I.A.R.-27 Manufactura scara 1/10
#3
Postat 22 February 2009 - 09:08 PM
Salut!
Am pornit cu hotărāre la realizarea unei machete zburătoare cu motor electric din două motive:
1.Pentru amuzamentul baieţilor mei...........vine primăvara;
2.Īmi doresc de mult să construiesc o macheta zburătoare.
Am cautat ceva uşor de realizat si am găsit I.A.R.-27 in primul număr al revistei Modelism. Am scanat planurile si le-am redesenat pentru a le putea mări la scară şi pentru a putea confecţiona sabloanele necesare cadrelor fuzelajului şi nervurilor aripii .
Pentru fuzelaj am folosit placaj de 1mm grosime şi baghete din lemn de pin, zona cocpitului fiind acoperită cu foaie din lemn de balsa de 1mm.
Structura de rezistenţă a aripii(longeronul şi nervurile) am confecţionat-o din lemn de balsa de 4 si 5 mm urmānd să confecţionez bodul de atac din balsa de 10 mm.
Ampenajele le-am făcut din balsa de 4 si 5 mm stratificate şi şlefuite cu multă atenţie.
Pentru lipire am folosit un adeziv pe bază de aracet de la UHU.
Urmează partea din faţă a fzelajuli,căreia ii voi acorda atenţie maximă acolo găsindu-se sistemele de propulsie si comandă.
Am pornit cu hotărāre la realizarea unei machete zburătoare cu motor electric din două motive:
1.Pentru amuzamentul baieţilor mei...........vine primăvara;
2.Īmi doresc de mult să construiesc o macheta zburătoare.
Am cautat ceva uşor de realizat si am găsit I.A.R.-27 in primul număr al revistei Modelism. Am scanat planurile si le-am redesenat pentru a le putea mări la scară şi pentru a putea confecţiona sabloanele necesare cadrelor fuzelajului şi nervurilor aripii .
Pentru fuzelaj am folosit placaj de 1mm grosime şi baghete din lemn de pin, zona cocpitului fiind acoperită cu foaie din lemn de balsa de 1mm.
Structura de rezistenţă a aripii(longeronul şi nervurile) am confecţionat-o din lemn de balsa de 4 si 5 mm urmānd să confecţionez bodul de atac din balsa de 10 mm.
Ampenajele le-am făcut din balsa de 4 si 5 mm stratificate şi şlefuite cu multă atenţie.
Pentru lipire am folosit un adeziv pe bază de aracet de la UHU.
Urmează partea din faţă a fzelajuli,căreia ii voi acorda atenţie maximă acolo găsindu-se sistemele de propulsie si comandă.
#5
Postat 06 March 2009 - 07:18 AM
vlad, la 5 Mar 2009, 17:31, a spus:
Salut! Are cineva poze sau desene cu interiorul de la I.A.R.-27?
Poti sa folosesti ca model interiorul de la Fleet F 10 G din care a fost derivat. Mai putin plansele de bord, dar pe care le ai in modelismul sus mentionat.
Avionul Fleet F10 G il gasesti la Muzeul Militar.
#11
Postat 06 August 2009 - 10:37 AM
Salut!
Capotajul nu a pus mari probleme dar, tabla fiind mai grosuta decit mi-as dorit a trebit decalita si batuta temeinic.
La carenajul din fata motorului am fact un "pozitiv si un negativ"din lemn dupa care prin incalziri si presari repetate am obtinut ceea ce se vede ............DIN A DOUA INCERCARE.
Avionul era impinzit deci asa voi face si eu.
Capotajul nu a pus mari probleme dar, tabla fiind mai grosuta decit mi-as dorit a trebit decalita si batuta temeinic.
La carenajul din fata motorului am fact un "pozitiv si un negativ"din lemn dupa care prin incalziri si presari repetate am obtinut ceea ce se vede ............DIN A DOUA INCERCARE.
Avionul era impinzit deci asa voi face si eu.
#13
Postat 06 August 2009 - 02:06 PM
Salut KNO3 !
Banuiesc ca te referi la carenajul din botul avionului................
Am confectionat din lemn doua piese : pozitivul, o pisa de forma carenajului
negativul, o cavitata de forma carenajului, scobita, intr-o bucata de lemn.
Pozitivul l-am facut ceva mai mic (cu 0,5mm ) pentru a nu avea dificultati la presare.
Am asezat tabla de aluminiu de 0,5mm pe negativ, am incazit-o si am inceput sa bat usor pozitivul peste aceasta. Am repetat actiunea pina cind am obtinut forma dorita.
Nu il mai fac zburator deoarece fondurile destinate echiparii pt. zbor au fost taiate.
Banuiesc ca te referi la carenajul din botul avionului................
Am confectionat din lemn doua piese : pozitivul, o pisa de forma carenajului
negativul, o cavitata de forma carenajului, scobita, intr-o bucata de lemn.
Pozitivul l-am facut ceva mai mic (cu 0,5mm ) pentru a nu avea dificultati la presare.
Am asezat tabla de aluminiu de 0,5mm pe negativ, am incazit-o si am inceput sa bat usor pozitivul peste aceasta. Am repetat actiunea pina cind am obtinut forma dorita.
Nu il mai fac zburator deoarece fondurile destinate echiparii pt. zbor au fost taiate.
#15
Postat 06 August 2009 - 04:29 PM
vlad, la 6 Aug 2009, 14:06, a spus:
......
Nu il mai fac zburator deoarece fondurile destinate echiparii pt. zbor au fost taiate.
Nu il mai fac zburator deoarece fondurile destinate echiparii pt. zbor au fost taiate.
Buna,
Vreau sa te felicit si eu pentru modelul pe care-l realizezi...si-mi pare rau ca nu-l mai faci zburator...tocmai in aceasta idee si dupa cum vad mai sus ca totul a plecat de la fonduri, eu propun sa facem o cheta, donatie, cum vreti voi si sa-l ajutam pe vlad sa motorizeze avionul, cu conditia ca vlad sa ne treaca cu numele pe fuselaj
ce spuneti de propunerea mea...asa ceva "UN LEU PENTRU IAR-EU"...binenteles ca putem si mai mult
#17
Postat 06 August 2009 - 04:52 PM
ALOOOOOOOOOOOOOOOOOO.
MULTUMESC PEMTRU INTENTIE DAR ASA CEVA NU SEPOATE DEOARECE :
1. AM HOTARIT CA VA STA LA SOL
2. VOI CU CE MAI MERGETI LA CIRCIUMA ???????
3. DE CE AVETI PERVERSITATEA DE A VEDEA O FRUMUSETE DE MACHETA ZDROBITA??????
Sper sa iese in final o macheta statica frumoasa. De zburat gasesc eu pina la urma ceva poate un avion american sau rusesc.
De ce vreti sa prabusiti un model romanesc?????????????
MULTUMESC PEMTRU INTENTIE DAR ASA CEVA NU SEPOATE DEOARECE :
1. AM HOTARIT CA VA STA LA SOL
2. VOI CU CE MAI MERGETI LA CIRCIUMA ???????
3. DE CE AVETI PERVERSITATEA DE A VEDEA O FRUMUSETE DE MACHETA ZDROBITA??????
Sper sa iese in final o macheta statica frumoasa. De zburat gasesc eu pina la urma ceva poate un avion american sau rusesc.
De ce vreti sa prabusiti un model romanesc?????????????
#18
Postat 06 August 2009 - 08:35 PM
Mai vlad...nu-ti fa probleme cu ce mergem noi la Birt...oricum e o treaba de voluntariat.
Pe cand asa minunatie e pacat sa nu zboare...si ma-ndoiesc ca o sa se prabuseasca, mai ales in mainile unui meserias, vre-un as al telecomenzii...
Deja imi si inchipui cum v-a arata la final...fuselajul verde, capota de aluminiu stralucitoare...cum poti sa tii asa minunatie in vitrina.
BAFTA si spor la munca
PS..."sa ne trimiti pe PM, contul...2 voluntari ai strans deja...sper sa mai vina..."
Pe cand asa minunatie e pacat sa nu zboare...si ma-ndoiesc ca o sa se prabuseasca, mai ales in mainile unui meserias, vre-un as al telecomenzii...
Deja imi si inchipui cum v-a arata la final...fuselajul verde, capota de aluminiu stralucitoare...cum poti sa tii asa minunatie in vitrina.
BAFTA si spor la munca
PS..."sa ne trimiti pe PM, contul...2 voluntari ai strans deja...sper sa mai vina..."
#19
Postat 06 August 2009 - 09:19 PM
Frumos IAR Vlad si ca aeromodelist cu destula experienta cred ca ai ales bine sa nu mai faci bijuteria asta zburatoare, pentru ca in cazul unei prabusiri e pacat de munca depusa la un model atat de complex.
Sa dai cu el de pamant nu trebuie sa fie neaparat din cauza unei aripi torsionate de exemplu sau un defect din constructie, poate fi din cauza tehnologiei moderne, un bruiaj de la alta statie radio, descarcare a acumulatorilor etc si astea se intalnesc mai des decat un defect de constructie, stiu din propie experienta ca am rupt modele de sute de euro facute de fabrica, la concursuri si chiar si la antrenamente.
Pentru zburat sunt atatea modele ieftine din polistiren de exemplu dupa care nu plangi atat de mult si care se repara usor in cazul unei ruperi.
Sa dai cu el de pamant nu trebuie sa fie neaparat din cauza unei aripi torsionate de exemplu sau un defect din constructie, poate fi din cauza tehnologiei moderne, un bruiaj de la alta statie radio, descarcare a acumulatorilor etc si astea se intalnesc mai des decat un defect de constructie, stiu din propie experienta ca am rupt modele de sute de euro facute de fabrica, la concursuri si chiar si la antrenamente.
Pentru zburat sunt atatea modele ieftine din polistiren de exemplu dupa care nu plangi atat de mult si care se repara usor in cazul unei ruperi.
Aceasta postare a fost editata de norbi: 06 August 2009 - 09:24 PM