Ok...sau,avind in vedere cele ce urmeaza, ar trebui sa spunem
tutto a posto. ?
Sigur, nu avem de ales, trebuie sa-i dam cezarului ceea ce i se cuvine.
Si pentru ca acest cezar vine din...Italia, era timpul sa-i numim si pe producatorii din cizma.
Nume mari, nume sacre, legende in lumea moto,unele dintre aceste firme nu mai exista, altele sunt in varful piramidei,chiar daca in zilele noastre piscul e ocupat de niponi.
Gilera, Moto Guzzi,Guazzoni,Garelli,FB Mondial, Ducatti si am putea continua mult si bine.
Daca tot am inceput cu Gilera,atunci sa continuam cu un model proiectat in mod special pentru utilizare militara.
S-a chemat
Gilera Marte,500 cmc,produsa incepind cu 1941 si pana dupa razboi(1946),iar specialistii considera ca in multe aspecte a fost superioara marcilor germane BMW sau Zundapp.
Rea de gura ca si Duce, dar capabila sa te care de pe Volga,pana in Etiopia,fara probleme.
Produsa in doar 380 de exemplare,
Marte nu este tocmai usor de gasit,nici macar in poze de epoca.
Modelul militar a existat atat in versiunea solo,cat si cu atas, ca o dezvoltare a modelului LTE
Desigur ca a urmat si o varianta civila.
Iat-o in aceasta fotografie, frumoasa, pusa la punct,sofisticata si mai cum vreti.O italianca absolut superba si...rosie,desigur.
Bun.
Transmisia cu ax cardanic, in versiunea cu atas tragea si pe a treia roata doar "la cerere" in timp ce suspensia spate,un patent Gilera, era compusa din furca rigida si arcuri elicoidale incapsulate si asezate in pozitie orizontala, cu aspect de telescop.
LTE-ul de la Gilera, cel care a servit drept prototip pentru Marte
si Marte, civil
Un exemplar pastrat perfect (face parte din ultima serie de productie, 1946)
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 February 2014 - 10:29 PM