Forum Machete,Modelism,Hobby: Trenuri de aterizare - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Trenuri de aterizare

#1 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 02 March 2009 - 12:46 PM

Am construit foarte multe machete, kituri, constructie integrala din lemn sau polistiren, machete zburatoare, asta ca reclama!
Am abandonat cu regret aceasta pasiune in favoarea cercetarii istorice si editarea cartilor cu subiect aeronautic, dar si a ochilor.
Aduc in discutie problema trenurilor de aterizare ale Kiturilor. Din proiecatre machetele au trenul destins pentru cei care doresc sa asambleze macheta cu trenul escamotat. Cand macheta este cu trenul scos, asezata pe acesta arata hidos, cocotata. Ca sa arate bine trenul trebuie scurtat, cu cat ramane de discutat.
Noi cautam fotografii cu avionul din profil si calculam de cate ori diametrul (sau raza) rotii se incadreaza in spatiul dintre roata si aripa, apoi aplicam raportul obtinut la macheta. Planurile din reviste in general au desenat trenul destins, dar sunt si desenatori care in vederea frontala deseneaza una din jambe cu amortizorul comprimat pentru pozitia pe sol.
Priviti fotografiile si comparati cu machetele Dvs, veti constata ca am dreptate.

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 02 March 2009 - 12:49 PM


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12679
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2009 - 02:30 PM

Perfect adevarat, stiu ca am discutata asta la o intilnire mai veche. Din pacate aplicarea celor de mai sus cere ceva munca si indeminare in sensul ca "scurtarea" trebuie facuta numai in zona sistemului de amortizare oleopneumatic, ceea ce implica taierea pistonului si relipirea lui in noua pozitie, lucru ce poate insemna si o scadere a rezistentei in zona. De asemnea trebuie repozitionata furca (foarfeca) sistemului sau, mai bine, trebuie inlocuita cu una, daca este disponibila, din PE sau rasina.

#3 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 02 March 2009 - 02:41 PM

Z-mare, nimic mai simplu ace de seringa cu gaurirea pieselor din plastic, teava crestata cu pila triunghiulara, adecvata, in zona de lipire pentru a ajuta fixarea, iar la final este lucioasa ca tija originala.
Pentru lipit se gasesc tot felul de solutii, indicate cele din doi componenti.
M-am gandit sa deschid topicul dupa ce am vazut acel I-16, frumos dar il strica trenul.

Apropo de ace de seringa, am folosit si la elice, doua ace unul pe post de lagar celalalt pe post de ax. Intr-adevar este mai greu sa gasesti 2 ace sa se intrepatrunda fara joc. Pe acul lagar se monteaza o bucse din plastic care se lipeste de ac si macheta, iar la capatul axei tot o bucse care sa ia jocul.
Sa vezi rezultatul, daca se face curent in casa se invarte elicea.
Unii sustin ca asta inseamna un motor fara compresie.

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 02 March 2009 - 02:49 PM


#4 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2009 - 02:52 PM

As rafina un pic exprimare din prima postare, in sensul ca situatia depinde de la macheta la macheta, nu este ceva valabil peste tot. Sunt destule machete care au trenul de aterizare figurat in pozitia corecta, cu greutate pe el.
Solutia este, dupa cum s-a spus, verificarea referintelor pentru a vedea daca macheta in lucru necesita o asemenea operatiune sau nu.

#5 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 02 March 2009 - 05:33 PM

Cartula are dreptate!
Am intalnit si eu machete cu trenul figurat destins, comprimat sau chiar ambele variante (vezi An-26 de la Amodel).
Iar eu lucrez doar la scara 1/72. (mici exceptii, foarte rar)

#6 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 02 March 2009 - 08:14 PM

Da, asa e, An-26 de la Amodel are 2 tipuri de tren in cutie: unul pentru varianta fara incarcatura, celalalt pentru cea cu sarcina. Eu l-am ales pe cel cu amortizoarele necomprimate. :clapping:

#7 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 03 March 2009 - 07:56 AM

Ete foarte adevarat, sunt machete la unde cel care a confectionat mater-ul a tinut cont de faptul ca la un tren montat escamotat nu se obseva ca este mai scurt si a realizat jambele comprimate. Sunt machete si machete.
Intr-adevar este o munca in plus, la unele machete nu este sesizabil, dar unele care arata chiar hidos cu trenul destins.
Sa va dau un exemplu, Mig-15 daca are trenul destins fuzelajul este paralel cu solul, este hidos, nprmal trebuie sa fie cu efuzorul aproape de sol, este caracteristic.
A fost o discutie de principiu, fiecare asambleaza sau confectioneaza machetele dupa ochiul, dorinta sau indemanarea sa.

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 03 March 2009 - 08:01 AM


#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12679
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 March 2009 - 09:24 AM

Citeaza

Z-mare, nimic mai simplu ace de seringa cu gaurirea pieselor din plastic,
Cotect, numai ca la scara 1/72 e cam dificil sa faci asta, deoarece "carnea" din jamba ramine undeva la 0,1 - 0,2 mm. Acuma cum ai spus: fiecare asambleaza sau confectioneaza machetele dupa ochiul, dorinta sau indemanarea sa.
Si da, probleme cu inaltimea trenului sunt si la Me262, 1/72, Revell. Din cauza inaltimi incorecte a trenului principal, avionul sta "in bot"!

#9 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 03 March 2009 - 11:53 AM

Z-mare, am primit cadou un Mig-15 scara 1/18, este hidos cand este pe tren, inclinatia spre bot este ca cea de pe panta de aterizare. Neavand momentan timp pentru modificare il tin pe burta cu trenul escamotat.
In schimb am tot la 1/18 un Me-262, este perfect, aceeasi firma dar cred ca fiecare master aferent este executat de persoane diferite.

#10 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 03 March 2009 - 07:14 PM

Nu prea sunt de acord cu inclinatiile 15-ul. Nu da cu efuzorul de pamant decat daca parchezi un T-55 pe ampenaj. Nimeni nu zice sa nu simulezi o aeronava la incarcare maxima (cam cum sugerezi tu), dar totusi... Tine de gust, daca vrei poti sa faci chirurgie plastica (!) trenului.
:clapping:

#11 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 06 March 2009 - 05:50 AM

Komob 50, nu esti de acord cu inclinatiile 15-ul............este problema ta.
Nu stiu de ce te aprinzi si dai exemplul cu tancul, intr-un singur punct ai dreptate cand spui ca "tine de gust", priveste fotografiile atasate, daca 15-le cu fuselajul paralel cu solul este pe gustul tau te priveste.
Nu-ti inteleg reactia care o consider nepotrivita.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Mig_15.024.jpg
  • Imagine atasata: Mig_15.098.jpg

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 06 March 2009 - 05:51 AM


#12 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 06 March 2009 - 10:09 AM

Machetele 1/18 sunt cele de la 21 Century Toys (asamblate si vopsite)? Cum vi se par?

#13 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 06 March 2009 - 12:45 PM

Dicutam numai de 21 Cetiry Tois. Machetele 1/8 in general sunt lucrate foarte bine, din cate am pipait: P-51 bun trenul destins, Me-262 la superlativ perfect, Mig-15 trenul principal destins, Avenger mici probleme de aliniere a aripii dupa deschidere, F-104 perfect, Me-109G foate bun cu o exceptie> sectiunea capotajului sub motor mai mica pe inaltime trebuie decupata si adusa la cota, adica chirurgie estetica. Atat.
In prezent mai am doar Me-262 si Mig-15 pentru care RADUB mi-a facut decaluri RSR , stele si celelalte inscrisuri pentru anii 60.

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 06 March 2009 - 12:48 PM


#14 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 07 March 2009 - 10:05 PM

Vezi postareaRadu-Dan, la 6 Mar 2009, 05:50, a spus:

Komob 50, nu esti de acord cu inclinatiile 15-ul............este problema ta.
Nu stiu de ce te aprinzi si dai exemplul cu tancul, intr-un singur punct ai dreptate cand spui ca "tine de gust", priveste fotografiile atasate, daca 15-le cu fuselajul paralel cu solul este pe gustul tau te priveste.
Nu-ti inteleg reactia care o consider nepotrivita.


Ai pus doua fotografii: prima e cu un MiG in rulaj, inclinatie mica fata de sol, a doua, static, probabil nealimentat si neinnarmat (ma refer la munitia tunurilor), de aceea are un unghi mai accentuat inspre inapoi. Ideea e ca o aeronava "traieste" atunci cand zboara, nu cand sta in boscheti in ploaie, uitata si abandonata. Daca iti plac asa de mult aeronavele lasate pe coada, iti recomand o diorama cu I.A.R.-93 dezafectate la Craiova. :clapping: Oricum mie imi plac la fel si nu le consider "hidoase" in nici un caz.
Vezi ca aici e un forum de modelism, nu de dat peste obraz si fiecare are dreptul la opinie/reactie, indiferent care e aceasta, in limita bunului simt si a codului bunelor maniere, asa ca sa nu caracterizam persoane, atata timp cat nu facem decat sa ne exprimam punctul propriu de vedere si nu ni-l impunem altora cu forta, ok?

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi