Tractiunea se realiza prin ax cardanic si antrena(la cerere) si roata de la atas
Rotile ,interschimbabile,era "incaltate" de regula cu pneuri tot teren de tip Englebert Tractor 12x45. Un scripete ,fixat pe roata atasului ,permitea fixarea unei coarde(sau cablu usor) ,care prin infasurarea ofereea posibilitatea autotractarii de la punct fix ,a motocicletei ,in caz de impotmolire .Auto tractarea putea fi realizata fie spre inainte,fie spre spate,in functie de situatie ,roata atasului fiind cuplata la o cutie de viteze cu trei trepte inainte si una marsarier.
transmisia
Sub carter ,motorul era protejat de un blindaj adecvat ,toata masinaria putind sa se deplaseze ,la drum intins ,cu viteza maxima de 80 km/h. Cel mai important avantaj,insa,consta in posibilitatea motocicletei de a urca pante de 60%.
Pana la invadarea Belgiei ,au fost livrate armatei nationale belgiene cca 300 de exemplare din modelul "1000 typ H" .
Germanii au recunoscut imediat potentialul motocicletei ,toate exemplarele capturate fiind integistrate in dotarea Wehrmacht ,sub denumirea Schweres Kraftrad 1000 cc mit Seitenwagen ( angetrieb. ) Saroléa ( b ) Typ 1000 1939/1940 si au servit pe Frontul de Est.(asta explica motivul pentru care exemplarele supravietuitoare sunt extrem de rare).
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 April 2012 - 05:53 PM