Forum Machete,Modelism,Hobby: Motociclete in uzul Wermacht si al aliatilor - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motociclete in uzul Wermacht si al aliatilor o pseudo istorie a modelelor folosite in WW 2

#41 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2014 - 10:38 AM

Un MZ a avut tata prin anii 50. A facut toti Carpatii cu el. A castigat-o la Loto.
Ulterior a cunoscut-o pe mama si m-a facut pe mine. Si s-a dus dracu si MZ si plimbari prin Carpati si pictura in ulei.
Eu ar trebui sa fiu recunoscator, dar parca imi pare si rau ca i-am stricat omului escapadele motocicliste si viata boema. O sa caut o poza sa o pun aici.

Ref. la ce s-a scris mai sus, Mercedesul concurent era cumva poreclit Silber Pfeil ? Am un model asamblat simplu.

Aceasta postare a fost editata de wurger: 25 February 2014 - 10:39 AM


#42 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 February 2014 - 11:12 AM

Calin, ai dreptate.
Mercedesurile erau supranumite si "sagetile argintii" intr-adevar.In 1934 a aparut modelul W25 iar mai tarziu (in' 36,parca, fenomenalul typ W125[-650 CP
Foloseau (in perioada aceea) tehnologia dezvoltata de inginerii germani, pentru motoarele Daimler Benz/ME 109. Oricum,experienta dobandita,a fost reciproca : masina de curse aka avion de vanatoare.
Cursele auto din anii 36-39 au fost dominate,fara drept de apel,de catre DB sau AutoUnion.
Restul contau pentru (eventual) locul 3 pe podium .
Inainte ca nemtii sa ia cursele auto,in serios, au existat alte nume mari( 1928...1934,chiar 1935): Alfa Romeo,sau fantasticul Bentley Blower cu motor de patru litri jumate.Apoi...pauza.

Cat despre motorul domnului Ungureanu senior...cred ca MZ-ul acela era un 125 cmc, exact cum l-am descris in pagina anterioara.
In 1950 s-ar putea sa fi aparut sub sigla IFA, insa era de fapt acelasi lucru.
De copil,imi amintesc ca aveam un vecin,pe strada, posesor al unui MZ de 125 pe care-l ingrijea cu cea mai mare sfintenie.Tin minte ca eram frapat de aspectul general,cum arata motorul ala si mai ales de sunet. Daca astazi l-ar mai avea, n-as ezita sa-l cumpar,doar ca sa-l tin in garaj.Nu am "carnet" de moto si nici nu mi-am dorit vreodata motocicleta,dar MZ-ul ala tot as fi vrut sa-l cumpar.Parea ca a fost fabricat cu o zi inainte.Perfect.
Din pacate nu mai stiu nimic despre motor. Omul a murit de ceva ani,iar motocicleta o fi ajuns pe mana cuiva (sper !!).

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 25 February 2014 - 11:27 AM


#43 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 February 2014 - 09:20 PM

Cu o cilindree la jumatate fata de confratele P800,insa la fel de important din punct de vedere al complexitatii tehnice,respectiv al istoriei fenomenului moto, a fost un alt model al marcii Puch,anume :
PUCH 350 GS - initialele vin de la Geländesport ceea ce ne indica un "sport de teren".
Intr-adevar, specialistii si istoricii considera ca acest 350GS este de fapt primul enduro produs vreoadata,in serie.
Motorul monocilindru cu doua pistoane si ambielaj separat, a fost proiectat de catre Giovanni Marcellino.
Cutie cu 4 trepte si ambreiaj plasat (de asemenea) in butucul rotii spate.Versiunile initiale dezvoltau 14 CP, insa din 1939 apare o varianta simplificata ce dezvolta doar 12 CP.
Modelul GS 350 a fost ultima motocicleta proiectata de catre Giovanni Marcellino.Dupa Anschluss, acesta a parasit Austria,astfel incetind colaborarea sa cu firma Puch.
Un numar considerabil de exemplare au fost livrate catre WH care le-a folosit inclusiv in Nordul Africii, datorita calitatilor si specificatiilor acestui model.
O versiune simplificata (suspensii rigide si esapamente coborate intr-o pozitie mai joasa) a fost produsa in continuare pentru nevoile armatei germane.
Imagine atasata: Puch 350 GS.jpg
Imagine atasata: GS 350 Luftwaffe.jpg

un exemplar de colectie, in adevaratul sens al cuvantului
Imagine atasata: Puch350GS-06.jpgImagine atasata: Puch350GS-08.jpg

Imagine atasata: Puch350GS-16.jpgImagine atasata: Puch350GS-15.jpg

Imagine atasata: Puch350GS-17.jpgImagine atasata: Puch350GS-18.jpg

#44 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 February 2014 - 09:24 PM

...
Imagine atasata: Puch350GS-24.jpgImagine atasata: Puch350GS-32.jpg

#45 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 26 February 2014 - 01:47 AM

Sincer, incep sa te inteleg cand spui ca daca ai da peste o bijuterie de genul acesta, chit ca n-ai carnet de "motor", ti-ai dori-o in curtea personala.

#46 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 26 February 2014 - 01:36 PM

Bai ce frumusete...!
Zici ca fiecare piesa a fost facuta manual.
Poezie mecanica.
Unde mai pui ca atunci piesele nu erau facute doar pentru a fi inlocuite la service 2 ani mai tarziu. Erau facute sa dureze cat mai mult. Perdanta conceptie pentru constructor, pragmatic vorbind.
Un serial extraordinar !

#47 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 February 2014 - 02:07 PM

Vezi postareawurger, la 26 February 2014 - 01:36 PM, a spus:

Erau facute sa dureze cat mai mult. Perdanta conceptie pentru constructor, pragmatic vorbind.


He he, Calin.
Uite,doar anecdotic:
o firma americana (de prin California,parca),in urma cu cca 4 sau 5 ani, a dat publicitatii o metoda tehnologica despre tratarea/diamantarea la costuri rezonabile,a pieselor in miscare, dintr-un motor cu ardere interna.In urma acestei operatiuni tehnologice, motorul respectiv ar fi durat for ever,sau oricum, mai mult decat speranta de viata a proprietarului masinii, avind in vedere ca nu mai exista nevoia lubrifierii,iar uzura devenea o notiune superflua !!!
Printre companiile ofertate, a fost si Porsche (din grupul VAG).
Raspunsul a fost,evident, NICHT.
Ceva de genul " daca nu mai sunt necesare piese de schimb,filtre,ulei,etc, atunci ce facem ? inchidem o parte din sectiile de productie ? Nicht Gut. "
Asa ca.... :angry:

#48 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 February 2014 - 10:07 PM

Cu permisiunea voastra, imi permit o...hai sa-i spun,rupere de ritm.
Daca tot am subintitulat topicul "...si al aliatilor" o sa las deoparte putin continentul european si producatorii de motoare (germani,in mod special) si o sa sar putin in...Japonia.
Inainte de a "proceda" vreau sa mai spun ca dedic cele ce urmeaza lui Calin aka Wurger.
Bun.
Asa cum se cuvine, putina istorie in deschidere:

In primii ani ai deceniului al treilea, guvernul Japoniei,devenit deja la aceea vreme, sinonim cu Armata Imperiala, decide restrangerea drastica a importurilor de tehnologie si piese de schimb din strainatate,in mod anume vizind industria de aparare.Obiectivul national declarat(si urmarit) era acela de a crea o industrie de armament proprie,necesara si utila in deservirea militarismului nipon, tot mai avantat. Se stie ca pana sa adopte aceasta decizie, Japonia isi rezolva nevoile de tehnica militara si armament,exclusiv din importuri.Exceptiile erau atat de putine, incat confirmau regula.
Asa stand lucrurile, firmei Sankyo Seiyaku (o companie cu sediul in apropiere de Tokio) i s-a solicitat sa inceapa dezvoltarea unui segment privitor la mijloacele de transport motorizat.Avind in vedere cultura si traditiile (inclusiv militare) ale niponilor, desigur ca solicitarea a fost privita cu importanta unui ordin.
In 1932, firma isi trimite reprezentanti in SUA,Milwaukee,Winsconsin cu scopul precis de a obtine licenta de productie a seriei de motoare 1200-cc, VL de la Harley-Davidson Motors Co.Cum in aceea vreme industria americana resimtea din plin efectele Marii Crize,iar compania americana era foarte aproape de insolventa, oferta japonezilor a fost primita fara nicio retinere. Indefinitiv erau doar motoare de motocicleta.
Bun.
In 1933, au fost demontata si livrata japonezilor,toata linia de productie impreuna cu schitele si planurile aferente. Transportata in Japonia, a fost fidel reasamblata in orasul Kita-Shinagawa,aproape de Tokyo.Desigur ca toate fondurile necesare,inclusiv pentru angajarea si instruirea a 100 de muncitori si tehnicieni, au fost asigurate de catre Armata Imperiala.
Harley Davidson Motors Co.a trimis si cativa ingineri americani care sa supravegheze toata operatiunea si sa asigure startul productiei pentru aceste motoare.Contractul de licenta era semnat si platit pentru o perioada de 4 ani.
Toate bune si frumoase, productia de motociclete a inceput,motoarele fiind prezentate ca fiind Japan made. Ba chiar(pentru piata civila) noua aparitie a primit si un nume: Rikuo,tradus ar veni ceva de genul "King of the road".
Pana in 1936 toata povestea a devenit un succes,astfel ca numele companiei a fost schimbat din Sankyo Seiyaku,in Rikuo Nainenki KK.
In paralel cu piata civila insa, armata a dezvoltat o varianta militara, plecind de la motocicleta civila,desigur, cu motoare VL 1200 copiate de la americani.
Modelul militar era dotat si cu un atas, plasat pe partea stanga a motocicletei, a treia roata fiind prevazuta cu tractiune prin intermediul unui ax cardanic/reductor sincronizat cu roata spate.
Noua aparitie a primit si un nume: Rikuo Type 97 fiind produsa, dupa unele estimari, in cca 18.000 de exemplare.
Desigur, a devenit principalul mijloc de transport rapid,usor, al armatei.S-a aflat si in dotarea Marinei. Despre fortele aeriene nu am cunostiinta,dar nu ar fi de mirare sa fi avut motocicleta in dotare.
Productia modelului a fost impartita intre mai multe firme, una dintre ele numindu-se Orient Industries, cunoscuta noua,astazi,sub numele de Mazda.

Rikuo Type 97

Imagine atasata: rikuo-type-97-02.jpgImagine atasata: rikuo-type-97-03.jpg

Imagine atasata: rikuo-type-97-17.jpgImagine atasata: rikuo-type-97-18.jpg

Imagine atasata: rikuo-type-97-19.jpgImagine atasata: rikuo-type-97-20.jpg

Imagine atasata: rikuo-type-97-34.jpgImagine atasata: rikuo-type-97-32.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 February 2014 - 10:09 PM


#49 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 February 2014 - 10:20 PM

...Imagine atasata: ija-type-97-motorcycle-rikuo-+-sidecar.gif
Imagine atasata: japanese-type-97-motorcycle-destroyed-on-saipan-near-tanapag-9th-july-1944-620x350.jpgImagine atasata: type-97-japan.jpg
Imagine atasata: 1.jpg

kit 1/35 Pit Road
Imagine atasata: 137043-10244.jpg


p.s.
firma Sankyo Seiyaku produce astazi medicamente.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 February 2014 - 10:26 PM


#50 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2014 - 09:31 AM

Hm, multumesc Longinus.
Vopsirea aia de teatru continental e bestiala (chiar daca nu o fi Historicaly Accurate).
La anumite piese se vede ca standardizarea tehnologica nipona era departe de cea nemteasca sau americana.
Totusi transpare o sinceritate a traditionalismului, mai ales din felul in care e construit atasul.
Fiind tot timpul cu resursele suprasolicitate, se vede economia cam peste tot. Doar cat este nevoie, nimic in plus, nimic de dragul designului.

Aceasta postare a fost editata de wurger: 27 February 2014 - 09:32 AM


#51 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 27 February 2014 - 10:08 AM

Excelent, sunt numai ochi si urechi, multumim Longinus !
Oare in kitul asta e acelasi motor? asa pare.
Imagine atasata: sidecar-type97-kurogane-hasegawa-motorbike-model-kit-36502.jpg
Avand si doua BMW-uri la 48 topicul e aur pentru mine.
Spor,
Bill :drinks:

#52 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 February 2014 - 10:31 AM

Calin, cu multa placere.
Da,spartan de-a dreptul. De fapt "tabloul de bord" este foarte elocvent: doua contacte electrice (!?) si un ampermetru.Restul nu prezenta interes.

Vezi postareaBill, la 27 February 2014 - 10:08 AM, a spus:

Oare in kitul asta e acelasi motor? asa pare.
Bill :drinks:

Da, este acelasi motor; tratat mai schematic, probabil un kit (mai) vechi.

In alta ordine de idei:
se face frecvent o confuzie in termeni,pe multe site-uri intre acest Rikuo Type 97 (in fapt un Harley Davidson VL 1200)si Harley Davidson WLA ,care a fost produs de americani doar ca experiment(totusi,au existat cam 1000 de exemplare fabricate), unele dintre ele fiind capturate si de japonezi.
WLA-ul era fara atas, iar motorul venea cu o conceptie mai noua un knuckelhead tot de 1200.
Imagine atasata: WLA_14.jpg
Adevarul este ca americanii le-au propus japonezilor,la expirarea licentei pentru VL,achizitionarea unei noi licente pentru WLA, dar acestia au refuzat oferta.
Povestea WLA-ului o voi posta in viitor, incadrindu-se in contextul topicului,datorita contractului francez.
Germanii au capturat cateva exemplare,de la francezi,si le-au folosit la randul lor.
P.S.
Un model de inceputuri, s-a aflat si in Romania,prin anii '20.Subiectul este interesant,pentru ca nu am informatii despre utilizarea mijloacelor moto,in armata romana la inceput de ani'20.
Am in calc.de acasa o fotografie rara, in care apar doi militari romani,calare pe un Harley.
Diseara o sa postez si acea fotografie.Promit.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 27 February 2014 - 10:36 AM


#53 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 27 February 2014 - 01:15 PM

Frumoase masinarii !

#54 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2014 - 02:31 PM

Un BMW "schwimmkrad" al Luftwaffe.
Imagine atasata: Bundesarchiv_Bild_101I-187-0228-38,_Russland,_Luftwaffensoldat_auf_BMW-Krad.jpg


#55 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 27 February 2014 - 06:13 PM

Longinus, multam frumos! Asta-i aur curat ce ne prezinti aici.

#56 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 27 February 2014 - 10:25 PM

Topicul a fost deschis in 2009, ma mir (dar ma bucur totodata) ca este redescoperit.
Subiectul este unul vast si cred ca merita tratat aici, pe forum.

#57 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 February 2014 - 10:54 PM

Multumesc baieti. :hi:
Uite, poza despre care pomeneam mai de dimineata.Mi se pare inedita din doua motive: nu stiam despre existenta acestui model in dotare romaneasca.Pe de alta parte,inmatricularea pare civila (PN inseamna Piatra Neamt).
Imagine atasata: Harley Davidson de Piatra Neamt..jpg

si cativa ani mai tarziu(interesante si aparatele alea din plan secund;cred ca sunt Potez-uri)
Imagine atasata: Harley Davidson pe aerodrom.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 27 February 2014 - 11:24 PM


#58 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 February 2014 - 11:15 PM

Bun.
Chiar daca iesim din cadrul topicului, ar trebui sa punem putin lucrurile in ordine.
In prima fotografie (cu nr.de Piatra Neamt) avem de-a face cu un Harley Davidson V Twin model J 1915,adica asta:
Imagine atasata: 1915_Harley-Davidson_11-F_Left-Front.jpg

Iar in cea de-a doua foto (cel de Bucuresti) suntem deja la final de ani 20 si motorul este un Harley Davidson Model JD 1925 cu atas, adica asta:
Imagine atasata: 1925_Harley-Davidson_JD_with_Sidecar_Left-Front.jpg

Nu insist asupra istoriei celor doua modele.

Si in loc de incheiere, va salut...
Imagine atasata: HarleyLogo1a.jpg

si va las cu Miss Harley...
Imagine atasata: Harley_60sPoster-a.jpg

si cu ceea ce consider eu ca este cel mai frumos model de H-D produs pana in anii '40
un Harley Davidson 1929 AA single cylinder de trei jumate (350 cmc)
Imagine atasata: 1929_Harley-Davidson_AA-jan27c.jpg Imagine atasata: 1929_Harley-Davidson_AA-jan27b.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 27 February 2014 - 11:30 PM


#59 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4829
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 28 February 2014 - 12:04 AM

Citeaza

Uite, poza despre care pomeneam mai de dimineata.Mi se pare inedita din doua motive: nu stiam despre existenta acestui model in dotare romaneasca.Pe de alta parte,inmatricularea pare civila (PN inseamna Piatra Neamt).


Super topic , Longinule ! :clapping:
Mersi si eu tare mult pentru minunatiile pe care ni le prezinti si modul narativ foarte placut .
Eu cred ca n-ar fi exclus ca motorul sa faca parte parte din recuzita fotografului .

Aceasta postare a fost editata de dany: 28 February 2014 - 12:09 AM


#60 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2014 - 12:59 PM

Si inca mai apar....

http://www.warhistor...ied-forest.html

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi