Cartula, din cite stiu eu, motoarele pulsoreactor
nu functioneaza static! Asta pentru ca stind pe loc aerul nu are cum sa intre in camera de ardere! Motorul este extrem de simplu, functioneaza la fel de simplu si se poate construi si in regim de amator. In camera de ardere se afla niste ajutaje ce insecteaza combustibil si o bujie ce-l aprinde. In partea din fata se afla un grilaj, un fel de "sita" de admisie a aerului, care este acoperita cu mici clapete pe post de supape. Treaba merge cam asa:
- combustibilul arde in camera, presiunea creata inchide supapele si astfel gazele sunt expulzate prin "ajutaj". Rezulta un "puls" ce impinge motorul inainte.
- dupa ardere, presiunea in motor scade, supapele se deschid (motorul fiind in miscare curentul de aer creat le deschide) intra o noua portie de aer, se injecteaza combustibil care se aprinde cu bujia.
- combustibilul arde in camera, presiunea creata inchide supapele si astfel gazele sunt expulzate prin "ajutaj". Ciclul se repeta atit timp cit exista combustibil si ...miscre!
Dupa cum se vede, motorul nu poate porni si functiona daca sta pe loc deoarece aerul nu poate intra in camera de ardere! De aceea este nevoie de o catapulta care sa imprime o anumita viteza la care motorul functioneaza. Dupa ce au pierdut cimpurile de lansare de la Peenemunde, germanii au cautat alte solutii de lansare: de pe He 111, Ar 234 sau chiar Fw 190.
Ca sa functiioneze static trebuie pus in fata o suflanta care de creeze curentul de aer ce "imita" miscarea motorului. Asa se fac testele la sol.
Cine se incumeta la constructia unui astfel de motor poate studia schita atasata.(provinde din de mult disparuta revista "Sport si Tehnica". Ehe, ce vremuri.....)