V1 - Fieseler Fi103 1/48 - Tamiya
#21
Postat 07 March 2009 - 02:20 PM
Treci la P 39 si P 40 !
Spor la treaba!
#22
Postat 07 March 2009 - 06:03 PM
Oricum multumesc de apreciere...
#23
Postat 07 March 2009 - 07:51 PM
Romulus, la 7 Mar 2009, 03:44, a spus:
Este doua solutii - tot din "lectii invatate": nu pune mana pe macheta, ci apuc-o cu un "material de impachetat" (folia aia ca un burete subtire, cu care se imbrca unele chestii delicate - icoane, pahare, etc.). Imtrucat e moale si lucioasa, nu roade vopseaua. Pe de alta parte, la tine, daca vopseaua era inca umeda, nu cred ca ar fi mers nici asta.
A doua - in locuri care nu se vor mai vedea (poate aici ar fi mers in efuzor?), fixeaza un "ceva" (eu folosesc betele pentru frigarui). Poti manevra macheta mult mai usor de-a lungul intragului proces de vopsire.
Romulus, la 7 Mar 2009, 18:03, a spus:
No.
#24
Postat 08 March 2009 - 12:28 PM
Trabuia sa bagi un bat in efuzor si puteai manevra macheta foarte usor.
Citeaza
#25
Postat 08 March 2009 - 04:45 PM
Sau sa folosesc un lac de la Model Master, nu acrilic lucios de la Vallejo? Vreo idee?
#26
Postat 08 March 2009 - 05:01 PM
Am avut si eu problema asta cu aerograful pina m-am prins cu functioneaza!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 08 March 2009 - 05:04 PM
#27
Postat 08 March 2009 - 06:02 PM
O sa-l las sa se usuce si o sa incerc sa-l slefuiesc usor cu dremelul cu pasla de polish, poate reusesc sa-i mai fac ceva, dar cred ca e o cauza pierduta.
#28
Postat 08 March 2009 - 06:45 PM
Sa nu folosesti dremelul, altfel il strici mai bine!
Romulus, dupa ce lacul sa uscat, cel mai bine MARTI(!) iei un smirghel fin de 2000 si slefuiesti usor cu apa.
Daca ai pasta pentru lustruit masina, iei o cirpa de bumbac si mai slefuiesti (polishezi) toata macheta inca o data.
Speli macheta si dupa uscare dai din nou cu lacul Valejo fara retarder.
Sunt sigur ca ai nevoie de lumina buna, lacul fiind transparent, nu vezi unde si cit ai aplicat. Tu trebuie sa ti macheta in asa fel incit sa poti vedea unde si cantitatea de lac care este aplicata pe macheta!
Si eu am lacuit P 40 - ul astazi (al doile strat peste decaluri) , si a iesit perfect.
#31
Postat 08 March 2009 - 08:41 PM
Cam asa arata pana acum. Am inmuiat vopseaua si lacul cu Purisol de la Agama si apoi sub, apa, cu degetul, unghia, smirghelul si orice alt ajutor, am ajuns in stadiul de fata...
Suprafata la deget, pare destul de neteda, oricum nu voi pricepe mare lucru decat dupa un nou strat de grund, alb sau gri. Pana una alta, se pare ca am luat-o de la zero.
Partea mai groaznica este, ca nu stiu ce am gresit cu lacul. Totul pana acolo parea perfect aproape... Deocamdata o sa incerc cu Clear Top Cote de la Model Master si o sa ocolesc Clear Gloss Varnish de la Vallejo pana ma prind ce nu am facut bine...
#33
Postat 08 March 2009 - 08:45 PM
Lacul, si in general orice vopsea, se da cu aerograful astfel:
- speli bine macheta
- folosesti o presiune de 0,8 - 1 bar
- distanta fata de macheta 5 - 7 cm
- pune in lac, cind il diluezi si o picatura de alcool etilic pentru a scade tensiunea superficiala, astfel lacul se intinde mai bine
- pulverizezi, sa zicem, intradosul, incepind de la fuszelaj, bot spre copada, apoi pe aripi, de la stinga la dreapta (sau invers), intii un strat subtire care se constituie un fel de "grund".
- fara sa stai sa se usuce, reincepi operatiunea ca mai sus, dar de data asta trecerea sa face mai incet in asa fel incit zona vopsita sa fie "uda" dar atentie nu ...baltoaca!
Lucuiul neuniform ti-a apartu tocmai pentru ca stratul de lac a fost depus defectuos. Probail si uscarea lacului s-a facut prea repede, dar nu cred asta. Eu folosesc lac auto (uscare in citeva minute, practic se usuca de la o aripa la alta) si nu am avut niciodata probleme!!!
Posibil ca si lacul sa nu fie OK! Ia un plastic, vopsestel apoi da-l cu lac. Daca treaba se repeta ...schimba lacul!
#35
Postat 08 March 2009 - 09:11 PM
Lasand gluma la o parte, alcool etilic = spirt medicinal (farmacie), SAU alcool tehnic (metalocasnice/similare), SAU alcool dublu rafinat (alimentara/piata), SAU orice bautura de peste 40 grade (da'i pacat de ea)
Izopropilic gasesti rapid la orice magazin de componente electronice. Oricum, izopropilicul e mai 'tare', ia si emailurile, sau macar le ataca superficial. D-asta nu l-as recomanda.
#36
Postat 09 March 2009 - 12:43 PM
Z-mare, la 8 Mar 2009, 20:45, a spus:
Scuze Z-mare! Mai facut curios, care lac auto il folosesti? Cel cu intaritor (deci un 2K) sau lac auto in doza de spray decantat?
Am facut niste teste cu un lac auto cu intaritor si am ramas masca cit de bun este. Din cite am vazut nu a atacat nici acrilicele (Tamiya) dar mai vreu sa fac un test inainte sa inlocuiesc lacul Tamiya, care este bun dar cind se termina nu mai vreu sa cumpar...
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 09 March 2009 - 12:44 PM
#37
Postat 09 March 2009 - 03:15 PM
Turturoiul prins cu elastic de butelie este dispozitivul cu care scot lacul din butelcuta pentru al pune in aerograf.
Nu trebuie diluat, merge direct din doza. Doza trebuie scuturata cam 7 -10 minute inainte de utilizare.
Aerograful se spala cu Nitrosolv.
#38
Postat 09 March 2009 - 03:55 PM
Z-mare, la 9 Mar 2009, 15:15, a spus:
Turturoiul prins cu elastic de butelie este dispozitivul cu care scot lacul din butelcuta pentru al pune in aerograf.
Nu trebuie diluat, merge direct din doza. Doza trebuie scuturata cam 7 -10 minute inainte de utilizare.
Aerograful se spala cu Nitrosolv.
Multumesc pentru informatie!
Am citit de acest lac undeva pe acest site. Nu se poate cumpara in orice magazin, parca am vazut aici in zona numai la Selgros Tg. Mures. Eu am un prieten care are o vopsitorie auto, si el mi-a dat sa testez acel lac auto cu intaritor. Sunt surprins cit de bine se poate lucra! Ce nu am incercat inca este aplicarea lui peste niste decaluri.