Forum Machete,Modelism,Hobby: Motociclete in uzul Wermacht si al aliatilor - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motociclete in uzul Wermacht si al aliatilor o pseudo istorie a modelelor folosite in WW 2

#21 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 April 2012 - 05:50 PM

Sarolea 1000 desemnata "Typ H " echipata cu un motor "flat twin" doi cilindrii de 978 cmc si supape laterale,produsa de casa belgiana Saroléa, Herstal,Liége ,specializata pe motoare solo.
Imagine atasata: sarolea_logo.gif


Tractiunea se realiza prin ax cardanic si antrena(la cerere) si roata de la atas
Rotile ,interschimbabile,era "incaltate" de regula cu pneuri tot teren de tip Englebert Tractor 12x45. Un scripete ,fixat pe roata atasului ,permitea fixarea unei coarde(sau cablu usor) ,care prin infasurarea ofereea posibilitatea autotractarii de la punct fix ,a motocicletei ,in caz de impotmolire .Auto tractarea putea fi realizata fie spre inainte,fie spre spate,in functie de situatie ,roata atasului fiind cuplata la o cutie de viteze cu trei trepte inainte si una marsarier.
transmisia
Imagine atasata: Antrieb.jpg


Sub carter ,motorul era protejat de un blindaj adecvat ,toata masinaria putind sa se deplaseze ,la drum intins ,cu viteza maxima de 80 km/h. Cel mai important avantaj,insa,consta in posibilitatea motocicletei de a urca pante de 60%.
Pana la invadarea Belgiei ,au fost livrate armatei nationale belgiene cca 300 de exemplare din modelul "1000 typ H" .
Germanii au recunoscut imediat potentialul motocicletei ,toate exemplarele capturate fiind integistrate in dotarea Wehrmacht ,sub denumirea Schweres Kraftrad 1000 cc mit Seitenwagen ( angetrieb. ) Saroléa ( b ) Typ 1000 1939/1940 si au servit pe Frontul de Est.(asta explica motivul pentru care exemplarele supravietuitoare sunt extrem de rare).
Imagine atasata: sarolea 1000 type 38h 1939-3.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 April 2012 - 05:53 PM


#22 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 April 2013 - 08:56 PM

Taganrogskiy Instrumentalniy Zavod No. 65 a produs modelul AM 600 ( o copie dupa britanica BSA 600, dar cu un numar semnificativ de imbunatatiri, in special in ceea ce priveste sasiul ) denumit TIZ AM 600, produs intre 1935 si 1940.
Imagine atasata: history_tiz.jpg
Imagine atasata: rama.jpgImagine atasata: rama_kosza.jpgImagine atasata: silnik2.jpg
A existat si varianta cu atas.
Cilindree 596 cmc cu 16,5 CP.Masa proprie: cca 135 kg.Un carburator AMAL MK 17 produs de LenKarZ - Leningradskij Karburatornyj Zawod.
A fost utilizata de Armata Rosie in unitati de cercetare, legatura sau control trafic.
Germanii au capturat un numar mic de exemplare ( dupa invazia Uniunii Sovietice, uzina TIZ a fost relocata dincolo de Urali, unde si-a continuat productia) pe care le-au folosit cam in acelasi gen de misiuni, insa au renuntat repede la serviciile AM600 care nu se putea compara cu BMW sau Zundapp-urile de "sapte jumate".

Imagine atasata: tiz2.jpgImagine atasata: tiz1.jpg

Imagine atasata: TIZ-AM-600-3.jpgImagine atasata: TIZ-AM-600-2.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 12 April 2013 - 09:08 PM


#23 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 April 2013 - 09:31 PM

PMZ A- 750 (Podolskiy Mekhanicheskiy Zavod) a fost prima motocicleta proiectata si produsa de sovietici,destinata uzului armatei.
Era un "750 doi in V" si a fost produsa intre 1935 si 1939.
În anul 1930 un grup de ingineri ai Institutului de cercetare stiintifica pentru autotractoare (NATI) au început proiectarea primei motociclete sovietice de categorie grea, sa-i spunem asa.
Piotr Vladimirovich Mojarog, un cunoscut inginer sovietic, proiectantul primei motociclete de productie sovietica, de conceptie interna, Izh-1, a fost numit in fruntea acestui colectiv de ingineri.Experiența primita de Mojarog după incheierea unui stagiu de pregatire în Germania, la o fabrică BMW, a permis ca, intr-un termen scurt ,să se dezvolte intreg setul de schite, desene și alte specificații tehnice necesare.
Simultan a început constructia, la Ijevsk, a unei fabrica de motociclete, un gigant capabil sa produca 120000 bucati pe an.
Pe 1 mai 1933 patru exemplare, experimentale, din modelul care se chema NATI A 750, au fost asamblate.Din cauza unor motive de ordin tehnologic, productia de la NATI a fost transferata la Uzina Mecanică Podolsk (Podolskiy Mekhanicheskiy Zavod, sau pe scurt PMZ).
Primul lot industrial, de PMZ-A-750, a fost examinat de Comisar al Poporului pentru industria grea Serghei Ordzhonikidze,în iulie 1934.
Modelul PMZ-A-750 a fost folosit nu numai în armată, sau în unele servicii din cadrul Comisariatului Poporului pentru Afaceri Interne, ci si serviciile civile, ca de pilda cele postale.
Trebuie spus ca acest model constituie in fapt, ingemanarea unui cadru de BMW, cu un motor Harley Davidson (dupa parerea specialistilor ,rusii n-au facut decat sa copieze ceea ce au considerat mai bun, atat de la germani cat si de la imperialistii americani)dar asta nu inseamna ca nu avem in fata un design deosebit, frumos si elegant.
Imagine atasata: PMZ A 750.jpg
Imagine atasata: PMZ A 750 II.jpg
dintr-o colectie privata, din Polonia
Imagine atasata: PMZ A750 IV.jpg

si
acest superb exemplar (provenit din Olanda) a fost pus in vanzare la Henderson RAF Museum, pe 27 02 2010, de catre casa de licitatii Bonhams, cu un pret de pornire de 18.000 lire.
Imagine atasata: PMZ A750 III.jpg

puteti studia foto HR ale modelului, aici(dati click pe imagini, arata absolut superb):
http://www.bonhams.c...1%3D10%26m1%3D1

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 April 2013 - 09:51 PM


#24 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 April 2013 - 09:11 PM

IMZ M72 - motocicleta Armatei Rosii in ww2, in fapt un BMW R71, cu o istorie mai interesanta.
Versiunea oficială spune că, după o lungă discutie și dezbatere,oficialii sovietici au concluzionat ca ,modelul BMW R71 se potrivea cel mai bine cerințelor Armatei Rosii pentru o motocicleta militara.
Drept urmare cinci exemplare au fost achizitionate in secret, prin intermediari, din Suedia neutra si transportate clandestin, în Rusia, unde inginerii sovietici au demontat de rapid cele 5 BMW-uri.Ei au copiat fiecare detaliu al designului BMW, si au realizat planuri si matrite pentru a produce propriile motoare si cutii de viteze, la Moscova. Tot ce tinea de motocicleta, a fost reprodus. La începutul anului 1941, primele mostre de motociclete M-72 au fost prezentate lui Stalin, care a aprobat imediat productia de serie (nici n-ar fi avut motiv sa n-o faca, indefinitiv avea in fata niste BMW-uri). Aceasta este varianta oficiala a povestii !
O poveste mult mai probabila (si credibila) este aceea ca tocmai firma BMW a furnizat desenele de construcție și formele de turnare, ca urmare a Pactului Molotov-Ribbentrop, iar aceste transferuri de tehnologie au avut loc în sprijinul "prieteniei" germano-sovietice, în diferite domenii tehnologice si industriale.
Inginerii sovietici au vizitat fabricile germane de avioane, de unde au adus înapoi in Uniunea Sovietica, tunuri de bord,complete, ca model.
De pilda, se stie ca OPEL Kadett a fost dat sovieticilor, chiar înainte de război, insa masina a fost produsa in serie de catre rusi, abia spre sfârșitul războiului,ca Moskvici 400.
În 1941, BMW a început producția de serie a modelului R75, și nu a mai fost interesata de R71, astfel ca furnizarea catre sovietici a modelului R71 poate sa fi părut o idee bună, la momentul respectiv.
Pe 25 octombrie 1942, primul R71 sovietic, botezat acum M-72, a fost trimis unitatilor de pe front. Pe parcursul celui de-al doilea război mondial, 9799 exemplare de motociclete M-72 au fost livrate detasamentelor de recunoaștere si trupele de legatura. Un numar nespecificat au fost capturate si folosite de germani, care erau foarte familiarizati cu modelul. Indefinitiv ei il creasera.

Dupa razboi, chinezii au produs si ei o clona (cum altfel !?) dupa M72(recte BMW R71) pe care au "intitulat-o" Chang Jiang 750, produsa prin 1997. B-)

Imagine atasata: k750_r71.jpgImagine atasata: k750_r71_2.jpg

Imagine atasata: M 72 sovietic.jpgImagine atasata: M 72 sovietic II.jpg
Imagine atasata: M_72_02.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 17 April 2013 - 09:19 PM


#25 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 17 April 2013 - 10:15 PM

Multumesc Longinus pentru informatiile furnizate, inedite, pentru mine. Clonarea, plagierea vad ca sunt povesti de succes in Estul nostru simpatic, dar clonarea clonei e si mai simpatica.

#26 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 April 2013 - 09:29 AM

Cu multa placere JangBogo.
Trebuie sa introduc o erata: spuneam "Dupa razboi, chinezii au produs si ei o clona (cum altfel !?) dupa M72(recte BMW R71) pe care au "intitulat-o" Chang Jiang 750, produsa prin 1997"
Corect : "... produsa pana prin 1997"
Indrept o omisiune, din care putem vedea ca a te inspira de la cei mai buni, era un "sport" nu tocmai specific zonei geografice est europene - trebuie sa spunem ca modelul BMW R71 a fost "furat" si de catre americani, care au produs pentru US Army, cca 1000 de exemplare de Harley Davidson XA(Experimental Army) flat twin, livrate unitatilor militare, de la care,prin captura, au fost reproduse, inca odata, de catre japonezi, la Riyushko !! Si uite-asa R71 german a ajuns sa "manance" si hamburgheri si sushi.
Imagine atasata: telepoche3.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 April 2013 - 10:00 AM


#27 Useril este offline   caporalmusat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1048
  • Inregistrat: 03-January 09
  • Location:BRAILA
  • Interests:Tehnica militara sovieto/rusa in general dar mai ales aflata si in dotarea RO ARMY !

Postat 06 May 2013 - 07:12 AM

Salut. Un fleac , nea-ti ciuruit si aici cu informatiile si modelu . Asa ca niste japonezi s-au hotarat sa realizeze si aceasta motocicleta Indian i 2 variante.
http://www.perthmili...sh_designs.html . Deci va vine munitie cum s-ar spune. Asa ca spor cu sanatate si cer senin.

#28 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2013 - 04:48 PM

Vezi postareaLonginus, la 18 April 2013 - 09:29 AM, a spus:

a ajuns sa "manance" si hamburgheri si sushi.
Atasament telepoche3.jpg

Dar a "respirat' si aer dambovitean. Pompierii au detinut M72, folosita la deplasarea in controale a inspectorilor de prevenire.

#29 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 February 2014 - 10:34 PM

TRIUMPH BD 250TWN
In 1886 un german(la origini) infiinteaza firma Triumph cu sediul la Coventry in Marea Britanie.Scopul sau: productia de biciclete, iar din 1902 , motociclete.
In paralel, Siegfried Bettmann, deschide o noua sucursala, in Germania, cu sediul la Nurnberg; din 1903, sub acelasi nume, incep sa fie produse motociclete si aici-TWN - Triumph Werke Nürnberg.
Intre 1939 si 1943, la sucursala germana a fost produs modelul in discutie (versiunea civila sau cea militara-nu prea diferita)
250 cm3,12 CP , 145 kg masa proprie.
Imagine atasata: Triumph 250.jpgImagine atasata: Triumph 250 -2.jpg
Imagine atasata: Triumph TWN.jpeg(motorul din stanga,plan indepartat)

Imagine atasata: twn-bd250-on-the-russian-front-1005x570.jpg

Folosita la servicii de curierat al WH sau Politie Militara.

#30 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2014 - 11:16 AM

Imagine atasata: post-1435-1235815806_thumb.jpg

Dark side of the force !!!! Sigur e a lu' ăla negru....
Nu cumva e ambutisat pe motor undeva, TIE model... !?

Probabil cand vom fi invadati de o civilizatie extraterestra, vom afla ca pe planeta lor au folosit o copie dupa un BMW.
Fara misto, cand fac inginerii germani ceva, e facut sa dureze niste milenii si fiecare levier are cate 2-3 functii.
Cineva s-ar putea intreba la ce ar folosi marsarier la o motocicleta...Vazand pozele cu noroaiele din Rusia si cu ostenii care impingeau la ele incepi sa intelegi.

#31 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 February 2014 - 01:55 PM

Calin, este modelul R7,concept din 1934(!!!!!!!!!!!!!!!!),cu mult mai scump decat si-ar fi dorit producatorul.A rezultat un produs cu zeci de ani inaintea epocii sale !!
Facem putin off topic:
Auto Union D Type despre care se spune:
...V12 which puts out around 485bhp - a simply staggering amount for an inter-war racer. ... the D-Type has been described as Hitler's favourite car.
Pur si simplu FARA RIVA (nici la zece ani dupa).
Imagine atasata: SE21-AUN-AutoUnion.jpg

#32 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2014 - 06:23 PM

O fi fost "favorita" dar in disputa cu Mercedes, in perioada 1935 -1939, Auto - Union pilotata de Rosemeyer, von Delius, Muller, Varzi si - nu se putea altfel - Tazio Nuvolari, nu reuseste sa-si invinga rivala decat in 1936.

A fost un automobil cu o conceptie revolutionara in istoria automobilului. In 1923 mai fusese incercata varianta cu motor central dar a ramas fara urmari.
Pusa in practica si utilizata in competitii incepand cu anul 1934, solutia motor central si suspensii independente pe toate rotile, este reluata de Lotus in anii '60.
Poiectata si construita de catre Ferdinand Porsche, desi avea, in versiunea cea mai "impinsa" 640 CP, mai putin cu 10 CP decat rivala Mercedes, a fost timp de patru ani, din care trei consecutivi, "primul pierzator" cum zic americanii.
Pe hartie era cea mai revolutionara masina dar pe traseul de concurs statea cam rau la capitolul stabilitate.

La volan cu Hans Suck se poate lauda cu recordul "coastei" Feleac 1938 ce este si astazi in vigoare.

Spoor!

#33 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 February 2014 - 07:53 PM

Corect LDH.
Marele rival pentru Auto Union era ...un Mercedes.
Nu fac un secret ca sunt un admirator neconditionat al tehnicii germane.
Chiar daca nu pot nega realizarile altor state in materie, pt mine Made in Germany este suficient.
Accept orice (alta) parere,insa chiar si in ziua de azi,nimic nu se compara cu un interior de A8 (sau fratii mai sportivi),cumulat cu performanta tehnica si fiabilitate.
Progres prin tehnologie.
Rivalii?? Tot nemti,desigur.
Exceptii? Doua nume,care vin din Italia.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 21 February 2014 - 08:44 PM


#34 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 February 2014 - 09:04 PM

Si mai departe:
NSU 201 ZDB
Imagine atasata: NSU.jpg Imagine atasata: NSU 200 ZDB.jpg

un cilindru cu cap detasabil,din aliaj usor,doi timpi,198 cm3,7 CP la 4000 de rot/min, raport de compresie 1:5,5
Imagine atasata: NSU_Internet_010.jpg
Imagine atasata: NSU_2.jpg Imagine atasata: NSU_3.jpg

prototipul-1939
Imagine atasata: NSU_prototip.jpg

si modelul 1941
Imagine atasata: NSU 1941.jpg

Folosit de WH, LW sau KM pentru curierat
Imagine atasata: nsu061.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 21 February 2014 - 09:14 PM


#35 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 February 2014 - 09:41 PM

Tot la "clasa mica"
DKW RT 125( "Reichstyp") probabil cea mai copiata motocicleta din toate timpurile.
Produsa incepind cu 1939, dupa un proiectul ing.Hermann Weber.
Imagine atasata: DKW1.jpg

Dupa incheiere razboiului, sovieticii au pus mana pe planuri, SDV-uri,ba chiar si o parte a personalului tehnic si le-au "transferat" in Uniunea Sovietica, la uzinele MMZin din Moscova si la o fabrica din Kovrov (?), unde au produs copii ale DKW RT 125, sub denumirea M1A Moskva,respectiv K125.
In Germania de Est a continuat productia la Zschopau, rezultatul fiind celebrul(postbelic) MZ de 125.
WFM din Polonia a fabricat o versiune usor modificata sub marcile SHL 125 respectiv Sokół 125 ,produse pana in 1985 (125 cmc ,sau marit la 175 cmc).
Planurile lui RT 125 au ajuns si in Marea Britanie,unde au devenit baza pentru BSA Bantam, iar in USA pentru Harley Davidson Hummer.
In 1955 Yamaha a scos modelul YA1- tot o copie a lui RT 125.

Imagine atasata: DKW-RT125-WW2a.jpgImagine atasata: DKW_on_Eastern_Front_small.jpg
Imagine atasata: Wirbelluftfilter_001.jpg

Si un pliant publicitar,din epoca (este pentru versiunea de doi/jumate)
Imagine atasata: DKW-GB250-Mini.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 21 February 2014 - 09:58 PM


#36 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 February 2014 - 08:12 PM

Inainte de a trece mai departe, doua superbe imagini de muzeu,cu ultimele doua modele despre care am vorbit;
sunt modele produse imediat dupa razboi, dar nu difera de exemplarele fabricate pana in 1945.
Imagine atasata: NSU civil.jpg Imagine atasata: DKW RT125.jpg

#37 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 24 February 2014 - 09:02 PM

Depasim momentul si trecem de la clasa mica, la "grupa mare".
Lasam la o parte industria germana ,pentru a prezenta una dintre cele mai bune realizari venite din partea unui producator...strain(sa zicem)
Steyr Puch, cu fantasticul lor model P800 din 1936.
Imagine atasata: Puch.jpg
Cum spuneam, nava amiral a producatorului austriac reprezinta cel mai bun produs al marcii,din perioada interbelica.
A fost fabricata in numai 550 de exemplare, fiind foarte complexa,deci scumpa.Dupa anexarea Austriei, rivalitatea dintre Puch, Zundapp Werke AG si BMW AG a devenit evidenta. Armata germana a plasat (asa cum deja stim) o comanda masiva pentru modele Zundapp si BMW, fapt ce a dus la sistarea productiei pentru P800.
Desi construita dupa specificatii civile, a fost folosita de politia si armata austriaca, mai apoi fiind adoptata de catre Wehrmacht (in varianta solo,sau cu atas).
Din pacate cele mai multe exemplare au fost pierdute pe durata razboiului.Astazi exista in lume, dupa unele aprecieri, abia vreo 90 de motoare(in diverse stadii de conservare) ceea ce face din Puch P 800, una dintre cele mai rare motociclete din perioada RM2.

De pe linia de productie
Imagine atasata: Puch P800-2.jpg

vedere generala
Imagine atasata: puch-p800-3.jpg

Imagine atasata: puch_813.jpg Imagine atasata: Puch cu atas.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 24 February 2014 - 09:28 PM


#38 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 24 February 2014 - 09:22 PM

Asadar:
PUCH P800:
Cadru din tevi sudate, motor cu patru cilindrii opusi 2+2 (792 cmc), 20CP/4000 rpt/min, ambreiaj uscat multidisc amplasat in butucul rotii din spate (!!!), baterie 6V,cutie de viteze cu 4 trepte (levier pe partea stanga a motocicletei),ungerea motorului cu rezervor de ulei separat,plasat sub scaun.
Cateva foto cu un exemplar pastrat/restaurat perfect:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Puch-P800-22.jpg
  • Imagine atasata: Puch-P800-23.jpg
  • Imagine atasata: Puch-P800-24.jpg
  • Imagine atasata: Puch-P800-29.jpg
  • Imagine atasata: Puch-P800-31.jpg
  • Imagine atasata: Puch-P800-32.jpg
  • Imagine atasata: Puch-P800-33.jpg
  • Imagine atasata: Puch-P800-34.jpg


#39 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 24 February 2014 - 11:37 PM

Frumos topic ai deschis, Longinus, felicitari pentru ceea ce ai decis sa impartasesti cu noi! :clapping:
Am sa-l urmaresc cu placere, chiar daca nu voi interveni.
Personal as fi tare interesat ce motociclete s-au folosit in timpul campaniei din Africa (de partea tuturor combatantilor), desi nisipul nu cred ca le era prea favorabil. Dar asta e doar o dorinta de-a mea.
Calde salutari!
Nicu

#40 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 February 2014 - 09:55 AM

Servus Nicu.
Multumesc pentru apreciere.
Despre Africa de Nord putem discuta oarecumva...adiacent.
Spun asta pentru ca trupele combatante,indiferent din care tabara, nu au avut o dotare speciala - ma refer la motociclete fabricate in mod special pentru operatiuni in desert.
Unele modele,insa, au participat la campanie, cu anumite modificari specifice.
Chiar astazi (diseara) o sa prezint un model intrucatva mai special, conceput mai diferit decat cele prezentate pana acum.
P.S.Nu este german, la origini.

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi