea bombele au niste prelungiri mari in fata, foarte ciudate, nu le-am mai vazut altundeva; al doilea are o chestie in plus in spatele jambei de coada, nu stiu deocamdata ce este; spirala de pe coafa elicei este foarte usor diferita; si, in plus, pe deriva lui "Si bucurie" se vede o parte din numar, este un 8 urmat de un 1!
- nici un avion nu are franele aerodinamice;
- "Mat" si "Si bucurie! au crucile romanesti vopsite la interior de lansatoarele de bombe de sub aripi; la "Hai noroc!", acestea nu se vad, desi zona dintre lansatoare si tren apare foarte clar; deci, crucile sunt la exterior de lansatoare;
- "Hai noroc!" este singurul care a fost fotografiat si de sus, asa ca se vede modul cum au fost aplicate crucile pe extradosul aripilor<
- toate aparatele, la cate se vede asa ceva, au capetele de plan alungite; toate sunt inarmate cu Mauser MG 151/20 in aripi; toate au carenajele complete la jambele trenului.
Cat despre urmele de prindere pentru supresoarele de flacara (doamne, ce termen pur romanesc, asta de supresor, seamana su supozitor!), nu cunosc exact cum arata prinderea pe motor. Dar banuiesc ca treaba statea cam asa: la variantele cu asa ceva se eliminau pipele de esapament standard, individuale; normal, in urma operatiunii ramaneau in cartere gaurile pentru buloanele de fixare; apoi se montau dispozitivele noi, care banuiesc ca se prindeau in aceleasi gauri din carter, cu aceleasi buloane - nu vad de ce ar mai fi inventat un mod de prindere nou, cand il aveau pe cel standard la indemana! Asa ca era foarte usor sa treci avionul, din punctul asta de vedere, de la "noapte" la "zi" - dadeai jos "supresoarele" si montai pipele standard!
Voi mai reveni, trebuie sa plec acum. Toate cele bune!
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 03 March 2010 - 06:52 PM
#199
Postat 03 March 2010 - 07:06 PM
Presupun ca nu se vad crucile de pe "Hai noroc" la exterior, e doar o banuiala ca ar fi acolo...
Alta intrebare... "Hai noroc" e scris pe stanga si la celalalt presupus avion "Si bucurie" e pe dreapta?
Alta idee... Nu stiu ce obligatii te forteaza sa nu faci publice fotografiile, dar ma gandesc ca poate reusesti sa faci un compromis, rezolutie mica, dimensiune mica, watermark mare peste, etc... Vezi poate se poate gandi o modalitate in interesul modelistic... ;) Daca nu, te vom face prozator de poze...
#200
Postat 03 March 2010 - 07:17 PM
Pacat ca sunt tinute ascunse de ochii celor care doresc cu adevarat sa faca un model cit mai exact. Pacat ca nici macar acest avion faimos nu-l putem face cum trebuie
D-le sheniloiu, ati facut un lucru rau, mai bine nu spuneati ca aveti aceste poze! Mai bine ati fi vindut decalurile si basta.