Forum Machete,Modelism,Hobby: Arado Ar 234 B-2 "Blitz Bomber" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Arado Ar 234 B-2 "Blitz Bomber" Asa scrie pe cutie

#1 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 13 February 2009 - 06:25 PM

Azi am inceput constructia unui ar 234 la 1:48 de Hasegawa si deja am probleme:
Partea din fata a cabinei are o dunga pe care am indepartato cu smilgher de 1000, dat cu pila ca sa fie si mai fin apoi am finisat la ud cu pile de ale sotiei dintralea de dat luciu la unghii, apoi cu pasta de dinti, rezultatul este destul de satisfacator in lipsa de materiale dedicate. Totusi pana nu fac rost de niste Future nu o sa instalez cabina
Am o intrebare: kit-ul are in dotare si caperele foto de observatie si in cazul in care se monteaza nu se vopseste o fereastra si s-ar vedea frumos, dar daca pun camerele mai pot pune si bomba de 1000 kg sub fuselaj?
In rest am decis sa fac macheta direct din cutie sa nu cumpar PE care sunt destul de scumpe si Hasegawa a facut o treaba destul de buna.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 13 February 2009 - 06:33 PM


#2 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 13 February 2009 - 11:41 PM

AAA uitasem ce vopsea e Burnt Iron, e ceva de genu Gun Metal de la MM

#3 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 14 February 2009 - 01:34 PM

Asta am lucrat de dimineata. Daca are cineva vreo idee de imbunatatire poate sa o impartaseasca cu mine.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg
  • Imagine atasata: 7.JPG


#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 February 2009 - 03:26 PM

Acuma din ce vad eu in poze, daca vad bine, ai facut o prostioara! :diablo: Acea dunga este rama cupolei si nu trebuia indepartata!
In privinta sugestiilor (nu ca ar fi lucrarea mea :clapping: ) arunca un ochi aici: http://www.cartula.r...-234-t2626.html

#5 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 15 February 2009 - 04:10 PM

Vezi postareaZ-mare, la 15 Feb 2009, 15:26, a spus:

Acuma din ce vad eu in poze, daca vad bine, ai facut o prostioara! :diablo: Acea dunga este rama cupolei si nu trebuia indepartata!
In privinta sugestiilor (nu ca ar fi lucrarea mea :clapping: ) arunca un ochi aici: http://www.cartula.r...-234-t2626.html



In nici o poza nu am vazut dunga respectiva, era o dunga pe mijloc perpendiculara cu solul, ca sa zic asa
In a doua poza ai dreptate pe jumatate, zona notata de mine cu 1 nu are dunga, pe sticla din kit era
pe zona 2 este o dunga care la mine nu mai e
Ce am mai vazut in acele poze din muzeu e ca nu se potrivesc toate culorile date de hasegawa, cum ar fi: parasuta de la racheta, interiorul motorului.
Postul tau Z-mare il studiez de cand l-ai facut si nici la tine nu apare acea dunga.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ar234bme_3.jpg
  • Imagine atasata: nasm_ar234_12.jpg

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 15 February 2009 - 04:32 PM


#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 February 2009 - 08:20 AM

Inseamna ca nu am vazut eu bine. Din poze am crezut ca e vorba de rama (sageata rosie)! Acu m-am lamurit.
Spor la treaba, pina aici arata foarte bine!!!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cupola2.JPG


#7 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 18 February 2009 - 07:19 PM

De vreo 2 zile ma chinui cu interiorul dar a iesit ceva, am mai intarit fuselajul pe ici pe colo,
Dar marea intrebare, ramele la cabina se vopsesc si pe interior?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 9.jpg
  • Imagine atasata: 8.jpg


#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 February 2009 - 08:37 AM

Da, in mod normal ramele sunt vopsite in interiorul cocpitului, in acest caz RLM 66. Din punct de vedere modelistic treaba sta putin diferit. Daca vopsesc pe interior ramele, datorita grosimii plasticului, apare o zona inestetica, transparenta, cind privesti sub alt unghii decit cel perpendicular pe rama, ce-ti da impresia ca ai vopsit pe linga rama. Ca sa elimini acest efect, se vopseste rama pe exterior intii in culoare cocpitului, in acest caz RLM 66, apoi in culoare necesara pe exterior. In cazul particular al Arado-ului, rama e nitel mai speciala, in sensul ca ea este o etansare de cauciuc care nu este peste neivelul "sticlei" parbrizului, cum e la Ju 88, de exemplu. Daca ai posibilitatea, cea mai buna abordare a problemei nu este vopsitul ci niste fisii de decal, de culori adecvate, pentru a nu crea nici un relief in zona respectiva.
In privinta camerelor foto. Aparatul a fost conceput ca bombardier rapid, (visul lui Hitler cu 262-le!) schema de vopsire fiind in RLM 81/82/76. Au fost si variante pentru recunoastere foto, avind doua aparate foto in coada, pe intradosul fuselajului fiind practicate niste ferestruici in dreptul carora erau montate aparatele.
Deci, fie faci ferestruicile fie pui bomba.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 20 February 2009 - 08:44 AM


#9 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 26 March 2009 - 10:06 PM

Vezi postareaZ-mare, la 20 Feb 2009, 08:37, a spus:

In cazul particular al Arado-ului, rama e nitel mai speciala, in sensul ca ea este o etansare de cauciuc care nu este peste neivelul "sticlei" parbrizului, cum e la Ju 88, de exemplu. Daca ai posibilitatea, cea mai buna abordare a problemei nu este vopsitul ci niste fisii de decal, de culori adecvate, pentru a nu crea nici un relief in zona respectiva.



Dar daca tratez decalurile cu Tensol de la Agama nu ataca sticla cupolei?

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 March 2009 - 08:22 AM

Nu cred, dar poti incerca efectul pe rama sau "eticheta" ramei unde era prinsa cupola!

#11 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 18 November 2009 - 09:12 PM

Am revenit cu acest model si am ceva intrebari, adica, am niste poze cu un 234 aflat intr-un muzeu si apar ceva discrepante in schema de vopsire:
- bomba e cam neagra in poza in instructiuni e RLM 76
- Interiorul jambelor si jambele sunt cam ciudate si instructiuni e RLM 02
- culoarea de pe intrados RLM 76 si culorile de pe extrados nu sunt diferentiate ci sunt pierdut in instruciuni nu e asa

Mai am o poze, de fapt mai multe, dar in una clemele cu care sunt prinse rezervoarele suplimentare sunt negre iar in instructiuni sunt Steel si referitor la rezervoare suplimentare acestea erau tot timpul vopsite nou pentru ca erau largabile si nu se refoloseau iar (asta-i intrebarea) se "murdaresc" rezervoarele si eventual bomba (asta chiar nu se refolosea :drinks: ) SAU NU?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: nasm_ar234_01.jpg
  • Imagine atasata: nasm_ar234_02.jpg
  • Imagine atasata: nasm_ar234_14.jpg
  • Imagine atasata: nasm_ar234_17.jpg
  • Imagine atasata: nasm_ar234_19.jpg
  • Imagine atasata: nasm_ar234_19.jpg
  • Imagine atasata: nasm_ar234_21.jpg
  • Imagine atasata: nasm_ar234_24.jpg
  • Imagine atasata: ar234bme_7.jpg


#12 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2009 - 10:17 PM

Pozele postate de tine sunt ale unui exemplar expus in muzeu. El a fost restaurat acum niste ani si pe langa faptul ca nu mai aveau vopseaua originala, nici nu se punea mare baza pe acuratete dpadv.
Uita-te la poze color din epoca sau crede ce spune o carte serioasa cu privire la culori.
Hasegawa, daca da RLM-uri, inseamna ca s-au documentat cat au putut de bine.
Pentru subansamble gen - bombe, cleme, lansatoare, si alte asemenea nu prea era o culoare batuta in cuie. Vopseaua avea scop de protectie ca sa nu oxideze piesa. Au fost bombe negre, verde inchis, ocru, gri-bleu deschis....
E frumos ce ai facut pana acum.

#13 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2009 - 10:40 PM

Apropos, ce are sub aripi NU sunt rezervoare suplimentare, ci motoare racheta pentru a ajuta la decolare.
Erau largate dupa decolare, insa ce vezi in fata lor e o mica parasuta de franare. Erau refolosibile.

#14 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 18 November 2009 - 10:48 PM

Vezi postareacartula, la 18 Nov 2009, 22:40, a spus:

Apropos, ce are sub aripi NU sunt rezervoare suplimentare, ci motoare racheta pentru a ajuta la decolare.
Erau largate dupa decolare, insa ce vezi in fata lor e o mica parasuta de franare. Erau refolosibile.



Stiu nu-s chiar asa de incepator :drinks:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ar234bme_7.jpg


#15 Userul este online   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 19 November 2009 - 07:39 AM

Vezi postareaDGDaniel, la 18 Nov 2009, 21:12, a spus:

... referitor la rezervoare suplimentare acestea erau tot timpul vopsite nou pentru ca erau largabile si nu se refoloseau iar (asta-i intrebarea) se "murdaresc" rezervoarele si eventual bomba (asta chiar nu se refolosea :drinks: ) SAU NU?

Astea de care zici tu mai imbatraneau in depozite, asteptand sa fie folosite. Penuria a fost intotdeauna la pasarici purtatoare.

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 November 2009 - 12:22 PM

Cum zicea si Wurger, acolo avem o piesa de muzeu, restaurata si trebuie luata ca atare.
- bomba e cam neagra in poza in instructiuni e RLM 76. In mod normal ar trebuiue sa fie kaki inchis sau RLM 02, dar nu contrazic pe nimeni daca are si alta parere.
- Interiorul jambelor si jambele sunt cam ciudate si instructiuni e RLM 02. E corect, trebuie sa fie in RLM 02.
-

Citeaza

culoarea de pe intrados RLM 76 si culorile de pe extrados nu sunt diferentiate ci sunt pierdut in instruciuni nu e asa
Privind inmatricularea avioanelor Ar-234, se poarta discutii in contradictoriu privind culorile. Aparatul, ce era destinat ca bombardier, a aparut, in prima varianta, in octombrie 1943, cind inca erau in vigoare culorile RLM70/71/65. Prototipul, in varianta A-0 a zburat in iunie 1944 cind tocmai intrau in vigoare noile culori RLM 81/82/76. Do-335 A-0 si A-1 au intrat in serviciu cind deja noul ordin era implementat. Conform Oberflachenschutzliste (schema de camuflaj) aparatele erau vopsite in RLM81/82/76 cu elicile in RLM 70, culorile avind demarcatie neta.

#17 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 19 November 2009 - 05:39 PM

aparatele erau vopsite in RLM81/82/76 cu elicile in RLM 70, culorile avind demarcatie neta.

Asa am si in instructiuni. Dilema este urmatoarea: 1 sau 2? cu precizarea ca in instructiuni e versiunea 2

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ar234bme_4.jpg
  • Imagine atasata: nasm_ar234_17.jpg


#18 Useril este offline   QUICK 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 29-September 09

Postat 20 November 2009 - 09:46 AM

Vezi postareaDGDaniel, la 19 Nov 2009, 18:39, a spus:

aparatele erau vopsite in RLM81/82/76 cu elicile in RLM 70, culorile avind demarcatie neta.

Asa am si in instructiuni. Dilema este urmatoarea: 1 sau 2? cu precizarea ca in instructiuni e versiunea 2


Salut. Daca mai ai nevoie de future, anunta-ma si te ajut cu placere. Vad ca esti din Suceava. Si eu sunt tot din Suceava.

#19 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 20 November 2009 - 06:30 PM

Am terminat de vosit, cu mici erori dar asta este. Totusi sunt foarte incantat de cum a iesit demarcarea culorilor si anume nu s-a format ridicatura in locul unde am folosit banda pentru impachetat. Am vopsit intai intradosul cu vopsea Tamiya sprey AS-5 direct din sprey, apoi Tamiya AS-23 tot direct din sprey, apoi cu RLM81 Brown Violet de la Agama dat cu aerograful, vopsea pe care am diluato cu apa si o picatura de detergent de vase. Sa dezlipit putin avopsea pe banda dar o sa dau cu aluminiu.
Trebuie sa mai vosesc capetele motoarelor cu Burnt Iron care il fac in felul urmator: dau cu Crome Silver din sprey de vopsit jantele la masini apoi dau cu LAC TRANSPARENT - SMOKE BLACK de la Agama, Eu zic ca o sa iasa, voi ce parere aveti. Ideea e ca nici nu stiu cum ar trebui da arate Burnt Iron.

Mersi

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC05945.jpg
  • Imagine atasata: DSC05947.jpg
  • Imagine atasata: DSC05949.jpg
  • Imagine atasata: DSC05950.jpg
  • Imagine atasata: DSC05951.jpg
  • Imagine atasata: DSC05953.jpg
  • Imagine atasata: DSC05954.jpg
  • Imagine atasata: DSC05955.jpg
  • Imagine atasata: DSC05956.jpg
  • Imagine atasata: DSC05957.jpg
  • Imagine atasata: DSC05958.jpg
  • Imagine atasata: DSC05959.jpg


#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 November 2009 - 09:50 PM

Citeaza

Asa am si in instructiuni. Dilema este urmatoarea: 1 sau 2? cu precizarea ca in instructiuni e versiunea 2
Pai ambele sunt corecte, dar ca o poza este vazuta de mai aproape. In mod normal vopsirea se facea cu "masti", gazarea fiind minima. La scara, aceasta "gazare" dispare. Nu mai intru in amanunte cu dimensiunea petelor de vopsea reduse la scara.
Burnt Iron = tabla arsa. Folosesti gun metal, apoi drybrusing cu crom si rugina
Citeva mici observatii:
- interiorul bailor trenului de aterizare este in RLM02 (poate fi o ilizie datorita blitului)
- tot capotajul motorului este vopsit in RLM76
- la antena cos trebuia sa vopsesti "bobina" inainte de a o lipi pe fuselaj
Imi place cum lucrezi, felicitari!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi