La unele machete este nevoie sa adaugi o greutate pt a echilibra macheta, sa nu cada in fund :)
Deci
- ce folositi ca greutate
- cum o fixati
- cum determinati cantitatea potrivita, mai bine zis cum o masurati, de ex 10g, 20g, ....
Constantin
Pagina 1 din 1
Echilibrare machete (Greutati)
#2
Postat 06 March 2009 - 05:30 PM
Pai de obicei procedez asa:
- folosesc bile de plumb de diferite dimensiuni. Din cele folosite la pescuit, se gasesc cutii cu diverse dimensiuni, au avantajul ca umplu optim spatiul liber.
- pentru fixare, superglue sau epoxi, dupa caz. Uneori, construiesc panouri despartitoare in interiorul fuselajului pentru a ma ajuta atat la lipire, cat si la a pozitiona greutatile unde le doresc.
- cantitatea o determin empiric. Asamblez macheta cu banda adeziva, avand grija sa nu 'uit' componente cu masa semnificativa, si o balansez pe trenul de aterizare pana obtin un echilibru ferm. O alta solutie este, uneori, de a lasa nelipit botul sau o zona frontala pana spre sfarsit, ca sa am posibilitatea sa o balansez cand am toate componentele in pozitiile finale (uneori nu merge varianta doar cu banda adeziva).
In rare cazuri, ori uit, ori consider ca nu e cazul, si ma trezesc ca macheta sta pe coada. Nu totul e pierdut insa Ori din amintiri, ori din prospectul machetei, determin o zona cat mai inchisa, cat mai spre partea din fata. Dau o gaura de dimensiuni corespunzatoare in plastic, pozitionata in asa fel incat sa nu distrug detalii, incarc bilele de plumb prin gaura, si picur superglue cu grija pentru a le fixa.
Dupa ce sunt multumit de rezultat (macheta e echilibrata), bag bara de plastic in gaura si o lipesc (ideal e ca gaura sa fie data la o dimensiune apropiata/identica cu a barei de plastic folosite la inchidere). Tai la nivel, chituiesc/slefuiesc zona, si gata.
- folosesc bile de plumb de diferite dimensiuni. Din cele folosite la pescuit, se gasesc cutii cu diverse dimensiuni, au avantajul ca umplu optim spatiul liber.
- pentru fixare, superglue sau epoxi, dupa caz. Uneori, construiesc panouri despartitoare in interiorul fuselajului pentru a ma ajuta atat la lipire, cat si la a pozitiona greutatile unde le doresc.
- cantitatea o determin empiric. Asamblez macheta cu banda adeziva, avand grija sa nu 'uit' componente cu masa semnificativa, si o balansez pe trenul de aterizare pana obtin un echilibru ferm. O alta solutie este, uneori, de a lasa nelipit botul sau o zona frontala pana spre sfarsit, ca sa am posibilitatea sa o balansez cand am toate componentele in pozitiile finale (uneori nu merge varianta doar cu banda adeziva).
In rare cazuri, ori uit, ori consider ca nu e cazul, si ma trezesc ca macheta sta pe coada. Nu totul e pierdut insa Ori din amintiri, ori din prospectul machetei, determin o zona cat mai inchisa, cat mai spre partea din fata. Dau o gaura de dimensiuni corespunzatoare in plastic, pozitionata in asa fel incat sa nu distrug detalii, incarc bilele de plumb prin gaura, si picur superglue cu grija pentru a le fixa.
Dupa ce sunt multumit de rezultat (macheta e echilibrata), bag bara de plastic in gaura si o lipesc (ideal e ca gaura sa fie data la o dimensiune apropiata/identica cu a barei de plastic folosite la inchidere). Tai la nivel, chituiesc/slefuiesc zona, si gata.
#3
Postat 08 March 2009 - 12:51 PM
Eu pun bucata masiva, la acelasi volum ocupat, greutatea e mai mare.
Locul il determin ca si Cartula: asamblez fuselajul, aripile, stabilizatoarele si profundoarele plus tot ce mai vine pus in partea de dupa trenul de aterizare principal (detalii interioare, cupole, etc) iar in locul ales pentru montarea contragreutatii pun o bucata de plumb cu greutate aproximativa din care tai pina macheta sat bine pe tren. In acest mot, tot ce montez ulterior in fata trenului (aparatura de bord, cupole, tren bot etc) va face ca acest echilibru sa fie asigurat. Uneori e nevoie sa pui greutati in mai multe locuri (motoare, bord de atac aripa, bombe) pentru a asigura echilibrul, deoarece volumul disponibil in zona cea mai departata nu este suficient. Cu cit distanta fata de trenul de aterizare este mai mare cu atit pui mai putin plumb si ...invers. In general, nu te lua dupa indicatiile de greutate din prospect, sunt de cele mai multe ori inexacte. Ba uneori, in volumul indicat nu poti pune greutaea ceruta in prospect, nici macar daca ai folosi uraniu ca material!
Uite, la B-24 a trebuit "sa inghesui" aproape 100 g plumb!
Locul il determin ca si Cartula: asamblez fuselajul, aripile, stabilizatoarele si profundoarele plus tot ce mai vine pus in partea de dupa trenul de aterizare principal (detalii interioare, cupole, etc) iar in locul ales pentru montarea contragreutatii pun o bucata de plumb cu greutate aproximativa din care tai pina macheta sat bine pe tren. In acest mot, tot ce montez ulterior in fata trenului (aparatura de bord, cupole, tren bot etc) va face ca acest echilibru sa fie asigurat. Uneori e nevoie sa pui greutati in mai multe locuri (motoare, bord de atac aripa, bombe) pentru a asigura echilibrul, deoarece volumul disponibil in zona cea mai departata nu este suficient. Cu cit distanta fata de trenul de aterizare este mai mare cu atit pui mai putin plumb si ...invers. In general, nu te lua dupa indicatiile de greutate din prospect, sunt de cele mai multe ori inexacte. Ba uneori, in volumul indicat nu poti pune greutaea ceruta in prospect, nici macar daca ai folosi uraniu ca material!
Uite, la B-24 a trebuit "sa inghesui" aproape 100 g plumb!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 March 2009 - 12:54 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1